motorovy olej
Moderátor: Colommbo
Re: motorovy olej
Hombre: konkretne aky Valvoline?? Ja teraz cistim motor Shell-om Helix Ultra, ale aj po 8 tisicoch km mam olej relativne cisty (na mierke).
Re: motorovy olej
Myslím, že právě naopak-kdyby udržoval motor v čistotě, byl by sám černý, protože by se nikde nic neusazovalo...Hombre píše:Spíše největší humus z motoru vypouštím, když tam mám Valvoline U Q8 jsm měl i po 10000km problém zjistit na měrce, kde je hladina, jak byl čistý.
Q8 dobrý olej, udržuje motor v čistotě, že se nic neusazuje a maže, ale ve Valvoline je asi více agresivních rozpouštědel, které rozpustí i starší nános. U mne bordel za 102 tis. km, co jsem káru koupil/ nakonec asi 100 bylo stočených, tak mám káru asi ze 300tis.km
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: motorovy olej
Přesně tak, čistý olej není známkou dobrého rozpouštění usazenin. Trochu to upřesním, jak jsem to myslel. Ta Q8 asi obsahuje jen tolik přísad, aby jen udržovala stávající náplň, nevznikaly kaly a nemá schopnost odstranit dřívější usazeniny a spíše těch 15000km na výměnu je moc, když pak Valvoline to začne rozpouštět vše. Ten bordel dávaný do benzínu, ne že ne, ale je znát.
Asi to napíši popořádku.
Po dovozu z Francie mělo auto na tachometru po 8 letech 102tis. km, sice doloženy nějaké papíry ze servisu, ale jelikož bylo ve velmi dobrém stavu /jen kvalitní oprava bouraného zadku ve Francii/tak vše OK. Až později jsem zjistil , že bylo stočeno o 50 - 100tis.km.
Při koupi byla nízká hladina oleje, tak výměna předepsaného oleje Valvoline 5W-30 A1. Spotřeba benzínu kolem 8,5 -9L.
Hladina oleje ale dlouho nevydržela, nepamatuji si přesně kolik km, ale na spodní hranici jsem byl po nějakých 7000km, tak opětovné dolití, které vydrželo do těch 15000. Výměna oleje za Valvoline 5W-30 A3, a k tomu demontáž klapek ze sání, a od výměny k výměně to vzalo nějaké 0,3L. Jezdil jsem celou dobu k jedné čerpačce a sledoval kmitání otáčkoměru na volnoběh při tankování jejich benzínu. Několikrát na dovolené i mimo ní mě po větším záhulu probliklo na volnoběh mazání. Tak další výměna byla již za olej Q8 5W-40,kdy motor se stišil a spotřeba benzínu šla o něco dolů. Na tento olej jsem nalítal nejvíce km bez problému /i dvakrát Řecko/ jen se začal více projevovat benzín, motor reagoval, u které benzínky jsem tankoval, kolísání volnoběhu, chutí tahnout v niších otáčkách, nebo se ladně vytáčet k omezovači. Také spotřeba benzínu reagovala kde tankuji a co. Tak jsem nastudoval dekarbonizaci motoru a na jaře vodou ji udělal na poli mezi kři. Ten bordel co lítal z výfuku byl neuvěřitelný, byl pak trochu problém, který popisuji jinde, ale jen tak 200 km/ naschromážděná voda v paroží, kterou si ve vyšších točkách motor nasával/. Jak se voda odpařila, vše OK a nastala výměna oleje na léto zkušebně Valvoline 10W-40 A3. Tento olej je již znát a je třeba i v létě motor zahřát, jinak ve vyšších otáčkách má větší odpor. Po dekarbonizaci a změně oleje, spotřeba benzínu šla pod 8L, ale spotřeba oleje šla na 0,2L/1000km co přsuzuji povolením usazenin kolem kroužků a menšího množství nespálené směsy dostávajícího se do vany přes kroužky . I zvuk od výfuku má razantnější odezvu na plyn ,jinou než při zaneseným katu, ERG a výfuku. Při menší časové tísni a nucenému sprintu po dálnici /200km/ rychlostí kolem 180km/hod si motor vzal v průměru 9,4L/100km. Dokonce i po rovinkách okrsek a doržování rychlostí se dostanu pod 6L/100km . Tak vše mohu přisuzovat shodě náhod, nějak si nesedlo pár nádrží na typ oleje a motoru pak trochu trvá, než se z toho vylíže, nebo se mu musí pomoci. Kontroloval jsem olej, černý jak bota a to mám na něm jen 12000km, tak již mám olej doma Schell 5w-40/již před měsícem avízovaný v podpisu/ a příští týden proběhne jeho výměna zároveň s přehozením gum na zimní
Asi to napíši popořádku.
Po dovozu z Francie mělo auto na tachometru po 8 letech 102tis. km, sice doloženy nějaké papíry ze servisu, ale jelikož bylo ve velmi dobrém stavu /jen kvalitní oprava bouraného zadku ve Francii/tak vše OK. Až později jsem zjistil , že bylo stočeno o 50 - 100tis.km.
Při koupi byla nízká hladina oleje, tak výměna předepsaného oleje Valvoline 5W-30 A1. Spotřeba benzínu kolem 8,5 -9L.
Hladina oleje ale dlouho nevydržela, nepamatuji si přesně kolik km, ale na spodní hranici jsem byl po nějakých 7000km, tak opětovné dolití, které vydrželo do těch 15000. Výměna oleje za Valvoline 5W-30 A3, a k tomu demontáž klapek ze sání, a od výměny k výměně to vzalo nějaké 0,3L. Jezdil jsem celou dobu k jedné čerpačce a sledoval kmitání otáčkoměru na volnoběh při tankování jejich benzínu. Několikrát na dovolené i mimo ní mě po větším záhulu probliklo na volnoběh mazání. Tak další výměna byla již za olej Q8 5W-40,kdy motor se stišil a spotřeba benzínu šla o něco dolů. Na tento olej jsem nalítal nejvíce km bez problému /i dvakrát Řecko/ jen se začal více projevovat benzín, motor reagoval, u které benzínky jsem tankoval, kolísání volnoběhu, chutí tahnout v niších otáčkách, nebo se ladně vytáčet k omezovači. Také spotřeba benzínu reagovala kde tankuji a co. Tak jsem nastudoval dekarbonizaci motoru a na jaře vodou ji udělal na poli mezi kři. Ten bordel co lítal z výfuku byl neuvěřitelný, byl pak trochu problém, který popisuji jinde, ale jen tak 200 km/ naschromážděná voda v paroží, kterou si ve vyšších točkách motor nasával/. Jak se voda odpařila, vše OK a nastala výměna oleje na léto zkušebně Valvoline 10W-40 A3. Tento olej je již znát a je třeba i v létě motor zahřát, jinak ve vyšších otáčkách má větší odpor. Po dekarbonizaci a změně oleje, spotřeba benzínu šla pod 8L, ale spotřeba oleje šla na 0,2L/1000km co přsuzuji povolením usazenin kolem kroužků a menšího množství nespálené směsy dostávajícího se do vany přes kroužky . I zvuk od výfuku má razantnější odezvu na plyn ,jinou než při zaneseným katu, ERG a výfuku. Při menší časové tísni a nucenému sprintu po dálnici /200km/ rychlostí kolem 180km/hod si motor vzal v průměru 9,4L/100km. Dokonce i po rovinkách okrsek a doržování rychlostí se dostanu pod 6L/100km . Tak vše mohu přisuzovat shodě náhod, nějak si nesedlo pár nádrží na typ oleje a motoru pak trochu trvá, než se z toho vylíže, nebo se mu musí pomoci. Kontroloval jsem olej, černý jak bota a to mám na něm jen 12000km, tak již mám olej doma Schell 5w-40/již před měsícem avízovaný v podpisu/ a příští týden proběhne jeho výměna zároveň s přehozením gum na zimní
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: motorovy olej
To má, ale u benzínu tak od 5000km. což mě Valvolíne udělal po 2000km, asi ještě odezva po dekarbonizaci.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: motorovy olej
12 tkm na oleji ? To jsem nikdy neměl. Leda na pracovních vozech.
Vlastně ani 10 tkm. ...
Vlastně ani 10 tkm. ...
Re: motorovy olej
to bych nedal,jsem ujetej...
Poslední roky mám tak 2500 ročně. Letos 1660.
Teda ve svym.
Skútr 3000,moto 7000.
V robotě mnógo. Už mi to neba,hen ty volanty...
Poslední roky mám tak 2500 ročně. Letos 1660.
Teda ve svym.
Skútr 3000,moto 7000.
V robotě mnógo. Už mi to neba,hen ty volanty...
Re: motorovy olej
Vim,říkals".
Co teda vyhrálo,kosočtverec nebo semijapan
Co teda vyhrálo,kosočtverec nebo semijapan
Re: motorovy olej
Petře, to se jen za mne vydává "jednokilowatovej". Holé věty mu ještě jdou, ale uvidíme, co bude dál.PePe píše:Vim,říkals".
Co teda vyhrálo,kosočtverec nebo semijapan
Jinak volím kosočtverec.
Re: motorovy olej
Proč ne.
1,5 cdi asi nikoliv,že.
Holé věty,holé baby
1,5 cdi asi nikoliv,že.
Holé věty,holé baby
Re: motorovy olej
Klidně, ale s maximálkou 240 a zrychlením za 6,5.PePe píše:Proč ne.
1,5 cdi asi nikoliv,že.
Mám je tak rád "česky" i "po slovensky".PePe píše:holé baby