Dnes som 10w40 vypustal a zrovna ako lepidlo to vobec nevyzeraloe1H píše:ale s takýmto myslením by sme mohli do motorov dávať rovno 10W-40 a podobné "lepidlá", vďaka ktorím bude motor tichší.
Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF
Moderátor: Colommbo
Re: TDI 2.0 CR DPF
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF
..tieto konkrétne viskozity 0w-30 vs. 5w-30 majú už aj pri 0°C absolútne zanedbateľný rozdiel v kinematických viskozitách-tekutosti, tzn. baviť sa tu o nejakom rozdiele v kvalite mazania počas zahrievania v našich klimatických podmienkach medzi týmito SAE je o ničom..e1H píše: Kým sa ten motor v zime zohreje na prevádzkovú teplotu, bude to trvať aspoň 15-20 km, tak prečo nezabezpečiť o niečo lepšie mazanie počas tohto času?
Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF
použitý olej má jinou viskozitu, nehledě na jeho teplotu při vypouštění........Dnes som 10w40 vypustal a zrovna ako lepidlo to vobec nevyzeralo
Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF
Ano, pravda, ale to, jak se tu upřednostňují oleje s nízkou viskozitou, bych bral, kdyby Československo leželo někde u Sibiře.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF
Ta poznamka bola trochu ironicka, pretoze 10W40 vobec neni na urovni napr. M6ADSIIbio píše:použitý olej má jinou viskozitu, nehledě na jeho teplotu při vypouštění........Dnes som 10w40 vypustal a zrovna ako lepidlo to vobec nevyzeralo
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF
Ak by som pokračoval v tvojej logike, tak celé toto fórum je potom o ničom. Treba dať 5W-40 do každého motora, veď oproti iným olejom bude rozdiel vždy iba "o ničom". Fórum je od toho, aby sme poradili čo najlepšie. Pre hore uvedený motor sú predpísané oleje VW 507.00. To nám dáva na výber viskozity 0W-30 alebo 5W-30. Z tejto dvojice je aj keď oba o málo, lepším olejom tá 0W-30-ka. Pozriem cenník, vidím, že je za rovnakú cenu (aspoň ten Shell). Tak prečo nezvoliť tento olej? Keď kupuješ párky a máš na výber z dvoch za rovnakú cenu, tak kúpiš tie ktoré obsahujú menej mäsa, alebo tie kvalitnejšie? Často mám pocit, že tu už iba zo zvyku všetci jedia tie staré, ružové Gemerské párky a podobný separovaný odpad, lebo to sa už raz osvedčilo. Žrali sme to už pred tridsiatimi rokmi, tak prečo kupovať dnes niečo iné, čo by náhodou mohlo byť ešte aj lepšie, že?kornel píše:..tieto konkrétne viskozity 0w-30 vs. 5w-30 majú už aj pri 0°C absolútne zanedbateľný rozdiel v kinematických viskozitách-tekutosti, tzn. baviť sa tu o nejakom rozdiele v kvalite mazania počas zahrievania v našich klimatických podmienkach medzi týmito SAE je o ničom..e1H píše: Kým sa ten motor v zime zohreje na prevádzkovú teplotu, bude to trvať aspoň 15-20 km, tak prečo nezabezpečiť o niečo lepšie mazanie počas tohto času?
Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF
V com je lepsia ta 0W30 ? Si ju kostoval jak tie parky ?e1H píše:To nám dáva na výber viskozity 0W-30 alebo 5W-30. Z tejto dvojice je aj keď oba o málo, lepším olejom tá 0W-30-ka.
Keď kupuješ párky a máš na výber z dvoch za rovnakú cenu, tak kúpiš tie ktoré obsahujú menej mäsa, alebo tie kvalitnejšie?
Keby som sa mal uz drzat tej normy 504/507 tak radsej siahnem (pocitovo) po 5W30 Cim mensi odstup medzi cislami tym se vsim vsudy stabilnejsi olej
Naposledy upravil(a) jerome dne stř říj 12, 2016 10:17, celkem upraveno 1 x.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF
Pravdu máš barde. ALEe1H píše:VW 507.00. To nám dáva na výber viskozity 0W-30 alebo 5W-30. Z tejto dvojice je aj keď oba o málo, lepším olejom tá 0W-30-ka....
Dobře - zůstaňme u normy 504/507. Ať už olej 5w30 nebo 0w30. Budou oba STEJNĚ výkonné. Podle normy. Olej 0w30 nebude výkonnější, bude "jen" lepší v nízkoteplotních vlastnostech. V nízkoteplotních - někde pod -20-ti. Ano, tam bude na pár vteřin lepší jak 5w30-ka. Jinak ale budou - podle normy 504/507 - identické.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF
Přirovnání k párkům ve smyslu "dobře pro motor" není úplně nejvhodnější, protože fakt, že jedny mají více masa, rozhodně neznamená, že jsou zdravější. Chutnější možná ano, ale ne zdravější.
Když už bych chtěl vyjádřit nesmyslnost honby za laboratorními hodnotami různých viskozit, tak bych si představil, že jedno auto zrychlí za 3 a druhé za 4 vteřiny. Oboje je špičkový výsledek a ten zanedbatelný rozdíl je k užitku pouze někomu a pouze někdy.
A hlavně, ty motory - pokud nevyjíždějí jednou ročně na dušičky - nestartují nasucho!
Když už bych chtěl vyjádřit nesmyslnost honby za laboratorními hodnotami různých viskozit, tak bych si představil, že jedno auto zrychlí za 3 a druhé za 4 vteřiny. Oboje je špičkový výsledek a ten zanedbatelný rozdíl je k užitku pouze někomu a pouze někdy.
A hlavně, ty motory - pokud nevyjíždějí jednou ročně na dušičky - nestartují nasucho!
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF
Súhlasím, ale bavíme sa o oleji určenom na premenlivý interval (v ideálnych podmienkach až 30 tisíc km), pričom hneď na začiatku bolo ujasnené, že interval výmeny bude pevný, a menej ako polovičný (12 tisíc km, ak ma pamäť neklame). Okrem toho 30-kové oleje sú odstupom času (a kilometrov) viac viskózne, takže hneď tu máme dva dôvody kvôli ktorím je tvoja (pravdivá) faktická poznámka bezpredmetná.jerome píše:Keby som sa mal uz drzat tej normy 504/507 tak radsej siahnem (pocitovo) po 5W30 Cim mensi odstup medzi cislami tym se vsim vsudy stabilnejsi olej
Re: TDI 2.0 CR DPF
Sunoco Xenon 5W40 funguje k plné spokojenosti Po nalití do motoru bylo slyšet výrazné ztišení motoru (čert ví (serviska je, ale...) jak dlouho tam původní olej byl) a doufám, že to bude i nadále OKMáchal píše:V rodině nám přistála OII RS 2.0TDI (CR + FAP)
Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF
Stačí ak vo vzťahu ku mne, budeš reagovať maximálne len na to, k čomu som sa vyjadril a na čo konkrétne som poukázal.. Nesnaž sa so mnou rozvíjať debatu v nejakej všeobecnej rovine a o veciach, ktoré ani nerozoberám. Vyjadril som sa dosť jasne ku konkrétnej záležitosti a to platíe1H píše:Ak by som pokračoval v tvojej logike, tak celé toto fórum je potom o ničom. Treba dať 5W-40 do každého motora, veď oproti iným olejom bude rozdiel vždy iba "o ničom". Fórum je od toho, aby sme poradili čo najlepšie. Pre hore uvedený motor sú predpísané oleje VW 507.00. To nám dáva na výber viskozity 0W-30 alebo 5W-30. Z tejto dvojice je aj keď oba o málo, lepším olejom tá 0W-30-ka. Pozriem cenník, vidím, že je za rovnakú cenu (aspoň ten Shell). Tak prečo nezvoliť tento olej? Keď kupuješ párky a máš na výber z dvoch za rovnakú cenu, tak kúpiš tie ktoré obsahujú menej mäsa, alebo tie kvalitnejšie? Často mám pocit, že tu už iba zo zvyku všetci jedia tie staré, ružové Gemerské párky a podobný separovaný odpad, lebo to sa už raz osvedčilo. Žrali sme to už pred tridsiatimi rokmi, tak prečo kupovať dnes niečo iné, čo by náhodou mohlo byť ešte aj lepšie, že?kornel píše:..tieto konkrétne viskozity 0w-30 vs. 5w-30 majú už aj pri 0°C absolútne zanedbateľný rozdiel v kinematických viskozitách-tekutosti, tzn. baviť sa tu o nejakom rozdiele v kvalite mazania počas zahrievania v našich klimatických podmienkach medzi týmito SAE je o ničom..e1H píše: Kým sa ten motor v zime zohreje na prevádzkovú teplotu, bude to trvať aspoň 15-20 km, tak prečo nezabezpečiť o niečo lepšie mazanie počas tohto času?
P.S ja párky a pod. odpad nejedávam
Re: Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF
pre upresnenie: jo, v prípade dízla, ktorý je mechanicky a funkčne v poriadku.. u benzínu to neplatí nikdye1H píše: Okrem toho 30-kové oleje sú odstupom času (a kilometrov) viac viskózne
Ale treba poznamenať, že konkrétny priebeh zmeny viskozity v čase, záleží od použitého základového oleja a množstva modifikátorov..