MOL 5w-60?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

evlo

MOL 5w-60?

Příspěvek od evlo »

Tedka pouzivam Millers Oils XF LongLife 5W-50 a funguje to, je to pry plna syntetika, tak nemam obavy o nejakou rychlou degradaci oleje, nasel jsem MOL Dynamic Racing 5W-60, ktery asi lepe funguje kdyz auto prohanim po okurhu [slabe auto, takze plny plyn jedu hodne, a jde poznat, ze chladi bohatou smesi]? Ma ten MOL smysl? Je lepsi? je to taky plna syntetika?

https://mol.hu/images/content/LUB_repo/ ... -60_GB.pdf
http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w50
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: MOL 5w-60?

Příspěvek od Colommbo »

Na jízdy po okruhu bych se pokusil sehnat rovnou nějakou 5W70, ale je jich poměrně málo... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
evlo

Re: MOL 5w-60?

Příspěvek od evlo »

Takoveho jsem nenasle nic. Ale 10w60 jezdi dost lidi, tak vic nez 60 je asi zbytecne :D ... asi jsi svuj prispevek myslel jako vtip.

Naopak jsem nasel Eneos SUSTINA 0W-50, coz mozna dava smysl, jestli zas bude -20? Nebo to tak nefunguje?

http://www.eneos.us/wp-content/uploads/ ... t-2015.pdf
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: MOL 5w-60?

Příspěvek od Colommbo »

Pochopils to zcela správně, protože spekuluješ o blbostech. Nech padesátku od Millerů a jezdi. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: MOL 5w-60?

Příspěvek od bjukemen »

na ten Mol jazdi par jedincov s upravenym benzinovym autom a pokial viem olej patri k spicke,kludne ho mozes vyskusat,ale najlacnejsi nieje
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: MOL 5w-60?

Příspěvek od Colommbo »

Jo, podle dat dobrej. Akorát že kdybych chtěl zkusit šedesátku, jako že jsem ji ve svém motoru už zkusil, ale z jiných důvodů, zvolil bych raději olej 10W60 než pětku... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
evlo

Re: MOL 5w-60?

Příspěvek od evlo »

Tak ja s tim jezdim i v -20. Cena, dokud to nestoji fakt nesmysl, kdyz to vydrzi 6000 mil, tak to je nula nic, kdyz k tomu vezmu benzin, gumy, nejakej dil co obcas odpadne. Neni duvod nekoupit super drahy olej, proste to je ten nejmensi naklad.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: MOL 5w-60?

Příspěvek od Pitris »

evlo píše:Tedka pouzivam Millers Oils XF LongLife 5W-50 a funguje to, je to pry plna syntetika, tak nemam obavy o nejakou rychlou degradaci oleje....
Možná by si se divil ale plnou syntetiku zničíš vysokou teplotou dřív. Jde o použitou aditivaci a SAE 5w50 vydrží dost. Co máš za auto, jaký má motor litrový výkon, je to turbo/benzin, jaký je poměr závody/běžná jízda a fakt měníš po 10-ti tkm :?: :shock: A ještě prosím - co znamená toto:
evlo píše:....jde poznat, ze chladi bohatou smesi....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: MOL 5w-60?

Příspěvek od Jerry3 »

To znamená, že se jedná o koncernový motor předchozí generace, kde ta extrémně bohatá směs ředí/smývá olejový film ve válcích... a způsobuje extrémní emise CO. :idea:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: MOL 5w-60?

Příspěvek od Durex »

evlo: Jako já sem fanda různých věcí a rozumně univerzálních taky. Ale 5w60 je fakt úlet. A tím spíš pro to použití,co zamýšlíš ty ...
Jednak tento olej bude degradovat daleko rychleji,než olej s nižším rozpětím viskozit.
Pak jaký je poměr oněch jízd na okruhu a v jakém časovém období? Pokud by si to myslel vážněji,tak se vyplatí pokud s tím jezdíš denně na zimu nějakou normální 5w40 a a na léto třeba 10w50 a pod. A sem si jistej,že tu 10w50-ku neutaháš ... teda alespoň v normálním dobrém motoru. Pokud je to tak,jak píše Jerry,tak ten motor a olej trpí jako prase ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
evlo

Re: MOL 5w-60?

Příspěvek od evlo »

Ano hodlam měnit co 10000, vsak plna syntetika téměř nedegraduje, ne?

2x Tak 2x za měsíc max. Možná na jaře/ v létě 3x

Znamená to, ze to jde slyšet - střílí to z výfuku atd. (Yay) pak SR to občas i trochu uvaří ;D

96 1.8 mx-5
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: MOL 5w-60?

Příspěvek od Jerry3 »

evlo píše:Znamená to, ze to jde slyšet - střílí to z výfuku atd.
To je pak ovšem zcela opačný problém: chudá směs anebo (což s tím prvním obvykle souvisí), podpálené výfukové ventily. :idea:
evlo

Re: MOL 5w-60?

Příspěvek od evlo »

Tak urcite
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: MOL 5w-60?

Příspěvek od Durex »

Co vím já,tak střílí obě varianty. Jak chudá,tak i extrémně bohatá,ale ve většině případů jde o chudou
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: MOL 5w-60?

Příspěvek od Pitris »

No odpověděl si jen napůl že je to 1.8 Mazda ale litrový výkon, a kolik km najedeš v ostrém tempu si nenapsal :( Zato toto je perla
evlo píše:....vsak plna syntetika téměř nedegraduje, ne?
a ani nevíš jak daleko :shock: si od pravdy, protože i "plná" syntetika (když Ti na tom tak záleží) může být kaput i po 2tkm.... A buď si jistý že pro motor by bylo lepší dávat třeba o půlku levnější Sunoco po 5-ti tkm než tam nechat 10tkm milera....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět