Millers Oils

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Kubas

Re: Millers Oils

Příspěvek od Kubas »

Fahrer píše:Myslíš, že pokles tlaku signalizuje konec životnosti oleje? Také jsem to zaregistroval, ale nespojoval to s životností.
Pokud vezmeme v potaz, že dnešní oleje jsou prakticky "jenom" různě esterované uhlovodíky a olefiny, které mají především držet pohromadě balík aditiv o kterých to je až na prvním místě. Tak to nevypadá až jako taková věda...

Na druhou stranu se poměr těchto "základových" olejů a aditiv musí dobře "vyvážit", aby to bylo celé v rámci norem funkční a samozřejmě co nejlevnější... :roll:

A o tom je celý "fígl". Kdo to smatlá nejlépe je král a kdo hůř, tak musí alespoň vymyslet dobrou reklamu. :D :D

Ony se totiž ty "sviňky" uhlíkatý taky nebudou kamarádit na pořád a zrovna ta teplota je tak "rozpálí" , že se naštvou a jejich kamarádství se začne pomalu a jistě rozpadat... Tzn., že "kalibrované" vlastnosti jdou do kopru a pojmy jako čerpatelnost, viskozita atd.. jsou najednou v úplně jiných číslech...


To, že ti pak začíná kolísat tlak je je tak nějak nejjednodušší ukazatel "konce olejového období". :wink:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9955
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Millers Oils

Příspěvek od Colommbo »

Kubas píše:...To, že ti pak začíná kolísat tlak...
Což běžný uživatel, bohužel, nemá šanci zjistit, bo v naprosté většině aut dnes (aspoň) ukazatel tlaku oleje chybí... :( Moje první autí Moskvič 408 jej ještě mělo... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5777
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Millers Oils

Příspěvek od lengy60 »

Colommbo píše:
Kubas píše:...To, že ti pak začíná kolísat tlak...
Což běžný uživatel, bohužel, nemá šanci zjistit, bo v naprosté většině aut dnes (aspoň) ukazatel tlaku oleje chybí... :( Moje první autí Moskvič 408 jej ještě mělo... :D
Tak ona některá dnešní auta nemají ani teploměr vody,v lepším případě mají kontrolku,která svítí modře a po dosažení provozní teploty zhasne.Ne že by mi nějak zvlášť chyběl,ale v případě,že odejde termostat,tak se to člověk nedozví,že jezdí v nouzovém režimu.To se dá zjistit jedině v servisu při napíchnutí na diagnostiku.Tedy pokud někdo nejezdí hodně a nezjistí,že se mu nějak zvedla spotřeba paliva. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
adosM

Re: Millers Oils

Příspěvek od adosM »

Budu do 14 dnů objednávat olej Millers ee nano semi synt 10w40. Do staršího Bmw 320i. Jezdilo poslední 3 roky na 10w40. Napadla mě ještě volba pro Motul 6100 synergie 10w40. Nevíte jestli už tento olej obsahuje estery? Myslím si, že kvůli malé cenně 650kč za 5 litrů asi ne. Ale spíš vemu Millers EE nano.
Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Millers Oils

Příspěvek od Fahrer »

"Tak ona některá dnešní auta nemají ani teploměr vody,v lepším případě mají kontrolku,která svítí modře a po dosažení provozní teploty zhasne."
Mám podezření, že i když tam teploměr je, tak funguje jen jako ta kontrolka. Po ohřátí vody vystoupá přesně do poloviny ukazatele a za celou dobu jízdy se ani nehne.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27534
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Millers Oils

Příspěvek od Pitris »

adosM píše:....Motul 6100 synergie 10w40. Nevíte jestli už tento olej obsahuje estery? Myslím si, že kvůli malé cenně 650kč za 5 litrů asi ne. Ale spíš vemu Millers EE nano.
Motul 6100 synergie 10w40 je vyroben Technosyntézou (zdroj: výrobce). Jestli jsou tam i estery? Nevím; spíš bych pátral zda Motul 6100 synergie 10w40 za 650kč za 5 litrů je fakt Motul 6100 synergie 10w40.
Millers EE bude Millers EE....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
adosM

Re: Millers Oils

Příspěvek od adosM »

Pitris píše:
adosM píše:....Motul 6100 synergie 10w40. Nevíte jestli už tento olej obsahuje estery? Myslím si, že kvůli malé cenně 650kč za 5 litrů asi ne. Ale spíš vemu Millers EE nano.
Motul 6100 synergie 10w40 je vyroben Technosyntézou (zdroj: výrobce). Jestli jsou tam i estery? Nevím; spíš bych pátral zda Motul 6100 synergie 10w40 za 650kč za 5 litrů je fakt Motul 6100 synergie 10w40.
Millers EE bude Millers EE....
Špatně jsem se podíval. 5 litrů stojí okolo 900kč. Zkusím vypátrat nebo napsat dovozci. Ale spíš chci ten millers Nano. Ale kdyby měl ten motul estery tak bych možná vzal i jeho. Ale 6 L vyjde o 200 levněji.
Kubas

Re: Millers Oils

Příspěvek od Kubas »

Colommbo píše: Což běžný uživatel, bohužel, nemá šanci zjistit, bo v naprosté většině aut dnes (aspoň) ukazatel tlaku oleje chybí... :( Moje první autí Moskvič 408 jej ještě mělo... :D
Je to tak, doba je v tomto ohledu „zvrácená“…

Respektive i zákazník (jako masa) by rád bezúdržbové auto, kde max. jednou za 15000km vymění olej a tím to pro něj hasne. Takže nějaké sledování dílčích atributů ho pouze a jenom otravuje. A nakonec i za tu výměnu oleje mu cena přijde vysoká, tak rovnou snížíme kapacitu olejové vany ať panáček „ušetří“…

Takhle by jsme tu mohli debatovat do vánoc a po cukroví i do jara…

Naštěstí automobilky zjistily, že městské „crossovery“ a jim podobné věhlas značce moc nepřinesou a pomalu přichází vlna „vlajkových lodí, sportovních a fun car“, kde se ještě jakš-takš dbá na základní stavební kameny.
Pak už je na každém zvlášť, jestli si nechá u autorizáku nalít originální a doporučený olej, udělá brzdy, atd. nebo půjde k Frantoj přes ulici a prdne tam nějaký „mogul“ z orezlého sudu a brzdy od starlinu…
Byť, jak jsem zmínil výše, ani doporučené intervaly a origo díly nemusí vždy odvrátit zub času na tak dlouho, jak tomu bývalo „tehdá“. :D

Ale zpět k tématu, ať to není až takový offtopic…
Právě Millers na mě působí jako jedna z mála firem, které (i přes slušnou mediální masáž za posledních pár měsíců/let) se snaží uplatnit a zakotvit na trhu především díky funkčním, podloženým a ověřeným technologiím. Těžko říci, jestli kvalitou již poráží, či někdy porazí právě firmy, jako je Motul a některé další. Rozhodně se o to ale snaží a za to „like“, ať je to cool. :D :D
Kubas

Re: Millers Oils

Příspěvek od Kubas »

adosM píše: ...Ale kdyby měl ten motul estery tak bych možná vzal i jeho...
Tady pozor.
Esterované uhlovodíky dnes již obsahuje každý syntetický olej. Jde spíše o „inovativní“ větvení uhlíkatých řetězců (ala kouzelná slovíčka mono, di, tri, tetra…) a výsledkem je povětšinou lepší schopnost vázání aditiv atd..
Na druhou stranu, čím složitější řetězec, tím větší šance že se bude při působení vnějších sil štepit.

A zase bych tu mohl plkat do dlouho…

Ve zkratce asi tak toto. Všechno je to o tenké rovnováze a dokonalém vyvážení skladby jednotlivých olejů. Není vůbec jednoduché najít nějaký rozumný kompromis, který obsáhne poměrně různorodé pole technologií užitých při konstrukci motorů (byť žere stejnou spec oleje, nemusí být stejný).
A ani „NANO a TRIESTER“ čáry-máry neumí (v tomto případě je to opravdu jen chytlavá reklama na „VELMI DOBŘE NASPECIFIKOVANOU“ řadu produktů). Takže hurá do brožur, servisních manuálů a nejlépe i oficiálních servisních buletinů, kde je třeba hledat cenné rady od pánů, kteří ví nebo alespoň doufají, že ví. ;)
Uživatelský avatar
Millers Oils
Příspěvky: 74
Registrován: pon bře 02, 2009 13:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Millers Oils

Příspěvek od Millers Oils »

Dík Kubasovi za jeho pohled na věc. Estery každý sysntetický olej neobsahuje, protože ne každý je opravdu syntetický a je značný rozdíl mezi PAO IV. skupinou a Esterovou V. Pro efektivní nahrazování polymerů a modifikátorů viskozity se právě využívá střihová odolnost esterové složky, ale to je již na jinou diskusi.

Rád bych nicméně představil dvě čáry-máry novinky z řady NANODRIVE Motorsport, které jsme právě uvedli na trhu:
Jedná se o převodové oleje pro sportovní a závodní nasazení s "kompromisní" viskozitou 75w110.

CRX 75w110 NT
http://www.millersoils.cz/crx-75w110-nt?c=414
Obrázek

CRX LS 75w110 NT
http://www.millersoils.cz/crx-75w110-nt1?c=413
Obrázek

S pozdravem
Petr Vejvoda
Kubas

Re: Millers Oils

Příspěvek od Kubas »

To: Millers Oils

Nerad bych, aby padlo na MO špatné světlo. Ba naopak, tato společnost a její produkty se mi velice zalíbily. ;)

Naprosto rozumím i propagaci a nevidím v ní nic špatného. Jen mi trochu irituje, v široké veřejnosti, silně používané spojení: „…ale kdyby měl taky estery tak bych možná vzal i jeho…“.

Jak jste sám zmínil, je-li olej syntetický, tak je tvořen právě různě esterovanými polymery. A složkou „PAO IV“, kterou je pak specifická skupiny alkenů.
„Střihová odolnost esterové složky“, tady bych byl také opatrný. Je to zbytečně zavádějící a napadnutelné slovní spojení. Pod skupinou Esterů je schováno mnoho organických sloučenin s poměrně rozdílnými vlastnostmi.

Dále bych to ale asi nerozebíral. ;)

Opět zmíním, že se mi Vaše produkty zamlouvají a právě v sortimentu převodových olejů jsem našel favorita, jenž v mé aplikaci překonal právě i konkurenta v podobě Motulu Gear 300 nebo zámořské produkty jako Redline MT-90, či Pennzoil.

S motorovými oleji jsem si zatím až tak moc nesedl. Je nutné ale podotknout, že jsou mé nároky velmi vysoké a pohybujeme se v úzkém spektru pouze top produktů, z nichž již žádný není špatný, ba ani „průměrný“.
Uživatelský avatar
Millers Oils
Příspěvky: 74
Registrován: pon bře 02, 2009 13:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Millers Oils

Příspěvek od Millers Oils »

Díky moc za info zpětnou vazbu :wink:

V jakém agregátu Vám tedy olej CFS NT "nesedl", resp. se projevil nedostatečně? Jaký to byl olej konkrétně? Zajímám se spíše z pohledu fandy motorsportu a sbírání zkušeností od zákazníků. Nemám ambice tu křičet, že to není možné apod.
Kubas

Re: Millers Oils

Příspěvek od Kubas »

Zkoušeným produktem byl CFS NT 10W50. Tedy aplikace, která zdá se funguje ve voze M.Prokopa.

V jedné z mích specifikaci však docházelo k poměrně brzké degradaci oleje. Agregát teda není určen pro soutěžní užití, nýbrž pouze track day a „hobby“ ježdění. Z toho také pramení koncepce, jenž se svým dimenzováním nemůže soutěžním speciálům rovnat.

Co se pak oleje a jeho funkce týká, tak je důležité asi toto:
Jedná se o NA 4-válcovou koncepci celohliníkového bloku japonské produkce o obsahu 1,8l, jenž byla zesílena litinovými vložkami a kovanými komponenty. (vrtání, zdvih i kompresní poměr byl zachován)
Olejový management byl posílen o „zesílené“ čerpadlo a vanu s vyšší kapacitou / vraty.
Okruh chlazení pak obstarává kapacitně silnější vodní chladič, „výkonnější“ pumpa, termostat na 76°C a chladící médium Evans Power Cool.
Uživatelský avatar
Millers Oils
Příspěvky: 74
Registrován: pon bře 02, 2009 13:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Millers Oils

Příspěvek od Millers Oils »

Díky za info, zajímavé, stále si nedokážu vysvětlit, proč CFS NT olej u Vás v motoru zklamal....

Jen se zeptám, proč jste nezkusil CFS 5w40 nebo CFS 5w40 NT jako přímé porovnání s Motulem 5w40? Potom by bylo porovnání možná zajímavější...

P.S. pro zajímavost - Martin Prokop na WRC již od poloviny roku jede CFS 0w30 NT, nové viskozitní doporučení od anglického M-Sportu.
Kubas

Re: Millers Oils

Příspěvek od Kubas »

CFS 10W50 NT se svými parametry vešel do možností / čerpatelnosti olejového čerpadla a z tentýž parametrů jsem si nepřímo odvozoval vyšší tepelnou „odolnost“ (která ale samozřejmě nemusí u synt. olejů nutně vycházek a odpovídat základním prezentovaným údajům).

10W50 --> 0W30, to mi přijde jako velmi výrazná změna… Nevím tedy na jakém principu funguje čerpání oleje přímo u těchto speciálů, ale troufám si tvrdit, že při tomto zatížení by „běžné“ planetové čerpadlo nedokázalo obsáhnout takovéto viskozitní spektrum. (bez zásahů do agregátu)
Ale je mi jasné, že Britský M-Sport má dostatek dat pro tyto kroky a i čerpání oleje bude přeci jenom „krapánek“ sofistikovanější. :wink:
Odpovědět