Pokud vezmeme v potaz, že dnešní oleje jsou prakticky "jenom" různě esterované uhlovodíky a olefiny, které mají především držet pohromadě balík aditiv o kterých to je až na prvním místě. Tak to nevypadá až jako taková věda...Fahrer píše:Myslíš, že pokles tlaku signalizuje konec životnosti oleje? Také jsem to zaregistroval, ale nespojoval to s životností.
Na druhou stranu se poměr těchto "základových" olejů a aditiv musí dobře "vyvážit", aby to bylo celé v rámci norem funkční a samozřejmě co nejlevnější...
A o tom je celý "fígl". Kdo to smatlá nejlépe je král a kdo hůř, tak musí alespoň vymyslet dobrou reklamu.
Ony se totiž ty "sviňky" uhlíkatý taky nebudou kamarádit na pořád a zrovna ta teplota je tak "rozpálí" , že se naštvou a jejich kamarádství se začne pomalu a jistě rozpadat... Tzn., že "kalibrované" vlastnosti jdou do kopru a pojmy jako čerpatelnost, viskozita atd.. jsou najednou v úplně jiných číslech...
To, že ti pak začíná kolísat tlak je je tak nějak nejjednodušší ukazatel "konce olejového období".