Motorový olej Oltcit
Moderátor: Colommbo
Motorový olej Oltcit
Ahoj,
měnil jsem v autě motor, takže budu měnit i olej. Netuším, co v motoru je teď.
Výrobce (rumunský) doporučuje olej 15W-40. V knížce se uvádí:
Motory Oltcitu trpěly na opotřebení vaček. Má cenu vybrat nějaký soudobý olej, který má vyšší specifikaci API, nebo se držet manuálu z roku 1990? Je to koncepčně 40 let starý motor, takže tak...
Díky
měnil jsem v autě motor, takže budu měnit i olej. Netuším, co v motoru je teď.
Výrobce (rumunský) doporučuje olej 15W-40. V knížce se uvádí:
Motory Oltcitu trpěly na opotřebení vaček. Má cenu vybrat nějaký soudobý olej, který má vyšší specifikaci API, nebo se držet manuálu z roku 1990? Je to koncepčně 40 let starý motor, takže tak...
Díky
Re: Motorový olej Oltcit
Pokud nevíš jaký olej tam je - resp. jaké má API, nedávej teď olej s API vyšším jako SG protože tam může být 15w40 API i SE a olej s API SL by mohl začít rychle rozpouštět úsady a hrozilo by ucpání nějakého mazacího kanálku.... Mám pocit že Olcit měl boxer a vzduchové chlazení; klidně dej třeba http://www.oleje.cz/p/mogul-super-15w-50-4-l--19502 (ten by byl i vhodnější při vyšší spotřebě oleje) anebo https://eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V531384313
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej Oltcit
Děkuji velice
Bylo by možno použít později, co na olej nižší specifikace API ujedu nějakou tu tisícovku, použít i olej co má specifikaci API SL? Nebo je to zbytečnost a vačky to neochrání více než nižší specifikace API?
Popř. po rozpůlení motoru a jeho dekarbonizaci, API SL bez problému?
Dnes jsem ještě objevil manuál Haynes pro Citroen GSA (1985) Doporučuje oleje viskozity 15w40, 15w50 nebo 20w50, bez udání API (ta se snad začala používat 1983, říkal google...)
P.S. je to vzduchem chlazený boxer
Bylo by možno použít později, co na olej nižší specifikace API ujedu nějakou tu tisícovku, použít i olej co má specifikaci API SL? Nebo je to zbytečnost a vačky to neochrání více než nižší specifikace API?
Popř. po rozpůlení motoru a jeho dekarbonizaci, API SL bez problému?
Dnes jsem ještě objevil manuál Haynes pro Citroen GSA (1985) Doporučuje oleje viskozity 15w40, 15w50 nebo 20w50, bez udání API (ta se snad začala používat 1983, říkal google...)
P.S. je to vzduchem chlazený boxer
Re: Motorový olej Oltcit
Po vyčištění motoru bych se nebál čehokoli moderního s příslušnou viskozitou.
Mimochodem, co člověka vede k oprášení této značky? Spotřeba nic moc, celkem častá poruchovost, koroze, machr index 0...
Asi to bude láska a ta nemívá s logikou moc společného. Ale je to samozřejmě Tvoje věc. Oltcita jsem měl kdysi na několik měsíců půjčeného od kamaráda a docela jsem se s ním nazlobil. On měl v tu dobu tři a všechny trpěly podobnými bolístky.
Mimochodem, co člověka vede k oprášení této značky? Spotřeba nic moc, celkem častá poruchovost, koroze, machr index 0...
Asi to bude láska a ta nemívá s logikou moc společného. Ale je to samozřejmě Tvoje věc. Oltcita jsem měl kdysi na několik měsíců půjčeného od kamaráda a docela jsem se s ním nazlobil. On měl v tu dobu tři a všechny trpěly podobnými bolístky.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Motorový olej Oltcit
Když by se na něm udělala GO a motor se komplet mechanicky vyčistil tak se dá olej s vyšší API (SJ, SL) použít, ale moc to asi nepřinese. To už bych spíš - když by se Olcitu "plánoval" ještě dlouhý život a byly by časté studené starty - uvažoval o 10w40 / 10w50. Ale když dáš teď API SE nebo SF, tak kdyby nebyla rozborka/zborka, tak bych pak dal max. API SG a jezdil, motor to zvládne....
A API je už starší "holka" někdy od r. 1940 https://eshop.paramo.cz/rady-odbornika/ ... ikace.aspx
A API je už starší "holka" někdy od r. 1940 https://eshop.paramo.cz/rady-odbornika/ ... ikace.aspx
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej Oltcit
Tiež ma zaujíma, prečo niekto jazdí Oltcitom. Bude z neho veterán akého nikto nemá?
Re: Motorový olej Oltcit
Je to nedělní vozidlo na výlety, mám ho rád A každému se líbí něco jiného
A díky za rady
A díky za rady
Re: Motorový olej Oltcit
Tak tam nechej tak na 2-3tkm na "propláchnutí" API SE a potom dávej API SG. A měň ho po 5-ti tkm nebo po 1roce a motor bude Ať Ti jezdí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej Oltcit
To di zaslúži klobúk dole lebo to je veľká rarita a pomsta rumunských súdruhov súčasne... to auto by som nedal ani naj... nepriateľovi ani zadarmo.
Re: Motorový olej Oltcit
Tému oleja máš zodpovedanú, tak sa tiež spýtam na Oltcit - ako sa ho podarilo po nejakých 26+ rokoch udržať v stave, že je/ sú pokope podbehy, plechy... keď mal údajne aj známe problémy s koróziou? Aj na autách s dobrou ochranou sa zvykne po 15-20 rokoch postupne zjavovať táto problematika hlavne od spodu, pričom opravy bývajú náročné, drahé, a asi najviac sa do toho nikomu nechce ísť ani za peniaze.
Re: Motorový olej Oltcit
Byl 12 let zapomenutý v garáži s najetýmy 11 tisíci kilometry. Po smrti majitele byl ,,nalezen" a za pár šušňů jsem ho koupil. Samozřejmě nějaké vady na kráse má, sem tam ťupka koroze, ale nic hrozného, díravý není, lemy rezavé nemá...
Vždycky jsem chtěl Oltcit, splnil jsem si sen
Vždycky jsem chtěl Oltcit, splnil jsem si sen
Re: Motorový olej Oltcit
Ještě jeden malý dotaz. Za ten rok s tím na 100% nenajedu více než 5tkm, má cenu při každoroční výměně oleje měnit i olejový filtr (při nájezdu do 5tkm)? Je to stokorunová položka, ale jen by mě zajímalo, jestli to není zbytečnost
Re: Motorový olej Oltcit
Pro dobrý pocit a pořádek bych ho vyměnil.
Pět tisíc kilometrů je na uloženku docela dost. Předpokládám, že v zimě nevyjede, takže asi půjde o výlety. Mohu vědět, co máš na běžné ježdění? Tuším, že budu překvapen něčím, za co by byla kolona Oltcitů.
Pět tisíc kilometrů je na uloženku docela dost. Předpokládám, že v zimě nevyjede, takže asi půjde o výlety. Mohu vědět, co máš na běžné ježdění? Tuším, že budu překvapen něčím, za co by byla kolona Oltcitů.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Motorový olej Oltcit
Ty brdo...3enit píše: Vždycky jsem chtěl Oltcit, splnil jsem si sen
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Motorový olej Oltcit
Pokud trpí na větší otěr, pak by možná mohl být tento olej vhodný http://www.oleje.cz/p/liqui-moly-mos2-l ... 1-l--18283 až se motor pročistí.