Millers Oils

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Millers Oils

Příspěvek od jerome »

e1H píše:Pri cenách na Slovensku sme pri spomenutom EE 5w40 na cene 54 € za 5 litrové balenie (4x 1l je za 56,80 €, takže sa neoplatí). A teraz nastáva otázka: v čom je ten Millers lepší ako 4 litre osvedčeného Mobil 1 New Life 0W-40 s TBN 11,8 a HTHS viskozitou 3,8 pri cene 31,68 € za 4 litre?
Za ten cenový rozdiel som naposledy kúpil ďalšie 4 litre dosť dobrého oleja do Thalie svojej priateľky a ešte mi ostalo aj na bagetu.
Každopádne, ak to budeš na svojej Fabii skúšať, tak potom nezabudni podeliť o svoje skúsenosti.
Suhlasim. Pre bezne jazdenie je tento olej zbytocny. Mozno ozaj do vykonnejsich motorov alebo na obcasne zavodenie budis. Tie oleje maju krasne HTHS viskozity :oops: :wink:
Samozrejme ak ho chce niekto vyskusat aj do obycajneho auta a pri beznom uzivani v dnesnej dobe a pri sirokom vybere neni problem :wink: Je to kazdeho osobna vec 8) Tiez chcem v lete skusit konecne 5W50-ku sice tiez zbytona SAE trieda pre mna (jedna dovolenka v HR) :mrgreen: ale uz ma to dlho laka a proste chcem to skusit. Tak uvidim aka bude spatna odozva 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
e1H

Re: Millers Oils

Příspěvek od e1H »

V tomto prípade tento rok očakávame aj tvoju recenziu. :)
Inak 50-ka pre teba naozaj zbytočná. To čo by si vďaka nano teoreticky mohol získať (ľahší beh motora a nižšiu spotrebu), to určite stratíš kvôli tej viskozite.
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Millers Oils

Příspěvek od rofek »

e1H píše:rofek, v čom sú tie oleje Millers Oils lepšie? Auto má nižšiu spotrebu, je tichšie, má vyšší výkon, lepšie ide do otáčok?
Ci tomu uveris alebo nie, tak odpoved je Ano. Tiez som uz nieco v motoroch vyskusal, pisal som o tom vo vlakne pre "ford olej". Este doplnim, ze mam millera aj v prevodovke (ford/getrag mtx75), uz cca 65t km, od 10/2013, chcem ho coskoro vymenit. Ani tieto mrazive rana neboli extra problem, viem radit min. tak dobre ako s povodnou "origo" naplnou. Trident 5w40 som dal na 1 interval aj do fabie 1.4 mpi mojej svokry, pricom tam mala predtym neznamy olej viac ako 3 roky :roll: najazdi velmi malo a drviva vacsina su jazdy do 2-3 km (...), po cca roku bol pri vymene hodne cierny, ako z ropaka, a motor stichol...
2-nasobna skusenost s EE olejmi vo focuse - skutocne klesla spotreba (ale aditivujem aj benzin), motor je tichsi, bezi hladsie, co si vsimna aj moja manzelka :) Rozdiel v cene oproti beznym olejom sa kludne vrati v uspore na palive.
A vobec, ekonomicky aspekt - ak teda vynechame CFS / CSS radu, kt. je skutocne urcena primarne pre vykonne stroje, trak-days, a motorsport - tak rozdiel v cene "civilneho" oleja od millera oproti solidnej konkurencii, pre mna nehra zasadnu rolu. Staci si uvedomit, kolko das za rok (medzi vymenami oleja) iba za palivo, poistky, pneu, iny spotrebny material... A mot. olej je pre mna najdolezitejsia prevadzkova kvapalina.

Ako som uz pisal, tento maly vyrobca si svoj goodwill vybudoval na tom, ze nepodlieza kvalitu, nesnazi sa sutazit cenou (na ukor kvality). Stavia na poctivosti, od vyberu zakladoveho oleja, cez vlastny aditivacny balik, atd. Dnes na nete najdes uz mnozstvo roznych testov, najcastejsie po pouziti vo vykonnych strojoch, ktore potvrdzuju napr. zvysenie vykonu. Mnoho sa dozvies aj za pomoci google, napr. po zadani : millers oils reassuringly expensive ; millers oils longevity case study
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Millers Oils

Příspěvek od Pitris »

e1H píše:....v čom sú tie oleje Millers Oils lepšie?....
Když pominu všechno ostatní - ať už pro někoho diskutabilní nanosložku nebo ZDDP přísady, tak neoddiskutovatelnou výhodou olejů MO CFS je esterová složka....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Millers Oils

Příspěvek od Colommbo »

Nikdo tu netvrdí, že by MO nano- nebyly (velmi) kvalitní oleje. Otázkou však je, jsou-li dvakrát až třikrát lepší než ty běžně používané... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Millers Oils

Příspěvek od kornel »

e1H píše: kornel, ja sa ťa teraz úplne vážne pýtam a prosím ťa, napíš nám svoje skúsenosti s hore uvedeným olejom v porovnaní s inými olejmi.
Nechcelo sa mi vôbec ťukať do klávesnice, ale premohol som sa :lol:

Nakoľko motor ktorý je v mojom vozidle má pomerne vysoký výkon už v sérii + je upravovaný HW a SW (aktuálne niečo málo cez 200kw), tak som hľadal po zábehu olej, ktorý tieto skutočnosti zohľadní a o to viac, že sa nezvyknem vyvážať na spotrebu, ale skôr naopak, svižnú jazdu mám rád a zvyknem tomu rozumne z času na čas vypaľovať a celkovo jazdím skôr vo vyšších spektrách otáčok a dostupného výkonu (než na pol plynu ako sa hovorí)..
Ďalej nakoľko je to priamovstrekový motor, ktorý je zo svojej podstaty náchylnejší na vytváranie humusu a karbónu, bolo pre mňa zaujímavé použitie oleja s obsahom esterových zložiek v základovom oleji.. ktoré majú silnú účinnosť v odstraňovaní bordelu a tým udržiavaniu vnútornej čistoty motora.

Čo sa týka zaznamenaných merateľných/citeľných rozdielov a benefitov tohto oleja vs. iný..
Nebudem popisovať presne celú genézu výmen oleja a aké presne oleje od počiatku som tam lial.. no po odjazdených cca 15tkm (to som tam mal už tretiu náplň- vrátane fabrickej), potom tam šiel MO 5w-40 CFS NT až do teraz.
Rozdiel v chode, zvuku a kultúre bol citeľný a počuteľný a tento stav mäkkosti a hladkosti chodu si motor udržal a udržuje počas celého výmenného intervalu, nielen na jeho začiatku pár stoviek km, ako tomu bolo u predošlých náplni bežných štandardných olejov (konkrétne: nejaká neznáma náplň z fabriky, potom na 3000km tam šiel Motul 5W-30 VW504, a po ňom Motul X-cess 5w-40 na cca 7500km).. Zmeny v spotrebe opisovať zmysel nemá, nesledoval som to a ani to nemá význam v mojom prípade.. jazdím pre radosť, nie na spotrebu, jazdím tak ako mám aktuálne chuť, nedá sa to teda relevantne odmerať a porovnávať.

Po odjazdení cca 110tkm som pre vlastnú info pozrel stav opotrebenia povrchu "rolničky" vysokotlakej palivovej pumpy odvaľujúcej sa po zaoblenom štvorhrane vačky.. : stav v podstate nového dielu bez badateľného opotrebenia, a rovnako aj povrch na vačke. Ak to porovnám s 1.8TSI, ktoré sme takto tiež preverovali (odjazdené 130tkm) na Castrol 5w-30 VW504 s výmenami max. 15tkm,.. tak to bol dosť badateľný rozdiel v opotrebení a stave povrchov "rolničky" aj vačky.. 1.8čka mala zreteľne badateľné jednak stopy po odvaľovaní a jednak aj určitá farebná zmena povrchu-akoby zakalenie. Z tohto si dovolím usudzovať, že CFS NT skutočne účinne chráni pohyblivé časti motora pred oterom a opotrebením a vie prispieť k spoľahlivosti a vyššej životnosti (či už o 5%, 10 či 25% neriešim).

Plus nemôžem tiež nespomenúť veľmi dobré, ľahké a vskutku hladké studené štarty a chod motora v zime a v silných mrazoch.. Predošlé roky vozidlo také mrazy ale nezažilo, takže toto neviem relevantne porovnať s olejmi, ktoré som tam mal prvý 1/2rok až rok po kúpe vozidla.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Millers Oils

Příspěvek od jerome »

e1H píše:V tomto prípade tento rok očakávame aj tvoju recenziu. :)
Inak 50-ka pre teba naozaj zbytočná. To čo by si vďaka nano teoreticky mohol získať (ľahší beh motora a nižšiu spotrebu), to určite stratíš kvôli tej viskozite.
Nemal som na mysli Millers. Staci mi obycajna VR1 od Valvoline :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Millers Oils

Příspěvek od tonny »

Kornel, myslím, že jsi to popsal naprosto jasně. Tam kde to má opodstatnění, jasná volba.

