Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

To právě že nejsou. Nejde o techniku,ale o projev toho motoru. Honda dělá všechno dobře a to moc dobře až to nudí. Ty motory jsou bez výraznějších kopanců a to mě neba. Když je něco moc lineární,tak z toho nejde strach a je to nuda :lol: Když si porovnáš třeba motky s 98 roku. Hondu CBR 600F, Kawasaki ZX6R, Suzuki GSXR 600 SRAD a Yamahu R6. Tak to CBR je na tom nejhůř co se motoru týká. R6 byla novinka,to bylo maso. ZX6 sem měl a byla to výborná 6-ka. Kam se hrabalo CBR s rámem a motorem. Tady prostě Honda propadala,protože byla až moc univerzální. Dalo se jezdit do práce,na okruh,kolem komína. Všechno dělala dobře,ale v ničem nevynikala. To kawa byla vždy divoká. Suza taky. Yamaha měla dobře nakročeno. Jej to byla doba,když se dělali ještě pořádný motorky přo pořádný kluky. Žádná elektronika a když člověk udělal chybu,tak zařval :D Třeba Suzuki TL 1000, to připravilo dost pilotů o život ... Dneska tam každej nacpe 4 palivový mapy a kontroly trakce a pak se z 200 k motorky stane hodnej beránek a jezdí na tom každej jouda a pak to tak vypadá,když si omylem přepne na race mod ... :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1795
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Tak ty taky seš vyježděnej jezdec, kterej má něco za sebou. Já mám všeho všudy 7 000 najeto.. Mě tenhle "beránek" kterej je pro mě divokej až moc úplně stačí :D

Jinak s tou Hondou to byl vtip... Pro mě jsou v dnešní době všechny mašiny nastejno .... Kromě Made in China... :wink:
Naposledy upravil(a) Pitris JUNIOR dne čtv srp 28, 2014 7:51, celkem upraveno 1 x.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

já vím že to byl vtip :wink: Akorát já jsem odkojenej dvoutaktní 125-kou,která do 7000 otáček nejela (jela asi jako 4T 125-ka :lol: ) a od 7 000 se otevřela výfuková přívěra a to byl kopanec jako kráva. Najednou to táhlo až do 11 000 otáček,kde bylo 32 koní :D Proto sem pak stejnej zážitek chtěl zažít i na silnějších moto a tohle ti Honda nedá. To uměla Kawa nebo Suzuki. Ale taky záleželo na modelu. Neplatilo to globálně. Ale když se podívaš do testů silničních motorek a je jedno na jakej rok,tak Honda tam byla vždy za beránka v porovnání s těma ostatníma. Ale je to o jezdci co se mu líbí,kde jezdí a na čem jezdí. Ale já prostě potřebuju divošku. A je jedno,jestli motorku,nebo holku :lol: Prostě to tak mám :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Durex píše:Tak sice staletej,ale když půjdem do důsledku,tak všechny motory jsou staletý i ty s kompresorem :lol: Jinak za tohle se platí přes půl mega,takže to nebude úplnej pravěk (koncepčně ano,jako spalovací motor sám) a přesto si to bere běžně olej a lidi to kupujou po kamionech ...?
Cena je spíše ukazatelem luxusu, než kvality nebo dokonce užitné hodnoty.
Durex píše:A dovolím si tvrdit,že první centrál měla Jawa a to na pařezu :D ?
Ano, výborně. A Yamaha to jen zkopírovala jako Cantilever :D .
Durex píše:A taky nesouhlasím,že Honda je nejlepší (promiň Pitrisovic rodino :lol: ) a že Yamaha globálně bere olej. Týkalo se to hlavně jejich pětiventilových motorů. A taky si nedovedu vybavit,čím byla jejich 350 tak legendární?
Silniční Yamaha 350 z počátku 70. let a sportovně cestovní RD 350 jsou svým způsobem legendární stroje. Pro ty, co se o motorky zajímají - a já se o ně (o historii) zas tak nezajímám. Vítězství Yamah 350 ve velkých dvousetmílových amerických závodech nad plnoobjemovými Suzuki a Kawasaki 750 (2T tříválce) jsou, myslím, legendární. Také v MS se tyhle stroje výborně uplatnily, prodejní modely každý chtěl mít.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

No ta cena je taky kvůli elektronice. Každopádně už ten motor taky není. Nejprve to začalo výměnou kontramatek na vymezování ventilových vůlí za podložky. Takže už kdekoliv na poli neuděláš ventily. No a teď to překopali úplně. Nahrazení chlazení – místo oleje voda. (jmenovatelem jsou emise) Změna jednolamelové suché spojky za vícelamelovou v olejové lázni. A tak by se mohlo pokračovat. Prostě z nesmrtelného motoru,který s menší spotřebou oleje dokázal jezdit 350 000 km je najednou motor „dnešní doby“ neskutečně zmrvenej. Ale lidi to chtěj,ale pak tu brečej,že to nic nevydrží a že je potřeba drahej olej atd …

Jawka měla víc revolučních řešení. Třeba razení bez spojky …

No to RD byla dobře vyladěná třinda. Ale na paralelním dvouválu 2T nevidím nic extra. Právě třeba ta Kawa třívalec ve 2T mě přijde zajímavější … Nebo Benelli – řadový 6-ti válec – jako Honda CBX …
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Já tu zas tak nebrečím a chovám se tak, abych brečet nemusel. Oleje používám levné, ale dost dobré.
Poloautomatické vypínání spojky u českých motorek bylo skutečně vtipné, včetně společné spouštěcí a řadicí páky. Obě tato (asi Jozífova) řešení bych rád oželel, pokud by (později) radši dělali pětikval. I ta třinda dnes by se mohla prodávat (emise si vyřešili i jiní), kdyby měla pětikvalt, zpátky alespoň těch 26k, klapku v sání, nejlépe válce s nikasilem a solidní kývačku na jehlách. Stačilo by...mnohým. Ale takhle se nedá. Nějaký pětikvalt měli vyvinutý, stále tříhřídelový, ale prý širší převodovka, čili i karter, klika, moc velká předělávka - na ně. Navíc ta pětistupňová převodovka měla menší rozpětí, než čtyřstupňová :!: :!: . Se asi někdo zbláznil. Že byl jakoby přidán kvalt mezi 3. a 4. stupeň čtyřkvaltu a jednička byla delší. Třindu jsem měl a dle mé zkušenosti právě tam ten další kvalt nejméně potřebovala. Bylo potřeba jedničku nechat a místo dvojky dát 2 kvalty. Trojka by mohla být jen o málo delší, než původní. V tomto kontextu pětka stejná jako čtyřka. Čili např. stejné rozpětí, ale lépe odstupněné kvalty, zjm. odspoda. Prý to byla převodovka pro budoucí čtyřstovku, já ji posuzuji z hlediska 350.
Myslím, že ani klapka v sání nebo převrtání na 400 ccm by vhodnost odstupnění tak podstatně nezměnily.
Na paralelním dvouválu také nevidím nic extra. Pokud dobře jede a funguje v rámci nějakého stroje, který je i jinak dobrý, nehledal bych nic extra. Proč jako? Co je extra? Wartburg? :?: Řadový šestiválec do motorky? Ten je dlouhý i do auta, ne? Proč vymýšlet kraviny kvůli exkluzivitě? Já chci stroj svižný, lehký, výkonný, dobře ovladatelný, spolehlivý, přijatelné ceny. Takový mi dones nenabídne nikdo. Nikdo neumí lehký a výkonný stroj, kromě závodních speciálů, vesměs terénních. Kálím na šestiválcovou Benelli. Co s ní? :idea:
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Durex píše:... jsem odkojenej dvoutaktní 125-kou,která do 7000 otáček nejela (jela asi jako 4T 125-ka :lol: ) a od 7 000 se otevřela výfuková přívěra a to byl kopanec jako kráva. Najednou to táhlo až do 11 000 otáček,kde bylo 32 koní :D Proto sem pak stejnej zážitek chtěl zažít i na silnějších moto a tohle ti Honda nedá. To uměla Kawa nebo Suzuki. Ale taky záleželo na modelu. Neplatilo to globálně. Ale když se podívaš do testů silničních motorek a je jedno na jakej rok,tak Honda tam byla vždy za beránka v porovnání s těma ostatníma. Ale je to o jezdci co se mu líbí,kde jezdí a na čem jezdí. Ale já prostě potřebuju divošku. A je jedno,jestli motorku,nebo holku :lol: Prostě to tak mám :lol:
I 2T 125 může mít poměrně spojitý průběh výkonu. Nějaký kopanec je vlastností spíše mizerných nebo vyběhaných motorů. Pokud by se to posuzovalo "zážitkově", dobrá, chceš mít kopanec. Z hlediska ovladatelnosti a všeho ostatního je lépe spojitý průběh výkonu. Tohle Honda opravdu umí a je to také právem oceňováno. Já nejsem zvyklý na cestovní nebo sportovní 4T, SV650S (což je motorem cesťák) mi přijde průběhem výkonu velmi dobrá a samozřejmě si dovedu představit, že kdyby měla 100 nebo více koní, tak výkon půjde při vytáčení mnohem strměji nahoru, takhle to není žádná raketa, přestože je svižná. Ale na co kopanec? Tam je přece tolik prostoru pro plynulý náběh.
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Pokud jde o ty mapy, na Gasu jsem přepínač měl. Na mokro a na sucho. Gas EC250 není zvláštní silák. Někdo si na netu pochvaloval tu mapu na mokro, že je to nezáludné. Já jsem ji vyzkoušel jednou dvakrát, zjistil jsem, že to nejede a už jsem ji pak nikdy nepoužil. Takže pro mě ten přepinač byl jen zbytečná komplikace. Ale na co kopanec? :D
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Itall píše:Co je extra? Wartburg? :?: Řadový šestiválec do motorky? Ten je dlouhý i do auta, ne? Proč vymýšlet kraviny kvůli exkluzivitě? Já chci stroj svižný, lehký, výkonný, dobře ovladatelný, spolehlivý, přijatelné ceny. Takový mi dones nenabídne nikdo. Nikdo neumí lehký a výkonný stroj, kromě závodních speciálů, vesměs terénních. Kálím na šestiválcovou Benelli. Co s ní? :idea:
Tak to ty si přišel s tím,že ta 350 byla legendární. Byla to prostě dobře fungující motorka své doby s vyladěným 2T motorem.
Naopak. Dnes jsou stroje lehký,relativně výkonné,dobře ovladatelné a za dobré peníze. Jenže to je ten rozpočtovej balast,ale pro jezdce tvého typu naprosto trefa do černého. - tím tě nechci urazit. To jen ty si mě v tom utvrdil svým dalším výrokem o kálení na 6 válec od Benelli. Proč by vše muselo být praktické? Jak se někomu může nelíbit pohled na toto:
Obrázek
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Itall píše:I 2T 125 může mít poměrně spojitý průběh výkonu. Nějaký kopanec je vlastností spíše mizerných nebo vyběhaných motorů. Pokud by se to posuzovalo "zážitkově", dobrá, chceš mít kopanec. Z hlediska ovladatelnosti a všeho ostatního je lépe spojitý průběh výkonu. Tohle Honda opravdu umí a je to také právem oceňováno. Já nejsem zvyklý na cestovní nebo sportovní 4T, SV650S (což je motorem cesťák) mi přijde průběhem výkonu velmi dobrá a samozřejmě si dovedu představit, že kdyby měla 100 nebo více koní, tak výkon půjde při vytáčení mnohem strměji nahoru, takhle to není žádná raketa, přestože je svižná. Ale na co kopanec? Tam je přece tolik prostoru pro plynulý náběh.
To snad nemyslíš vážně? To mi chceš říct,že všechny ostré 2T ať už silniční nebo teréní jsou vyběhané? :lol: No a co,že se to dá použít jen v rozsahu 3 000 otáček a to před červeným polem? Ale jede to a je to zážitek. Když budeš mít malej motor,kterej bude mít lineární průběh,tak prostě nepojede tak,jako něco,co dole nejede a pak přijde kopanec a všechen výkon. Pochop,že je sorta lidí,kterým nestačí lineární průběh a vůbec je neuspokojí SV,které tobě vyhovuje. Já se prostě chci trochu vyděsit,aby se to ve mě sevřelo a po přidání plynu si měl pocit,že z toho uletíš. Sice to trochu zveličuju,ale to aby to bylo lépe pochopitelný.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

myslíš,že je tohle vyběhaný? Pravda,sotva se to rozjede a kouří to,ale to bych chtěl zkusit ...
https://www.youtube.com/watch?v=7kOn6Vrp2OM

Chápu,že tohle by nebyla tvoje oblíbená motorka,protože jestli tady něco není,tak je to lineárnost :lol: :lol: :lol: Ale já bych to do obýváku chtěl :lol:

Tady je krásně vidět od 1:16 ten kopanec od 9000 otáček. Jak ten motor najednou jde. To je mazec
https://www.youtube.com/watch?v=Bcm5ycjsb0I
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1795
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Durex píše:Tady je krásně vidět od 1:16 ten kopanec od 9000 otáček. Jak ten motor najednou jde. To je mazec
https://www.youtube.com/watch?v=Bcm5ycjsb0I
Na tom bych se někdy rád projel :D

a u toho 6-ti válce se mě spíš líbí toto, a není to z toho důvodu že Pitrísovci jsou na Hondy ...
Obrázek

no a ten zvuk, to je kráááása :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=5vws-JNubmY
Durex píše:jestli tady něco není,tak je to lineárnost
A jestli to neznáš, tak mrkni na tento 2T (respektive na otáčkoměr) :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=hNCpMYNUszU
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Tak tady tě trochu poopravím. Není to 2T,ale 4T. Je to CBR 250 - řadový 4 válec 250 ccm. To je ze začátku 90 let,kdy motorky šli cestou dokonalosti motoru a podvozku. Tohle je motorka pro mladý. A co dělá honda dnes? :lol: :lol: :lol: Tady je vidět,jak je dnešní doba směšná ...
Obrázek
Obrázek
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1795
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

OK :D máš pravdu :D nevím proč jsem to měl za 2T :D, ale i tak těch 20 000rpm. je slušnejch to musíš uznat... a že by nová 250 byla směšná to zase ne .. jenom škoda že je to jednovál...
Co já měl tu 125cc tak na to nedám dopustit... :!:
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Je to směšný. Protože se podívej pozorně na standard v 92 roce a dnes. 2 kotouče v předu,hliníkový litý rám,jen ta síla ty zadní kyvky. A motor. To je prostě malej supersport se vším všudy ...
A dnes? Jeden kotouč,jeden válec,rám z ocelových trubek,je to těžší,míň to jede. Nevím jak lépe to vyjádřit :lol:
Naposledy upravil(a) Durex dne čtv srp 28, 2014 21:12, celkem upraveno 1 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět