Takže ne jen 10km ráno, a pak 10km odpoledne. Je fakt, že pokud ty delší jízdy jsou jen občas, ta 5w40 to "umaže" dobře taky, a bez problémů "umaže i vyšší otáčky" - obzvláště pokud měníš olej po 7tkm, (5w40 mažou i závodní motory), ale použití 5w50-ky je u HTP už opodstatněnější.viincenzoo píše:.....že třebas když jedu delší trasu.. Opava Ostrava naotočku,tak když jedu z5, motor je pořádně horký a sem tam jednou za tisíc kilometrů při horkém motoru tlačím až do červeného pole. 3 plný, 4 plný A to jsem právě myslel že ta 5W-50 by mazala "líp" než 5W-40..
Je pravda, že Mobil1 5w50 je suprolej (motor s ním určitě nezadřeš), ale taky je fakt, že motory koncernu VW jsou trošku "specifické", a je dobře u nich dodržet firemní normy pro olej - což je u benziňáků 502.00 (500.00 nebo i 501.01); a ty Mobil1 5w50 nemá. Pokud by ses přece jen rozhodl pro 5w50, dá se použít (s těmi benzinovými normami VW) například Millers oils XFS http://www.millersoils.cz/116--xfs-5w50.html nebo Divinol Syntholight http://www.autooleje.cz/detail/oleje/au ... detail=103 nebo Sunoco Synturo Sportivo http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/2 ... 50-5-litru nebo Liqui Moly Molygen (ten je ale problém u nás sehnat).
A údajně (po dotazu jednoho z nás u výrobce) normu VW502.00 plní i Mogul Extreme Sport....