Mobil 1 New Life 0W-40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Shi
Příspěvky: 1339
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Shi »

Jerry3 píše: Přesněji "dobře navržený motor".
Tomu již rozumím. :wink:
----------
Podle mě, pokud je motor od počátku navržený pro použití s řídkými oleji, tak drtivou většinu provozní doby pracuje v režimu hydrodynamického mazání, kdy je tření minimální (ostatně snížení ztrát třením je důvodem proč se řídké oleje používají). Když je minimální tření, bude i opotřebení prakticky zanedbatelné.

Takže spor se vede ohledně schopnosti řídkých olejů zajistit ochranu v případě smíšeného a mezního mazání, což by měl být spíš výjmečný stav, než standard. Není pochyb o tom, že řidší olej bude mít tendenci o něco dříve přejít do režimu smíšeného a následně třeba i mezního mazání, ale tam se začnou v rozhodující míře uplatňovat aditiva snižující tření a protiotěrová aditiva. Míru ochrany v režimu mezního tření pak onen člověk měřil a prokázal, že i řídký olej může poskytovat velmi vysokou ochranu v režimu mezního tření, zatímco olej s vysokou viskozitou a slabým aditivačním balíčkem může poskytovat relativně nízkou ochranu.

Zlatou střední cestou pak samozřejmě je olej se standardní viskozitou a slušným aditivačním balíčkem, ale řídký olej není automaticky tragédie a hustý olej není automaticky to nejlepší pro motor.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Jezevcik »

To zní logicky, ale spolu s tím by mělo jít doporučení o rozumných výměnných intervalech a nejlépe následné vymýcení LL režimů. Nebo je jistota, že aditiva těchto olejů vydrží násobky obvyklých kilometrů? Asi těžko.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Pitris »

to Shi: Nemůžu tvrdit že by si neměl (a z velké části) pravdu. Ale myslím si že k meznímu tření blízko bude v motoru v létě podstatně častěji. A raději dám olej který má pevný olejový film daný základem než aditivy. Ano, motory přizpůsobené na nízkou HTHS a SAE 0w16 nebo 0w20 díky aditivaci těch olejů asi to mezní tření "přežijí", i když nevěřím tomu že by se to na nich částečně nepodepsalo. A další otázkou zůstává - jak zmínil Jezevčík - jak dlouho/často to ty aditiva vydrží....
Netvrdím že je dobře používat běžně 10w60, ale řekl bych že použití olejů 0w40, 5w40, 10w40, 5w50 nebo i 10w50 je vhodné i u většiny nových motorů - a tam kde výrobce povolí HTHS 2,6 a SAE 0w20 bude použití oleje A3/B3 0w30, 5w30 nebo i 5w40 z hlediska ochrany o hodně lepší....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1862
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od BigBang »

Tak jsem schválně hledal alternativy ke jmenovci tématu. Téměř všechno co jsem našel mělo ± stejný parametry. Jediný olej vystupoval nad všechny svým TBN 11,5 - Repsol Elite Cosmos 0w-40. No, teda vystupoval v datasheetu druhé revize z r. 2009. Když jsem hledal dál, našel jsem třetí revizi z r. 2011 a tam už byl téměř v šedi davu s TBN 10,6 :roll: :lol:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
podskubkar

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od podskubkar »

Cau, zrovna mam pred vymenou oleje (Audi A5 1.8 TFSI), ted mam najeto 10tis s Mobil1 New Life 0W40 a nechci si ho uz objednavat abych nedopad jako nekdo prede mnou s tim FS s nizkou vyskozitou namisto New Life. Tak se divam po alternativach a vubec nevim po cem sahnout aby to bylo cenove srovnatelne s tim New Life. Co vyskozni trida 5w50? Je to uz moc? Jezdim denne do prace 10km tam a 10 zpatky plus delsi trasy o vikendu. Mam rocni najezd 20-25tis km. Plus novy olej musi splnovat normu VW.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Pitris »

Úplně klidně můžeš i ten FS protože rozdíl 12,9 vs. 13,5 není zas až tak markantní a pro VW motor a kratší jízdy podstatný bo tam můžou i xw/30-ky. A ACEA A3 jsou všechny. Když vezmeš jakoukoliv 0w40, 5w40 nebo 10w40 (či 502.00 od 40-ti hore) tak při výměně po 10-ti tkm to bude v pohodovi pohodovičovi :wink: O té 5w50-ce bych uvažoval když bys to TSFI hóódně popoháněl - a 502.00 v ní má Yacco Galaxie GT.... Ten je hodně gut :wink: PAO+ester....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
adosM

