Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od Pitris »

GRY píše:....zostanem pri terajšej výmene pri "low HTHS". Myslím si, že nakoľko klasický olej má "horšie" vlastnosti kinematickej viskozity tým znamená väčší odpor vo vnútri motora a tým "ubere" minimum z výkonu z dôvodu väčšieho odporu oleja.

Teraz rozmýšlam medzi týmito:

SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AP-L 5W-30 alebo
CASTROL MAGNATEC 5W-30 C2....
Ano, olej se sníženou HTHS viskozitou klade motoru nepatrně menší odpor. To je tak jeho jediná výhoda - kvůli emisím :o
A jinak raději ten Shell....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
GRY

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od GRY »

Tak som to dobre myslel a aj cítil :)

Nemyslím si, že by až tak znížil životnosť motoru ten low-hths olej, či?. Ja som s tým nemal žiaden problém (klop klop klop) pred týmto Mobilom.
ešte som porozmýšlal aj nad

Motul Eco-clean C2 (zase :) ) a Valvoline Synpower ENV C2 (zase :) )
Ten Valvoline má najmenšiu kinematickú viskozitu, čiže najmenší odpor.

Keď by ste vyberali takto.
-Motul Eco-clean C2 (SAPS 0.8%, kinematicka visk. 40st: 57.9, 100 st: 10.4, specific gravity pri 20st 0.845 st, index viskozity: 171)
-Valvoline Synpower ENV C2 (nemá uvedný SAPS level, ale mal by mať nižši alebo = s 0,8% podla ACEA C2, kinematicka visk. 40st: 54.0, 100 st: 9.6, specific gravity pri 15st. 0.844, index viskozity: 165)
-Shell Helix Ultra Professional AP-L (nemá uvedný SAPS level, ale mal by mať nižši alebo = s 0,8% podla ACEA C2, kinematicka visk. 40st: 59.59, 100 st: 10.2, specific gravity pri 15st: 0.847, index viskozity: 162)
-Castrol Magnatec C2 (SAPS 0.7%, kinematicka visk. 40st: 60, 100 st: 10.4, specific gravity pri 15st.: 0.850, index viskozity: 164).

Ďakujem :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od Pitris »

Já bych C2 nevybral :( ale když už, tak z těch uvedených NE Castrol Magnatec. Jinak je to asi jedno. Důležitější je interval výměny kde bych nešel při krátkých jízdách přes 10 a při delších přes 15tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
GRY

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od GRY »

OK ďakujem,

ďakujem. Tak si vyskúšam ten SHELL, nakoľko tú ich výrobnú technológiu nikto iný zatiaľ nepoužíva a údajne ďaleko sú lepšie teraz ako ostatné eleje... neviem ale čo je natom pravdy :roll:
Sposob vyuzitia neriesim, nakolko aj ked su dialnice, aj ked len jazda okolo komina, ja vzdy menim 10000 km/rok, co uplynie skorej (ale u mna prevysuje dialnicna premavka cca na 65-70%).

PS: prečo všetcia tak držia odstup od Magnatecu, ako keby to bol najhorší olej na svete?
Mám známeho mechanika on odkedy len funguje (cca od roka 1990) používa len magnatec a edge do motorov, a žiadné problémy nemá. Dokonca aj do svôjho BMW leje Castrol Magnatec 5W-40 na normu LL-01, a má od novoty nalietaných cca. 340.000 km a nemá s motorom žiadny problém, šlape jak hodinky.(to len na margo), výmeny robí po 15000 (co je podla mna vela :D )
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od Pitris »

Co se týče Magnatecu (EDGE je v pohodě), tak ne zcela dobře dokáže udržet vnitřní čistotu motoru při vyšším a delším zatížení - jakoby se "přepaloval" a vznikají tvrdé usazeniny (i při dodržení předepsaných intervalů výměn). Ale motor se s ním nezadře, to zas ne....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět