Motorový olej do VW 2.0 TDI CR s DPF

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Máchal

Re: TDI 2.0 CR DPF

Příspěvek od Máchal »

Kucí, mám dotaz. V rodině nám přistála OII RS 2.0TDI (CR + FAP)
Olej se plánuje měnit po cca 12tis km a teď je otázka, zda lze dát normu VW505.01, nebo dodržet VW507.00?
U prvně jmenované normy je výhoda 5W40 (Valvoline, Sunoco) u druhé normy je vše 5W30.
Ještě zmíním, že se bude denně jezdit cca 30km tam a 30km zpět.
Díky za informace!
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: TDI 2.0 CR DPF

Příspěvek od Jezevcik »

Když už bych pokukoval po 5W-40, tak bych hleděl, aby to mělo ACEA C3, čehož si u Valvoline a Sunoco nejsem jistý.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Máchal

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Máchal »

http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... GwoddBoDuQ
Píšou že C3. Sunoco Xenon 5W40 je C3-10
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI 2.0 CR DPF

Příspěvek od Pitris »

Michale při Tebou popsaných jízdních podmínkách a intervalu výměny bude asi jedno jestli VW507 nebo 5w40 C3. Common railu 505.01 netřeba, ale nic proti ní mít nebude....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Máchal

Re: TDI 2.0 CR DPF

Příspěvek od Máchal »

Ok, díky ;-)
e1H

Re: TDI 2.0 CR DPF

Příspěvek od e1H »

Vzhľadom na interval výmeny a na naftový motor, ostal by som pri olejoch VW 507.00 ktoré sú pre tento motor aj kvôli DPF predpísané. Teraz pred zimou by som dokonca dal rovno 0W-30.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: TDI 2.0 CR DPF

Příspěvek od Colommbo »

e1H píše:...Teraz pred zimou by som dokonca dal rovno 0W-30.
Neblázni... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e1H

Re: TDI 2.0 CR DPF

Příspěvek od e1H »

Vôbec nebláznim. Je to rovnako dobrý olej ako predpísaná 5W-30-ka, s tým, že za studena bude mazať o niečo lepšie. Sú to normálne ACEA C3 oleje a ak majú aj potrebné schválenie VW 507.00 nevidím dôvod tam dávať 5W-30. Shell dokonca svoju AV-L 5W-30-ky úplne nahradil AV-L 0W-30-kou.
Máchal

Re: TDI 2.0 CR DPF

Příspěvek od Máchal »

e1H píše:Vzhľadom na interval výmeny a na naftový motor, ostal by som pri olejoch VW 507.00 ktoré sú pre tento motor aj kvôli DPF predpísané. Teraz pred zimou by som dokonca dal rovno 0W-30.
A například Sunoco / Valvoline 5W40 s normou C3 (Sunoco C3-10) vadí DPF?
e1H

Re: TDI 2.0 CR DPF

Příspěvek od e1H »

Teoreticky nie, ale predpísané schválenie nemajú.
Máchal

Re: TDI 2.0 CR DPF

Příspěvek od Máchal »

No vidíš, Sunoco 5W50 taky pro 1.8T "nemá" to pravé schválení a i přes to jsem ho tam nalil a motor se nezadřel (jak jsem si myslel, Jarek a spol mne vyvedl z omylu) :D
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: TDI 2.0 CR DPF

Příspěvek od Colommbo »

e1H: Vždyť to je úplně normální obyčejnej motor, krucihimlhergot, a ty do něj (mno, vpodstatě všude) cpeš nulu, nulu, NULU!!! Na co...? Na ty strašný zimy tady...? Znáš vůbec nějaký jiný olej, třeba pětku či nedejbože desítku...? Dokážeš si představit, kolik aut na nenula oleje jezdí a celoročně...? A furt normy, normy, normy, bez norem ani prd, že...? S tebou bych tedy dvojdomek fakt mít nechtěl... :roll:
Máchal píše:V rodině nám přistála OII RS 2.0TDI (CR + FAP) Olej se plánuje měnit po cca 12tis km...
P.S. Udělals v životě vůbec někdy něco, co nemělo potřebné schválení...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e1H

Re: TDI 2.0 CR DPF

Příspěvek od e1H »

Ja som nikde nepísal že sa ten motor s olejom ktorý tam nie je výrobcom určený automaticky rozpadne. Ale prečo sa stále snažíte objaviť teplú vodu? Ako ste povedali, je to viacmenej obyčajný motor, ktorý bol konštruovaný už na 30-kové oleje (pôvodne 5W-30). Tých olejov sú na trhu desiatky, je z čoho vyberať. Napriek tomu tam by ste tam dávali vždy niečo iné. Pre boha, načo? Toto nie sú oleje koncernu PSA so zníženou HTHS viskozitou. Toto sú normálne C3-ky na ktoré jazdia vo svete milióny áut a dokonca bez problém vydržia aj ten dlhší, "premenlivý interval", ak sa to neženie do nejakých extrémov.

A prečo 0W? Odpoviem otázkou: prečo nie? Tie oleje sú lepšie, tak za tú istú cenu ako je 5W-30, prečo nezvoliť olej ktorý si svoju úlohu splní lepšie? Kým sa ten motor v zime zohreje na prevádzkovú teplotu, bude to trvať aspoň 15-20 km, tak prečo nezabezpečiť o niečo lepšie mazanie počas tohto času? Áno, tomu motoru sa nič nestane ani s 5W olejom, ale s takýmto myslením by sme mohli do motorov dávať rovno 10W-40 a podobné "lepidlá", vďaka ktorím bude motor tichší. :roll:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI 2.0 CR DPF

Příspěvek od Pitris »

Máchal píše:A například Sunoco / Valvoline 5W40 s normou C3 (Sunoco C3-10) vadí DPF?
Filtru pevných částic vadí olej bez ACEA C"něco".

Jo a Michale, do "505.01" to vlastně ani nepatřilo - dal jsem to sem....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Máchal

Re: TDI 2.0 CR DPF

Příspěvek od Máchal »

Pitris píše:Jo a Michale, do "505.01" to vlastně ani nepatřilo - dal jsem to sem....
Díky :oops: :wink:
Odpovědět