Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: TDI 2.0 CR DPF

Příspěvek od jerome »

e1H píše:ale s takýmto myslením by sme mohli do motorov dávať rovno 10W-40 a podobné "lepidlá", vďaka ktorím bude motor tichší. :roll:
Dnes som 10w40 vypustal a zrovna ako lepidlo to vobec nevyzeralo :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF

Příspěvek od kornel »

e1H píše: Kým sa ten motor v zime zohreje na prevádzkovú teplotu, bude to trvať aspoň 15-20 km, tak prečo nezabezpečiť o niečo lepšie mazanie počas tohto času?
..tieto konkrétne viskozity 0w-30 vs. 5w-30 majú už aj pri 0°C absolútne zanedbateľný rozdiel v kinematických viskozitách-tekutosti, tzn. baviť sa tu o nejakom rozdiele v kvalite mazania počas zahrievania v našich klimatických podmienkach medzi týmito SAE je o ničom..
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF

Příspěvek od bio »

Dnes som 10w40 vypustal a zrovna ako lepidlo to vobec nevyzeralo
použitý olej má jinou viskozitu, nehledě na jeho teplotu při vypouštění........
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF

Příspěvek od Jezevcik »

Ano, pravda, ale to, jak se tu upřednostňují oleje s nízkou viskozitou, bych bral, kdyby Československo leželo někde u Sibiře.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF

Příspěvek od jerome »

bio píše:
Dnes som 10w40 vypustal a zrovna ako lepidlo to vobec nevyzeralo
použitý olej má jinou viskozitu, nehledě na jeho teplotu při vypouštění........
Ta poznamka bola trochu ironicka, pretoze 10W40 vobec neni na urovni napr. M6ADSII :idea: :|
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
e1H

Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF

Příspěvek od e1H »

kornel píše:
e1H píše: Kým sa ten motor v zime zohreje na prevádzkovú teplotu, bude to trvať aspoň 15-20 km, tak prečo nezabezpečiť o niečo lepšie mazanie počas tohto času?
..tieto konkrétne viskozity 0w-30 vs. 5w-30 majú už aj pri 0°C absolútne zanedbateľný rozdiel v kinematických viskozitách-tekutosti, tzn. baviť sa tu o nejakom rozdiele v kvalite mazania počas zahrievania v našich klimatických podmienkach medzi týmito SAE je o ničom..
Ak by som pokračoval v tvojej logike, tak celé toto fórum je potom o ničom. Treba dať 5W-40 do každého motora, veď oproti iným olejom bude rozdiel vždy iba "o ničom". Fórum je od toho, aby sme poradili čo najlepšie. Pre hore uvedený motor sú predpísané oleje VW 507.00. To nám dáva na výber viskozity 0W-30 alebo 5W-30. Z tejto dvojice je aj keď oba o málo, lepším olejom tá 0W-30-ka. Pozriem cenník, vidím, že je za rovnakú cenu (aspoň ten Shell). Tak prečo nezvoliť tento olej? Keď kupuješ párky a máš na výber z dvoch za rovnakú cenu, tak kúpiš tie ktoré obsahujú menej mäsa, alebo tie kvalitnejšie? Často mám pocit, že tu už iba zo zvyku všetci jedia tie staré, ružové Gemerské párky a podobný separovaný odpad, lebo to sa už raz osvedčilo. Žrali sme to už pred tridsiatimi rokmi, tak prečo kupovať dnes niečo iné, čo by náhodou mohlo byť ešte aj lepšie, že? :roll:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF

Příspěvek od jerome »

e1H píše:To nám dáva na výber viskozity 0W-30 alebo 5W-30. Z tejto dvojice je aj keď oba o málo, lepším olejom tá 0W-30-ka.
Keď kupuješ párky a máš na výber z dvoch za rovnakú cenu, tak kúpiš tie ktoré obsahujú menej mäsa, alebo tie kvalitnejšie?
V com je lepsia ta 0W30 ? Si ju kostoval jak tie parky ? :roll:
Keby som sa mal uz drzat tej normy 504/507 tak radsej siahnem (pocitovo) po 5W30 :idea: Cim mensi odstup medzi cislami tym se vsim vsudy stabilnejsi olej :idea:
Naposledy upravil(a) jerome dne stř říj 12, 2016 10:17, celkem upraveno 1 x.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF

Příspěvek od Pitris »

e1H píše:VW 507.00. To nám dáva na výber viskozity 0W-30 alebo 5W-30. Z tejto dvojice je aj keď oba o málo, lepším olejom tá 0W-30-ka....
Pravdu máš barde. ALE :!:
Dobře - zůstaňme u normy 504/507. Ať už olej 5w30 nebo 0w30. Budou oba STEJNĚ výkonné. Podle normy. Olej 0w30 nebude výkonnější, bude "jen" lepší v nízkoteplotních vlastnostech. V nízkoteplotních - někde pod -20-ti. Ano, tam bude na pár vteřin lepší jak 5w30-ka. Jinak ale budou - podle normy 504/507 - identické.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF

Příspěvek od Jezevcik »

Přirovnání k párkům ve smyslu "dobře pro motor" není úplně nejvhodnější, protože fakt, že jedny mají více masa, rozhodně neznamená, že jsou zdravější. Chutnější možná ano, ale ne zdravější.
Když už bych chtěl vyjádřit nesmyslnost honby za laboratorními hodnotami různých viskozit, tak bych si představil, že jedno auto zrychlí za 3 a druhé za 4 vteřiny. Oboje je špičkový výsledek a ten zanedbatelný rozdíl je k užitku pouze někomu a pouze někdy.
A hlavně, ty motory - pokud nevyjíždějí jednou ročně na dušičky - nestartují nasucho!
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
e1H

Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF

Příspěvek od e1H »

jerome píše:Keby som sa mal uz drzat tej normy 504/507 tak radsej siahnem (pocitovo) po 5W30 :idea: Cim mensi odstup medzi cislami tym se vsim vsudy stabilnejsi olej :idea:
Súhlasím, ale bavíme sa o oleji určenom na premenlivý interval (v ideálnych podmienkach až 30 tisíc km), pričom hneď na začiatku bolo ujasnené, že interval výmeny bude pevný, a menej ako polovičný (12 tisíc km, ak ma pamäť neklame). Okrem toho 30-kové oleje sú odstupom času (a kilometrov) viac viskózne, takže hneď tu máme dva dôvody kvôli ktorím je tvoja (pravdivá) faktická poznámka bezpredmetná. :P
Máchal

Re: TDI 2.0 CR DPF

Příspěvek od Máchal »

Máchal píše:V rodině nám přistála OII RS 2.0TDI (CR + FAP)
Sunoco Xenon 5W40 funguje k plné spokojenosti :wink: Po nalití do motoru bylo slyšet výrazné ztišení motoru (čert ví (serviska je, ale...) jak dlouho tam původní olej byl) a doufám, že to bude i nadále OK :wink:
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF

Příspěvek od kornel »

e1H píše:
kornel píše:
e1H píše: Kým sa ten motor v zime zohreje na prevádzkovú teplotu, bude to trvať aspoň 15-20 km, tak prečo nezabezpečiť o niečo lepšie mazanie počas tohto času?
..tieto konkrétne viskozity 0w-30 vs. 5w-30 majú už aj pri 0°C absolútne zanedbateľný rozdiel v kinematických viskozitách-tekutosti, tzn. baviť sa tu o nejakom rozdiele v kvalite mazania počas zahrievania v našich klimatických podmienkach medzi týmito SAE je o ničom..
Ak by som pokračoval v tvojej logike, tak celé toto fórum je potom o ničom. Treba dať 5W-40 do každého motora, veď oproti iným olejom bude rozdiel vždy iba "o ničom". Fórum je od toho, aby sme poradili čo najlepšie. Pre hore uvedený motor sú predpísané oleje VW 507.00. To nám dáva na výber viskozity 0W-30 alebo 5W-30. Z tejto dvojice je aj keď oba o málo, lepším olejom tá 0W-30-ka. Pozriem cenník, vidím, že je za rovnakú cenu (aspoň ten Shell). Tak prečo nezvoliť tento olej? Keď kupuješ párky a máš na výber z dvoch za rovnakú cenu, tak kúpiš tie ktoré obsahujú menej mäsa, alebo tie kvalitnejšie? Často mám pocit, že tu už iba zo zvyku všetci jedia tie staré, ružové Gemerské párky a podobný separovaný odpad, lebo to sa už raz osvedčilo. Žrali sme to už pred tridsiatimi rokmi, tak prečo kupovať dnes niečo iné, čo by náhodou mohlo byť ešte aj lepšie, že? :roll:
Stačí ak vo vzťahu ku mne, budeš reagovať maximálne len na to, k čomu som sa vyjadril a na čo konkrétne som poukázal.. Nesnaž sa so mnou rozvíjať debatu v nejakej všeobecnej rovine a o veciach, ktoré ani nerozoberám. Vyjadril som sa dosť jasne ku konkrétnej záležitosti a to platí :)
P.S ja párky a pod. odpad nejedávam :D
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF

Příspěvek od kornel »

e1H píše: Okrem toho 30-kové oleje sú odstupom času (a kilometrov) viac viskózne
pre upresnenie: jo, v prípade dízla, ktorý je mechanicky a funkčne v poriadku.. u benzínu to neplatí nikdy
Ale treba poznamenať, že konkrétny priebeh zmeny viskozity v čase, záleží od použitého základového oleja a množstva modifikátorov..
Odpovědět