Mazda Skyactiv
Moderátor: Colommbo
Mazda Skyactiv
Celkom dobrú spotrebu majú aj nové benzíny skyactive v mazde, v 6ke kombi s automatom a 165 koňmi sa v meste pri normálnej jazde dá dosiahnúť 6 l, slušná spotreba na dvojliter
Re: Olej Opel Corsa C 1,0 12V 43 kW
Potom je nafta zcela zbytečná.... Ty motory Skyactiv jsou hodně povedené - jen houšť....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Opel Corsa C 1,0 12V 43 kW
Opelfane, neber to tak, že to chci zlehčovat, ale ta spotřeba u 165 koňového dvoulitru s automatem je za jakých podmínek dosažená a jakým způsobem měřená?
Opravdu nerýpu, jen mě to zajímá, protože to je na hraně uvěřitelnosti.
Opravdu nerýpu, jen mě to zajímá, protože to je na hraně uvěřitelnosti.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej Opel Corsa C 1,0 12V 43 kW
Ne že je to na hraně uvěřitelnosti, při vší úctě ke konstruktérům ze Země vycházejícího slunce je to prostě blbost, takové spotřeby po městě nedosáhnu ani já...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej Opel Corsa C 1,0 12V 43 kW
Je rozdiel medzi mestom a mestom.
V Bratislave sa pohybujem väčšinou mimo dopravnej špičky, poznám profil trate, často už aj svetlá, bez problémov dokážem predvídať dopravu, lebo viem, kadiaľ väčšina áut smeruje. Hneď ako je trochu teplejšie a idem nejakých 15 kilometrov cez mesto, mám spotrebu blízko piatim litrom aj so studeným motorom, čo je na mestskú prevádzku pekné.
Opačný príklad ale nastáva, keď sa dostanem na miesto kde to dobre nepoznám, tak ako dnes (vlastne už včera) večer - Viedeň. Pred Viedňou som mal priemernú spotrebu 5,8, čo je veľa, ale išiel som ako prasa, kde sa dalo okolo 110-120, predbiehal som do kopca aj 140-kou. Do Viedne som dorazil okolo pol šiestej a do centra som išiel cca. 15-20 km ďalšiu pol hodinu. Napriek tomu že som sa v meste krotil, priemerná spotreba išla hore na 6,3 a to som sa snažil ísť tak plynule ako sa len dalo. Ak by som vynuloval počítadlo pred mestom, tak by som bol niekde na 8 litroch a to už s teplým motorom. Z Viedne som späť do Bratislavy vyrážal okolo 23:00, mesto bolo viacmenej prázdne, žiadne zápchy, nič, len svetlá. Držal som tempo s premávkou a išiel som svižnejšie aby som chytal zelené svetlá a zbytočne nestál, ale pod 7 litrov som sa dostal až keď som bol okraji mesta. Jednoducho doprava je tam svižnejšia, a takmer vôbec sa nedá jazdiť defenzívnym štýlom ako v Bratislave. Oproti tomu som mal teraz v noci cez Bratislavu priemernú spotrebu 4,5 (tankoval som pred hranicami a motor už bol samozrejme zohriaty).
Toto boli dve hlavné mestá (ok, Bratislava je skôr väčšia dedina). Ak budeme vychádzať z tohto rozdielu a namiesto Bratislavy ten SkyActive bude jazdiť v nejakom malom okresnom meste po hlavných ťahoch, cez zelenú vlnu, v teplý a slnečný deň, už s teplým motorom a vodičom ktorý dobre pozná trasu, tak verím aj tým šiestim litrom, ale v ozajstnej mestskej doprave to neexistuje.
V Bratislave sa pohybujem väčšinou mimo dopravnej špičky, poznám profil trate, často už aj svetlá, bez problémov dokážem predvídať dopravu, lebo viem, kadiaľ väčšina áut smeruje. Hneď ako je trochu teplejšie a idem nejakých 15 kilometrov cez mesto, mám spotrebu blízko piatim litrom aj so studeným motorom, čo je na mestskú prevádzku pekné.
Opačný príklad ale nastáva, keď sa dostanem na miesto kde to dobre nepoznám, tak ako dnes (vlastne už včera) večer - Viedeň. Pred Viedňou som mal priemernú spotrebu 5,8, čo je veľa, ale išiel som ako prasa, kde sa dalo okolo 110-120, predbiehal som do kopca aj 140-kou. Do Viedne som dorazil okolo pol šiestej a do centra som išiel cca. 15-20 km ďalšiu pol hodinu. Napriek tomu že som sa v meste krotil, priemerná spotreba išla hore na 6,3 a to som sa snažil ísť tak plynule ako sa len dalo. Ak by som vynuloval počítadlo pred mestom, tak by som bol niekde na 8 litroch a to už s teplým motorom. Z Viedne som späť do Bratislavy vyrážal okolo 23:00, mesto bolo viacmenej prázdne, žiadne zápchy, nič, len svetlá. Držal som tempo s premávkou a išiel som svižnejšie aby som chytal zelené svetlá a zbytočne nestál, ale pod 7 litrov som sa dostal až keď som bol okraji mesta. Jednoducho doprava je tam svižnejšia, a takmer vôbec sa nedá jazdiť defenzívnym štýlom ako v Bratislave. Oproti tomu som mal teraz v noci cez Bratislavu priemernú spotrebu 4,5 (tankoval som pred hranicami a motor už bol samozrejme zohriaty).
Toto boli dve hlavné mestá (ok, Bratislava je skôr väčšia dedina). Ak budeme vychádzať z tohto rozdielu a namiesto Bratislavy ten SkyActive bude jazdiť v nejakom malom okresnom meste po hlavných ťahoch, cez zelenú vlnu, v teplý a slnečný deň, už s teplým motorom a vodičom ktorý dobre pozná trasu, tak verím aj tým šiestim litrom, ale v ozajstnej mestskej doprave to neexistuje.
Re: Olej Opel Corsa C 1,0 12V 43 kW
Rovnou tedy můžeme říci, že se jedná o laboratorní podmínky a že ten údaj o šesti litrech se ještě ke všemu dozvíme z displeje palubního počítače. Pak možná ano.e1H píše:....a namiesto Bratislavy ten SkyActive bude jazdiť v nejakom malom okresnom meste po hlavných ťahoch, cez zelenú vlnu, v teplý a slnečný deň, už s teplým motorom a vodičom ktorý dobre pozná trasu, tak verím aj tým šiestim litrom....
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Olej Opel Corsa C 1,0 12V 43 kW
Mazda ma velke plus ze priblble EU normy sa snazi splnit uplne inak ako vsetky ostatne automobilky ktore zistili ze jedinou cestou je 3-valec a tj zbrusu novymi motormi pri zachovani poctu valcom 4
Jeden z novinarskych testov Mazdy 6 2,0G SkyActiv dopadol takto:
Čo sa spotrieb týka, mali sme šancu porovnať si spotrebu v dvoch rôznych podmienkach na tej istej trase. Pri prvom pokuse o zistenie spotreby sa nám podarilo dosiahnuť relatívne vysokú priemernú rýchlosť 33 km/h, čo zodpovedá jazde cez „zelenú vlnu". Dosiahli sme spotrebu 6,1 l/100 km. Pri druhom pokuse po identickej trase bola premávka citeľne hustejšia a priemerná rýchlosť bola len 19 km/h, pričom približne 40 % času auto stálo v zápche. V týchto podmienkach sa nám podarilo dosiahnuť spotrebu 8,4 l/100 km.
Jasne nejde o automat ale e1H ma pravdu v tom v akych podmienkach sa jazdi a dodam aj kto sedi za volantom Kazdopadne ked si spomeniem na spotrebu 2.0 litrov r.v. okolo 2000 tak typkom z Mazdy davam velky palec hore
Jeden z novinarskych testov Mazdy 6 2,0G SkyActiv dopadol takto:
Čo sa spotrieb týka, mali sme šancu porovnať si spotrebu v dvoch rôznych podmienkach na tej istej trase. Pri prvom pokuse o zistenie spotreby sa nám podarilo dosiahnuť relatívne vysokú priemernú rýchlosť 33 km/h, čo zodpovedá jazde cez „zelenú vlnu". Dosiahli sme spotrebu 6,1 l/100 km. Pri druhom pokuse po identickej trase bola premávka citeľne hustejšia a priemerná rýchlosť bola len 19 km/h, pričom približne 40 % času auto stálo v zápche. V týchto podmienkach sa nám podarilo dosiahnuť spotrebu 8,4 l/100 km.
