Mobil 1 New Life 0W-40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Shi »

Pedro píše:Delals resp. dostavals nekdy info ze zkusebny,co funguje jako primar pro motory C D?
Proc oleje 0-16,20,30 a pod.,jsou o dost drazsi nez 5-30,40-10-40,atd? Ne proto,aby to mazly v zime,ale za horka!!!!,
Ani netuším, co jsou to motory C a D, natož abych měl nějaké informace z nějaké motorové zkušebny.

Oleje 0x-16,20,30 jsou dražší, proto že mají dražší základové oleje a dražší aditivační balíčky, kterými dosahují nízkého opotřebení i při nízké HTHS viskozitě a menších tloušťkách olejového filmu. Originální náplně 0w-20 u japonských aut často obsahují jako protiotěrovou přísadu molybden, podle některých náznaků (např koncentrace MO v rozsahu 50 až 150 ppm) se jedná o "trinuclear molybdenum", viz
prezentace výrobce aditiv firmy Infineum archivovaná u rusů:
http://www.oil-club.ru/forum/index.php? ... h_id=48379
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od bjukemen »

bohuzial skusenosti su take ze na motore ostavaju nasledky napriek vsetkemu co si napisal a klasicky A3 olej je lepsí, honovanie zmizne celkom lahko
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Colommbo »

Jó, molyka... Kdosi tu ale kdysi někam psal, že tahle vpodstatě velmi dobrá substance začíná hrát hlavní roli až v případě mezního tření, tož ti nevim, Maruš... A "trinuclear molybdenum" - mno, aby to nebylo něco na způsob Shell V-Power Nitro+ (nikdo tomu nerozumí, ale zní to tajemně)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Shi »

Právě že Molyka to není a co to je a co to dělá je celkem slušně uvedeno v oné prezentaci.
Zde je k tomu text patentu
https://www.google.com/patents/US6232276
Podle tiskové zprávy koncernu ExxonMobile tuto přísadu obsahovalo 25% prvonáplní v nových vozidlech. Placebo to nebude.

Shell V-Power Nitro je produkt marketingového oddělení.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Colommbo »

Jasně, molyku jsem zmínil s určitou nadsázkou, prazáklad (sloučenina molybdenu se sírou MoS2) je stejný, v tomto případě pořádně vytuněný... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Pedro »

Ty mas taky Omcu vytunenou.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Colommbo »

Eeee... :? A netvrdím, že to nefunguje, ale abych kvůli vyzkoušení/ověření nalil do motoru 0W20, to po mě nemůže nikdo chtít, to bych se nemoh podívat sám sobě do vočí... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Pedro »

...Steinmitz maskou :-)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Colommbo »

Ach so... :idea: Ale to je jen "jakosteinmetz"... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Shi »

Colommbo píše:Eeee... :? A netvrdím, že to nefunguje, ale abych kvůli vyzkoušení/ověření nalil do motoru 0W20, to po mě nemůže nikdo chtít, to bych se nemoh podívat sám sobě do vočí... :D
Tak samozřejmě 0w-20 patří jen do motoru u kterého výrobce počítal s tím, že v motoru bude kolovat něco takto zběsile tekutého. Motor ve voze z roku 2001 to nejspíš nebude, protože s 0w-20 by téměř jistě nedosáhl za provozní teploty potřebného tlaku oleje.
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od bjukemen »

Shi píše: Tak samozřejmě 0w-20 patří jen do motoru u kterého výrobce počítal s tím, že v motoru bude kolovat něco takto zběsile tekutého. Motor ve voze z roku 2001 to nejspíš nebude, protože s 0w-20 by téměř jistě nedosáhl za provozní teploty potřebného tlaku oleje.
a preto nesuhlasim s tym co si napisal v predoslom clanku ze napriek vsetkemu olej 5w-20 poskytne lepsiu ochranu proti opotrebeniu motora ako olej 15w-50,pokial sa jedna o motor normalnej konstrukcie
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Pitris »

"5w-20 poskytne lepsiu ochranu proti opotrebeniu motora ako olej 15w-50". ANO. Tak první kilometr....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Shi »

bjukemen píše: a preto nesuhlasim s tym co si napisal v predoslom clanku ze napriek vsetkemu olej 5w-20 poskytne lepsiu ochranu proti opotrebeniu motora ako olej 15w-50,pokial sa jedna o motor normalnej konstrukcie
Dovolil bych si upozornit, že mezi tím, co jsem napsal já, a tím, co tvrdíš, že jsem napsal, je dost zásadní rozdíl.

Zcela konkrétně jsem citoval text, který obsahoval následující slova:
"... některé 5W20 oleje mohou poskytnout vynikající ochranu proti opotřebení s únosností olejového filmu více než 120 000 psi (pevnost / odolnost proti smyku), zatímco některé 15W50 oleje poskytují nedostatečnou ochranu proti opotřebení s méně než 60 000 psi."

O konstrukci motoru jsem nepsal nic, natož abych napsal takovou pitomost, jako že oleje 0w-20 jsou pro motory klasické konstrukce lepší, než oleje 15w-50. Jednak nevím, co je to ta klasická konstrukce, jednak si myslím, že do většiny běžných starších aut nepatří ani 0w-20, ale ani 15w50.

Autor původního textu měřil pevnost olejového filmu pro snad 200 různých motorových olejů a domnívám se, že jím poskytnuté vysvětlení problematiky ochrany motoru slušně vysvětluje proč automaticky neplatí, že hustší je lepší. Jím provedené měření pouze dokládá, že dobře namíchaný olej s nízkou viskozitou může vytvořit sice tenký, ale přesto velmi pevný film. Zda je takto tenká olejová vrstva pro daný motor přijatelná, je pak úplně jiná otázka, ale ono to platí i naopak - autor tam zmiňoval, že některým motorům BMW oleje 10w-60 nedělaly zrovna dobře, protože hustý olej se nedokázal dostat do příliš malé "škvíry" a mazání v jistém špatně navrženém místě bylo, díky použití oleje s příliš silnou tloušťko filmu, mizerné.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Colommbo »

Motor klasické konstrukce nemá, co se mazání týče, žádná špatně navržená místa, naopak spíš správné (ve smyslu vhodné) vůle, aby mu nevadily oleje typu 10W60 či 15W50... :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Mobil 1 New Life 0W-40

Příspěvek od Jerry3 »

Colommbo píše:Motor klasické konstrukce...
Přesněji "dobře navržený motor".
Odpovědět