Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1790
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Durex píše:Je to směšný. protože se podívej pozorně na standard v 92 roce a dnes. 2 kotouče v předu,hliníkový litý rám,jen ta síla ty zadní kyvky. A motor. To je prostě malej supersport se vším všudy ...
A dnes? Jeden kotouč,jeden válec,rám z ocelových trubek,je to těžší,míň to jede. Nevím jak lépe to vyjádřit :lol:
To je sice pravda, ale teď máš mnohem větší výběr. Vem si kolik modelů dělala Honda tehdá a kolik teď. :wink:
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Dřív nebyl problém si vybrat. Bylo všechno. Silnice,krosky,endura,naháče .... Dnes je sice výběr,ale jakej? To se netýká jen Hondy. Mám nějakou platformu a tak na ní postavím 3 motorky ... To se teda zrovna týká Hondy :D Nemyslím si,že to je ta správná cesta,ale marketing to vidí jinak a ty to vidíš stejně jako oni ... Sice jsou motorky levnější a daleko dostupnější a trh je přesicenej,ale jsou to ve většině silně očesaný motorky. Bez emocí jen rozpočtovky. Aby se zaplnila díra v nabídce. Jsou to motorky pro Itally a jim podobný. Pak se ale lidi divý,že je tolik mrtvých. protože si koupí motorku opravdu každej. Už mě ani nebaví zdravit,protože se asi umávám :lol: Ještě že je tu hrstka staré školy :lol: Ale to co zasáhlo auta,tak nastalo i v motorkách. Jsou to nenásilné kroky v omezování a lidi tomu ještě tleskaj ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1790
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Asi ano, mám na to trošku jinej pohled protože tuhle dobu nepamatuji ... Honda výběr má, ale jak říkáš jedna platforma. V jedné platformě 3 motory různé síly. Kdybych byl trošku starší, asi bych měl stejnej pohled na věc. Ty jsi odkojenem SuperCity 125 (2T) a měl cca 25kW. Já měl hodnou CBRku 10kW z kopce :mrgreen: :lol: .
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Durex píše:Tak to ty si přišel s tím,že ta 350 byla legendární. Byla to prostě dobře fungující motorka své doby s vyladěným 2T motorem.
Asi teď myslíš RD 350. Ano, byla poměrně lehká a s pěkným výkonem. Nedivím se, že je to legenda. Vyber mi dnes, prosím, silniční motocykl téže hmotnosti a výkonu. Ovšem ne dvácu. Děkuji.
Durex píše:Naopak. Dnes jsou stroje lehký,relativně výkonné,dobře ovladatelné a za dobré peníze.
Kde? :?: :!: :shock:
Durex píše:Jenže to je ten rozpočtovej balast,ale pro jezdce tvého typu naprosto trefa do černého. - tím tě nechci urazit.
Rozpočtovou Hondu CBR500R jsem zkoušel. Motoricky je asi dobrá (jako Honda, svezl jsem se jen kousek), i když v té výkonové verzi 50k by mě pravděpodobně brzy přestala bavit. To ostatní nenadchne ani mě, natož fajnšmekra. Yamaha MT-07, z téhož rozpočtového soudku, by mě zajímala.
Durex píše:To jen ty si mě v tom utvrdil svým dalším výrokem o kálení na 6 válec od Benelli. Proč by vše muselo být praktické? Jak se někomu může nelíbit...
Přiznávám, že jsem v garáži při dívání se na motorky prostál dost času. Ale sakra - ty na těch motorkách jezdíš nebo na ně čumíš? :D Mě prostě pomník napříč nezajímá. Možná na dívání. Možná...
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Durex píše:To mi chceš říct,že všechny ostré 2T ať už silniční nebo teréní jsou vyběhané? :lol: No a co,že se to dá použít jen v rozsahu 3 000 otáček a to před červeným polem? Ale jede to a je to zážitek. Když budeš mít malej motor,kterej bude mít lineární průběh,tak prostě nepojede tak,jako něco,co dole nejede a pak přijde kopanec a všechen výkon.
Všechny ostré 2T určitě nemají kopanec. Zvláště dnes, kdy vyšší objemy enduro (rozuměj, nyní už jen 300 ccm) jsou průběhem výkonu hodnoceny jako lineární. Např. můj Gas měl v porovnání s Huskou horší průběh výkonu, i když ve špičce tam nějaký ten kůň byl. Takže, narozdíl od Husky, se ostřejší přechod v určitých otáčkách vyskytoval výrazněji. Jestli tomuhle říkáš kopanec, tak já ne. Pořád to byl celkem vláčný motor.
Durex píše:Pochop,že je sorta lidí,kterým nestačí lineární průběh a vůbec je neuspokojí SV,které tobě vyhovuje. Já se prostě chci trochu vyděsit,aby se to ve mě sevřelo a po přidání plynu si měl pocit,že z toho uletíš. Sice to trochu zveličuju,ale to aby to bylo lépe pochopitelný.
Pořád nechápu, proč by mělo jít o ten kopanec. Pokud závodní motor v nižších otáčkách jen prdlá, a pak nahoře jede, využívá se jen v těch otáčkách nahoře. Zas nejde o ten kopanec...
Neříkám, že mi SV vyhovuje, např má nepohodlné sedlo... :lol: . Jistě, že při vytáčení po rovině to pocitově moc nejede. Ale motorka není dragster.
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Durex píše:Tady je krásně vidět od 1:16 ten kopanec od 9000 otáček. Jak ten motor najednou jde. To je mazec
A já myslel (a myslí si to i návody k obsluze všech motorů, co jsem zatím četl), že červené pásmo otáčkoměru jest zapovězeno. U SV650 je to na 11000 rpm. Tam jsem opravdu nebyl. Na nižší kvalty nemám potřebu přetáčet a na šestku 214 km/h tacho bylo něco přes 10000 rpm.
Video asi pěkné, ale nemám rád vysokootáčkové stroje se zpocenými písty. I když hmotností by mi nejvíce sedly - bývají menších objemů a vah.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Tak hezky popořadě. Včem je to legenda? Je to prostě RD350. Dobře chodící dvoutakt. Tečka. Legenda je podle mě něco jinýho. Třeba Honda NR 750.
46 kW a 170 kg. To jsou parametry RD z 86 roku. Co teď po mě chceš? Je to 2T a jak známo,dnešní doba jim nepřeje. Jasně jsou vyjímky třeba v enduru – to aby si mě nechytal za každé slovo tak,jak to s oblibou děláš. Jinak třeba ta MT07. 55 kW, 179 kg a cena 129 000 kč. Co chceš víc … Je to lehký jako RD, má to větší výkon a je to skoro zadarmo … Produkt dnešní doby spotřebního materiálu.

Viděl si to video co sem píchnul Pitris mladší – ta jízda s CBX? Kde je problém? A navíc ten zvuk je dokonalej …

Proč zase do toho cpeš vyžší objemy? Jel si někdy na 125 2T s výfukovou přívěrou? To je ten výkonový kopanec,o kterém mluvím. Prostě motor,co ve spodu jede normálně,ale od určitých otáček v něm bouchnou saze a je tam ten bonus … Snad teď to pochopíš,i když pochybuju.

A poslední reakce. Myslím,že k tomu příručku ani nedostaneš,protože je to ostré závodní náčiní :D Navíc ty ten svůj motor nemáš šanci přetočit,když tam máš omezovač… A to že nemáš potřebu to točit k červenýmu neznamená,že já mám stejný potřeby jako ty – a tady sme zase u rozdílu povah nás dvou,z kterých plyne tvoje nepochopení mého jednání,výběru strojů atd …
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Durex píše:Tak hezky popořadě. Včem je to legenda? Je to prostě RD350. Dobře chodící dvoutakt. Tečka. Legenda je podle mě něco jinýho. Třeba Honda NR 750.
46 kW a 170 kg. To jsou parametry RD z 86 roku. Co teď po mě chceš? Je to 2T a jak známo,dnešní doba jim nepřeje. Jasně jsou vyjímky třeba v enduru – to aby si mě nechytal za každé slovo tak,jak to s oblibou děláš. Jinak třeba ta MT07. 55 kW, 179 kg a cena 129 000 kč. Co chceš víc … Je to lehký jako RD, má to větší výkon a je to skoro zadarmo … Produkt dnešní doby spotřebního materiálu.
Tak, není to TŘEBA ta MT-07, ale JEDINĚ ta MT-07, která je teprve letošní novinkou a stojí se prý na ní fronty. Byla a možná ještě je dost nedostupná. Alespoň je vidět, o co je zájem :D . Hmotnost nemá jako RD, ale budiž. Výkon sice vyšší, ovšem čím je motorka lehčí, tím menší potřebuješ výkon :idea: . Přijatelná cena mi určitě nevadí, pokud to nedopadlo jako nové Hondy 500... :roll:
Durex píše:Viděl si to video co sem píchnul Pitris mladší – ta jízda s CBX? Kde je problém? A navíc ten zvuk je dokonalej …
Proč zase do toho cpeš vyžší objemy? Jel si někdy na 125 2T s výfukovou přívěrou? To je ten výkonový kopanec,o kterém mluvím. Prostě motor,co ve spodu jede normálně,ale od určitých otáček v něm bouchnou saze a je tam ten bonus … Snad teď to pochopíš,i když pochybuju.
Pokud je mi známo, přívěry u 2T jsou proto, aby se propojil režim nízkých a vysokých otáček, resp. ještě vylepšují průběh nižších a středních otáček, dle konstrukce. Ve vyšších točkách se přívěra otevírá a motor má režim "jako by tam přívěra nebyla". Tedy tam přívěra určitě není proto, aby vytvářela kopanec, ale naopak proto, aby tento kopanec eliminovala, resp. aby průběh výkonu byl spojitý. Lze si vyzkoušet na motoru bez sací klapky i přívěry výfuku, že jde dobře jen ve vyšších otáčkách. Přidáme - li jen klapku, nízké otáčky se mnohem zlepší, uprostřed motor nejde a o něco výše přichází onen kopanec. Přidáme-li přívěru, průběh výkonu je nejspojitější, na to tam je přívěra. Něco jsem se najezdil s motory s klapkou, ale bez přívěry, tak mi o tom bublej :D .
Durex píše:A poslední reakce. Myslím,že k tomu příručku ani nedostaneš,protože je to ostré závodní náčiní :D Navíc ty ten svůj motor nemáš šanci přetočit,když tam máš omezovač… A to že nemáš potřebu to točit k červenýmu neznamená,že já mám stejný potřeby jako ty – a tady sme zase u rozdílu povah nás dvou,z kterých plyne tvoje nepochopení mého jednání,výběru strojů atd …
Mě červená nedráždí, jako toho příslovečného býka. Klidně vytáčení utnu před červeným polem. Motor je obvykle můj, proč bych ho ničil? :idea:
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Koneckoncůch, plyne i z českého názvu "výfuková přívěra", že výfukový kanál přivírá, tedy v nižších otáčkách. Tam je její funkce. Původně jsem myslel, že funguje nějak plynule, až později jsem viděl, že tak sofistikovaná zas není. Má jen 2 polohy - zavřeno a otevřeno.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Mě opravdu nemusíš říkat jak funguje a k čemu je :lol: Vím to dobře. Mám najeto na motorech s přívěrou cca 40 000 km ... A opravdu funguje jen on off. A opravdu vylepšuje průbeh v nízkých otáčkách. Vše co si napsal je svatá pravda. Ale zažil si,co se stane,když motor přejde z režimu off do režimu on - bývá to u 125 kolem 7000 otáček. Jak kdyby tě zezadu někdo nakopnul. A o tom tady celou dobu mluvím ... tenhle projev se mi líbí - prostě v určitých otáčkách razantnější nástup - to je celý - mohli sme si ušetřit dost odstavečků :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Durex píše:Ale zažil si,co se stane,když motor přejde z režimu off do režimu on - bývá to u 125 kolem 7000 otáček. jak kdyby tě zezadu někdo nakopnul. A o tom tady celou dobu mluvím ...
A tam je ten motor "doma" - když ho nic neomezuje. Do těch 7000 se nemůže pořádně "nadechnout".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Jinak k té váze. Dovolím si tvrdit,že rozdíl 9 kg nebude hrát roli. Pokud budeš mít motorku těžší s lepší geometrií a rozložení hmotnosti,tak na tom bude líp,jak něco o 9 kg težsí s horší geo ... Těch 9 kg poznáš na váze (přístroji :lol: ) a pak možná při manipulaci na místě. Při jízdě si bez šance. Navíc 9 kg se mení u každý motorky neustále - plná nádřž,poloprázná nádrž ... Každopádně si napsal,abych ti našel motorku,která by splnila tvé požadavky. tak sem ti jí našel a stejně se ti nelíbí a brbláš tu o 9 kg :lol: Jel sem na lineárních motorech. Třeba bandit 600, Honda CBF 600 atd - otáčky jdou nahoru,rychlost taky,ale žádná zábava. Žádná gradace. Pro mě nuda. Motorky pro holky :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Pitris píše: A tam je ten motor "doma" - když ho nic neomezuje. Do těch 7000 se nemůže pořádně "nadechnout".
A proto je tam přívěra,aby se s tím dalo jezdit i dole v rámci možností. Jen sem myslel,že tohle přirovnání mi pomůže to itallovi lépe vysvětlit
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Itallovi :?: Neéé. Modelář by mohl vyprávět :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Motorka, která by splnila mé požadavky? 80k a 120 kg. No dobře...130 kg pohotovostní, ať nežeru :lol: . A může být i 70k, aby byla šance, že do půlstoletí se něco takového objeví...
Odpovědět