Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Libor píše:Durex:
díky za odpověď :wink: Pominu-li tu směsici komponentů, které mají současné motorky, oproti motorkách, které jezdily před desíti, patnácti lety, docela bych byl v pasti, jak ty konkrétní komponenty naladit. Jde o to, že některé z nich mají víceúrovňová nastavení, měl bych strach, že když do toho "dlubnu", rozhodím chování celé motky :D Holt, už i motorkaření je alchymie.
Zase to není Sci fi ... V podstatě,pokud si běžný uživatel,tak máš na výběr palivové mapy. Nejčastěji plný výkon,pak něco jako touring a déšť. Prostě čudlík na řidítkách A/B/C. To by byl motor. Pak tu máme podvozek. Asi nejlíp to měla zvládnutý KTM na 1290 Adv. Sport,Street,Comfort a Offroad. Ke každému nastavení šlo přiřadit,zda jedeš sám,ve dvou,sám s bagáží a nebo ve dvou s bagáží. A zrovna v případě té KTM se to dalo kombinovat s nastavením motoru Sport,Street,Rain a Offroad.
No a pak u některých modelů si můžeš vypnout ABS. To je tak v kostce asi vše. Takže to zase tak složité není a průměrný uživatel dotykového telefonu to zvládne na poprvé.

Pokud to všechno funguje,tak je to radost a opravdu k té změně dojde ihned a je to neskutečně znát. Problém je,když něco fungovat přestane,tak pak je to drahá sranda ...

V podstatě člověk může být úplný pitomec a dokáže si pomocí aktivního podvozku nastavit dost dobře motorku. To když se dělají klasické vidlice,tak tam se musí laborovat s progresivníma pružinama,s viskozitou oleje,s nastavením předpětí pružiny,útlumu a odskoku. A tohle už pitomec nenastaví :lol:

Obecně by se dalo říct,že spousta lidí má nevyhovující podvozek (jednak unavenej a nebo špatně nastavenej) a řeší kraviny a do podvozku,brzd,ale i běžnějšího servisu chlup nepustí. A pak když se to vše udělá,tak najednou nechápou,jak se na tom krásně jezdí a že před nastavením nebo servisem se vlastně jen trápili a byl to boj a přetahovaná s motorkou a nebo prostě nemohli projet zatáčku rychleji ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Jerry3 píše:No, já mám sice na nové motorce jen ABS, ale elektronika (nikoli ta kolem ABS) si rovněž žije vlastním životem. A pokud jde o nastavení, po setmění nevidím kvůli jantarově červenému podsvícení štítu ani ho.no, takže bych byl v pr.eli. :mrgreen:
Je to Ital a navíc i tyhle motory si žijou po svým a je to z mála z dnešních motorek,která není sterilní. Prostě má svoji hlavu,ale sem pevně přesvědčen,že nebude nudně dokonalá a cestu do srdce si najde :wink:

A za včerejší boj s větrnými mlýny tleskám :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

A ještě doplním,že se mi líbí,že v kardanu je 380 ml oleje (v převodovce tedy jen 0,5l),ale že předpis je na výměnu všech náplní po 1000 km a pak každých 10 000 km :wink:
A ventilové vůle se nastavují klasicky kontramatkama :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Libor »

Durex:
Ty to máš v ruce, u Tebe je to relativně hned hotové :wink: Takže, pokud vyhraji ve sportce a nepustí mě touha vlastnit Africu Twin, nebo Transalp, ale třeba nějaký hi tech bajk, máš mě u dílny :D Ještě jednou díky za docela polopatické vysvětlení, jsem víc v obraze.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Jerry3 »

Bacha, motorkářství je silně nakažlivé. :)
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od tonny »

Nakažlivé a na celý život, pořád pošilhávám. Já před dvěma roky prodal Africa Twin rv 1993 černá, zlaté ráfky. Bohužel jsem změnil názor nebo zvítězil rozum, dostal strach. Ležel jsem 3 měsíce na pravém boku a nerad bych si to zopakoval.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

No tak by sis lehl na levý bok :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Libore,ač nejsem moc příznivcem Hondy,tak nová Africa se jim opravdu povedla a bylo to po dlouhý době stroj,co mě z tý nový produkce všeobecně nadchnul. Mohl sem se na tom povozit jako jeden z prvních v ČR a fakt se jim to povedlo. Motor bude držák,má to krásně nízko těžiště,je to super ovladatelný a navíc i pro oko moc hezký :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

tonny píše:Ležel jsem 3 měsíce na pravém boku a nerad bych si to zopakoval.
Já,když jedu do terénu,tak občas ležím na pravým,občas na levým boku,ale nikdy teda né tak dlouho :lol:
Samozřejmě že chápu jak si to myslel,ale ono dnes nemůžeš vědět,co tě potká a jdeš nohama napřed ani nevíš.

Moto jako taková za to většinou nemůže a tak to chce se jen poučit z chyb. A to bezprostřední kochání se přírodou a ta volnost je nepopsatelná.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od tonny »

Durex píše:Moto jako taková za to většinou nemůže a tak to chce se jen poučit z chyb. A to bezprostřední kochání se přírodou a ta volnost je nepopsatelná.
Moto určitě zato nemůže a ani nemusí její šofér. A když už mi třeba nějakej děda nedá přednost, tak v Exploreru mám větší šanci.
Přestože mne Explorer pořád baví a překvapuje, kochačka to není. Možná ještě lehké enduro, přilbu jsem si nechal. I tak po pádu na hlínu bych se už nemusel zvednout.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Proto je dobrý jezdit s parťákem :wink: :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Libor »

Narovinu, strach, respekt z výkonu a obavy z okolních účastníků v silničním provozu, mě drží trošku zpět v rozhodnutí si pořídit mašinu. Mám na popojíždění v okolí sedmiletou čtyřkolku, před tím jsem měl hondího scootera. Dvě kola lákají čím dál víc, o tom žádná, v okolí mám několik spokojených motorkářů, jezdí na srazíky, výlety, Beskydy jsou na to fajn.
Mě hodně láká právě něco podobného té Africe, na druhou stranu si říkám, zda to není zbytečné. Přirozené prostředí pro tyto stroje ubývá (i pro čtyrkolky), všude zákazy, soukrommé pozemky... nerad porušuji zákony. Kdo ví, co nakonec vymyslím :-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pedro »

Jardo, vitej v trojici jezdcu, co jedou, kdyz chtej ci potrebujou. :wink:
Kdyby byl Hornik funkcni, kulil bych s Tebou.
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Hombre »

To máš co dělat, aby jsi toho důlního krtka dal do dubnového srazu do pojízdného stavu.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Odpovědět