MOGUL EXTREME 5W-40 pro škodu fabia 1.2HTP 40kw rv 2006

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

API? VW norma? Viskozita dobrá.
Czeda

Příspěvek od Czeda »

api SM, vw 502.00 shell helix ultra 5W-40
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

:wink:
Jenom dodám, že platí nehonit to a měnit dříve olej.
Czeda

Příspěvek od Czeda »

Díky,
teď v lednu to tam nějak šupnu, až bude čas.

Honěný to není, jezdí to jen město a okresky, za 6 let provozu to má něco kolem 35 tisíc km. Chci to tam dát právě kvůli tomu že se třeba motor startuje a chcípá po ujetí 2 km po městě. Je to auto na nákupy.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Máme podobný režim provozu. 10W-40 nám taky dávali v servise, ale je to zcela špatně, neboť prý v době nástupu trojválu na trh měl Castrol v mazacím plánu zdůrazněnou 5W-40.
A na takové poskakování těžko hledat auto, které tak rychle prohřeje olej (vyvozuji z rychlého zahřátí vody).
Množství oleje by mělo být cca 2,7l. Předpokládám, že olej zatím nebere a tak 3l oleje vystačí.

PS: podívejte se na můj druhý odkaz z první strany
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Czeda píše:Dobrý den všem, dovoluji si navázat na toto téma, protože se blíží výměna oleje u naší fabky HTP. Autorizák tam dává Shell 10W-40, od novoty. Mám už v garáži Shell 5W-40, tak doufám že mi to schválíte :lol:
Czeda píše:......Honěný to není, jezdí to jen město a okresky, za 6 let provozu to má něco kolem 35 tisíc km. Chci to tam dát právě kvůli tomu že se třeba motor startuje a chcípá po ujetí 2 km po městě. Je to auto na nákupy.
:wink: a měnit po MAX. 10-ti tkm nebo po 1roce
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
FF

Příspěvek od FF »

skodovkar píše::wink:
Jenom dodám, že platí nehonit to a měnit dříve olej.
...povráva sa, že honenie ohlupuje (riadiacu jednotku - som myslel...)! :wink: :lol: :D :o
Naposledy upravil(a) FF dne úte led 25, 2011 19:53, celkem upraveno 1 x.
Czeda

Příspěvek od Czeda »

Tak už je tam, už si můžeme tykat, mladá paní :o
Tak už je tam, shell ultra 5W-40 :wink:
FF

Re: MOGUL EXTREME 5W-40 pro škodu fabia 1.2HTP 40kw rv 2006

Příspěvek od FF »

Cimi píše:...Můžu přejít na tento olej...
Žiaden prechod neexistuje - jednoducho vypustíš starý olej a naleješ nový od iného výrobcu, príp. s inou viskozitou a dodržíš pri tom predpísané normy...

Prechod môže mať stará baba... :lol:
viincenzoo

Olej do mojí fábiny

Příspěvek od viincenzoo »

Ahoj Chlapci. Jsem tu nový a proto se rozepíšu. Mám již 3 a půl roku Fábii combi 1.2 HTP 12V (51kw). Koupená v lednu 2009,stav tachometru -6km. Olej tam byl shell 10W-40. Za rok na prohlídce vyměnili olej shell 10W-40, stav tachometru 6 826km. Za další rok dali opět shell 10W-40 stav tachometru činil 12 900km. Poté, když skončila záruka to bylo na mě. Pak za další rok jsem koupil shel helix ultra 5W-40. Vyměněno v 18 726km a už mám najeto 25 tisíc a za chvíli mě čeká další výměna a pořád špekuluju o tom oleji Mobil 1 rally formula 5W-50. S autem se jezdí v průměru 150-230km za týden. Rano 10km do práce, odpoledne 10 km po okresce,pořád rovinka. Jsem spokojený ve všech směrech. S autem jezdím celou dobu na spotřebu, motor není skoro nijak zatěžován. Chci aby byl motor v nejlepším pořádku a proto uvažuji o té 5W-50. Nezáleží mi vůbec na ceně. Jde mi o to, že ten olej když nesplňuje normu a jestli bude motor sním šlapat jak šlape do teďka. Někde jsem tady četl že stačí na můj jízdní režim 5W-40. Ale kdybych tam nalil 5W-50 tak olej není tak využívaný jako 5W-40? Snad mě pochopíte o co mi jde. Děkuji.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Měl jsem a v pohodě. Oficiálně normu VW neuvádí, ale nemyslím si, že by VW 502.00 nesplňoval. Klidně bych to tam dal, nic se nestane. Filtr doporučuji německý Bosch.
Když už v tom budeš, tak se podívej na škrtící klapku jestli není zamarasená a pouvažuj nad stavem vzduchového filtru (aby ještě nebyl původní).
Pokud bys chtěl 5W-50 s VW 502.00, tak třeba Mogul Extreme Sport 5W-50 a třeba i Mogul Racing 5W-40 je za ty peníze dobrý olej.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Na tyto jízdní podmínky úplně v pohodě vyhoví olej 5w40 normy VW502.00.
Olej 5w50 NENÍ lepší, než 5w40 - je jen více přizpůsoben vyšší provozní teplotě a zátěži.
Když se - "s autem jezdí v průměru 150-230km za týden. Rano 10km do práce, odpoledne 10 km po okresce,pořád rovinka" - není tam potřeba teplotně výkonnější a zatížitelnější olej, protože za 10km se motor a olej ještě ani pořádně neprohřeje, a ta "čtyřicítka" je skoro ideální. A 5w při startech taky. Zvláště pokud měníš ten olej po asi sedmi tisících.....což je jedna z nejlepších věcí, co lze pro motor udělat. (Spolu s výměnou filtru s každým olejem).
Ale - samozřejmě ten olej 5w50 lze použít, a i v této SAE třídě se dají najít oleje s benzinovou normou VW (buď 502.00, nebo alespoň 500.00), (což já považuji za základ - dodržet firemní normu), ale opravdu při těchto jízdních podmínkách a intervalech výměny oleje ta 5w40 plně vyhoví....a klidně zůstaň u toho Shellu, jsou to kvalitní oleje. Stejně jako jiné značkové oleje.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
viincenzoo

Olej do mojí fábiny

Příspěvek od viincenzoo »

Jasně, už jsem plně pochopil. Zapomněl jsem chlapci dodat, že olejový filtr od začátku pouze bosch, kamarádi pořád. Kup KN kup KN filtr! Noo to víte že jo.. to bych si nikdy nekoupil. A vzduchový filtr je ještě původní, při této výměně bude vyměněn a samozřejmě bosch :) A ještě jsem zapomněl dodat, že třebas když jedu delší trasu.. Opava Ostrava naotočku,tak když jedu z5, motor je pořádně horký a sem tam jednou za tisíc kilometrů při horkém motoru tlačím až do červeného pole. 3 plný, 4 plný A to jsem právě myslel že ta 5W-50 by mazala "líp" než 5W-40..
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Pak určitě ano, ale honit tyhle motory pod zátěží v těch kopcích není zrovna dobrý nápad. Jednou za čas vymést pavouky je dobré, ale radši na dálnici do Olomouce nebo do F-M.
Ideální výměny jsou už kolem 8tKm/1rok. Budu měnit asi za měsíc. Vzducháč beru klidně i polský, ale olejový filtr už ne. Pokud tam máš taky trn s výměnnou vložkou, tak není od věci sehnat o kroužky na ten trn a občas je vyměnit. Sice to asi nikdo nedělá, ale v servisce to je. Lze si je objednat v koncernové autocentrále (já bral v Třebovicích).
Olejový filtr kupuji v prodejně Lavio v Mariánkách teď jsem bral za 154Kč.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

urcite by som vyskusal i Denso Iridium Tough
sviecky
mam s nimi dobru skusenost a aj modelar ich tu na fore odporucal ...
takze chybu s nimi neurobis ....
a auto si bude spokojne chrochtat

len si pozri na stranke Denso ake su vhodne pre Tvoje auto Fabia HTP 1,2
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Odpovědět