Motorový olej Passat CC 1,8 TSI
Moderátor: Colommbo
Re: Motorový olej Passat CC 1,8 TSI
Nejak nechápem, že prečo to komplikujete. Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 stojí nejakých 6 €. Je to jeden z najnovších olejov pre tieto motory, má potrebné schválenie VW 504.00 ktoré nahradzuje všetky staršie benzínové schválenia pre R4 motory. Kúpim liter, alebo rovno aj do zásoby na ďalšiu výmenu a mám svätý pokoj. Ak treba doliať, dolejem po max, a neriešim. Tým pádom tam bude aj správny olej, aj dobrý olej a zároveň bude vyhovovať aj nastavenému premenlivému intervalu a netreba riešiť, že čo je v motore teraz.
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Motorový olej Passat CC 1,8 TSI
Zřejmě slušnej oddíl...podskubkar píše:...Kdyz jsem sel podepisovat smlouvu tak se me chlapek ptal jestli chci menit olej v LL intervalu nebo ne, tak jsem rekl, ze chci menit po 15tis a on na to ze je to dobra volba a ze mi tam daji rovnou novy olej...ale v servisni knizce neni info o tom co tam konkretne dali. Navic je tam zaskrtnuto vymena oleje "flexibilni interval". V MMI mi to hlasi ze pristi vymena oleje by mela byt za 23tis km. Tak predpokladam, ze tam proste dali nejakej 5W30 LL...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Motorový olej Passat CC 1,8 TSI
aky je teda ten flexi interval.? najpr som myslel ze mas pevny interval 15 000km aj ked v ponuke asi taky nieje, tak ako to je vobec.? stracam prehlad
ps: kup olej ako pisal e1H nalej ho tam a jazdi, nejako sa tu zacina velmi spekulovat a komplikovat kazda jedna vec, motoru sa nestane nic ked sa doleje iny olej hlavne ze nejaky tam bude, a nestane sa mu nic ani ked tak nabehas dalsich 3000km
ps: kup olej ako pisal e1H nalej ho tam a jazdi, nejako sa tu zacina velmi spekulovat a komplikovat kazda jedna vec, motoru sa nestane nic ked sa doleje iny olej hlavne ze nejaky tam bude, a nestane sa mu nic ani ked tak nabehas dalsich 3000km
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Motorový olej Passat CC 1,8 TSI
No to take uplne presne nevim. Ale z toho co jsem cetl to chapu tak, ze proste v palubnim pocitaci po vymene oleje nastavi dalsich 30tis km a ty se postupne odecitaji a pak ti to zazvoni ze mas jet do servisu a menit. Vtip je v tom, ze palubni pocitac sleduje jakym stylem jezdis a jak tomu davas zabrat a podle toho ten interval 30tis zkracuje. To znamena ze si treba rekne o vymenu uz za 26tis. Tak jsem to pochopil ja, ale mozna kecam...
Re: Motorový olej Passat CC 1,8 TSI
Řídící jednotka sice pracuje s jakoustakous statistikou, ale laboratorní zkoušku toho oleje nedělá. A je dost důkazů, že "LL" provoz a oleje nejsou pro motor "to pravé ořechové" http://cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=12 Pokud chceš pro motor to nejlepší - což nebývá totéž jako do motoru to nejlepší - měň olej při delších běžných jízdách do 15-ti tkm, nebo při krátkých či ostřejších jízdách do 10-ti tkm a dej olej normy VW502.00 (event. 501.01, 503.01 nebo 504.00). Psal si tu Mobil1 0w40 - ten je
Ono totiž když si vezmeš "běžný" olej 5w40 502.00 kde se jeho alkalická rezerva (TBN) pohybuje někde okolo 9mg KOH/g a mrkneš na obrázek dole http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... lita-oleju a když k tomu srovnáš oleje "LL" (což zde 503.01 a 504.00) které mají většinou (a 504/507 všechny bo jsou pro DPF) hodnotu toho TBN ještě sníženou někam k 7 i 6-ti mg KOH/g a necháš ho v motoru 20 nebo 25tkm
Ono totiž když si vezmeš "běžný" olej 5w40 502.00 kde se jeho alkalická rezerva (TBN) pohybuje někde okolo 9mg KOH/g a mrkneš na obrázek dole http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... lita-oleju a když k tomu srovnáš oleje "LL" (což zde 503.01 a 504.00) které mají většinou (a 504/507 všechny bo jsou pro DPF) hodnotu toho TBN ještě sníženou někam k 7 i 6-ti mg KOH/g a necháš ho v motoru 20 nebo 25tkm
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Volkswagen Passat 1,8 Tsi
Nazdar, chlapi prednedavnom so kupil Passata,vymena oleja aj z filtrami pred 4000 km,vcera mi auto oznamilo skontroluj stav oleja ,zmeral som a olej bol na ryske min.dolial som 1 liter oleja a olej bol na ryske max.Takze za 4000 lm zozral Passat 1 liter oleja,minuli majitel chodil olej menit kazdych cca. 20 000 km,olej CASTROL 5w-30.Na viecku uz je trochu vyzrazany karbon,Viem ze Tsicka od VW maju problem zo zvysenou spotrebou oleja,chcem zmenit olej na Mobil 1 New Life 0w-40 alebo MILLERS XF LONG LIFE 5w40,a chcem sa spytat ci zmenou oleja a vymenou oleja cca.kazdych 10 000 km znizim tu stratu oleja,alebo poradte aky olej tam mam dat,jazdim kazdy den tak 20 km,dlhsie trasy dialnica tak 2-3 x do mesiaca,dik
Naposledy upravil(a) rastike dne čtv pro 15, 2016 22:51, celkem upraveno 1 x.
Re: Volkswagen Passat 1,8 Tsi
tieto motory ročníky cca koniec 2009 až prvá polovica 2011 trpia na konštrukčný fail v podobe tenkých piestnych krúžkov.. časom dochádza k nedostatočnému odtekaniu oleja a odplavovaniu vznikajúceho karbónu.. to postupne spôsobuje nepohyblivosť krúžkov a ich stále horšiu účinnosť pri stieraní oleja, čo znamená postupne rastúcu spotrebu oleja až to vyústi kľudne do spotreby oleja aj 2 litre na 1000km ba aj viac..
Toto ak sa nerieši včas a majiteľ s tým jazdí aj za takéhoto stavu, dokáže to časom vďaka napečenému karbónu v zámku až vyrýpať ryhy vo valcoch..
Toľko na úvod..
Tento proces zapečenia krúžkov sa dá veľmi účinne oddialiť častými výmenami oleja, čo najzriedkavejším jazdením na krátke vzdialenosti a studeným motorom a jazdiť viac svižne a pod plynom, než na spotrebu a v nízkych otáčkach.. Ovšem podotýkam, toto musí byť od začiatku života motora..
Ak v priebehu života motora začala spotreba oleja rásť k hodnotám, ktoré už niesu akceptovateľné ako normálne (vzhľadom na okolnosti a podmienky), tak s vysokou pravdepodobnosťou sa tento proces už nedá ničím zastaviť a už vôbec nie zvrátiť.. nepomôže žiaden iný "zázračný" olej a pod.
Zvýšením frekvencie výmeny oleja to môžeš maximálne tak trochu pribrzdiť a oddialiť v budúcnosti nevyhnutné.. tzn. mechanický zásah a GO..
P.S ten Mobil1 0W-40 je ale veľmi dobrá voľba sama o sebe pre tieto motory.. zlotu s ním nespravíš
Toto ak sa nerieši včas a majiteľ s tým jazdí aj za takéhoto stavu, dokáže to časom vďaka napečenému karbónu v zámku až vyrýpať ryhy vo valcoch..
Toľko na úvod..
Tento proces zapečenia krúžkov sa dá veľmi účinne oddialiť častými výmenami oleja, čo najzriedkavejším jazdením na krátke vzdialenosti a studeným motorom a jazdiť viac svižne a pod plynom, než na spotrebu a v nízkych otáčkach.. Ovšem podotýkam, toto musí byť od začiatku života motora..
