motorovy olej
Moderátor: Colommbo
Re: motorovy olej
Na olejfóru předpokládám zájem lidí nalít do motoru (pro motor ) to nejlepší nebo aspoň prověřenou kvalitu. Já jsem lenoch, když objevím něco, co funguje - dál nepátrám.
Rozhodně bych nedělal průzkumníka slepých uliček testováním něčeho o čem nikdo neslyšel má to made in germany (czeco) a nikdo to neviděl... Teda vlastně viděl, někdo kdo toho objednal tanker z číny a má to zaparkovaný v Hamburku.
Jsou malé značky, mají top kvalitu, nejsou tolik v povědomí, ale mají dopátratelnou historii. Naopak, jak teď při mistrovství v hokeji běží reklama na prémiový olej české kvality (Carlson), tak takový přebalovačů jsou mraky. Mě nezajímá marketing a žoviální mluva reklamy - to nechám cílové skupině...
Rozhodně bych nedělal průzkumníka slepých uliček testováním něčeho o čem nikdo neslyšel má to made in germany (czeco) a nikdo to neviděl... Teda vlastně viděl, někdo kdo toho objednal tanker z číny a má to zaparkovaný v Hamburku.
Jsou malé značky, mají top kvalitu, nejsou tolik v povědomí, ale mají dopátratelnou historii. Naopak, jak teď při mistrovství v hokeji běží reklama na prémiový olej české kvality (Carlson), tak takový přebalovačů jsou mraky. Mě nezajímá marketing a žoviální mluva reklamy - to nechám cílové skupině...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: motorovy olej
Teraz po ďalšej výmene oleja môžem už zodpovedne potvrdiť, že ten predposledný filter mi tam naozaj narvalo nejaké profesionálne autoservisné humánne prasa - ošípaná (bez urážky samotného zvieraťa).Pitris píše: čtv dub 07, 2016 9:03
A ten filtr tam byl 10let nebo ho dorvalo prase
Bál som sa, že možno aj ďalší filter, ktorý som prvýraz menil sám (a pýtal som sa tu, kolko je dosť a málo pre utiahnutie), nebudem vedieť povoliť, ale išiel uvolniť parádne, len s miernym zapretím (na rozdiel od minula - kedy som na ňom povylámal takmer všetko, vrátane svojej ruky).
Olej čistil aj po odslúžených 1200 km dobre (5 mesiacov výhradne krátkych jázd), vypustený mal farbu tmavej kávy.
Navyše som zmeral, že servisové vypúšťanie oproti svojpomocnému, znamenalo 2 deci nevypustenej starej náplne, zanechanej do vtedajšieho nového oleja (náplne).
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: motorovy olej
No v servisech se s tím obyčejně moc nepářou....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: motorovy olej
Zaujímavý test, aj definícia ťažkých podmienok na strane 9 pdf.
Síce je to podsunutá samoreklama na Amsoil, ale to nás nemusí zaujímať, či ich oleje sú naozaj také výrazne vynikajúce (čo je možné), keď u nás nemajú zavedený predaj.
Podla stránky Amsoil.com ich zakladatel Al Amatuzio vyvinul jeden z prvých syntetických mot. olejov (1972; 10W40) a podla správ práve v týchto dňoch umrel (92) .
Takže po priemerných 11318 míľach /rok v sťažených podmienkach, je ešte ich olej OK (deklarujú do 15000 a nesťažené 25000), ale všetky ďalšie značky vtedy už potrebujú mať tretiu náplň (2,37), lebo vtedy by sa mal vymieňať olej po každých 4777 míľach (7688 km). Čo zodpovedá 7500 km, ktoré bývali občas odporúčané aj rôznymi automobilkami pre autá v Európe pre podobné podmienky.
Ťažké (severe) sú podla Amsoilu takmer všetky (popis č 3)
AMSOIL defines gasoline engine severe service as turbo/supercharged engines; commercial or fleet vehicles;
excessive idling; daily short-trip driving less than 10 miles (16km); frequent towing, plowing or hauling; dusty-driving
conditions; or in vehicles with 100,000 or more miles that will be using AMSOIL engine oil for the first time
Síce je to podsunutá samoreklama na Amsoil, ale to nás nemusí zaujímať, či ich oleje sú naozaj také výrazne vynikajúce (čo je možné), keď u nás nemajú zavedený predaj.
Podla stránky Amsoil.com ich zakladatel Al Amatuzio vyvinul jeden z prvých syntetických mot. olejov (1972; 10W40) a podla správ práve v týchto dňoch umrel (92) .
Takže po priemerných 11318 míľach /rok v sťažených podmienkach, je ešte ich olej OK (deklarujú do 15000 a nesťažené 25000), ale všetky ďalšie značky vtedy už potrebujú mať tretiu náplň (2,37), lebo vtedy by sa mal vymieňať olej po každých 4777 míľach (7688 km). Čo zodpovedá 7500 km, ktoré bývali občas odporúčané aj rôznymi automobilkami pre autá v Európe pre podobné podmienky.
