Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od Pitris »

GRY píše:A čo na to hydrošteli s tým Mobilom? nebude problém ta "trocha vyššia hustota"?
A proč by měl být problém :?: Nebude :!: Notabene když má normu požadovanou výrobcem motoru :!: :?:
GRY píše:....a ako je to pri tej kinematickej viskozite? Ktorá hodnota je lepšia, nižšia alebo vyššia?
Velmi zjednodušeně. Záleží na tom, co od toho oleje očekáváš :shock: Při provozní teplotě motoru bude....
při nižší viskozitě nepatrně nižší spotřeba paliva a tím i nižší emise, ale může být vyšší spotřeba oleje,
a při vyšší viskozitě olej lépe motor dotěsní a hlavně bude pevnější olejový film a ochrana motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
GRY

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od GRY »

Ďakujem všetkým za užitočné informácie a rady.

Vyskúšam Mobil1 ESP Formula 5W-30.

Ešte raz veľká vďaka všetkým. :)
j.kiwi
Příspěvky: 195
Registrován: úte čer 03, 2008 13:52
Bydliště: Ostrava

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od j.kiwi »

Mám v podstatě stejný motor 2.0 D = 2,0,TDCi=2.0 HDi. Na Mobil 1 ESP jsem taky přešel z a zatím spokojenost - trochu se mi zvedla spotřeba ve městě, ale motor se ztišil. Měním po 15 tis. - což je u mne tak za 3/4 roku.

Takže dobrá volba - spousta lidí tento olej chválí
VOLVO V60 D3 Momentum 2020
VW Golf 7 R line
Návštěvník

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od Návštěvník »

GRY píše:...A fakt to nemá vplyv na olejovú pumpu, keď väčšina PSA B71 2290 oleje sú low-HTHS teda redšie?
Fakt nemá, poněvadž hodnota HTHS nemá s olejovým čerpadlem vůbec žádnou souvislost. K tomu si představ, jakému "zatížení" je to čerpadlo vystaveno při studeném startu v zimě: určitě je to min. desetinásobek ve srovnání se zahřátým olejem. A děje se něco? Nic!
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od lengy60 »

Lengy byl vyzván náčelníkem,tak se tedy vyjádří. :D Toho Mobilu 1 se bát nemusíš a když si dáš tu práci a zavítáš na citroen forum,tak se tam dočteš,že skalní naftaři dlouhodobě používají a to do několikátého auta po sobě úplně normální Total 5W-40 a nemají sebemenší problém jak s motorem,turbem ba ani s FAP filtrem.Problémy měli a to bez ohledu na olej majitelé motorů 1.6 16V HDI s turbem a pochopitelně ti,co si koupili naftové auto s vidinou levného provozu a pak s ním skákali kolem komína.Tam potom dochází k nadměrnému výskytu sazí a karbonu a výsledek v podobě ucpaného FAP filtru nebo umřelého turba.Oleje specifikace C2 a podobné pleťové vodičky nejsou nic jiného,než pokus výše jmenované neduhy eliminovat a jako bonus přinést "úsporu" paliva.Nutno ovšem dodat,že za cenu horšího mazání, což ne každý rád slyší,ale důkazů se pro to dá najít dost.Pro obyčejného smrtelníka je však podstatné spíš to,v jakém režimu auto provozuje.Pokud jezdí krátké trasy a často startuje,tak potom asi může 5W-30 dát,ale jestliže v auťě bydlí,tak je mnohem lepší 5W-40.Vůbec nejdůležitější je zapomenout na nesmyslné dlouhé intervaly mezi výměnami a olej měnit včas.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od jerome »

lengy60 píše:Problémy měli a to bez ohledu na olej majitelé motorů 1.6 16V HDI s turbem a pochopitelně ti,co si koupili naftové auto s vidinou levného provozu a pak s ním skákali kolem komína.Tam potom dochází k nadměrnému výskytu sazí a karbonu a výsledek v podobě ucpaného FAP filtru nebo umřelého turba.
Zial toto plati stale :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:Vůbec nejdůležitější je zapomenout na nesmyslné dlouhé intervaly mezi výměnami a olej měnit včas.
A toto by mělo býti alfou a omegou :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
GRY

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od GRY »

Páni

ďakujem Vám všetkým za námahu, že ste mi poradili. Veľká vďaka Vám všetkým :)
Vyskúšam si ten Mobil1 ESP Formula 5W-30 (nakoľko viskozitu a hlavne normu PSA B71 2290 chcem samozrejme zachovať a profitovať z HTHS 3.58 namiesto low-HTHS), aby som dal to možné najlepšie mazanie pre motor, a nie pleťové vodičky :D :D :D s HTHS 2.9.
Interval robím 10000 km / rok, čo príde skôr, takže s tým problém by nemal byť.

Ešte raz ďakujem za Váš čas a námahu :)
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od lengy60 »

Není zač,motor bude s tímto olejem zcela jistě spokojen mnohem více než s tím Totalem.I když jsem již zaslechl,že Total Ineo Ecs 5W-30 má již jiné specifikace než měl ten původní a není to taková srágora,ale co je na tom pravdy nevím.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
shi1

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od shi1 »

caute,
nedavno jsem byl na Prague Car Festival kde vystavoval Motul. Mimochodem měl fakt supr kočičky :D .
V prezentaci vysvetloval odbornik z Motul oleje rady 300 V motorsport, kde zněla unikatnost slozeni v obsahu esteroveho zakladu a kombinaci aditiv jako ultra odolny koncept pouzity nejen v upravenych motorech, ale i tam kde chceme mit jistotu,aby byl motor maximálně chranenej a funkcni.
vysvetloval to na maximalni prilnavost a polarite. Olej je v plechovkach, vypada luxusne, koukal jsem se na netu a fakt se pouziva u vetsiny sportovnich motorů a upravcu. tak bych zkusil 300 V.
Návštěvník

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od Návštěvník »

Do sériového motoru? Házení perel sviním!

P.S.: Nejvíc takovýchto starostí mají ti, kteří si pořídili předražený šunt a ještě předraženějším olejem (pardon, přece tím "nejlepším") se ho snaží marně vylepšit. Povedený sériový motor totiž žádný takovýto olej nepotřebuje.

P.P.S.: Toto nebyla narážka na kvality Motulu 300V, ale na způsob uvažování některých majitelů šuntů.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od jerome »

shi1 píše:caute,
nedavno jsem byl na Prague Car Festival kde vystavoval Motul. Mimochodem měl fakt supr kočičky :D .
V prezentaci vysvetloval odbornik z Motul oleje rady 300 V motorsport, kde zněla unikatnost slozeni v obsahu esteroveho zakladu a kombinaci aditiv jako ultra odolny koncept pouzity nejen v upravenych motorech, ale i tam kde chceme mit jistotu,aby byl motor maximálně chranenej a funkcni.
vysvetloval to na maximalni prilnavost a polarite. Olej je v plechovkach, vypada luxusne, koukal jsem se na netu a fakt se pouziva u vetsiny sportovnich motorů a upravcu. tak bych zkusil 300 V.
Kludne ho skus HTHS ma cez 4 To bude papanicko :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od Pitris »

Ano, Motul 300V je fakt "papáníčko" :wink: ale pokud ho dáš do sériového motoru, dobře, ale motor to nevyužije. Studené starty dobrý, jízda pod plynem dobrý, ale ten olej má na víc.... a o hodně.... :idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od Misojogi »

a ako je to pri tej kinematickej viskozite? Ktorá hodnota je lepšia, nižšia alebo vyššia?
zalezi pri akej teplote
podla mna cim nizsia tym lepsie tym je olej tekutejsi pri chladnom motore

stale ale nechapem preco neuvazujes nad olejom 0W30 alebo 0W40
ja ho pouzivam a som maximalne spokojny
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
GRY

Re: Motul vs. Valvoline vs. Mobil.

Příspěvek od GRY »

Zdravím Vás.

feedback:
Keď pri minulej výmene som prešiel z Totalu INEO ECS na Mobil1 ESP Formula 5W-30:
-žiadny rozdiel v kultivovanosti chodu som nezaznamenal (pozn. nie som technický antitalent, ale ani nepovažujem seba za Einsteina, ale mám nejaké tie moje skúsenosti za sebou).
-Spotreba nešla hore, ani dole.
-Ale čo som poznamenal, že ihneď po výmene nebolo auto také agilné ako keď som vymieňával Total INEO ECS. Keď som vymenil "Ineo po 10000 km/rok za Ineo-nový olej" hneď som pocítil, že auto je viac agilný jemnejšie ide do otáčok atď proste, že je olej je nový. Ale tuto, keď som vymenil INEO 10000 km/rok za Mobil1 ESP tak ako keby som pokračoval so starým Ineo-m (nehovorím že bolo to brutálne citelný rozdieľ, ale trebárs s INEOM to bolo 100% a s Mobilom 90-95%).
-Taktiež som nemusel dolievať nieč, ako to bolo aj s INEO-m (rysku dávam vždy na 90-95% k maxime ale nikdy nie na max-len čo najbližšie.) Možno že diesláky nie sú tak háklivé na tieto low HTHS oleje.

Nakoľko nemal som žiadné zlé skúsenosti s "low-HTHS" olejom Total INEO, zostanem pri terajšej výmene pri "low HTHS". Myslím si, že nakoľko klasický olej má "horšie" vlastnosti kinematickej viskozity tým znamená väčší odpor vo vnútri motora a tým "ubere" minimum z výkonu z dôvodu väčšieho odporu oleja.

Teraz rozmýšlam medzi týmito:

SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AP-L 5W-30 alebo
CASTROL MAGNATEC 5W-30 C2

čo si myslíte o novom procese SHELL Gas-to-liquid? Mali by byť tieto oleje lepšie v niečom? Údajne udržiavajú motor vo väčšej čistote a majú oveľa lepšie NOACK hodnoty.

Ktorú by ste odporúčali?
Odpovědět