Jasne nejde o automat ale e1H ma pravdu v tom v akych podmienkach sa jazdi a dodam aj kto sedi za volantom Kazdopadne ked si spomeniem na spotrebu 2.0 litrov r.v. okolo 2000 tak typkom z Mazdy davam velky palec hore
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej Opel Corsa C 1,0 12V 43 kW
Těžký kombik v automatu a s takto nabušeným motorem za šest litrů v běžném městském provozu asi v pohodě jezdit nebude. To je úkol spíše pro Priuse.
Druhou věcí je metoda měření. Já věřím na dlouhodobé sledování s tužkou a papírem. Z běžně dostupných způsobů nic přesnějšího neexistuje.
No a třetí věcí je "šest litrů a šest litrů". Znám optimisty, pro které je šest litrů vše, co se vejde mezi 6,00 - 6,99, byť to dělí jeden litr.
Druhou věcí je metoda měření. Já věřím na dlouhodobé sledování s tužkou a papírem. Z běžně dostupných způsobů nic přesnějšího neexistuje.
No a třetí věcí je "šest litrů a šest litrů". Znám optimisty, pro které je šest litrů vše, co se vejde mezi 6,00 - 6,99, byť to dělí jeden litr.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Olej Opel Corsa C 1,0 12V 43 kW
Já tvrdím, že jestli v něčem od 90. let není pokrok, pak v autech. Ovšem tyhle nové Mazdy 6 a 3, zejména co do agregátů a odlehčení karoserie při zachování torzní tuhosti, uznám za výjimku ze smutného pravidla.
Re: Olej Opel Corsa C 1,0 12V 43 kW
to all:
Spotrebu, ktorú som spomínal pri mazde 6 som dosiahol v normálnej premávke, išlo o okruh v BA - Rožňavská - Galvaniho - Panónska cesta a späť, ktorý je z veľkej časti tvorený diaľničným obchvatom, jediné, čo som dodržiaval bola max. rýchlosť, inak na križovatke som vždy zošliapol pedál až na podlahu, inak ten automat nereagoval. Čo sa týka samotnej spotreby, palubný PC ukazoval 6,3, pri ustálenej rýchlosti motor vždy točil okolo 1300 ot., no a k pohotovostnej hmotnosti, to kombi váži okolo 1350 kg, s čím majú problém aj niektoré dnešné hb nižšej strednej triedy. S autom sa jazdí dobre, len je slabšie odhlučnené, a výkonovo ak sa nevytáča slabé (ale ja nerád točím motor)
ale už sme celkom off
Spotrebu, ktorú som spomínal pri mazde 6 som dosiahol v normálnej premávke, išlo o okruh v BA - Rožňavská - Galvaniho - Panónska cesta a späť, ktorý je z veľkej časti tvorený diaľničným obchvatom, jediné, čo som dodržiaval bola max. rýchlosť, inak na križovatke som vždy zošliapol pedál až na podlahu, inak ten automat nereagoval. Čo sa týka samotnej spotreby, palubný PC ukazoval 6,3, pri ustálenej rýchlosti motor vždy točil okolo 1300 ot., no a k pohotovostnej hmotnosti, to kombi váži okolo 1350 kg, s čím majú problém aj niektoré dnešné hb nižšej strednej triedy. S autom sa jazdí dobre, len je slabšie odhlučnené, a výkonovo ak sa nevytáča slabé (ale ja nerád točím motor)
ale už sme celkom off
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej Opel Corsa C 1,0 12V 43 kW
Je-li tomu takto, tož pak ano, ale to není městský cyklus (provoz)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej Opel Corsa C 1,0 12V 43 kW
Současnou produkci asi moc nesleduješ co?opelfan píše:to all:
no a k pohotovostnej hmotnosti, to kombi váži okolo 1350 kg, s čím majú problém aj niektoré dnešné hb nižšej strednej triedy.
Octavia: Pohotovostní hmotnost s řidičem - 1.225 kg
Fabia: Pohotovostní hmotnost s řidičem - 1.095 kg (malé vozy)
Ford Focus: Pohotovostní hmotnost s řidičem - 1.270 kg
Re: Olej Opel Corsa C 1,0 12V 43 kW
To, co jsi vyjmenoval, jsou modely nižší střední třídy (Fabia ještě níže). Mazda 6 je třída střední.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Olej Opel Corsa C 1,0 12V 43 kW
Octavia Combi III s motorem 1,8TSI váží min. 1337 kg! A to je o třídu níž, jak již bylo zmíněno.beran píše:Octavia: Pohotovostní hmotnost s řidičem - 1.225 kg