MOGUL EXTREME 5W-40 pro škodu fabia 1.2HTP 40kw rv 2006

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27479
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do mojí fábiny

Příspěvek od Pitris »

viincenzoo píše:.....že třebas když jedu delší trasu.. Opava Ostrava naotočku,tak když jedu z5, motor je pořádně horký a sem tam jednou za tisíc kilometrů při horkém motoru tlačím až do červeného pole. 3 plný, 4 plný A to jsem právě myslel že ta 5W-50 by mazala "líp" než 5W-40..
Takže ne jen 10km ráno, a pak 10km odpoledne. Je fakt, že pokud ty delší jízdy jsou jen občas, ta 5w40 to "umaže" dobře taky, a bez problémů "umaže i vyšší otáčky" - obzvláště pokud měníš olej po 7tkm, (5w40 mažou i závodní motory), ale použití 5w50-ky je u HTP už opodstatněnější.
Je pravda, že Mobil1 5w50 je suprolej (motor s ním určitě nezadřeš), ale taky je fakt, že motory koncernu VW jsou trošku "specifické", a je dobře u nich dodržet firemní normy pro olej - což je u benziňáků 502.00 (500.00 nebo i 501.01); a ty Mobil1 5w50 nemá. Pokud by ses přece jen rozhodl pro 5w50, dá se použít (s těmi benzinovými normami VW) například Millers oils XFS http://www.millersoils.cz/116--xfs-5w50.html nebo Divinol Syntholight http://www.autooleje.cz/detail/oleje/au ... detail=103 nebo Sunoco Synturo Sportivo http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/2 ... 50-5-litru nebo Liqui Moly Molygen (ten je ale problém u nás sehnat).
A údajně (po dotazu jednoho z nás u výrobce) normu VW502.00 plní i Mogul Extreme Sport....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
viincenzoo

Příspěvek od viincenzoo »

Tak jasně, že nejezdím jen do práce a zpátky, říkám těch 200 km za týden :) Benzín beru pouze na stanici shell v Polském Ratiboři. :) Jak vidím, sam Ostravák :) Já taky beru V Láviu. Super, chlap, poradil mi vždy když jsem potřeboval. No, říkám já mám najeto 6 tisíc, ještě dva nebo tři tisíce a výmena. Vzduchový beru jedině bosch, neboť tedy máme přece prašno jak prase. Co jsem si jednu dobu dopisoval s panem Mr.Cimbu, tak ten mi zase říkal, že norma je uplně tabu, neboť olej po 5 tisících už je zcela mimo normu.. Vím, že celou dobu a ještě minimálně 7 let budu s hří-hrnečkem lítat a proto mu budu dávat to, co má. Dával jsem za to nemožný prachy a musí to něco vydržet. A budu nadále kupovat shell helix ultra 5W-40 s olejovým filtrem bosch. Motor má najeto 25 tisíc, a teď už pociťuju že se zaběhl. Spotřeba, věřte nevěřte 4.5 - 5.3l. Bude to tím, že ráno vyjedu od baráku a jedu neustále skoro po rovince. 60km/h 4 rychlostní stupeň tempomat a 2000ot.min. A chlapi, co je a tom pravdy,že před vypnutím motoru mám vypnout klímu. Mám Climatronic
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27479
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ano, motor jen "odplácí" zacházení s ním.....a chováš-li se k němu, jak potřebuje - a zasluhuje - "oplatí" Ti to dobrou a bezporuchovou službou :wink:

A (jakoukoliv) klimatizaci (pokud to jde) JE vhodné před ukončením jízdy vypnout o něco dřív. Třeba proto, aby se "srovnaly" teploty uvnitř auta a venku - lidské tělo má špatný "termostat", a nedělají mu dobře teplotní skoky. Nebo proto, aby se srovnaly teploty na výparníku a ten aby se alespoň trochu vysušil. Jinak o klimě je zde: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3730
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

zdravím,objevil jsem olej Emperol 5w50 s normou 502 00,tak už ho mám v HTP.A nalil jsem tam přesně 3 litry.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Dnes jsem vypouštěl olej, tak jsem udělal foto výfuku a olejové vany :shock:

http://imageshack.us/photo/my-images/96/img1277wr.jpg/
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

Nabízí se možnost montáže "samodomo" tepelného štítu. Místo tam na něj je...
pavelek

Příspěvek od pavelek »

A copak je na něm divného?Je to běžné konstrukční provedení :wink:
Tepelného štítu není potřeba,ta teplota tam není vyšší než teplota samotného motoru,navic jízdou se horký vzduch odfoukává pryč.Vadit by to mohlo pouze kdyby jsi měl na mistě motor vytočený v maximálních otáčkách dlouhou dobu,což je docela nereálné :wink:
Takže škodovkáři,raději se na pseudotepelný štít vykašli a neřeš to,HTP není malé děcko,aby jsi ho musel chránit před každým kouskem tepla.
Zdar HTP
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27479
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

HTP není malé děcko, ale oleji v hlavním olejovém kanále nědělá moc dobře teplo, které produkuje výfukové potrubí při dlouhých jízdách.....Ale na popojížďky to špatné není - naopak.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Sálání je sviňa :x
Přesto nebudu přetírat vanu na bílo :-D
Po přijetí do garáže jsem sundal víčko oleje a ven šla lehká pára, chudák Panolin, dostává tam pohulit.
pavelek

Příspěvek od pavelek »

Škodovkáři neboj,ta pára jde skoro ze všech motoru,teda mně z bavoráka určitě :D .Pokud budeš mít možnost,podívej se na 1.9 tdi PD,tam to tak fouká,že laik by řekl,že je po něm :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Ale co se s tím olejem asi děje? Byl tam 50Km a dva suché dny, tudíž vlhkosti moc nenabral :shock:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

skodovkar píše:Ale co se s tím olejem asi děje? Byl tam 50Km a dva suché dny, tudíž vlhkosti moc nenabral :shock:


Splodiny proniklé ze spalovacího prostoru by to být nemohly?
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

To si nemyslím.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Urob si sám :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=u3wJuDke ... r_embedded

Lil jsem tam ten Panolin.
Naposledy upravil(a) skodovkar dne úte črc 03, 2012 18:45, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27479
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

A já přidám - protože se to může nevhodným (byť VW doporučeným, ale příliš viskózním) olejem při studeném startu stát taky http://www.youtube.com/watch?v=f6J6ej_1 ... re=related
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět