"motor doktor" a snížení spotřeby oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

FF

Příspěvek od FF »

micra píše:...Stav to snad nezhorší a 160kč mě nezabije. Divnéje , že podle návodu se to může míchat s minerálem, polosyntetikou, ale syntetiku nezmiňují. Já leju 10W40.
...a 10W-40 je?! :oops:
Pitris píše:Na tyhlety přípravky se hodí "100lidí, 100názorů"...
...v tomto prípade platí: 100 ľudí - dva názory... :wink:
micra píše:kdyby ten pripravek nebyl tak levny, tak do toho nejdu. Ale za tu cenu to zkusim. Koupim si 2,5 litru mé oblíbené točené polosyntetiky za 60 kč/l + 160kč za půl litru "motor doktor". Za spešl olej bych dal víc
...to ako keby si chcel dať lacné brzdové kotúče, ale vylepšiť to drahými brzdovými doštičkami a zabudol si na príslovie o njslabšom článku v reťazi... :idea:
e-panolin.cz píše:...Existuje jedno přísloví - za málo peněz , málo muziky.
...bohužiaľ to neplatí pri (poctivom) zarábaní peňazí... :evil:
micra píše:už jsem zkoušel i jiné oleje, ale na spotřebu to nemá vliv.
...myslíš na spotřebu rastlináře?! :lol: :lol:
mikra

Příspěvek od mikra »

...a 10W-40 je?! je to polosyntetika,ale překvapilo me, že v navodu k doktoru nemaji syntetiku, proč?

olej co tam leju, kupuju sice levně, ale není to žádné zředěné lejno. Jen prodejní síť nemá takovou marži jako u jiných a neplatím neekologický kanystr. Kdybych ho kupoval na benzince, byl by stejně drahý jako doporučovaný mogul, ne li dražší.
jinak motor doktorem nechci vylepšovat olej, ale motor.
podle mě bude mít "motor doktor" mírně pozitivní(placebo) účinek.
Zničit motor aditivem, i kdyby jen jeden ze sta si výrobce aditiva nemůže dovolit.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Zničit snad ne, ale po vyprchání účinnosti se stav může ještě zhoršit.
Opravdu neřeš syntetičnosti olejů, stejně to bez laboratoře nezjistíš :wink:
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:Zničit snad ne, ale po vyprchání účinnosti se stav může ještě zhoršit.
Jsem stejného názoru.
micra

Příspěvek od micra »

A pak to("doktora") tam budu muset lejt při každé výměně oleje a stane se z mé Tojotky závyslačka:)
Jinak když doleju po horní rysku, během 1 t.km jsem na spodní a pak už to jde pomalejc. mimo měrku by se to snad ani během 10t.km(interval výměny) bez dolévání nedostalo. Snažím se dolévat po spodní rysku, ale vždycky se to nepovede.
FF

Příspěvek od FF »

mikra píše:...a 10W-40 je?! je to polosyntetika,ale překvapilo me, že v navodu k doktoru nemaji syntetiku...
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
...presne som čakal takú odpoveď - presneeeee!!!
Mohol by si mi objasniť, "čo si predstavujete pod takým slovom polosyntetika, Kefalín?"
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27490
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

FF: nemá cenu tady znovu řešit to, že olej 10w40 může být "čistě minerální", částečně (semi) syntetický, nebo i "plná" syntetika. A že třeba 5w40 může být méně syntetický, jako 10w40.
micra

Příspěvek od micra »

to FF. přesně co jsi čakal? takú odpoveď ???- presneeeee!!!???
to jsem rád, že jsi uspokojený!
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Nech si změřit, nebo si změř komprese, tlak mazání a přezuj ventilová gufírka, možná zjistíš nepříjemnou pravdu, ale věř tomu, že budeš ve své, řekněme, nervozitě o krok dál.A nebo se na to vykašli a lej dál olej za 66,-, na tom kalhoty neprojedeš.Poradil bych Ti, mnou, osvědčený Militec-1, ale v tomhle případě ne, ještě to na to není, nebo alespoň jak píšeš, si to myslím.
FF

Příspěvek od FF »

micra píše:to FF. přesně co jsi čakal? takú odpoveď ???- presneeeee!!!???
to jsem rád, že jsi uspokojený!
...som! Pozri si viac mojich "príspevkov" a uvidíš, že ma "syntetickosť" celkom zaujíma - vieš niečo viac? ...napríklad o nejakej dohode medzi výrobcami olejov, že 15W-40 bude minerál, 10W-40 bude polo......
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

sice s tím autem jezdím denně 50km, ale ta spotřeba oleje mně žíly netrhá. guferka u ventilů jsem kdysi u jiného auta měnil, ale to bych musel vyměnit 1x těsnění pod hlavou+ plus 16 gufírek. a bez tak by to nepomohlo, protože si myslím, že u Japonce za spotřebu můžou stírací pístní kroužky. za cenu( nejisté) opravy najedu dalších 100tisíc km. tak že by se mně oprava za 3000kč zaplatila za 5,55 roků.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

Anonymous píše:to bych musel vyměnit 1x těsnění pod hlavou+ plus 16 gufírek. tak že by se mně oprava za 3000kč zaplatila za 5,55 roků.
..pokial viem tak na niektorých motoroch sa daju gufera meniť aj vrchom takže tesnenie pod placu odpada a vymena je zanedbatelna,a potom by si mohol použiť aj lepši olej nie nejaku plečku
mikra

Příspěvek od mikra »

šlo by to vyměnit i bez výměny těsnění pod palicú, ale guferek je 16x něco+ cena servisu, kterej má nástavec na kompresor a udělátko na vent. + zjištění, že za to můžou stírací kroužky. jestli chcete, znovu vyzkouším vámi doporučený olej a ne to zředěné lejno, které jsem tam doposud nalejval, ale na spotřebu to nebude mít velký vliv:))
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..prečo počitaš servis,však si to urobíš sam
micra

Příspěvek od micra »

mám teď i jiné zájmy, buď se budu rejpat ve fungujícím autě, nebo nebudu potřebovat zedníky. beru druhou možnost
Odpovědět