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od adosM »

Samozrejme , ikdyz mas dlouhe jizdy, porad tam bude tech 10 km do prace a vypnout. Ikdyz to neni nejak kratka trasa, ale motor se uplne nezahreje. Tak bych olej menil max po 10 tis km. Zvlast pokud se rozhodnes pro 5w50 galaxie, tak i klidne 8-9 tis km. Nema vysokou tbn hodnotu. Spis bych tam ale narval Sunoco gold 5w40, yacco vx 1000 ll 5w40 apod. Pokud motor casto nevytacis, i s tim by to bylo super
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Pitris »

adosM píše:....Zvlast pokud se rozhodnes pro 5w50 galaxie, tak i klidne 8-9 tis km. Nema vysokou tbn hodnotu....
Tak ono TBN 9mg KOH/g není vůbec málo. Těch 8-9 tis km bych uvažoval spíš při event. větším tepelném zatížení kdy dochází vlivem vyšší teploty k rychlejší oxidaci oleje....
Ale jsme ve vlákně Mobil1, takže i jeho Peak Life by šel použít bo podle poslední reformulace má i VW501.01
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
podskubkar

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od podskubkar »

Dik za odpovedi, tak zkusim asi jeden z nich :)
podskubkar

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od podskubkar »

Tak nakonec jsem vzal ten Peak Life :) Ziju v Nemecu a Yacco neni mozne sehnat. Vlastne jakykoliv ne proflakly olej neni mozne sehnat coz jsem zjistil po par hodinach na internetu a telefonu. Prijde mi to jako typicka nemecka vlastnost, ale co uz... Yacco koupim pri pristi ceste do Cech a dam ho tam na pristi interval :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Pitris »

podskubkar píše:Yacco koupim pri pristi ceste do Cech a dam ho tam na pristi interval :)
O Yacco v Yacco :D http://www.oleje.cz/forum/oleje-yacco-t5181-96.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Olejnick
Příspěvky: 14
Registrován: úte dub 25, 2017 12:43

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Olejnick »

Vymenil jsem olej - puvodni stary New Life za novy New Life a nahodou jsem se rozjizdel se stazenym okynkem. Pri mirnem pridani plynu a roztoceni motoru slysim takovy kovovy sramot jako kdyz ze trou nejake spojky. U studeneho motoru ne, ale u zahrateho porad. S vytazenym okynkem to neslysim, takze nemuzy rict, jestli se to obejvilo prave po posledni vymene oleje. Otazka - muze to byt rozvodovy retez z duvodu, ze New Life (0w-40) je po zahrati ridky nez Dexos 2 (5w-30) od Oplu, ktery tam je predepsan?

Viskozita ale je prave opacne:
NewLife:
@ 40º C 75
@ 100º C 13.5
Viscosity Index 185
MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) 31,000
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 3.8
Total Base Number (ASTM D2896) 11.8
Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 1.3
Phosphorous, wt% (ASTM D4981) 0.1
Flash Point, ºC (ASTM D92) 230
Density @15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.85

Dexos2:
Viscosity at 40° C ASTM D 445 cSt 67
Viscosity at 100° C ASTM D 445 cSt 11.8
Viscosity index ASTM D 2270 175
Dynamic Viscosity mPas 5100 (-30° C)
SAE Grade J300 5W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Pitris »

Rozvoďák to být může, olejem to asi nebude.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Colommbo »

Olejnick: O jaký motor se jedná, kolik má najeto...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Olejnick
Příspěvky: 14
Registrován: úte dub 25, 2017 12:43

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Olejnick »

Jedna se o 1.4Turbo 2011 najeto 127tisckm. Sleduji to dal a spis to dela jenom v zaberu motoru, kdyz se rozjizdim, ale musim to jeste vic odsledovat. Neni to to takove rachtani, jak to obycejne retezy delaji, ale jenom takove šustění, šelest, šramot, kolem 1500ot, jak se zacninaji zvedat otacky pri rozjizdeni.
Odpovědět