Millers Oils
Moderátor: Colommbo
Re: Millers Oils
Jeste jedna dulezita vec!!
Normu 502.00 mohou v soucasnosti plnit pouze oleje viskozit 0w30, 0w40, 5w40, 10w30, 5w30 a 10w40.
Takze pokud Penrite ma oleje jak pise e1H s uvedenou 502.00 tak je to total blbost.
Normu 502.00 mohou v soucasnosti plnit pouze oleje viskozit 0w30, 0w40, 5w40, 10w30, 5w30 a 10w40.
Takze pokud Penrite ma oleje jak pise e1H s uvedenou 502.00 tak je to total blbost.
Re: Millers Oils
Jak psal e1H o diagnóze, tak bych řekl že se dá určit i bez doktorů
Povím vám příběh. V jedné fabrice se vyrábí díly pro řízení automobilů (mnoho značek). Při montáži dílů pro dvě známé automobilky, konkrétně zalisování silentbloku do hliníkového ramene, je třeba použít olej, páč na sucho to nebylo ono Teď příde na řadu jedna malá citace, to v závorce je pro nás důležité:
Konec příběhu:
"Chytrý mozek" = škoda opravdu hodně milionů, cca 350kč + nejisté kontrakty a tím pádem i možná nejistá pracovní místa.
Omlouvám se za post mimo téma.
Povím vám příběh. V jedné fabrice se vyrábí díly pro řízení automobilů (mnoho značek). Při montáži dílů pro dvě známé automobilky, konkrétně zalisování silentbloku do hliníkového ramene, je třeba použít olej, páč na sucho to nebylo ono Teď příde na řadu jedna malá citace, to v závorce je pro nás důležité:
Takže se najde olej s normou který zajistí dostatečné mazání pro zalisování a zároveň není agresivní vůči materiálu silentbloku aby ho nenarušil. Vesele se vyrábí a montuje, tady by příběh mohl šťastně skončit ale bohužel se najdou pitomci kterým když dojde olej s danou normou, použijí svůj rozum a nějaké pojebané normy je nezajímají (stačili toho bohužel zkurvit ještě mnohem víc, tohle je jen kousek), vždyť je to jedno, olej jako olej a veme to co je po ruce, nad významem normy se nepozastaví i když by ho lehce mohl zjistit.Pitris píše:Někteří výrobci automobilů a motorů požaduje od motorových olejů splnění dodatečných požadavků, které nejsou zahrnuty v metodice testů API nebo ACEA (zahrnuta je např. kompatibilita s těsnícími materiály apod.).
Hodně smutný je, že se tady někdo dokáže pořád dokola ponižovat. Když mě něco sere tak jdu od toho a nehrabu se pořád v tom hovně, tedy pokud na tom hovně nejsem závislej O to víc je to zarážející při tvrzení že mě to hovno nezájímá. Někdo se tu zeptá a banda dinosaurů si začne přitakávat jaká že je to zhovadilost co si nějakej koncern vymejšlí. I kdyby to bylo jak tu někteří píší tak mi uniká smysl těchto diskuzí v takových vláknech jako je toto, na měření pinďourů si založte jiné a toto nechte ať slouží svému účelu.Colommbo píše:co je přesně definované v koncernové normě 502.00, nevím a ani mě to nezajímá
Není to tedy jen o tom na co zvládne motor pracovatColommbo píše:A pokud připustíme, "že některé koncernové motory fakt nejsou schopny pracovat na běžný olej", tož je někde něco hodně špatně
Konec příběhu:
"Chytrý mozek" = škoda opravdu hodně milionů, cca 350kč + nejisté kontrakty a tím pádem i možná nejistá pracovní místa.
Omlouvám se za post mimo téma.
Re: Millers Oils
Diky moc Vsem za odpovedi, pujdu do te EE 5W-40 kdybych pozoroval ze se zahriva az nekam ke 120 tak holt budu muset prejit na CFS ale myslim si ze tam se to nedostane. S tim Totalem ted musim nejakou chvili jet z ostra abych tam mel 100 stupnu. Jeste jednou diky.
Re: Millers Oils
Tenhle příběh je OK, bohužel se nehodí jako argument ve sporu o přístup ke konstrukci ve stylu VAG. Proč? Inu proto, žešulda píše:...Povím vám příběh. V jedné fabrice se vyrábí díly pro řízení automobilů (mnoho značek). Při montáži dílů ..., konkrétně zalisování silentbloku do hliníkového ramene, je třeba použít olej, páč na sucho to nebylo ono ... Takže se najde olej s normou který zajistí dostatečné mazání pro zalisování a zároveň není agresivní vůči materiálu silentbloku aby ho nenarušil. Vesele se vyrábí a montuje, tady by příběh mohl šťastně skončit ale bohužel se najdou pitomci kterým když dojde olej s danou normou, použijí svůj rozum a nějaké pojebané normy je nezajímají (stačili toho bohužel zkurvit ještě mnohem víc, tohle je jen kousek), vždyť je to jedno, olej jako olej a veme to co je po ruce, nad významem normy se nepozastaví i když by ho lehce mohl zjistit.
je postupem naprosto korektním. Naopak zkonstruovat motor, který se nemůže točit na žádný z dostupných olejů, a muset pak řešit, čím ho vlastně namazat, už rozhodně korektním postupem není! Praktickým důsledkem takovéhoto postupu tak svého času bylo, že když přišly na trh první TDI PD motory, tak těch několik málo tehdy dostupných olejů, které bylo možno bez obav pro PD použít, stálo pětinásobek ceny běžného kvalitního oleje. Navíc právě od tehdy nutno považovat za normální, že moderní motor se již neobejde bez dolévání mezi výměnami, a to nikoli jen z důvodu prodloužených servisních intervalů, byť to (tj. zvýšená spotřeba oleje) s nimi bezprostředně souvisí.šulda píše:Při montáži dílů..., konkrétně zalisování silentbloku do hliníkového ramene, je třeba použít olej ... Takže se najde olej s normou který zajistí dostatečné mazání pro zalisování a zároveň není agresivní vůči materiálu silentbloku aby ho nenarušil...
Re: Millers Oils
mám olej s normou 502 00 a je to 5w50Jipocar píše:Jeste jedna dulezita vec!!
Normu 502.00 mohou v soucasnosti plnit pouze oleje viskozit 0w30, 0w40, 5w40, 10w30, 5w30 a 10w40.
Takze pokud Penrite ma oleje jak pise e1H s uvedenou 502.00 tak je to total blbost.
Re: Millers Oils
Nejde mi o argumenty, jen o to "hovno" - VW xxx.xx kterým se tu nesmyslně zabýváte a který může mít třeba význam:Návštěvník píše:Tenhle příběh je OK, bohužel se nehodí jako argument ve sporu o přístup ke konstrukci ve stylu VAG. Proč? Inu proto, že
Pokud víš co vše xxx.xx obsahuje tak sem s tím a pak můžeme říct jestli to je hovno nebo ne, zatím jsou to jen pivní kecy. To jak kdo co zkonstruoval do toho nemotej, stejně jako cenu, to je na jinou debatu btw nemám problém sehnat olej a za žádnou extra cenu. Olej sem od výměny do výměny taky nedolíval.Pitris píše:(zahrnuta je např. kompatibilita s těsnícími materiály apod.).
- Colommbo
- Příspěvky: 9844
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Millers Oils
Tak někdo vyštrachejte, CO PŘESNĚ ona norma 502.00 obsahuje. Pokud toho bude víc, než je kupř. tady (a dle čehož je uvedená norma jako taková úplně k hovnu, rozuměj: zbytečná), bude to jen ku prospěchu věci...
http://www.oleje-pema.cz/cs/firemni-nor ... 61imDeKD3g
Ano, normy vztahující se kupř. k systému PD nebo DPF svá opodstatnění mají, až bude některý motor na klice osazen šálami z umělé hmoty, tož taky neřeknu ani půl slova, ale vyžadování nicneříkající 502.00 ve vztahu k motoru v úvodním dotazu je dle mého pouze obyčejný kapric...
http://www.oleje-pema.cz/cs/firemni-nor ... 61imDeKD3g
Ano, normy vztahující se kupř. k systému PD nebo DPF svá opodstatnění mají, až bude některý motor na klice osazen šálami z umělé hmoty, tož taky neřeknu ani půl slova, ale vyžadování nicneříkající 502.00 ve vztahu k motoru v úvodním dotazu je dle mého pouze obyčejný kapric...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Millers Oils
Souhlasím s posledními 3-mi příspěvky šuldy. Pokud je někdo taková borec, že mu připadá firemní norma jako blamáž a marketing ( samo že z většiny případů to tvrdí lidé co používají Castrol ), ať při větší destrukci motoru přizná barvu a napíše to sem. To pak ohoblované vačky nebo vydřené pístní kroužky upadají v zapomnění ignorantů ( samo né všech ) jaký sem píšou ty nesmyslné příspěvky. A nemusím vyzvedávat, že to jsou z větší části samozřejmě návštěvníci ( ale nejen ti ).
Re: Millers Oils
Prosil bych konkrétně vyspecifikovat, v čem že jsou mé příspěvky z tohoto vlákna nesmyslné. To jen abychom si ujasnili, zda jsem to nesrozumitelně napsal anebo to nebylo pochopeno tak, jak jsem to myslel.Sniper_2003 píše:...To pak ohoblované vačky nebo vydřené pístní kroužky upadají v zapomnění ignorantů ( samo né všech ) jaký sem píšou ty nesmyslné příspěvky. A nemusím vyzvedávat, že to jsou z větší části samozřejmě návštěvníci ( ale nejen ti ).
Re: Millers Oils
Problém tu nie je s tým, že výrobcovia majú vlastné schválenia pre oleje, ale s tým, že ich má aj VAG. Ak sem príde niekto nový na fórum a napíše, že chce do svojho Mercedesu s osem valcovým motorom dobrý olej, tak nikto nebude riešiť, že Mercedes predpisuje napr. MB 229.3-ku. Každý by doporučil správny olej, ale akonáhle je reč a koncerne VAG, tak je zlé aj to, že tie autá majú mať nejaký tlak v pneumatikách, a jedna čast miestnej komunity, podobne ako to je aj na iných miestach českého internetu (viď auto.cz), to hneď použije ako zámienku na to, aby si mohli kopnúť.
Najviac absurdné je na tom to, že ak sa pozrieme továrenské schválenia, tak práve tie začínajúce na VW sú asi najrozšírenejšie. Olejov VW 502.00 sú na výber desiatky, 504/507-ku má každý výrobca aspoň jednu v ponuke, niekto aj viac, a k tomu ešte nahradzujú aj staré schválenia. Zo špecialít ako je VW 506.01 si môže zákazník vybrať z niekoľkých značiek.
Oproti tomu najnovšie schválenie Fordu (myslím tie nové 5W-20-ky) som doteraz okrem Castrolu od nikoho nevidel, správny olej do Fiatu je ťažšie zohnať ako do Ferrari, a aj pre benzínové motory PSA je také fabrické schválenie, z ktorého je na trhu asi podobný počet olejov ako z tých VW 506.01, pritom rozdiel v počte motorov ktoré tieto oleje používajú je rádový.
Napriek tomu sa tu nad tým nikto nezastavuje, vadí iba to že, do áut VAG sa dá naliať iba každý tretí olej ktorý je na trhu.
A samozrejme vždy to končí tým, že do japonských áut sa dá dať hocijaký olej. Pritom ak si pozriete ich manuál, tak zistíte, že zlatý VAG. Ten totiž predpíše svoje schválenia, ale napr. z takej 502-ky je na výber z tuctov olejov, a k tomu ešte možnosť použiť 504-ku, čo sú ďalšie 2-3 desiatky, a viacmenej je na mne, že akú viskozitu a aké ACEA triedy bude mať olej ktorý nalejem do svojho auta.
Oproti tomu som sa pozrel na to, čo predpisuje napr. Subaru pre svoje BRZ, 2-liter, atmosféra, trochu ostrejšie auto (ekvivalent Toyota GT86):
A potom sa budem čudovať, keď auto bude žrať liter oleja na 1000 km (manuál toľko povoľuje) a po 80-100 tisíc km bude mať motor v stave na GO. Fakt výhra.
P.s.: Ja osobne nemám nič proti japonským autám, niektoré sa mi naozaj páčia, a dokonca sú aj také, ktoré by som chcel vlastniť.
Najviac absurdné je na tom to, že ak sa pozrieme továrenské schválenia, tak práve tie začínajúce na VW sú asi najrozšírenejšie. Olejov VW 502.00 sú na výber desiatky, 504/507-ku má každý výrobca aspoň jednu v ponuke, niekto aj viac, a k tomu ešte nahradzujú aj staré schválenia. Zo špecialít ako je VW 506.01 si môže zákazník vybrať z niekoľkých značiek.
Oproti tomu najnovšie schválenie Fordu (myslím tie nové 5W-20-ky) som doteraz okrem Castrolu od nikoho nevidel, správny olej do Fiatu je ťažšie zohnať ako do Ferrari, a aj pre benzínové motory PSA je také fabrické schválenie, z ktorého je na trhu asi podobný počet olejov ako z tých VW 506.01, pritom rozdiel v počte motorov ktoré tieto oleje používajú je rádový.
Napriek tomu sa tu nad tým nikto nezastavuje, vadí iba to že, do áut VAG sa dá naliať iba každý tretí olej ktorý je na trhu.
A samozrejme vždy to končí tým, že do japonských áut sa dá dať hocijaký olej. Pritom ak si pozriete ich manuál, tak zistíte, že zlatý VAG. Ten totiž predpíše svoje schválenia, ale napr. z takej 502-ky je na výber z tuctov olejov, a k tomu ešte možnosť použiť 504-ku, čo sú ďalšie 2-3 desiatky, a viacmenej je na mne, že akú viskozitu a aké ACEA triedy bude mať olej ktorý nalejem do svojho auta.
Oproti tomu som sa pozrel na to, čo predpisuje napr. Subaru pre svoje BRZ, 2-liter, atmosféra, trochu ostrejšie auto (ekvivalent Toyota GT86):
Nakoľko ako správny majiteľ správneho japonského auta, budem postupovať výhradne podľa správneho japonského manuálu, a začnem hľadať oleje "SUBARU approved". Samozrejme žiaden nenájdem, tak sa zachovám zodpovedne a nechám olej vymeniť v servise. Ak už ale auto nemám v záruke a chcem si olej vymeniť sám, tak aspoň dodržím to, čo doporučuje manuál, a kúpim 0W-20-ku (za 12-18 € za liter!) ako to tam je čierne na bielom, aby som mohol na druhý deň ísť jazdiť na okruhu s čerstvým olejom a kľudným svedomím.Always use SUBARU approved engine oil. For details, we recommend that you contact your SUBARU dealer. If approved engine oil is unavailable, another motor oil of matching quality can also be used.
Oil grade: ILSAC multigrade engine oil
Recommended viscosity: SAE 0W-20
A potom sa budem čudovať, keď auto bude žrať liter oleja na 1000 km (manuál toľko povoľuje) a po 80-100 tisíc km bude mať motor v stave na GO. Fakt výhra.
P.s.: Ja osobne nemám nič proti japonským autám, niektoré sa mi naozaj páčia, a dokonca sú aj také, ktoré by som chcel vlastniť.
Re: Millers Oils
Yacco lube F 5W20, Millers oils XF LL EcoBoost 5W20, a budou myslím ještě další...e1H píše:Oproti tomu najnovšie schválenie Fordu (myslím tie nové 5W-20-ky) som doteraz okrem Castrolu od nikoho nevidel,
A do Fiatu je těžké sehnat olej? To teda slyším poprvé...
Jestli ono to není opravdu spíš tak, že vag má pomalu pro každý motor jinou normu, kdežto většina výrobců aut si vystačí se dvěma, třemi normami pro celou produkci...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Millers Oils
VAG má veľa noriem lebo rozlišujú benzínové a naftové a k tomu tu ešte boli špeciality pre motory PD a z času na čas vychádzajú novšie. Ak si ich ale preštuduješ, tak zistíš, že novšie schválenia VW nahradzujú tie staršie. Pri VW 506.01 nie som si istý, ale všetky ostatné oleje sa dajú dnes nahradiť novším VW 504.00/507.00 (LL, iba 5W-30). Ak kúpiš olej s týmto schválením, na 99% ho môžeš v aute od VAG použiť.
Fiat: riešili sme to tu, a ak nechceš kúpiť predraženú Seleniu, tak zistíš že ponuka je dosť biedna. Stačí sa pozrieť, vyrába okrem Selenie niekto oleje zvlášť pre Fiaty? Oproti tomu oleje VW specific nájdeš u niekoľkých výrobcov.
Ford: ok, možno sa to už trochu zlepšilo.
Fiat: riešili sme to tu, a ak nechceš kúpiť predraženú Seleniu, tak zistíš že ponuka je dosť biedna. Stačí sa pozrieť, vyrába okrem Selenie niekto oleje zvlášť pre Fiaty? Oproti tomu oleje VW specific nájdeš u niekoľkých výrobcov.
Ford: ok, možno sa to už trochu zlepšilo.
Re: Millers Oils
Když si projdeš jakoukoli speciálku (prodejnu) s oleji, tak např. zjistíš, že schválení MB 229.3 najdeš snad na každém oleji 5W-40. A když přijdeš ve Francii do prodejny s motoristickými potřebami, najdeš tam hned několik regálů s oleji obecně a jeden speciální regál s oleji "VW specifique". A přesně tohle je to, co lidi, včetně mě, irituje. Proč si jeden výrobce osobuje právo být "vlastním světem ve světě" No přesně z těch důvodů, které jsem už napsal: 1. marketingová chiméra ve snaze vytlouct ze všeho extra peníze; 2. skutečná potřeba vyplývající z toho, že VW napřed konstruuje, a až pak se zabývá dostupností vhodného oleje. Kromě toho dnešní situace, kdy už je dostatek olejů "VW specifique" (abych se přidržel francouzského označení) a kdy už to extra schválení všichni museli všichni zaplatit (mimochodem, na Západě je stále běžné, že takové oleje jsou výrazně dražší, než ty MB 229.3, BMW LL apod.), se zásadně liší od situace před nějakými 12 lety, kdy např. olej VW 506.01 byl k dostání prakticky jen ve značkových servisech za nějakých 1200 Kč/litr, a pokud se ho podařilo sehnat v normálním obchodě, stál baťovských 999. Přitom běžný kvalitní olej se dal koupit za 200 Kč/litr. Mimochodem, VW 507.00 stále stojí u rakouského Forstingera ke 30 EUR/litr.e1H píše:Problém tu nie je s tým, že výrobcovia majú vlastné schválenia pre oleje, ale s tým, že ich má aj VAG. Ak sem príde niekto nový na fórum a napíše, že chce do svojho Mercedesu s osem valcovým motorom dobrý olej, tak nikto nebude riešiť, že Mercedes predpisuje napr. MB 229.3-ku. Každý by doporučil správny olej, ale akonáhle je reč a koncerne VAG, tak je zlé aj to, že tie autá majú mať nejaký tlak v pneumatikách, a jedna čast miestnej komunity, podobne ako to je aj na iných miestach českého internetu (viď auto.cz), to hneď použije ako zámienku na to, aby si mohli kopnúť.
Najviac absurdné je na tom to, že ak sa pozrieme továrenské schválenia, tak práve tie začínajúce na VW sú asi najrozšírenejšie. Olejov VW 502.00 sú na výber desiatky, 504/507-ku má každý výrobca aspoň jednu v ponuke, niekto aj viac, a k tomu ešte nahradzujú aj staré schválenia. Zo špecialít ako je VW 506.01 si môže zákazník vybrať z niekoľkých značiek.
Fígl spočívá v tom, že ty rádoby předepsané (schválně si prostuduj manuály, jak moc striktně je to formulováno), nepoužívají ani značkové servisy oněch značek v rámci záruky. A pokud už bylo použití předepsaného oleje splňujícího fabrickou normu v případě některých motorů kritické, servisy věděly, proč tomu tak je, a klidně vybraly jiný olej, který sice předpis neplnil, zato odpovídal požadavkům motoru. Příklad? Motory Alfa Romeo Twin Spark, kam musela příjít výhradně nějaká Selenia s přesnou fiaťáckou normou (číslo si nepamatuji) o horní viskozitě 40, přičemž když se tam nalila jakákoli 50 nebo 60, bylo to OK, poněvadž předpis oné speciální normy byl motivován výhradně CO2 zájmy, přičemž příliš nízká horní viskozita motoru škodila.e1H píše:Oproti tomu najnovšie schválenie Fordu (myslím tie nové 5W-20-ky) som doteraz okrem Castrolu od nikoho nevidel, správny olej do Fiatu je ťažšie zohnať ako do Ferrari, a aj pre benzínové motory PSA je také fabrické schválenie, z ktorého je na trhu asi podobný počet olejov ako z tých VW 506.01, pritom rozdiel v počte motorov ktoré tieto oleje používajú je rádový.
Napriek tomu sa tu nad tým nikto nezastavuje, vadí iba to že, do áut VAG sa dá naliať iba každý tretí olej ktorý je na trhu.
Tak já ti to přeložím: podívej se do tabulky a vyber olej, který je dostupný, totiž jakýkoli. Ale jistý problém tam svého času skutečně byl, tedy absence varování, že doporučení SAE 5W-30 vycházející z obvyklých poměrů na americkém trhu neznamená evropskou ACEA A1 a A5, resp. sníženou HTHS viskozitu. Na tenhle omyl dojela řada japonských motorů z konce 90. let min. st. No a dalším omylem Japonců je snaha smazat v Evropě konkurenční výhodu evropských značek umělým prodlužováním servisních intervalů. Stále totiž platí, že do japonského motoru si klidně dávej, co máš zrovna po ruce (ty motory ostatně jezdí po celém světě, kde se nikdo nějakými normami nezabývá), ale měň to včas! No a pak si můžeš v evropských motoristických médiích přečíst, jak je např. nový Mitsubishi Outlander špatné auto, poněvadž má extrémně krátký servisní interval výměny oleje: pouhých 15 tis. km/1 rok.e1H píše:A samozrejme vždy to končí tým, že do japonských áut sa dá dať hocijaký olej. ...Always use SUBARU approved engine oil. For details, we recommend that you contact your SUBARU dealer. If approved engine oil is unavailable, another motor oil of matching quality can also be used.
Oil grade: ILSAC multigrade engine oil
Recommended viscosity: SAE 0W-20
Re: Millers Oils
Že má VAG normy, které lze u nás sehnat v každém obchodě vadí komu? Fiat, Ford a mnoho jiných má taky svoje normy A troufám si říct, že má u nich člověk na výběr z menšího množství olejů. Třeba já jsem za VW 502.00 rád, když hledám olej, tak to usnadňuje práci. Najdu normu, viskozitu a pak dohledávám "něco lepšího". Stejně tak když máš koncernovou raritu, tak jdeš podle normy a nic nemůžeš podělat.
Re: Millers Oils
Potíž je v tom, ža raritou je snad každý koncernový motor. Proto bych si do žádného motoru od VAGu netroufl nalít olej, který nesplňuje předepsanou normu. Naopak do motorů jiných značek klidně, samozřejmě po pečlivém výběru.skodovkar píše:... Stejně tak když máš koncernovou raritu, tak jdeš podle normy a nic nemůžeš podělat.