Bo Velký Colommbo je moudrý muž... A na osobní setká(vá)ní se dycky těší, japonec nejaponec...Jezevcik píše: ...Třeba takový Colommbo nás nechává žít a my se "nemontujeme" do jeho Opelů...
Mazda Skyactiv
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Mazda Skyactiv
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Mazda Skyactiv
ale veď ja neťahám žiadne "argumenty" lebo ja mám z tejto debaty srandu... to len pri čítaní toho článku som si spomenul na modlu Skyactive.... sám mám japonca ale žeby som tu spieval ódy a hlavne z iných robil TUPCOV tak to nieeeee.... pre mňa skyactive dobrý marketing -všade sa o tom píše, skyactive tu skyactive tam... žeby mazda vymyslela niečo nové - myslím NOVÉ v benzínovom motore? Asi nevymyslela, len pekne piluje vymyslené....
A ako som písal skôr, ak by som chcel niečo extra tak siahnem po niečom ako Nissan Z - od 240Z po 370Z, najradšej to najstaršie... mazda 6 je pre mňa bežná konfekcia... možno som tupý ovládač auta tak nech... skyactive má necháva v kľude....
A ako som písal skôr, ak by som chcel niečo extra tak siahnem po niečom ako Nissan Z - od 240Z po 370Z, najradšej to najstaršie... mazda 6 je pre mňa bežná konfekcia... možno som tupý ovládač auta tak nech... skyactive má necháva v kľude....
Re: Mazda Skyactiv
Současná generace těchto motorů nepracuje s chudou směsí, s tím se počítá až u Skyactiv II s kompresním poměrem 18:1!Misojogi píše:Skyactiv... ochudobnili zmes
Re: Mazda Skyactiv
No a já mám zase srandu v tebe. Proč? Čti dál...miki píše:ale veď ja neťahám žiadne "argumenty" lebo ja mám z tejto debaty srandu... .
Už jsem to vysvětloval, ale klidně to zopakuji:miki píše: to len pri čítaní toho článku som si spomenul na modlu Skyactive.... sám mám japonca ale žeby som tu spieval ódy a hlavne z iných robil TUPCOV tak to nieeeee...
To, že někoho označuji za tupého ovladače, vůbec nijak nesouvisí s mým hodnocením jeho lidských a morálních hodnot (sám mám kolem sebe dost skvělých odborníků v různých oblastech, obecně dobrých lidí a navíc skvělých kamarádů, kteří jednoznačně patří do kategorie tupých ovladačů, a to navzdory stovkám tisíc najetých km, najetých zdaleka ne jen po území ČR), ani s jejich vztahem k technice (jedna z mých kolegyň se v ní sice vůbec nevyzná, přesto je výrazně netupou řidičkou, neboť je jí tzv. shůry dáno, a třebaže se ne vždy umí adekvátně vyjádřit, poněvadž jí chybí odborná terminologie, je zřejmé, že rozdíly mezi auty dokonale vnímá), a dokonce ani s jejich vzděláním přímo technického směru (spolužák má vystudovanou strojařinu na ČVUT a rovněž je tupým ovladačem).
miki píše: pre mňa skyactive dobrý marketing -všade sa o tom píše, skyactive tu skyactive tam...
Souhlasím s tím, že by se to nemuselo jmenovat vůbec nijak a efekt by byl pravděpodobně stejný. Skyactiv totiž neevokuje nic, čemu by normální jedinec přisuzoval nějaké konkrétní vlastnosti, jako třeba - v daném případě skutečně prázdné - marketingové bláboly typu "sport" (u naprosto nesportovního vozu), "family" (u auta, které se hodí k ledacčemus, jen ne pro rodinu) či "ecomotive" (u motoru, který ve skutečnosti nejede a přitom žere i trávu u cesty).
miki píše:žeby mazda vymyslela niečo nové - myslím NOVÉ v benzínovom motore? Asi nevymyslela, len pekne piluje vymyslené...
Pak se tedy zeptám, proč jenom
A kdo jiný dokázal uvést do sériové výroby benzínový motor s kompresním poměrem 14:1, který jezdí na normální benzín o o.č. 95, netrpí detonačním spalováním a není pod 4000 ot./min. úplně mrtvý?Návštěvník píše:Mazdě se podařilo bez downsizingu a turba dosáhnout při klidné jízdě spotřeby srovnatelné s oturbenými turbomotůrky srovnatelného výkonu, přičemž když se jejím motorům šlape na krk, berou výrazně méně, než ty oturbené downsizy. To vše při zachování všech kladných vlastností atmosférického motoru většího objemu, tj. především okamžité reakce na plynový pedál, velkého rozsahu využitelných otáček a dobrých předpokladů dlouhé životnosti při vysoké spolehlivosti.
Srovnávejme srovnatelné! Tebou vyjmenované vozy rozhodně nejsou něčím, čemu by Mazda 6 chtěla konkurovat.Návštěvník píše:A ako som písal skôr, ak by som chcel niečo extra tak siahnem po niečom ako Nissan Z - od 240Z po 370Z, najradšej to najstaršie... mazda 6 je pre mňa bežná konfekcia...
Možná, nevím. Ale jsem si jist, že o technice nevíš téměř nicNávštěvník píše:možno som tupý ovládač auta tak nech... skyactive má necháva v kľude....
P.S.: Což "vůbec nijak nesouvisí s mým hodnocením tvých lidských a morálních hodnot" (viz též shora).
Re: Mazda Skyactiv
Snaha o konstantí kompr.poměr 18:1,není žádné řešení do budoucna,zejména pro menší motory,musely by mít hafo válců nebo setrvák z parního válce. Bych chtěl vidět volnoběh,to aby to mělo min. 3x VTEC
Jinak tato debata je mi volná,moderní autotechno mě zajímá asi jako vařená brokolice. Jdu s Colommbem na tého kance. A vy toho nechte a běžte pro fúrik.
Jinak tato debata je mi volná,moderní autotechno mě zajímá asi jako vařená brokolice. Jdu s Colommbem na tého kance. A vy toho nechte a běžte pro fúrik.
Re: Mazda Skyactiv
Mazda CX-5 skyactive diesel v teste nedopadla až tak dobre. V konkurencii yeti, tiguan, qashqai, ix35 skončila tretia. Kritizovali menej kvalitné plasty a spotreba bola takmer o liter vyššia ako v priemernom 2,0 TDI CR. Akosi nie je vidieť, že by sa pokrokové technológie skyactive prejavili na nižšej spotrebe
http://autotip.auto.cz/clanek/auto-tip/ ... 4&cislo=10
http://autotip.auto.cz/clanek/auto-tip/ ... 4&cislo=10
Re: Mazda Skyactiv
Logicky vzaté na uvedenie telesa s hmotnosťou x, odporom vzduchu y, trením z na rýchlosť xy km/hod. je nutné presne vypočítateľné minimálne množstvo nejakého paliva. Skyactive neskyactive spotreba sa nedá donekonečna znižovať.... isté veci vieme ovplyvniť - váha, pneu, vnútorné trenia,odpor vzduchu ale len do istej miery.... skôr by mohli riešiť alternatívne palivá - asi cng? ako znižovať papierovú spotrebu....
Čo už také prevratné vymyslia na spaľovacom motore?
Čo už také prevratné vymyslia na spaľovacom motore?
Re: Mazda Skyactiv
Tady zase někomu leží ta Mazda v žaludku. Na obsah článku se nedostanu, tak si to nemohu přečíst a tím pádem se nemohu ani konkrétně vyjádřit. Ovšem jestli někdo srovnává jen "kvalitu" plastů a spotřebu, tak je mi předem jasné, kdo a proč ten "test" vlastně dělal. Přesně v duchu hesla: "Řekni mi, kdo to testoval, a já ti povím, jak to dopadlo!"opelfan píše:Mazda CX-5 skyactive diesel ...
Ad plasty:
Skutečně nevím, co s nimi "obecná veřejnost" stále má. Proč se nepíše o kvalitě čalounění sedaček, na kterých se sedí? Proč se nehovoří o chodu ovládacích páček, které řidič při jízdě používá stále? Proč se člověk se slabším zrakem na blízko nikde nic předem (před vlastní zkušeností) nedozví nic o tom, zda na ni při jízdě zběžným pohledem vůbec "přečte", co potřebuje vědět?
Ad spotřeba:
V jaké výkonové variantě byla CX-5 v testu? Byly všechny vozy ve verzi 4x4? Splňují motory všech testovaných vozů Euro6? Jaká je dynamika jízdy konkurentů? A těch otázek je ještě více...
Re: Mazda Skyactiv
Vymyslet se dá ledacos, ale ty to stejně neuznáš, tak je zbytečné to blíže rozebírat.miki píše:...Čo už také prevratné vymyslia na spaľovacom motore?
Re: Mazda Skyactiv
Navštevník
Skúsil som si kvalitu čalúnenia, chod páčok v CX-5ke aj v Yeti, ale bohužiaľ rovnako ako spomínané plasty. Nemám nič proti mazde, prípadne japoncom zopár som ich vlastnil, ale stále platí, že nevedia vyrábať kvalitný interiér. A to som mal tú česť aj napr. s aktuálnym hybridným ls
Skúsil som si kvalitu čalúnenia, chod páčok v CX-5ke aj v Yeti, ale bohužiaľ rovnako ako spomínané plasty. Nemám nič proti mazde, prípadne japoncom zopár som ich vlastnil, ale stále platí, že nevedia vyrábať kvalitný interiér. A to som mal tú česť aj napr. s aktuálnym hybridným ls
Re: Mazda Skyactiv
V tomto případě poprosím bjukemena, aby opelfanovi napsal, jak vypadá interiér mého japonského vozu po 15 letech a bezmála 300 tis. km, v němž mj. "dorostly" tři děti, který cca rok fungoval téměř jako taxík a jenž posloužil k několikerému (4x) stěhování rodiny v rámci Evropy. V létě se s ním samozřejmě jezdilo po dovolených, v zimě pak lyžovat. Podotýkám, že čalounění je světlého odstínu i NIKDY nebylo čištěno, samozřejmě s výjimkou běžného přejetí vysavačem.opelfan píše:...nič proti mazde, prípadne japoncom zopár som ich vlastnil, ale stále platí, že nevedia vyrábať kvalitný interiér. ...
