MOL 5w-60?
Moderátor: Colommbo
MOL 5w-60?
Tedka pouzivam Millers Oils XF LongLife 5W-50 a funguje to, je to pry plna syntetika, tak nemam obavy o nejakou rychlou degradaci oleje, nasel jsem MOL Dynamic Racing 5W-60, ktery asi lepe funguje kdyz auto prohanim po okurhu [slabe auto, takze plny plyn jedu hodne, a jde poznat, ze chladi bohatou smesi]? Ma ten MOL smysl? Je lepsi? je to taky plna syntetika?
https://mol.hu/images/content/LUB_repo/ ... -60_GB.pdf
http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w50
https://mol.hu/images/content/LUB_repo/ ... -60_GB.pdf
http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w50
- Colommbo
- Příspěvky: 9853
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: MOL 5w-60?
Na jízdy po okruhu bych se pokusil sehnat rovnou nějakou 5W70, ale je jich poměrně málo...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: MOL 5w-60?
Takoveho jsem nenasle nic. Ale 10w60 jezdi dost lidi, tak vic nez 60 je asi zbytecne ... asi jsi svuj prispevek myslel jako vtip.
Naopak jsem nasel Eneos SUSTINA 0W-50, coz mozna dava smysl, jestli zas bude -20? Nebo to tak nefunguje?
http://www.eneos.us/wp-content/uploads/ ... t-2015.pdf
Naopak jsem nasel Eneos SUSTINA 0W-50, coz mozna dava smysl, jestli zas bude -20? Nebo to tak nefunguje?
http://www.eneos.us/wp-content/uploads/ ... t-2015.pdf
- Colommbo
- Příspěvky: 9853
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: MOL 5w-60?
Pochopils to zcela správně, protože spekuluješ o blbostech. Nech padesátku od Millerů a jezdi.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: MOL 5w-60?
na ten Mol jazdi par jedincov s upravenym benzinovym autom a pokial viem olej patri k spicke,kludne ho mozes vyskusat,ale najlacnejsi nieje
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9853
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: MOL 5w-60?
Jo, podle dat dobrej. Akorát že kdybych chtěl zkusit šedesátku, jako že jsem ji ve svém motoru už zkusil, ale z jiných důvodů, zvolil bych raději olej 10W60 než pětku...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: MOL 5w-60?
Tak ja s tim jezdim i v -20. Cena, dokud to nestoji fakt nesmysl, kdyz to vydrzi 6000 mil, tak to je nula nic, kdyz k tomu vezmu benzin, gumy, nejakej dil co obcas odpadne. Neni duvod nekoupit super drahy olej, proste to je ten nejmensi naklad.
Re: MOL 5w-60?
Možná by si se divil ale plnou syntetiku zničíš vysokou teplotou dřív. Jde o použitou aditivaci a SAE 5w50 vydrží dost. Co máš za auto, jaký má motor litrový výkon, je to turbo/benzin, jaký je poměr závody/běžná jízda a fakt měníš po 10-ti tkm A ještě prosím - co znamená toto:evlo píše:Tedka pouzivam Millers Oils XF LongLife 5W-50 a funguje to, je to pry plna syntetika, tak nemam obavy o nejakou rychlou degradaci oleje....
evlo píše:....jde poznat, ze chladi bohatou smesi....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: MOL 5w-60?
To znamená, že se jedná o koncernový motor předchozí generace, kde ta extrémně bohatá směs ředí/smývá olejový film ve válcích... a způsobuje extrémní emise CO.
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOL 5w-60?
evlo: Jako já sem fanda různých věcí a rozumně univerzálních taky. Ale 5w60 je fakt úlet. A tím spíš pro to použití,co zamýšlíš ty ...
Jednak tento olej bude degradovat daleko rychleji,než olej s nižším rozpětím viskozit.
Pak jaký je poměr oněch jízd na okruhu a v jakém časovém období? Pokud by si to myslel vážněji,tak se vyplatí pokud s tím jezdíš denně na zimu nějakou normální 5w40 a a na léto třeba 10w50 a pod. A sem si jistej,že tu 10w50-ku neutaháš ... teda alespoň v normálním dobrém motoru. Pokud je to tak,jak píše Jerry,tak ten motor a olej trpí jako prase ...
Jednak tento olej bude degradovat daleko rychleji,než olej s nižším rozpětím viskozit.
Pak jaký je poměr oněch jízd na okruhu a v jakém časovém období? Pokud by si to myslel vážněji,tak se vyplatí pokud s tím jezdíš denně na zimu nějakou normální 5w40 a a na léto třeba 10w50 a pod. A sem si jistej,že tu 10w50-ku neutaháš ... teda alespoň v normálním dobrém motoru. Pokud je to tak,jak píše Jerry,tak ten motor a olej trpí jako prase ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: MOL 5w-60?
Ano hodlam měnit co 10000, vsak plna syntetika téměř nedegraduje, ne?
2x Tak 2x za měsíc max. Možná na jaře/ v létě 3x
Znamená to, ze to jde slyšet - střílí to z výfuku atd. (Yay) pak SR to občas i trochu uvaří ;D
96 1.8 mx-5
2x Tak 2x za měsíc max. Možná na jaře/ v létě 3x
Znamená to, ze to jde slyšet - střílí to z výfuku atd. (Yay) pak SR to občas i trochu uvaří ;D
96 1.8 mx-5
Re: MOL 5w-60?
To je pak ovšem zcela opačný problém: chudá směs anebo (což s tím prvním obvykle souvisí), podpálené výfukové ventily.evlo píše:Znamená to, ze to jde slyšet - střílí to z výfuku atd.
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOL 5w-60?
Co vím já,tak střílí obě varianty. Jak chudá,tak i extrémně bohatá,ale ve většině případů jde o chudou
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: MOL 5w-60?
No odpověděl si jen napůl že je to 1.8 Mazda ale litrový výkon, a kolik km najedeš v ostrém tempu si nenapsal Zato toto je perla
a ani nevíš jak daleko si od pravdy, protože i "plná" syntetika (když Ti na tom tak záleží) může být kaput i po 2tkm.... A buď si jistý že pro motor by bylo lepší dávat třeba o půlku levnější Sunoco po 5-ti tkm než tam nechat 10tkm milera....evlo píše:....vsak plna syntetika téměř nedegraduje, ne?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF