Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

15w40 4T oil s JASO MA ? Těch moc není....
Krom toho když vyšší spotřeba oleje 10w40 tak lepší 10w50 (nebo 15w50).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

O JASO MA se v návodu nepraví nic. Zato se praví výhradně o API - SF nebo SG :idea: .
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

A tak co si tam dal :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

No přece to nejlepčí z toho, co VÝHRADNÉ požaduje návod, tedy API-SG :idea: .
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pedro »

Jarku,nechtěj to vědět.
Ale myslím že nebude problém,bejvalej tchán taky JASO neřešil,lil jen M6AD. A to jsem mu tu motku kupoval já :x
Kdyžtak si prostě vymění lamelky a jede se dál.
Osobně bych ale bez JASOa do lázně nedal. Oddělený motor,proč ne. Jenže to nehrozí. Možná Durexoj GS.
Mě SV bralo jen na dálničních přesunech,A,SK a posléze UK.
Byl jsem ale několikátý majitel a tacho přes 50. Nejistých,zde jsem šel do loterie,při koupi. Dobrovolně.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Italle,ty si stejně zajímavej tvor … To,že v manuálech se ještě z 90-tých let drží API SE,SF a SG bylo napsáno dost a dokonce i v tomto vláknu. Rovněž také o normě JASO MA potažmo MA2. Takže si to prosím opět prostuduj. Kolik má ten motor najeto? Není ta spotřeba oleje způsobena ještě syrovostí motoru? Třeba motory dřívějších BMW GS přestávaly brát olej po cca 30 000 km :D Nicméně pokud dodržel API SG a autoolej,tak se o spojku bát nemusí …
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Helé, Pedro, nech to být, dal jsem olej PŘESNÉ dle návodu a jináč do toho nikomu nic není. Dokonce si myslím, že v tomhle se návod nemýlí. O spojku obavu nemám, víš co jsem už najezdil s motorovými oleji v převodovce a spojce, a to i v celkem extrémním zatížení? Nechtěj vědět... :lol:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Jenže Italle,motorový olej v převodovce s přímým ozubením u moto je zcela standardní stav. A jinak v tomhle směru se návod mýlí a ve smyslu tom,že je možné použít mnohem kvalitnější oleje.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pedro »

Vláďo. Nic neříkám,co mi není rovno,po tom je mi ho.no. A už né jinde a jiným.
Jen jsem ti říkal,že konkrétně ten tvůj,bych nee.
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Durex: Možná je motor ještě syrový, počkám až bude vařený...SVčka olej trochu berou, normální, ten můj ani tolik nebere, ale snížit spotřebu oleje musím :D . Všiml jsem si, že u některých motoolejů se udává zajímavá specifikace, třeba API - SG/SM, ten jsem tam měl. Asi kvůli těm "starým" návodům. Nejsem úplně přesvědčen, že v návodech jsou pouze staré informace, možná je to záměr (výrobce). No a chyby jsou v návodu určitě. Mám zato, že pro daný účel a výměnný interval 6000 km je celkem jedno, zda dám SG nebo SL. Proti SM jste tu už bili na poplach :idea: . Pokud má olej SG/SM, pak SG je podmnožinou SM a důležité je právě to SM. A to nechcem, né? :idea:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

To nechcem,ale drtivá většina je API SH, SL s JASO MA2 ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Durex píše:To nechcem,ale drtivá většina je API SH, SL s JASO MA2 ...
Mě tam dali zrovna SG/SM. Teda, po zahřátí je to vodička, při vypouštění jsem viděl. A ve vedru za jízdy i cítil (já motor nemiluju jako Návštěvník, ale cítím :lol: ). S novým olejem jeho spotřeba klesne, řekl bych. Těch 6000 km bez dolévání bych prosil, je to nová motorka :idea: .
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Ale to je normalní,že je to vodička,vždyť všechny xW40 mají při 100 st cca 12-15 mm2/s a tvoje 15W40 na tom bude za tepla úplně stejně … A nedolévaní mezi výměnným intervalem je standard,který i moje Busa s bezmála 70 000 km drží ;) A to je to stará kaše :D
Naposledy upravil(a) Durex dne pát úno 05, 2016 15:55, celkem upraveno 1 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

U SV vidím na diskusi, že dolévání oleje je zcela normální. Anebo jezdit volňásko. Mě taky nebrala, když jsem netahal.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pedro »

15w-40 nebude stejná vodička jako 10w-40!
Zkušenost,letitá, z aut :!:
A ehm,i zkušebna prokázala. Nutno opět dodat,že kolem r. 00. Možná je jiná doba.
Naposledy upravil(a) Pedro dne pát úno 05, 2016 16:43, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět