Jojo, tam popisujou rozdíly mezi civilní 2.5 a STčkovou v MKII. Defacto to samé, jako 3.0 a 3.0V6 u MKIII. Skorem zůstává akorát stejný blokColommbo píše:Ještěr: http://www.fordclub.eu/forum-tema/info- ... 170ps-4369
Mobil 1 5W-50
Moderátor: Colommbo
Re: Mobil 1 5W-50
Re: Mobil 1 5W-50
Právě, že nezakazuje. Podle mě s ní ani nepočítá, že by jí tam chtěl někdo cpát. Jestli vůbec takový olej při sepisování manuálu už byl na trhu...asi máte pravdu. A omlouvám se PePemu, že jsem ho rozčílil svou nevědomostí.skodovkar píše:Pokud Ford výslovně zakazuje xW-50, tak ji tam prostě nedávej. Jestli je to úlidba pseudoekologické lobby nechám na uvážení každého soudruha.
Text z mob.internetu
Me nemas za co,ty za nic nemuzes,ptas se,dostavas odpovedi,vo tom to tady je.
Ver co ti k tomu napsal Pitris,ne ve vsem se s nim shodnu,ale v drtive vetsine ANO.
Zbytek v sz.
Ver co ti k tomu napsal Pitris,ne ve vsem se s nim shodnu,ale v drtive vetsine ANO.
Zbytek v sz.
Re: Mobil 1 5W-50
Ještěr píše:.... Co je mi ale jasné, je následující - dám příklad:
Budu mít jednu kartuši naplněnou akrylátovým tmelem, druhou budu mít naplněnou vodou. Budu je obě mačkat naprosto stejnou silou. Co se stane? Správně, tu s vodou vytlačím hned a tu s akrylátem budu tlačit o poznání déle.
Teď ale vezmu fakt, že nejsem člověk ale zubové olejové čerpadlo, diponující ukrutnou silou (a že jí to zubové olejové čerpadlo opravdu má). Budu mít tedy neustále stejnou rychlost vytlačování a i stejný objem. Co se mi tedy zvýší, abych vytlačil stejné množství? Tlak. Nevím, jestli se na to dá jít přímou úměrou, ale pokud má 5W50 HTHS viskozitu skoro 2x takovou jako olej se sníženou viskozitou, pak budu očekávat na výstupu čerpadla tlak skoro dvojnásobný. Z čehož mám logicky strach...
Velmi dobrý příklad. Tvé úvahy jdou správným směrem. Nesmí se zapomínat na to, že olej neprotéká jen mazacími kanály s velkým průřezem, ale i ostřikovacími tryskami a ložisky s vůlí několik setin mm. A v těchto případech hraje viskozita (pro průtok) velmi významnou roli.
Re: Mobil 1 5W-50
...no ale treba si predstaviť ako sa asi bude šmýkať, keď bude na podlahe voda a keď bude na podlahe ten tmel...
Naposledy upravil(a) FF dne stř pro 18, 2013 19:55, celkem upraveno 1 x.
Re: Mobil 1 5W-50
Ked nad tym Fordom tak rozmyslam stale mi vychadza z toho ze to odporucanie znizenej HTHS viskozity je len kvoli znizeniu emisii nie ze by vyrobili nejaky extra motor...
Mozno do prvej vymeny by som s tym olejom vydrzal ale potom by tam isla klasika
Mozno do prvej vymeny by som s tym olejom vydrzal ale potom by tam isla klasika
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Mobil 1 5W-50
Presne - konečne si na to prišiel!
...a to sa všetci "tešíme" ešte na EURO 6!
...a to sa všetci "tešíme" ešte na EURO 6!
Re: Mobil 1 5W-50
Jasneee aby sa splnila Euro 6 musel by ist do motora 0W10 olej,no to uz asi nechceli riskovat ci vydrzi auto do zaruky tak vymysleli mocovinu
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Mobil 1 5W-50
...akú močovinu?!
AdBlue!!!
...a v USA: DEF!!!
Kto nemočí namodro je sviňa neekologická!!!
AdBlue!!!
...a v USA: DEF!!!
Kto nemočí namodro je sviňa neekologická!!!
Re: Mobil 1 5W-50
Ad blue je uz tetaz k mani kvoli Euro5 Aby sa splnila Euro6 budu diesle tankovat mocovinu.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Mobil 1 5W-50
Včera mi to nedalo a tak jsem zavolal známému, co dělal v dobách dávno minulých Tondovi Charouzovi navigátora a pobavil jsem se s ním trochu o současných motorech. Neb on o nich přehled má. A potvrdil jsem si tu teorii. Jsi chytrý klukjerome píše:Ked nad tym Fordom tak rozmyslam stale mi vychadza z toho ze to odporucanie znizenej HTHS viskozity je len kvoli znizeniu emisii nie ze by vyrobili nejaky extra motor...
Mozno do prvej vymeny by som s tym olejom vydrzal ale potom by tam isla klasika
Re: Mobil 1 5W-50
...ešte lepšie prirovnanie ma napadlo - použi tieto dve "mazadlá" na pánty a uvidíš ako maže "viskozita".FF píše:...no ale treba si predstaviť ako sa asi bude šmýkať, keď bude na podlahe voda a keď bude na podlahe ten tmel...
Re: Mobil 1 5W-50
Jo, to je věc druhá, to souhlasím. Mě šlo o to demonstrovat tlak v kapalině.
Re: Mobil 1 5W-50
O tom, jak maže viskozita nejvíc ví například vačka vstřikovačů u PD motorů. Při použití nevhodného oleje se zadírala.
Toto se odstranilo použitím olejů aditivovaných na vyšší pevnost mazacího filmu a ne viskoznějšími oleji na větší tloušťku mazacího filmu.
Toto se odstranilo použitím olejů aditivovaných na vyšší pevnost mazacího filmu a ne viskoznějšími oleji na větší tloušťku mazacího filmu.