Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

GRY

Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od GRY »

Zdravím Vás.

Stojím pred výmenou mot. oleja a tým pádom by som Vás Chcel poprosiť o pomoc pri výbere motorového oleja pre motor 2.0 HDI s filtrom pevných častíc FAP. Doteraz som používal odporúčaný Total Quartz INEO ECS 5W-30, s čím som nemal žiadny problém (nežere od výmeny do výmeny nič, olej mením po 10.000 km), ale nakoľko má zo všetkých môžných olejov z normy PSA B71 2290 - ACEA C2 (norma čo potrebujem mať)najnižší viskozitný index, tak tým pádom rozmýšlam o zmenu, nakoľko chcem čo najlepšiu ochranu pre motor.
Mám vybraté 3 značky o ktorých rozmýšlam (keď máte ešte nejaký dobrý typ okrem týchto, kľudne napíšte):

Motul 8100 ECO CLEAN C2 5W-30 (toto ma láka najviac, má najvyšší TBN 8.0, najvyšší vyskozitný index 171 a dobrú kinematickú a dynamickú vyskozitu a zo všetkých z ACEA C2 najvyššiu hodnotu HTHS 3.0 a taktiež bod tekutosti až do -42, avšak má najvyšší Sulphated ASH content 0,8, čo je maximálna hranica pri ACEA C2)

Valvoline Synpower ENV C2 5W-30 (VI tiež super 167, bod tekutosti -42, kinematicka a dinamicka viskozita tiez super)

Mobil ESP Formula 5W-30 (z tohoto oleja mám zmiešané pocity, HTHS 3.58, samozrejme čím vyššia hodna HTHS tým hrubší film oleja, ale taktiež aj hustota oleja. A tu sa naskytá otázka pri hustote, že nemôže to mať negatívny vplyv na olejovú pumpu? Neodpíše olejovú pumpu z dôvodu, že je hustejší? Rozmýšlam len z toho dôvodu, lebo aj kinematickú aj dynamickú viskozitu má vyššiu ako horeuvedené 2 oleje (Motul a Valvoline), a kedže je olej hustejší tým pádom je to väčšia námaha pre olejovú pumpu či? Avšak zo všetkých má najnižšie hodnoty SAPS. Sulphated ASH content je len 0,6. Viskozitný index najnižší zo všetkých 164)

Zo všetkých vyššie uvedených olejov sa mi asi najviac páči MOTUL, lebo mal by byť 100%-ne syntetický.

Na základe vyššie uvedených by som Vás chcel poprosiť o radu a vysvetlenie, za čo Vám vopred ďakujem
e1H

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od e1H »

Vzhľadom na to, že máš v aute FAP, tak nízke hodnoty SAPS by som za také negatívum nepovažoval. Ja osobne by som buď ostal pri aktuálnom oleji, nakoľko sa ti už osvedčil, alebo by som kvôli vyššej HTHS viskozite skúsil ten Mobil. Alebo jednoducho kúp ten olej, ktorý je najlacnejší. Už to, že dávaš do motora správny olej a meníš ho po 10 tisíc km, je ďaleko viac než je pri týchto nafťákoch bežné.
GRY

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od GRY »

Ďakujem za odpoveď. Od začiatku bol používaný vždy horeuvedený Total INEO ECS.
Len to ma trocha naštvalo, že fakt zo všetkých má najnižší viskozitný index a tiež najhoršiu kinematicku a dynamicku viskozitu. SAPS oproti Valvoline, Mobil, Motul má v strede 0,69 (sulphated ash).
Valvoline- neviem koľko má, lebo v tech. liste nemajú napísané
Mobil: 0,6
Total: 0,69
Motul: 0,8 (najvyššia hranica v norme ACEA C2 je tiež 0,8, zas HTHS 3.0, Viskozitný index špičkový 171, kinematicka a dynamicka vyskozita tiež najlepší asi zo všetkých).
Pri Mobile sa mi zdá, že na to napísali všetky možné normy skoro ktoré existujú na svete, či to nie je humbuk? Zase ta hodnota HTHS 3.58 o toľko predlužuje životnosť motora, oproti klasike v ACEA C2 2.9 a viac?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od Pitris »

Řekl bych, že něco by zde mohl napsat lengy, ale GRY zas může kouknout sem http://www.oleje.cz/forum/peugeot-citro ... t5615.html Já osobně bych z těch Tebou navržených použil právě ten Mobil1 ESP....
PS: o olejovou pumpu se neboj - spíš bych se při použití oleje se sníženou HTHS viskozitou bál při zátěži o motor♣
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od jerome »

GRY píše:Zdravím Vás.
Doteraz som používal odporúčaný Total Quartz INEO ECS 5W-30... ale nakoľko má zo všetkých môžných olejov z normy PSA B71 2290 - ACEA C2 najnižší viskozitný index, tak tým pádom rozmýšlam o zmenu, nakoľko chcem čo najlepšiu ochranu pre motor.
Nazdar.
Viskozny index je zavislost viskozity na teplote ale nikde nie je napisane ze cim vyssi VI tym lepsia ochrana motora :idea:
Myslim si ze ani z jednym z tych 3 nespravis nieco zle pre motor. Dolezita je vcasna vymena oleja a to ty robis :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
GRY

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od GRY »

Ďakujem za odpoveď.

Celú tému, čo si nalinkoval už som včera prečítal :D

U Mobil1 sa mi páči, že má najnižšie hodnoty SAPS, vyskozitný index taky stredný 164 (HTHS tiež najvyšší 3.58) (u Total viskozitný index je len 157), len nechápem, keď je motor konštruovaný na ACEA C2, a samozrejme aj tam je norma B71 2290, tak ako môže byť motor ohrozený od tzv. low-HTHS olejov? Ako som dočítal low-HTHS oleje majú tenší olejový film ale nie mäkkší (hrúbka by "nemal mať súvis s pevnosťou"), tzv. z toho vyplýva, že "nemali by mať" neodolný olejový film, a práve preto ma strašne láka Motul, lebo viskozitný index ma 171, čo najvyššia možná z B71 2290 čo som pozeral. Valvoline tiež stoji za reč, lebo má dobré hodnoty, ale odradí ma to, že nemajú v tech liste napísané SAPS hodnoty.

Od Total ma odradí že nevidím že by bol 100% syntetický, čo pri Motul áno a samozrejme Total má najnížší index viskozity.

Pri Mobile1 zas vidím tak, že "je tam všetok noriem čo na svete existuje" univerzálny olej, a či potom konečnom dôsledku keby som chcel vrátit na low-HTHS oleje (trebars Total, alebo Motul, Valvoline viď. vyššie), či nebude problém, že Mobil1 bol už v motore a bol "hustejší", či potom po návrate na low-HTHS nebude motor žrať olej? A fakt tá olejová pumpa nebude viac namáhana? Neodíde, veď ten Mobil by mal byť "hustejší" aj keď je 5W-30 ako ostatné vyššie uvedené, ale zas odpoveď na to je to, že veď má normu B71 2290...(keď nie je to tam len nakreslená...) :D

mám z toho pomiešané pocity... skúste mi to prosím trocha vysvetliť lepšie :D
ďakujem
GRY

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od GRY »

jerome píše:
GRY píše:Zdravím Vás.
Doteraz som používal odporúčaný Total Quartz INEO ECS 5W-30... ale nakoľko má zo všetkých môžných olejov z normy PSA B71 2290 - ACEA C2 najnižší viskozitný index, tak tým pádom rozmýšlam o zmenu, nakoľko chcem čo najlepšiu ochranu pre motor.
Nazdar.
Viskozny index je zavislost viskozity na teplote ale nikde nie je napisane ze cim vyssi VI tym lepsia ochrana motora :idea:
Myslim si ze ani z jednym z tych 3 nespravis nieco zle pre motor. Dolezita je vcasna vymena oleja a to ty robis :wink:

Ďakujem.

Tak podľa Teba, ktorý by bol najvhodnejší? :D
Mobil, Motul, alebo ostať ruka v ruke s Totalom ako doteraz? :D

Fakt je tá HTHS dôležitejšia (keď samozrejme splni parametre B71 2290) ako všetky iné hodnoty? Nebude mať negatívny vplyv na to čo som vyššie spomenul (trebárs návrat na low-HTHS či nebude po Mobil žrať olej, olejová pumpa?)

Ďakujem :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od Pitris »

to GRY: Většina z toho co je univerzální, nebývá nejlepší. Ten Motul je gut, ale pro krátké jízdy.
Motoru olejem s normální HTHS viskozitou neublížíš - se sníženou můžeš.
Podstatně důležitější než 100% -ně syntetický olej je včasná výměna - (a u HDi obzvlášť, i když zakarbonovávání trápí spíš 1.6-ky) a max. by mělo být 10tkm.
HTHS viskozita je důležitá - rozhoduje při zátěži motoru buď ještě o mazání, nebo už o mezním tření.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od jerome »

S Pitrisom sme taka stara skola takze tiez mi vychadza naj Mobil1 5W30 ESP Formula hlavne kvoli tej vyssej HTHS viskozite :wink:
Samozrejme je to uz v ramci trochu extremu ze pouzitim olej s vyssou HTHS mozes motoru nakladat kolko len chces a ten olej to udrzi. Ked jazdis tak normalne tak aj ta nizsia HTHS by mala mazanie zvladnut v pohode. Ked si porovnas tie viskozity (hustotu) tych olejov (pri 40 a 100°C) tak nejak vyrazne rozdiely tam nie su a este k tomu maju aj normu ktoru predpisuje Peugeou pre tvoj motor tj ziadnym z nich motoru nijako neublizis :wink: A preto nie je zly napad e1H a skor sa orientovat na cenu :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
GRY

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od GRY »

Pitris

Ďakujem za info a ochotu.

Ešte takáto otázka:
Pri kinematickej a dynamickej viskozite, väčšia, alebo nižšia hodnota je lepšia?
Pri Vis.Index viem, že čím vyššia hodnota, tým je to lepšie, tým je olej menej háklivý na zmenu teploty.

A na sumarizáciu:

Ktorí olej by ste odporúčali tak z týchto troch a podľa vyššie uvedených údajov:

Valvoline Synpower ENV C2 5W-30
Total Ineo ECS 5W-30
Mobil1 ESP Formula 5W-30 (vysoka HTHS hodnota, vela noriem, univerzalny moze byt fakt dobry na PSA B71 2290?)
Motul ECO-CLEAN 5W-30?

Jazdím tak, že min 25 km. Jazda sa skladá z: 50% okresky 50% dialnica
Výmena 10000 km / 1 rok čo nastane skorej.
Ďakujem
GRY

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od GRY »

jerome píše:S Pitrisom sme taka stara skola takze tiez mi vychadza naj Mobil1 5W30 ESP Formula hlavne kvoli tej vyssej HTHS viskozite :wink:
Samozrejme je to uz v ramci trochu extremu ze pouzitim olej s vyssou HTHS mozes motoru nakladat kolko len chces a ten olej to udrzi. Ked jazdis tak normalne tak aj ta nizsia HTHS by mala mazanie zvladnut v pohode. Ked si porovnas tie viskozity (hustotu) tych olejov (pri 40 a 100°C) tak nejak vyrazne rozdiely tam nie su a este k tomu maju aj normu ktoru predpisuje Peugeou pre tvoj motor tj ziadnym z nich motoru nijako neublizis :wink: A preto nie je zly napad e1H a skor sa orientovat na cenu :wink:
Ďakujem :)

s autom samozrejme jazdim normalne, ziadne extremy (netýram, ale ani nenechávam zleniviet :) ), nepodtacam, lebo si myslim, ze podtacanie je to najhorsie co moze existovat (dvojhmotovy zotrvacnik, mazanie, sadze, motor bude lenivsi atd). Vyuzivam spektrum idealnych otacok (kde je k dispozicii najviac krutiaceho momentu, vtedy sa motor netrapi, skratka drzim motor v idealnych otackach).

Takze, ako myslite, ktory olej na moj styl? Aj takto bude najvhodnejsi Mobil? Na cenu nepozeram, lebo raz za rok + / - 5-10 EUR este zvladnem :)

Dakujem
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od jerome »

Total,Motul,Valvoline su papierovo na rovnakej urovni. Ten Mobil1 tam uplne cnie a asi by som na tvojom mieste skusil ten. Ked mas trochu cit na zvuk motora tak potom mozes zistit rozdiel. Ak sa ti nebude pozdavat das pri dalsej vymene iny. Jak sa hovori zijeme len raz a treba skusit vsetko :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
GRY

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od GRY »

No cit tam bude určite :) o to sa nebojím :)

OK. Tak keď hovoríte všetci, že HTHS má vysoké opodstatnenie pri životnosti atď., tak dám na Vaše slovo a skúsim ten Mobil ESP Formula 5W-30.

A keď sa mi Mobil nebude zdať, tak nemôže sa stať, že po návrate trebárs na Total bude žrať olej (naštastie teraz nežere vôbec ani kvapku od vymeny do vymeny)? Kkvôli tomu, že ten Mobil má vyššiu HTHS hodnotu, že je troška viac hustý? A fakt to nemá vplyv na olejovú pumpu, keď väčšina PSA B71 2290 oleje sú low-HTHS teda redšie?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od Pitris »

Tak on normu B71 2290 má i ten Mobil1 ESP http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... 5W-30.aspx
....a jen dovysvětlení k tomu viskozitnímu indexu: v tomto případě nemusí platit úměra že vyšší = lepší, poněvadž se může stát, že čím je vyšší, tím více musí aditiva "dohánět" kvalitu základového oleje a musí obsahovat více polymerních modifikátorů viskozity, které ale při provozu oleje degradují....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
GRY

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od GRY »

Ďakujem za informáciu.

a ako je to pri tej kinematickej viskozite? Ktorá hodnota je lepšia, nižšia alebo vyššia?

Teraz rozmýšlam už len medzi Mobil1 ESP alebo ostať s Total INEO ECS...
Ale ten Mobil vyzerá fakt dobre, ma dobré parametre. Bod vzplanutia, bod tekutosti a sadze sú o dosť menej ako pri Total.

A čo na to hydrošteli s tým Mobilom? nebude problém ta "trocha vyššia hustota"?
Odpovědět