Jen tu hodně čtu připomínky, poměr kolikrát je dražší, tolikrát není lepší. Pokud jdete nad standard, je každý kousek lepšího nepoměrně dražší, není tam žádná přímá úměra. Pak už je na zvážení každého, jestli to potřebuje, chce zkusit nebo jen pro dobrý pocit, že pro svého miláčka děláte to nejlepší.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Millers Oils

Příspěvek od lengy60 »

Příčinou velkého cenového rozdílu je to,že zatímco masoví výrobci používají k míchání olejů roboty,tak Millers míchá ty oleje ručně,čiže je tam vyšší podíl lidské práce,kterou musí někdo zaplatit. :lol:
Ale teď vážně,co se týče hlučnosti,startů,chodu motoru atd.,tak za sebe řeknu asi toto.Ony jsou rozdíly i mezi běžnými oleji různých výrobců stejné specifikace,vyzkoušel jsem v minulém voze asi 3 značky(ani jeden nebyl Millers) a pokaždé se auto chovalo jinak,ale to už se zde také x krát zmiňovalo,že některý olej může motoru "chutnat" více a jinému méně.Také si pamatuji zde prezentovanou zkušenost,kdy po nalití Millers EE motor vyluzoval takové zvuky,že ho majitel raději vypustil a dal ten,co měl předtím.Mám kolegu v práci,který použil Millerse a je nadšen ve všech směrech,každý si holt musí vyzkoušet,zda to je nějakým přínosem či nikoli.Nicméně,bavit se nějakém přínosu pro moto,který je o rok starší než černé uhlí a objel 8 x zeměkouli mi přijde,při vší úctě k prdu.Protože mám nový vůz,tak jsem uvažoval o Millersu také,buď předepsanou 0W-30 NT nebo 0W-40 XF,ale potíž je v tom,se pořádně nedočtu jaké specifikace olej vlastně plní.U prvně jmenovaného je pouze uvedeno že přesahuje kritéria norem API SM, CF a ACEA A1/B1,u druhého že je ACEA A3 / B4-10,ale na piksle na obrázku je uvedeno i ACEA C3-10,takže jak?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: Millers Oils

Příspěvek od Pandora »

Ta pixla XF 0w40 je starej obrazek, nyni je to opet A3 s TBN 10,11. Coz by C3 nesplnovala. Ovsem cena 426,- za litr je dost.

Na ten pripad s pazvuky s EE 5w40 si vzpominam, ale neprislo se na duvod.
Proto si rikam, ze vyzkousim nejdrive XF 5w40, ktery splnuje stejne normy jako nyni pouzity Mogul extreme PD.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Millers Oils

Příspěvek od lengy60 »

TBN je mi vcelku šumák,podstatné pro mě jsou sulfáty,fosfor a hlavně HTHS.Nicméně pokud bych chtěl mermomocí Millerse a zároveň dodržet specifikaci výrobce,tak na stránkách píší,že letos by měli dát na trh olej určený pro motory Blue HDI s C2,leč "pouze" XF.Já mám sice motor jiný,nicméně specifikace je stejná a hlavně to nic neřeší,chtěl jsem 0W-40.Mohu samozřejmě vyzkoušet EE Longlife 5W-40 nebo CFS 5W-40 NT+,byť je cena vysoká,tak pořád menší než Total INEO First v servisu za 750,-Kč/litr,ze staré známosti cca 550,-Kč/litr. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Millers Oils

Příspěvek od Jerry3 »

lengy60 píše:... v servisu za 750,-Kč/litr,ze staré známosti cca 550,-Kč/litr. :wink:
Doporučuji před nalitím do motoru extrahovat ten zlatý prach v něm rozpuštěný: motoru je to jedno a po drobné slévárenské úpravě bude možno zlato prodat. :lol:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Millers Oils

Příspěvek od lengy60 »

:mrgreen: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Millers Oils

Příspěvek od Jerry3 »

Aby to někdo nevzal jako útok na francouzské značky: pokud si dobře pamatuji, tak jen samotný olej (bez olej. filtru a práce) do služební škodovky s motorem 2,0 FSI byl značkovým servisem "oceněn" částkou 5700 Kč. Kam se hrabe nějaký Millers! :mrgreen:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Millers Oils

Příspěvek od jerome »

Ano ked na to pozerame z toho pohladu, tak Millers je pre nas samomenicov zabagatel :mrgreen: :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět