Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to cenu?
Moderátor: Colommbo
Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to cenu?
Ahoj,
po pečlivém pročtení diskuze bych rád požádal místní odborníky o pomoc s mým problémem: Auto Volvo V40, rv.1998, motor benzín atmosféra 1731ccm, 16v, hydroštely, 255tkm. Předepsaný olej A3/96, dosud používán Texaco Havoline viskozity 10w/40, výměny po cca 12tkm. Po celou dobu mého vlastnictví, tj. 5 let a 80tkm, žral olej, cca 1l/5tkm. Před třemi lety repase hlavy i s výměnou gufer ventilů, spotřeba oleje se prakticky nezměnila. Možná tedy zapečené kroužky??Poslední dobou (necelý rok?) stoupla spotřeba oleje na asi 1l/3000km, přičemž při dlouhých dálničních cestách bere i víc. Tak mě napadlo zkusit Mobil 1 Rally formula 5w/50, který je doporučován zde i Volvokomunitou, nejsem si ale jistý, abych motoru neublížil, přece jen už má nejlepší za sebou....Těch pár stovek za dražší olej jednou za čas oželím, ale fakt nevím. Raději budu ještě nějakou dobu dolévat "s jistotou", než abych motoru ublížil.
Co vy na to?
Díky
po pečlivém pročtení diskuze bych rád požádal místní odborníky o pomoc s mým problémem: Auto Volvo V40, rv.1998, motor benzín atmosféra 1731ccm, 16v, hydroštely, 255tkm. Předepsaný olej A3/96, dosud používán Texaco Havoline viskozity 10w/40, výměny po cca 12tkm. Po celou dobu mého vlastnictví, tj. 5 let a 80tkm, žral olej, cca 1l/5tkm. Před třemi lety repase hlavy i s výměnou gufer ventilů, spotřeba oleje se prakticky nezměnila. Možná tedy zapečené kroužky??Poslední dobou (necelý rok?) stoupla spotřeba oleje na asi 1l/3000km, přičemž při dlouhých dálničních cestách bere i víc. Tak mě napadlo zkusit Mobil 1 Rally formula 5w/50, který je doporučován zde i Volvokomunitou, nejsem si ale jistý, abych motoru neublížil, přece jen už má nejlepší za sebou....Těch pár stovek za dražší olej jednou za čas oželím, ale fakt nevím. Raději budu ještě nějakou dobu dolévat "s jistotou", než abych motoru ublížil.
Co vy na to?
Díky
Pokud si motor bere už tolik oleje a je tedy častěji doléván a běžně měněn, tak by měl být celkem čistý.
Pokud výrobce požaduje pouze A3/96 a nic víc, tak dnes můžeš koupit velké množství olejů- včetně Mobilu 1 5W-50.
Je možné, že spotřeba oleje klesne, ale zázraky bych neočekával. Je možné, že co do ceny vyjde lépe dolévat obyčejnou 10W-40.
Ale klidně bych ten Mobil zkusil.
Pokud výrobce požaduje pouze A3/96 a nic víc, tak dnes můžeš koupit velké množství olejů- včetně Mobilu 1 5W-50.
Je možné, že spotřeba oleje klesne, ale zázraky bych neočekával. Je možné, že co do ceny vyjde lépe dolévat obyčejnou 10W-40.
Ale klidně bych ten Mobil zkusil.
Na zapečené kroužky je údajně Mobil1 Rally Formula 5w50 výborné řešení. Použití toho oleje bych se vůbec nebál, po Texacu 10w40 úsady v motoru nebudou (tedy NE více, než po jiném oleji API SL měněném tak, jak se má). A je možné, že pokud už je motor mechanicky více opotřeben, ta (oproti "čtyřicítce" za provozní teploty motoru viskóznější) "padesátka" může ty vůle lépe dotěsnit, a i takto snížit spotřebu oleje. A "zimní" třída 5w může v zimě pomoci i hydroštelům.....
Ale ještě by mohla být varianta Valvoline MaxLife (5w a 10w40), Sunoco Marathon 10w40 nebo Liqui Moly Super Leichtlauf 10w40 HD - to jsou oleje přímo pro motory s najetými více jak 100tkm, a mají mj. vrátit funkčnost a elasticitu těsněním, pokud jsou již ztvrdlá (ne ale mech. poškozená). Ale je třeba počítat s tím, že to nebude "hned" - je potřeba tomu dát trochu kilometrů čas......
Ale ještě by mohla být varianta Valvoline MaxLife (5w a 10w40), Sunoco Marathon 10w40 nebo Liqui Moly Super Leichtlauf 10w40 HD - to jsou oleje přímo pro motory s najetými více jak 100tkm, a mají mj. vrátit funkčnost a elasticitu těsněním, pokud jsou již ztvrdlá (ne ale mech. poškozená). Ale je třeba počítat s tím, že to nebude "hned" - je potřeba tomu dát trochu kilometrů čas......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
@jarmush
Za prvé je to 5let staré téma a za druhé nevím jestli ještě seženeš Rally Formulu - nástupce Peak Life asi bude mít trošku jiné složení....