Ak v priebehu života motora začala spotreba oleja rásť k hodnotám, ktoré už niesu akceptovateľné ako normálne (vzhľadom na okolnosti a podmienky), tak s vysokou pravdepodobnosťou sa tento proces už nedá ničím zastaviť a už vôbec nie zvrátiť.. nepomôže žiaden iný "zázračný" olej a pod.
Zvýšením frekvencie výmeny oleja to môžeš maximálne tak trochu pribrzdiť a oddialiť v budúcnosti nevyhnutné.. tzn. mechanický zásah a GO..
P.S ten Mobil1 0W-40 je ale veľmi dobrá voľba sama o sebe pre tieto motory.. zlotu s ním nespravíš
Re: Volkswagen Passat 1,8 Tsi
Ta spotřeba je důsledek předpisu výrobce motoru a chování minulého majitele A jak píše kornel, velké zlepšení nečekej; asi jen stabilizaci stavu. A právě tou častější výměnou oleje, použitím za tepla viskóznějšího oleje a event. i způsobem jízdy, že nebudeš jezdit stylem "pán v klobouku".rastike píše:Takze za 4000 km zozral Passat 1 liter oleja,minuli majitel chodil olej menit kazdych cca. 20 000 km,olej CASTROL 5w-30.Na viecku uz je trochu vyzrazany karbon,Viem ze Tsicka od VW maju problem zo zvysenou spotrebou oleja,chcem zmenit olej na Mobil 1 New Life 0w-40 alebo MILLERS XF LONG LIFE 5w40,a chcem sa spytat ci zmenou oleja a vymenou oleja cca.kazdych 10 000 km znizim tu stratu oleja?
Mobil1 0w40 (i ten Millers 5w40 nebo třeba Yacco Galaxie GT 5w50) jsou gut a výměna po 10-ti tkm nebo po 1roce by měla být maximum....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1854
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volkswagen Passat 1,8 Tsi
Vše již bylo asi řečeno. Já bych jen položil otázku. Proč zakládat nové téma? http://www.oleje.cz/forum/motorovy-olej ... t5879.html
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Volkswagen Passat 1,8 Tsi
Děkuji za pochopení mého rozhořčení ze zakládání repetitivnich vláken, což je vlastní prakticky výhradně koncerňákům. A jelikož jsem po delší době navštívil naše západní sousedy a jižní nesousedy, tak až se vrátím, poreferuji o pekle, které koncerňáci vytvářejí v provozu.
Re: Volkswagen Passat 1,8 Tsi
Spojil jsem ty dvě témata dohromady....BigBang píše:....Proč zakládat nové téma?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Volkswagen Passat 1,8 Tsi
Se spotřebou oleje se po určité časové období potýkaly i benzínové motory Toyota řady ZZ.
Při koupi ojetiny je to sice limitující faktor, ale stojí za to si ty informace o uvažovaném modelu dopředu obstarat a pak nemilosrdně použít síto. Dát dost peněz za něco, co je ihned po koupi na drahou opravu, protože je to vlastností oné věci, tak vyletím z kůže.
jaky-olej-do-toyota-zz-fe-motoru-s-kons ... t4533.html
Při koupi ojetiny je to sice limitující faktor, ale stojí za to si ty informace o uvažovaném modelu dopředu obstarat a pak nemilosrdně použít síto. Dát dost peněz za něco, co je ihned po koupi na drahou opravu, protože je to vlastností oné věci, tak vyletím z kůže.
jaky-olej-do-toyota-zz-fe-motoru-s-kons ... t4533.html
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Volkswagen Passat 1,8 Tsi
Kamo som tu prvykrat mal som nejake otazky,dakujem za odpovede,ale hned sa nemusis rozculovat,dostanes infarktJerry3 píše:Děkuji za pochopení mého rozhořčení ze zakládání repetitivnich vláken, což je vlastní prakticky výhradně koncerňákům. A jelikož jsem po delší době navštívil naše západní sousedy a jižní nesousedy, tak až se vrátím, poreferuji o pekle, které koncerňáci vytvářejí v provozu.
Re: Motorový olej Passat CC 1,8 TSI
Ano, vzdyť koncernak si vždycky najde dobrý důvod, proč zrovna on musí dostat přednost.