Mobil 1 5W-50

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Pitris »

Ano, v případě HTHS viskozity jde o: cituji: :arrow: dynamickou viskozitu při vysoké teplotě a velkém smykovém spádu. HTHS viskozita má určitý vztah k síle (tloušťce) mazacího filmu. Čím je HTHS viskozita vyšší, tím olej tvoří silnější (tlustší, ne však ve smyslu pevnější) mazací film. V případě příliš nízké HTHS viskozity může dojít k přetržení olejového filmu mezi dvěma třecími plochami, a ty pak nejsou dostatečně mazány....že olej bude při provozních podmínkách dostatečně mazat všechna místa v motoru, tedy i ta, která jsou velmi namáhaná tzn. skupinu pístních kroužků, ventilovou skupinu, turbodmychadlo apod :arrow: A čím má motor více najetých kilometrů/větší vůle, tím je riziko přetržení olejového filmu (a hlavně na tom prvním pístním kroužku) vyšší - proto je vhodnější viskozitu "zvednout"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
FF

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od FF »

...a preto s olejom SAE 5W-40 ACEA A3 sa nedá nič pokaziť!!!
...a to nemá ani Mogul Racing 5W-40 (ani prezlečený za ALFU 5W-40) aj keď má VW502.00 - skrátka potrebujem tam vidieť to ACEA A3 a hotovo!!!
FF

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od FF »

...ono je to s tými firemnými špecifikáciami koľkokrát tak, že keď napr. konštruktéri "dodrbú" konštrukciu vačky a zistia, že "bežné mazanie" nestačí, tak to dobehnú nahnaním nejakého konkrétneho aditíva na konkrétny problém, firemní právnici to pozichrujú firemnou normou a problém je fuč!
Ještěr

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Ještěr »

A mě to přijde, že když dodrbou celej motor, na základě toho zjistí že se spotřebou pohoných hmot a tím pádem i emisema nevejdou do EuroXY, tak nechaj "ušít" olej na míru a říkaj mu lehkoběžný. S právníky to pak prokonzultují, aby jim ten krám vydržel do konce záruky a všichni první majitelé jsou spokojení. A pak jsme tu my, další majitelé, kteří ten průšvih napravují. Tak to pomalu ale jistě vidím já.
Ještěr

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Ještěr »

A pokud Toto vztáhnu konkrétně zase na svůj duratec (mnozì prominou, že dávám opět tento přìklad), tak se ani nejedná o "dodrbaný" motor. Resp. se jedná o velmi solidní motor, používaný i pro zâvodní účely. A v této modifikaci se rozhodně nemaže lehkoběžnými oleji. Má kované písty, ojnice, mazání se suchou skříní, žádné spalování vrstvené směsi a nezřídka nebývá atmosferický. A točí daleko víc. A ten se rozhodně do EuroIII nevejde I kdyby chtěl. Ale norma u sériového velí XY, tak to uškrtìme na oleji, mapách v ř.j. a vejdeme se do ní...
Autoxxxrady

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Autoxxxrady »

jerome to, tak neber na kolik je to km. To nezáleží jenom na oleji. Lepší olej do stejného motoru ti nepomůže na delší interval. Tam záleží na konstrukci motoru, velikosti olejové náplně a způsobu provozu.
Autoxxxrady

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Autoxxxrady »

Když dodrbou motor a neprojde emisema, tak ho ani nebudou vyrábět. Představa, že dodrbaný motor opraví lehkoběžným olejem je taky hezká.
Motorový olej je jenom jedna z mnoha položek co má vliv na emise. Můžete dosáhnout úsporu v řádech jednotek %

FF tvoje představa je taky zajímavá. Takže dají konkrétní aditivum na konkrétní problém u konkrétního motoru? .)
Takže např. VW má v normě 504.00 konkrétní aditiva pro všechny podrbané benzínové motory? Je to nesmysl.
Ještěr

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Ještěr »

Autoxxxrady píše:Když dodrbou motor a neprojde emisema, tak ho ani nebudou vyrábět. Představa, že dodrbaný motor opraví lehkoběžným olejem je taky hezká.
Motorový olej je jenom jedna z mnoha položek co má vliv na emise. Můžete dosáhnout úsporu v řádech jednotek %

FF tvoje představa je taky zajímavá. Takže dají konkrétní aditivum na konkrétní problém u konkrétního motoru? .)
Takže např. VW má v normě 504.00 konkrétní aditiva pro všechny podrbané benzínové motory? Je to nesmysl.
A když ho vyrábí několik let, během kterých musí postupně plnit Euro2 a po pár letech Euro 3 a nakonec Euro4, tak ho přestanou vyrábět? Asi ne. A olej opravdu není jediné, uváděl jsem změnu map v ř. j. a vrstvenou směs (s čímž jde ruku v ruce chudá směs). Další aspekty jako poměr převodů v rychlostce, vícero katů, bezzpátečkové vedení paliva atd. snad netřeba uvádět.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Pitris »

FF píše:....Mogul Racing 5W-40....skrátka potrebujem tam vidieť to ACEA A3 a hotovo!!!
A co jiného než A3 by to mělo mít? Tobě ta Alfa teda leží v žaludku.... :x :P

A pokračování o ACEA je tady: http://www.oleje.cz/forum/acea-a3-b3-a- ... t5458.html admin
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od alfi166silver »

FF píše:...ono je to s tými firemnými špecifikáciami koľkokrát tak, že keď napr. konštruktéri "dodrbú" konštrukciu vačky a zistia, že "bežné mazanie" nestačí, tak to dobehnú nahnaním nejakého konkrétneho aditíva na konkrétny problém, firemní právnici to pozichrujú firemnou normou a problém je fuč!
V tomto ti dávám za pravdu, v koncernu FIAT u motoru 1,75TBi se "drobně" nepovedlo mazání turba a řeší se to spešl olejem a jakýkoli jiný je zakázán, pokud nechceš přijít o záruku nebo zničit turbo za šedesát....
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od jerome »

Mne sa zda ze Taliani maju tusim na kazdy motor vymysleny nejaky spesl olej. Teraz neviem ci su tak vymakani a proste siju kazdemu motoru olej na mieru alebo len tymi spesl olejami hasia to co dodrbkali... :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
ezop

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od ezop »

Ještěr píše:PePe: Tu 5W50, konkrétně Mobil1 chci zkusit kvůli popisovaným čistícím schopnostem, jak tu pár lidí psalo. Na 10W40 jsem ještě donedávna chtěl přejít (mám s ní jen samé dobré zkušenosti, naposledy v motoru Zetec, doléváno cca 2dcl/12tis. km), ale rozhodl jsem se mu dát ještě jeednu šanci. Říkal jsem si, že až se v motoru upraví vůle na 10W40, tak už je na 5W50 přecházet pozdě...
Jerome: Zase to ber tak, že na 10tis. km spotřebuješ, plácnu, 800l benzínu, ve kterých ty 4l dělají 0,5%, kdežto v jedné plné nádrži je to více jak 5%. Ale že to pomůže klidně věřím. Škoda, že jsem tohle nevěděl před výměnou lambdy (odkrosil mi jí jeden čistič vstřiků, nalitý právě do plné nádrže. Nedávno jsem jí měnil, když jsem to ohřátý píchnul na diagnostiku, tak už se jen líně bimbala. Předtím to byl fofr. Tak mám trochu strach, abych jí nepopravil znovu. Ale kdyby to fakt pomohlo, tak jí klidně znovu vyměním. Tys mě nahlodal, safra :mrgreen: :wink:
Ktory preplachovac ti poskodil Lambda sondu?
ezop

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od ezop »

Chcel by som vediet Vas nazor na "prehnanu" vyskozitu oleja.
Podla udajov od vyrobcu
@ 40º C 108
@ 100º C 17.5
Viscosity Index 180
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150 ºC (ASTM D4683) 4.4

SAE 30 od 9,3 do 12,5 cSt - 100C
SAE 40 od 12,5 do 16,3 cSt - 100C
SAE 50 od 16,3 do 21,9 cSt - 100C

SAE 30 od 2,9 cSt - 150C
SAE 40 od 2,9 alebo 3,7(od 15W vyssie) cSt - 150C
SAE 50 od 3,7 cSt - 150C

Největší změny nastaly během prvních 100 km po naplnění oleje do motoru, kdy viskozita klesla o 10 až 15 %.

Takze uz po 100km moze byt viskozita u 5W50
15,75 az 14,875 - 100C
3,96 az 3,74 - 150C
A casty chod motora na studeny olej este viac nici jeho viskozitu.
Vyrobca auta udava, ze mu prospieva A3 co by malo bit nad 3,5 ale hornu hranicu neudava. Potom kde je ta hranica nad 3,5 ktora je najlepsia a kde to u skodi? A ak sa to prejavy na spotrbe trebar o 1L na 100 km tak to je 1,2€ na 100km. A jeho cistiace vlasnosti su urcite plus ako minus. Tento olej je mierne nad hodnotami pre SAE40. Netusim ci to pomoze ale motor by to mal zvladnut.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od jerome »

Mas ty problemy na stedry den :mrgreen:
Neviem ci sa to da jednoznacne urcit co je prehnana viskozita. Konkretne tato 5W50. Tie cisla sa nam zdaju dost vysoke ale pritom motor to az tak neciti. Jak pisal niekedy Pitris u starsich motorov moze o nieco vyssia viskozita dotesnit uz stavajuce vole v motori. Dalsia vec je ze tieto oleje 5W40,5W50 degraduju rychlejsie ako napr. 5W30,10W30,10W40 presne jak pises ze najviac na zaciatku po naliati. Dalej co sa tyka tej spoteby mozno u novsieho motoru ju moze zdvihnut o nieco hore ale zas u starsieho ked dotesni ten motor netreba zas na to tolko stupat. Neda sa to preto zglobalizovat ze zvysi sa spotreba a hotovo. Dalej dolezite je ze tam mas na zaciatku tu 5 tj za studena bude olej viskozny natolko aby dobre premazal auto pri starte. Zohrievanim viskozita postupne klesa a ked to porovname z 5W30 tak ma o nieco vyssie hodnoty ako 5W50 pocas zohrievania ale ked oba oleje zahrejes na prevadzku bude mat ta 5W30 napr. 12 a 5W50 17. Myslis ze nejako tou 17 ublizis motoru ked nejaku dobu predtym mal olej napr. 80 a toto cislo mala aj 5W30 pocas zahrievania ? Ja si myslim ze nie.
Ten motor to v pohode zvladne :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Pedro »

Jerome,az prestanes byt ,,zavisly,, na tech tvejch babach,bude z tebe dobry olejar. Fajne si to napsal.
Odpovědět