Ťažké (severe) sú podla Amsoilu takmer všetky (popis č 3)
AMSOIL defines gasoline engine severe service as turbo/supercharged engines; commercial or fleet vehicles;
excessive idling; daily short-trip driving less than 10 miles (16km); frequent towing, plowing or hauling; dusty-driving
conditions; or in vehicles with 100,000 or more miles that will be using AMSOIL engine oil for the first time
Tomik píše:dub 05, 2017 10:17 Zdravím pánové. Mám Hondu Civic 1.8 iVTEC 2015 ...
Již dříve jsem četl pozitivní recenze na oleje Valvoline a z testů olejů 5W-30 mi přijde, že by to mohla být dobrá volba.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: motorovy olej
Kdysi jsem jezdil s Oct.01 2,0 MPI s proměnlivým intervalem, kde PP posílal na výměnu oleje po 8-8,5 tis. km, tedy to přesně odpovídá tomu, co píše Amsoil.
Re: motorovy olej
" Čo zodpovedá 7500 km, ktoré bývali občas odporúčané aj rôznymi automobilkami pre autá v Európe pre podobné podmienky."
-nieže bývali ale stále sú... Ak je norma do 15000 tak sťažené sú polovica čiže 7500km. Nič nezvyklé pri japonských autách dodnes.
-nieže bývali ale stále sú... Ak je norma do 15000 tak sťažené sú polovica čiže 7500km. Nič nezvyklé pri japonských autách dodnes.
Re: motorovy olej
Jerry3, takže predsa len, Škoda je dobrá
Kde boli v tvojom prípade parametre na sťažené podmienky ; krátke jazdy, prašné prostredie, (alebo dokonca rozpoznané fleetové vozidlo)...?
- - - - -
Tato3, pri tej vlne ostatných dlhých rokov, olejových výmen na 25-30000 km, sú aj dnes v knižkách (plánoch) k novým benzínovým autám odporúčané 7500km skrátené intervaly?
Čo som občas videl, tak pre naše kraje nebývali v sťažených kategorizáciách napr. všetky firemné vozidlá, ale len taxíky; ani všetky turbomotory, atď.
Kde boli v tvojom prípade parametre na sťažené podmienky ; krátke jazdy, prašné prostredie, (alebo dokonca rozpoznané fleetové vozidlo)...?
- - - - -
Tato3, pri tej vlne ostatných dlhých rokov, olejových výmen na 25-30000 km, sú aj dnes v knižkách (plánoch) k novým benzínovým autám odporúčané 7500km skrátené intervaly?
Čo som občas videl, tak pre naše kraje nebývali v sťažených kategorizáciách napr. všetky firemné vozidlá, ale len taxíky; ani všetky turbomotory, atď.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: motorovy olej
Moja Toyota r.v. 2012 má odporúčaný interval 15000, sťažené podmienky 7500... nevidím v tom nič prevratné ani zázračné ak je čierne na bielom to čo je milionkrát overené...
Re: motorovy olej
A třeba Honda specifikuje ztížené podmínky ne něhoho, ale nějaké:
Krátké jízdy v mrazu do 10-ti km, mimo zimu do 15-ti km
Dlouhé jízdy v +30 stupních a více
Časté jízdy v prašném prostředí
Častý běh naprázdno
Časté tahání přívěsů
Krátké jízdy v mrazu do 10-ti km, mimo zimu do 15-ti km
Dlouhé jízdy v +30 stupních a více
Časté jízdy v prašném prostředí
Častý běh naprázdno
Časté tahání přívěsů
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: motorovy olej
Dejte na rady odborníka... http://autoroad.cz/zajimavosti/83996-ja ... -internetu
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: motorovy olej
Něco podobného tu už bylo
http://www.oleje.cz/forum/clanky-myty-n ... t6181.html
A snažil jsem se to trošku uvést na pravou míru.
http://www.oleje.cz/forum/clanky-myty-n ... t6181.html
A snažil jsem se to trošku uvést na pravou míru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: motorovy olej
Budu brzy menit oil u prituloj JTD DPF. V 5-40 je jen Magnatec,nebo blbe hledam.?
Je na oleji 12tkm a stari dva roky.
Je na oleji 12tkm a stari dva roky.
Re: motorovy olej
Vyhledávač Millers mi našel tohle: http://www.millersoils.cz/trident-longlife-5w40, na UK stránkách uvádí i Fiat normu. Nebo třeba https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-VX-1 ... -d1706.htm
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: motorovy olej
Takze blbe hledam...dik...,Jakovlev by asi vyhovoval. Abych se na stary kolena jeste ucil cosi o naftovejch kamnech kdyz jsem se jim po vetsinu zivota vyhybal.
Re: motorovy olej
Anebo v 5w40 ještě třeba Aral High Tronic, BP Visco 5000 C3, Liqui Moly Top Tec 4100, Selenia K Pure Energy nebo Total Quartz INEO MC3....
V pemma.cz
V pemma.cz
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF