Millers Oils

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Millers Oils

Příspěvek od Fahrer »

Sniper_2003 píše:...že firma která dostává ocenění za novou technologii v olejích jak do převodovek tak do motorů ví co dělá a má to odzkoušeno...
Bohužel s tebou nemoho souhlasit. I když mám německou převodovku NAG 1, tak je jako „originální“ výrobce předepsán Mopar. Na jednom německém foru jsem pak našel několik alternativ používaných v německých autoservisech. Zajímavé je, že po nějaké době byl z těchto doporučených alternativ, vyškrtnutej Shell. A předpokládám, že Shell taky víc, co dělá. Nehledě na to, že má peníze a zkušenosti na vývoj a testování.
Sniper_2003

Re: Millers Oils

Příspěvek od Sniper_2003 »

2 colombo

Celkem mě to u tebe nepřekvapuje. Možná že leckdy je lepší zahodit negativismus a věřit lidem, kteří se v tom orientují lépe, než-li mi " laici". :D

2 Fahrer

Možná by stálo za to prověřit si fakta která firma investuje kolik a jak do svých produktů a technologií. Protože pak takové společnosti jako CASTROL , SHELL jak je vidno moc neinvestují, ale spíše jen kasírují na produktech v přebalech. Proto ta kvalita pro dané převodovky není .
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Millers Oils

Příspěvek od Brembo »

Pitris píše:A možná až budeš potřebovat, tak bys vybral i u "milera" http://www.millersoils.cz/millermatic-atf-vi
žial nesplna ani jednu normu ATF AW-1 alebo GM 19256039
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Millers Oils

Příspěvek od Colommbo »

Sniper_2003 píše:...si myslím, že firma která dostává ocenění za novou technologii v olejích jak do převodovek tak do motorů ví co dělá a má to odzkoušeno. Tudíž pokud tvrdí že je to možné do daného modelu a dané převodovky použít nebál bych se toho...
Kdyby kolega měl Insignii, už na to určitě dávno (zatím) jezdí... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Millers Oils

Příspěvek od Návštěvník »

Sniper_2003 píše:Možná by stálo za to prověřit si fakta která firma investuje kolik a jak do svých produktů a technologií. Protože pak takové společnosti jako CASTROL , SHELL jak je vidno moc neinvestují, ale spíše jen kasírují na produktech v přebalech. Proto ta kvalita pro dané převodovky není .
a) Spíš jde o to, že každý typ převodovky vyžaduje "svůj" specifický olej pro bezproblémový chod, takže bych v tom neviděl nic mimořádného, že Shell byl pro konkrétní typ "vyřazen" z doporučovaného výběru.
b) Jaký konkrétní převodový olej (výrobce, typ) "v přebalech Castrol a Shell" máš na mysli?
c) Nějaký důkaz pro tvé obecné tvrzení, že "ta kvalita pro dané převodovky není" bys nenalezl?
Sniper_2003

Re: Millers Oils

Příspěvek od Sniper_2003 »

Ano máš pravdu že každý typ převodovky potřebuje ke svému bezproblémovému chodu různou aditivaci.
Třeba u převodovek koncernu VW MQ250 je ŠA nařízen olej G 052 726A2 dle VIN, pokud se u odborníků doinformuje tak je to olej G 052 512A2. Tyto oleje by měli obsahovat aditivaci kvůli molybdenovému povrchu synchroních kroužků. oba oleje jsem vyzkoušel, přesto mě šla špatně řadit zpátečka a občas i 3 rychlostní stupeň. Takže po čase používání jsem přistoupil k další výměně. Byl to Castrol TAF-X řazení se ještě prohloubilo, o větší odpor při řazení. Po čase jsem nevydržel a přešel jsem na zde zmiňovaný BP Energear SGX. Nic se nezměnilo. Tak jsem přešel jako poslední variantu k MO EE Transmission a po několika kilometrech zmiz odpor při řazení a již mi neškrtá zpátečka ani jsem dosud nepozoroval nějaký jiný problém při řazení. Dokonce v zimě kdy je olej ztuhlí jde řadit dobře. Tím chci říci, že né vždy automobilka doporučuje to nejlepší pro danou komponentu.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Millers Oils

Příspěvek od Colommbo »

Jenže tady (a teď) se bavíme o automatické převodovce, kterou, aspoň tedy já osobně, považuju za už docela sofistikované zařízení, narozdíl od manuálu, kde je pro nějaké experimenty přecjen trochu větší prostor (viz tvé zkušenosti), nemyslíš...? :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Sniper_2003

Re: Millers Oils

Příspěvek od Sniper_2003 »

To máš zřejmě pravdu, ale já to myslel v tomto duchu jaksi všeobecně. Když to takto funguje u manuálu, tak v podobném duchu to bude i u automatu, kde musíš také mazat převodové součásti. Ale o tom by přesně možná povyprávěl někdo profesně zaměřený do tohoto odvětví a možná by potvrdil tvé domněnky, možná mé a nebo by nás vyvedl z omylu oba. :wink:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Millers Oils

Příspěvek od Colommbo »

Ano, nechmež to na někom kvalifikovaném, bo není důležité, co si myslíme, ale jak tomu ve skutečnosti je... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Millers Oils

Příspěvek od Pedro »

Sniper-
Tva druha veta je trochu chybka. U manualu ano,tam je olej primarne na mazani. Ale v automatu ma dva dulezite,stejne dulezite ukoly. ,! A tam,zejmena u modernich skrini,fakt neni jednoduche toto sladit do jednoho oleje. Zde radeji moc experimenty nepachat.
VencaB
Příspěvky: 104
Registrován: čtv čer 16, 2011 23:21
Bydliště: Ostrava

Re: Millers Oils

Příspěvek od VencaB »

To Sniper: A co tak Castrol transaxle V FE 75W80? Má to nějakou audi normu, VW ji sice chybí ale stránky výrobce udávají že se doporučuje pro 5 a 6 stupňové převodovky koncernu. Samozřejmě to s MO nesouvisí, ale dost mi to vrtá hlavou, protože jsem si to koupil a teď nevím jestli to tam šupnout.
Sniper_2003

Re: Millers Oils

Příspěvek od Sniper_2003 »

Abych řekl pravdu tak s tímto olejem žádnou zkušenost nemám. Pokud to máš do převodovky MQ250 tak já osobně bych to tam nelil. Navíc pokud vím tak by tam měl přijít olej SAE 75W-90.

Mimochodem VW norma tvého oleje je VW 525.32.
VencaB
Příspěvky: 104
Registrován: čtv čer 16, 2011 23:21
Bydliště: Ostrava

Re: Millers Oils

Příspěvek od VencaB »

tady: http://www.castroledge.cz/iframe.php?f_ide=578
to Castrol má jako alternativu pro 6° manuální převodovky.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Millers Oils

Příspěvek od Colommbo »

Já bych na takové a všelijaké konfigurátory raději nespoléhal...
Cit.: "Všechny uvedené údaje mají pouze informativní charakter. Vždy je závazné doporučení výrobce vozidla!"
- chtěl-li bych si u Castrolu vyhledat vhodný olej pro svoji Omču, tož jednak moji motorizaci (včetně dalších, historie zamrzla v r. 1999) vůbec nenabízí a na obdobný typ motoru doporučuje olej s C3... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Sniper_2003

Re: Millers Oils

Příspěvek od Sniper_2003 »

A pro jakou převodovku to máš ty? Máš 6° nebo 5° převodovku? A hlavně na jaké vozidlo?

Aha teď koukám že v mazacím plánu je nejspíš O2 s 1.8TSI pokud vím tak tam 6°. Osobně bych volil spíš něco s API GL-4,GL-5 tudíž asi toto http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car, ale s touto převodovkou nemám osobní zkušenost. Dělá ti převodovka nějaké chybky??

Protože pokud ne tak bych doporučoval nejdříve použít originální olej který tam dle VIN lije ŠA a pokud by to zlobilo tak bych teprve pak, jako v mém případě, řešil alternativu.

Tady ti dávám odkaz, kde je to pěkně napsáno i s koncernovými kódy, což se vidí jen málo kdy.
http://www.prevodovky-sixta.cz/index.ph ... dace-oleje
Naposledy upravil(a) Sniper_2003 dne stř črc 22, 2015 19:00, celkem upraveno 3 x.
Odpovědět