Tohle píšu hlavně proto, že vím moc dobře, jak vypadají ony "kvalitní" interiéry evropských vozů po mnohem kratší době a nesrovnatelně nižší intenzitě používání.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Mazda Skyactiv
Mohu zcela odpovědně potvrdit, viděl jsem Mišáka konečně pořádně na vlastní oči a za mě osobně hlubokosklon...Návštěvník píše: ...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Mazda Skyactiv
Díky, Colommbo! Auto slouží mně, nikoli já jemu. Prostě ho používám, často "do mrtě"...
P.S.: Týden před srazem jsem ho nechal zvenku ručně umýt, po třech letech výhradně "myčkového" mytí. Stalo se tak nikoli kvůli srazu, ale proto, že se mi naskytla příležitost k tomu umytí během oběda - ruční mytí hned vedle motorestu. Škoda, že to kvůli dešti nevydrželo čisté ani do srazu.
P.S.: Týden před srazem jsem ho nechal zvenku ručně umýt, po třech letech výhradně "myčkového" mytí. Stalo se tak nikoli kvůli srazu, ale proto, že se mi naskytla příležitost k tomu umytí během oběda - ruční mytí hned vedle motorestu. Škoda, že to kvůli dešti nevydrželo čisté ani do srazu.
Re: Mazda Skyactiv
musim sa zastat v tomto ohlade JAP produkcie (minimalne co sa tyka znaciek Mazda, Nissan..) z osobnych skusenosti interiery maju kvalitne aj ked niektore plasty nemusia mat makcene, ale toto nieje ziadnym etalonom kvality a vydrze v priebehu zivota vozidla.
V rodine sme mali/mame doteraz 5 jap. vozidiel (ja som uprchlik k VAG) a interiery na vsetkych drzia, nic nevrze, niesu poskrabane, potahy niesu zosuchane ani nijako poskodene, kdezto v mojom koncernovom Leone som musel menit potah na vodicovom sedadle uz po pol roku, kde sa pustilo snurovanie vo vzorovani.. Ovsem to je doteraz jedine negativum, ostatne je zatial po 80tkm ako nove (mozno aj preto ze sa staram nadmieru )
V rodine sme mali/mame doteraz 5 jap. vozidiel (ja som uprchlik k VAG) a interiery na vsetkych drzia, nic nevrze, niesu poskrabane, potahy niesu zosuchane ani nijako poskodene, kdezto v mojom koncernovom Leone som musel menit potah na vodicovom sedadle uz po pol roku, kde sa pustilo snurovanie vo vzorovani.. Ovsem to je doteraz jedine negativum, ostatne je zatial po 80tkm ako nove (mozno aj preto ze sa staram nadmieru )
Re: Mazda Skyactiv
Obecná veřejnost omílá to, co už od konce devadesátých let omílají motorističtí novináři, tj., že VW je etalonem kvality zpracování, což se dostalo tak pod kůži, že VW se kecama stalo i etalonem všeho ostatního.Návštěvník píše:
Ad plasty:
Skutečně nevím, co s nimi "obecná veřejnost" stále má.
Někdy během devatenáctého století kdosi vyřkl "moudrou " větu, že už všechno bylo vynalezeno a tudíž není kam kráčetNávštěvník píše:Vymyslet se dá ledacos, ale ty to stejně neuznáš, tak je zbytečné to blíže rozebírat.miki píše:...Čo už také prevratné vymyslia na spaľovacom motore?
Na japonských interiérech je špatné to, že když člověk koupí kus i s brutálně stočenými kilometry, tak samotný interiér je k určení stavu vozu zcela nevhodný.Návštěvník píše:V tomto případě poprosím bjukemena, aby opelfanovi napsal, jak vypadá interiér mého japonského vozu po 15 letech a bezmála 300 tis. km...opelfan píše:...nič proti mazde, prípadne japoncom zopár som ich vlastnil, ale stále platí, že nevedia vyrábať kvalitný interiér. ...
Mám kamaráda, který dělá léta u VW na Jarově a když sedl do mé obstarožní Toyoty, tak se mě zeptal: "Jak to, že ty budíky vůbec nestárnou? Kdy začnou?" Nevěděl jsem, co na to odpovědět a ani dnes nevím, co tím myslel. Budíky jsou pořád stejné a v noci stále perfektně čitelné, byť jsou osvíceny nemoderní bílou . Možná nějaký majitel VW přidá zkušenost, jak mohou budíky stárnout .
Ty zázračné koncernové interiéry zaručují mimo jiné i samovolné oloupání plastových madel dveří po pár letech provozu. Vypadá to úžasně.
Tak, jako se Hitler mýlil, že germánská rasa jsou nadlidé, tak stejně pitomý je i názor, že VW je nadauto. Je to pouze Das Auto.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40