Mobil 1 5W-50

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Ještěr

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Ještěr »

Jojo, tam popisujou rozdíly mezi civilní 2.5 a STčkovou v MKII. Defacto to samé, jako 3.0 a 3.0V6 u MKIII. Skorem zůstává akorát stejný blok :lol:
Ještěr

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Ještěr »

skodovkar píše:Pokud Ford výslovně zakazuje xW-50, tak ji tam prostě nedávej. Jestli je to úlidba pseudoekologické lobby nechám na uvážení každého soudruha.
Právě, že nezakazuje. Podle mě s ní ani nepočítá, že by jí tam chtěl někdo cpát. Jestli vůbec takový olej při sepisování manuálu už byl na trhu...asi máte pravdu. A omlouvám se PePemu, že jsem ho rozčílil svou nevědomostí.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Text z mob.internetu

Příspěvek od Pedro »

Me nemas za co,ty za nic nemuzes,ptas se,dostavas odpovedi,vo tom to tady je.
Ver co ti k tomu napsal Pitris,ne ve vsem se s nim shodnu,ale v drtive vetsine ANO.
Zbytek v sz.
Quido

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Quido »

Ještěr píše:.... Co je mi ale jasné, je následující - dám příklad:
Budu mít jednu kartuši naplněnou akrylátovým tmelem, druhou budu mít naplněnou vodou. Budu je obě mačkat naprosto stejnou silou. Co se stane? Správně, tu s vodou vytlačím hned a tu s akrylátem budu tlačit o poznání déle.
Teď ale vezmu fakt, že nejsem člověk ale zubové olejové čerpadlo, diponující ukrutnou silou (a že jí to zubové olejové čerpadlo opravdu má). Budu mít tedy neustále stejnou rychlost vytlačování a i stejný objem. Co se mi tedy zvýší, abych vytlačil stejné množství? Tlak. Nevím, jestli se na to dá jít přímou úměrou, ale pokud má 5W50 HTHS viskozitu skoro 2x takovou jako olej se sníženou viskozitou, pak budu očekávat na výstupu čerpadla tlak skoro dvojnásobný. Z čehož mám logicky strach...


Velmi dobrý příklad. Tvé úvahy jdou správným směrem. :wink: Nesmí se zapomínat na to, že olej neprotéká jen mazacími kanály s velkým průřezem, ale i ostřikovacími tryskami a ložisky s vůlí několik setin mm. A v těchto případech hraje viskozita (pro průtok) velmi významnou roli.
FF

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od FF »

...no ale treba si predstaviť ako sa asi bude šmýkať, keď bude na podlahe voda a keď bude na podlahe ten tmel...
Naposledy upravil(a) FF dne stř pro 18, 2013 19:55, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od jerome »

Ked nad tym Fordom tak rozmyslam stale mi vychadza z toho ze to odporucanie znizenej HTHS viskozity je len kvoli znizeniu emisii nie ze by vyrobili nejaky extra motor...
Mozno do prvej vymeny by som s tym olejom vydrzal ale potom by tam isla klasika :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
FF

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od FF »

Presne - konečne si na to prišiel! :idea: :wink:

...a to sa všetci "tešíme" ešte na EURO 6!
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od jerome »

Jasneee aby sa splnila Euro 6 musel by ist do motora 0W10 olej,no to uz asi nechceli riskovat ci vydrzi auto do zaruky tak vymysleli mocovinu :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
FF

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od FF »

...akú močovinu?!
AdBlue!!!
...a v USA: DEF!!!
:wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :lol:

Kto nemočí namodro je sviňa neekologická!!! :( :( :(
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od jerome »

Ad blue je uz tetaz k mani kvoli Euro5 Aby sa splnila Euro6 budu diesle tankovat mocovinu. :P
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Ještěr

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Ještěr »

jerome píše:Ked nad tym Fordom tak rozmyslam stale mi vychadza z toho ze to odporucanie znizenej HTHS viskozity je len kvoli znizeniu emisii nie ze by vyrobili nejaky extra motor...
Mozno do prvej vymeny by som s tym olejom vydrzal ale potom by tam isla klasika :wink:
Včera mi to nedalo a tak jsem zavolal známému, co dělal v dobách dávno minulých Tondovi Charouzovi navigátora a pobavil jsem se s ním trochu o současných motorech. Neb on o nich přehled má. A potvrdil jsem si tu teorii. Jsi chytrý kluk :wink:
FF

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od FF »

FF píše:...no ale treba si predstaviť ako sa asi bude šmýkať, keď bude na podlahe voda a keď bude na podlahe ten tmel...
...ešte lepšie prirovnanie ma napadlo - použi tieto dve "mazadlá" na pánty a uvidíš ako maže "viskozita". :wink:
Ještěr

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Ještěr »

Jo, to je věc druhá, to souhlasím. Mě šlo o to demonstrovat tlak v kapalině.
Quido

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Quido »

O tom, jak maže viskozita nejvíc ví například vačka vstřikovačů u PD motorů. Při použití nevhodného oleje se zadírala.

Toto se odstranilo použitím olejů aditivovaných na vyšší pevnost mazacího filmu a ne viskoznějšími oleji na větší tloušťku mazacího filmu.
FF

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od FF »

...ale HTHS viskozita je o akejsi základnej pevnosti mazacieho filmu!
Odpovědět