Za prvé je to 5let staré téma a za druhé nevím jestli ještě seženeš Rally Formulu - nástupce Peak Life asi bude mít trošku jiné složení....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
Viem, že je to stará téma - čo zároveň znamená, že Jaroušovi tie piestne krúžky za ten čas už mohli povoliť Rád by som sa dozvedel ako dopadol.
Moja stará Octa 1.6 55 kw žerie až okolo litra na tisíc km a mám preto dilemu, či rozobrať motor, či skúsiť Mobil1 5W-50, či Liqui Moly LEICHTLAUF 10W-40.
Moja stará Octa 1.6 55 kw žerie až okolo litra na tisíc km a mám preto dilemu, či rozobrať motor, či skúsiť Mobil1 5W-50, či Liqui Moly LEICHTLAUF 10W-40.
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
Litr na 1000km je dost a pokud jde už o vyběhaný motor tak tomu spíš TROŠKU pomůže "hustější" olej, tj. spíš ta 5w50, kde dobrou cenu nabídne třeba Elf nebo Sunoco.
Jestli chceš uvolnit kroužky, tak dobré čistící a rozpouštěcí vlastnosti má Yacco Galaxie GT 5w50, ale tam je cena podstatně vyšší....
A když třeba nechceš dělat GO motoru, tak je varianta i levná 10w40 nebo 15w40 a dolívat.
Jestli chceš uvolnit kroužky, tak dobré čistící a rozpouštěcí vlastnosti má Yacco Galaxie GT 5w50, ale tam je cena podstatně vyšší....
A když třeba nechceš dělat GO motoru, tak je varianta i levná 10w40 nebo 15w40 a dolívat.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
Tým, že to žerie tak veľa, mám celý olej preč po cca 3500 km (3,5 litra). Mechanik mi odporúčal nerozoberať motor (staré auto, drahá oprava), ale liať tam len hocijakú lacnú 10W-40.
Mne sa ako lepšie riešenie zdá to, po každej jazde tam postupne dolievať Liqui Moly LEICHTLAUF 10W-40, ktorý vraj obnovuje elasticitu tesnení a viem s istotou, že 10W-40 od rôznych výrobcov sa dajú miešať.
Yacco Galaxie GT 5w50 som na CZ heureke našiel za 1100 CZK / 44 EUR / 4 litre. Ak by som teda prešiel na 5W-50 (či už Yacco alebo Mobil1), môžem ho postupne dolievať do 10W-40? Myslím, že nie, musel by som dať auto do servisu na kompletnú výmenu oleja.
Mne sa ako lepšie riešenie zdá to, po každej jazde tam postupne dolievať Liqui Moly LEICHTLAUF 10W-40, ktorý vraj obnovuje elasticitu tesnení a viem s istotou, že 10W-40 od rôznych výrobcov sa dajú miešať.
Yacco Galaxie GT 5w50 som na CZ heureke našiel za 1100 CZK / 44 EUR / 4 litre. Ak by som teda prešiel na 5W-50 (či už Yacco alebo Mobil1), môžem ho postupne dolievať do 10W-40? Myslím, že nie, musel by som dať auto do servisu na kompletnú výmenu oleja.
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
Tak jako LM Leichlauf je i Valvoline MaxLife a Sunoco Marathon.
Dolívat levnou 10w40 nebo 15w40 je řešení, ale i tak je potřeba občas ten olej - A FILTR - vyměnit, (a i když dolíváš docela dost, tak déle jak 20tkm bych to tam nenechával), tak do 10w40 5w50-ku dolívat lze, dal bych ji až při té výměně....
Dolívat levnou 10w40 nebo 15w40 je řešení, ale i tak je potřeba občas ten olej - A FILTR - vyměnit, (a i když dolíváš docela dost, tak déle jak 20tkm bych to tam nenechával), tak do 10w40 5w50-ku dolívat lze, dal bych ji až při té výměně....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
Spotrebu oleja by mohli tiež znížit i oleje 10W-60,ceny maju ale zvačša pomerne vysoké. Najlacnejšie vychádza Mannol Racing+Ester.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
Valvoline MaxLife 10W-40
Sunoco Marathon 10W-40
Mannol Racing+Ester 10W-60
Myslím, že žiaden z nich nespĺňa VW normu pre Octaviu 1.6 AEE benzín (tuším niečo okolo VW 502.00). A aj keď s viskozitou olejov sa dá experimentovať - meniť a miešať, neviem, či by som mohol ísť mimo normy.
Sunoco Marathon 10W-40
Mannol Racing+Ester 10W-60
Myslím, že žiaden z nich nespĺňa VW normu pre Octaviu 1.6 AEE benzín (tuším niečo okolo VW 502.00). A aj keď s viskozitou olejov sa dá experimentovať - meniť a miešať, neviem, či by som mohol ísť mimo normy.
Re: Mobil 1 Rally formula do 14 let starého motoru - má to c
A myslíš že ten motor "nenormovaným" olejem ještě víc pokazíš Krom toho úroveň normy VW500.00 z dob vzniku toho motoru dnes překoná všechno. A oleje se sice míchat mohou, bo je vždy lepší mít v motoru něco než nic, ale kromě (nouzového) dolití se to moc nedoporučuje protože třeba 2litry 0w40-ky a 2litry 10w60-ky Ti nedá 4litry oleje 5w50....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF