Mazda Skyactiv

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mazda Skyactiv

Příspěvek od jerome »

Najlepsi podvozok je na mojej 16 rocnej Honde s 210.000 km stale pohodlny nic nebucha - nevrzga jak pisu vsetci v inzeratoch, trochu sa naklana v zatackach ale je No.1 tak neviem o com tu vsetci tocite :wink: :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Návštěvník

Re: Mazda Skyactiv

Příspěvek od Návštěvník »

To nej co do podvozků už tu v minulosti bylo a nejspíše se nikdy nebude opakovat (nejen proto, že to je výrobně drahé, ale hlavně proto, že to dnešní zákazník neocení). Co je k tomu potřeba, to bylo známo dávno předtím, než si to několik málo výrobců, převážně japonských (Honda, Mitsubishi) trouflo uvést do sériové výroby. Japonci to ale sami povětšinou nevymysleli, jen dotáhli do zdárného konce původně italské koncepce (Alfa Romeo, Lancia).

A rozhodně k tomu nejsou zapotřebí velká kola a široké nízkoprofilové pneumatiky ani super tvrdý nenaklánějící podvozek, ani co do geometrie jeho extrémně přešponované nastavení. Závěsy dnešních vozů s rádoby "kvalitními jízdními vlastnostmi" :mrgreen: tak mají velký problém právě s těmi velkými koly (protože to dnešní tupý ovladač považuje za nezbytný předpoklad oněch "kvalitních jízdních vlastnosti" :twisted: ) a s přešponovanou geometrií podvozků (nutící konat pneumatiky i s přihlédnutím k jejich zbytečně velké šířce na styku s vozovkou mnohem víc, než se jen přirozeně odvalovat pod zátěží vozu, pokynů řízení a trakčních, brzdných a příčných sil vznikajících při jízdě) a na to, co je jejich hlavním účelem, totiž zajišťovat účinné pružení a tlumení, tj. eliminaci přenosu sil od nerovnoměrností vozovky do karoserie, při současném udržení dostatečného přítlaku každého z kol vůči vozovce při všemožných manévrech, jim už jaksi nezbývá kapacita.

A jelikož všechno souvisí se vším, tak např. brzdy dnes musejí být větší, poněvadž vozy jsou kvůli stovkám kg pasivní bezpečnosti těžší. Aby ty brzdy mohly být být větší bez zvětšení prostoru na kola v podbězích, je třeba použít větší ráfky (při zachování obvodu kola), aby se do nich vešly, jenže ty větší ráfky zase mají citelně větší momenty setrvačnosti, poněvadž mají více vlastní hmotnosti soustředěnu dále od osy otáčení. No a větší brzdy mají větší hmotnost, což zvyšuje podíl neodpružených hmot (pokud jsou ty brzdy umístěny v kolech, což dnes - na rozdíl od minulosti - vždy jsou), a to jen dále zhoršuje jízdní vlastnosti při současném omezení komfortu jízdy.

A takhle bych mohl pokračovat donekonečna... :evil:
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Mazda Skyactiv

Příspěvek od Misojogi »

Skyactiv
cely system Skyactiv je o tom ze slubuju vyrazne znizenu spotrebu oproti predoslym verziam
zvysili kompresny pomer a ochudobnili zmes tak aby vsetko ostatne blovb poriadku
takisto vyrazne znizili trenie (zeby lepsie mazanie) v loziskach atd atd atd

sme uz na 15 strane a nikto sa k tomu nevyjadril ci su to len marketingove kecy alebo to ma clovek brat vazne

som zvedavy ci sa niekto k tomu vyjadri a ci niekto mal moznost uvedenu Mazdu Skyaktiv 3 vyskusat
ze aku ma spotrebu pri akej rychlosti
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1740
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Mazda Skyactiv

Příspěvek od kornel »

Misojogi píše:Skyactiv
sme uz na 15 strane a nikto sa k tomu nevyjadril ci su to len marketingove kecy alebo to ma clovek brat vazne
..všetko sa vždy ukáže v realite a v reálnom svete, nie na fóre, kde sa často nakecá toľko bludov, teoretických v reálnom svete a reálnom použití bezpredmetných litánii až žvástov, že človek aspoň trochu žijúci v reálnom svete to berie z dosť značnou nadsázkou :lol:

Ale pozor :!: , ak nemáš japonca s jeho kozmickou technikou, naprojektovanou do tých najmenších detailov, prekonávajúcou v každej oblasti (zvlášť podvozkom, ktorý je doslova z inej galaxie, uvažujúci aj s pružnosťou, hustotou a hrúbkou svalov zadku budúceho potencionálneho šoféra) rozdielom 5tich tried svoju konkurenciu, tak sa tomu nerozumieš a titul tupy ovladac ťa neminie.. :wink:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Mazda Skyactiv

Příspěvek od Jezevcik »

V posledním Světu motorů je srovnávací test dvou benzinových japonských kombi, a to Hondy Civic 1,8 a Toyoty Auris 1,6. Je to zajímavé čtení. O chlup vyhrála Toyota, ale to není vůbec podstatné. Klady a zápory se u nich různě mísí. Kdybych stál před volbou, do čeho jít, tak jsem asi bezradný. Hondě vytýkají kosmický design a horší odpružení. Toyota ztrácela body za méně pružný motor a detaily v interiéru, které dle redakce vypadají jako z období fialových sak a pestrobarevných kravat.
Design Hondy se mi líbí a palubní hodiny v Toyotě jsou zrovna takové, jako v mé E 10, takže pro mě dvakrát plus :D
Důvod, proč to píšu do tohoto vlákna je ten, že se tu trochu rozbouřila diskuse o japoncích obecně a také o jejich motorech,které prý už nejsou to, co bývaly a celkem ničím nevyčnívají. To je taková má volná sumarizace pocitů z tohoto kontroverzního vlákna. Proto jsem se z článku rozhodl ocitovat něco málo o testovaných motorech.

Osmnáctistovka Hondy Civic při jízdě s lehkým plynem pracuje v takzvaném Atkinsonově cyklu. To znamená, že stlačuje méně směsi, než by odpovídalo objemu válců. Výsledkem jsou menší kompresní ztráty a úspora paliva. Takové finty se dosahuje přepínáním zdvihu sacích ventilů ve dvou polohách: úsporné a výkonové. Další regulace zde není, proto k ovládání všech ventilů stačí jedna vačková hřídel. Tento motor navíc drží jedno historické prvenství - už v roce 2005 uvedl chlazené výfukové svody.
Toyota má dvě vačkové hřídele, jež mění časování ventilů plynule a nezávisle na sobě. Dýchání motoru se proto může blíž přizpůsobovat různým podmínkám. A pak je tu systém Valvematic, tedy plynulá regulace zdvihu sacích ventilů, která nahrazuje běžnou škrticí klapku. Výhodou takového řízení je přesnější dávkování benzinu, jelikož odpadá jeho srážení v sacím potrubí.
A nakonec největší kuriozita. První motor se vyrábí devět a druhý šest let, a pořád není slyšet o žádné sériové závadě.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Mazda Skyactiv

Příspěvek od lefort »

Osobně proti japonským autům nic nemám, (v některých případech spíše naopak) ale jejich zdejší téměř démonizace už mě pomalu přestává bavit, nemělo se tohle vlákno náhodou věnovat technologii Skyactiv? :?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Návštěvník

Re: Mazda Skyactiv

Příspěvek od Návštěvník »

Misojogi píše:som zvedavy ci sa niekto k tomu vyjadri a ci niekto mal moznost uvedenu Mazdu Skyaktiv 3 vyskusat
Vyjádření je zcela jednoznačné: Mazdě se podařilo bez downsizingu a turba dosáhnout při klidné jízdě spotřeby srovnatelné s oturbenými turbomotůrky srovnatelného výkonu, přičemž když se jejím motorům šlape na krk, berou výrazně méně, než ty oturbené downsizy. To vše při zachování všech kladných vlastností atmosférického motoru většího objemu, tj. především okamžité reakce na plynový pedál, velkého rozsahu využitelných otáček a dobrých předpokladů dlouhé životnosti při vysoké spolehlivosti.
Misojogi píše:ze aku ma spotrebu pri akej rychlosti
Je vidět, že nejsi zrovna "testér". Jestli něco určitě nezjistíš, když si auto na krátkou dobu půjčíš, pak je to především jeho reálná spotřeba. To bys ho musel mít půjčené přinejmenším na víkend a najet s ním stovky km. A zjišťovat spotřebu podle PP při určité rychlosti, to už vůbec nemá žádný smysl! :idea:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mazda Skyactiv

Příspěvek od jerome »

lefort píše:Osobně proti japonským autům nic nemám, (v některých případech spíše naopak) ale jejich zdejší téměř démonizace už mě pomalu přestává bavit ...
...skor by som to nazval realne skusenosti :wink: :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Mazda Skyactiv

Příspěvek od Jezevcik »

lefort píše:....ale jejich zdejší téměř démonizace už mě pomalu přestává bavit.....
Těžko říci, co udělat pro to, abychom Tě začali bavit. Pokud čekáš, že se někteří z nás zbaví svého přesvědčení, tak asi marně. Ano, je tu několik lidí, kteří fungují na stejné vlnové délce, tak to prosím respektuj. Třeba takový Colommbo nás nechává žít a my se "nemontujeme" do jeho Opelů. Přijď na sraz a uvidíš, že je i tak zábava. Probírá se obecná technika, auťáky, dobré jídlo a další radovánky. No a po půlnoci přichází na řadu škvarková pomazánka :-)
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Návštěvník

Re: Mazda Skyactiv

Příspěvek od Návštěvník »

Jezevcik píše:
lefort píše:....ale jejich zdejší téměř démonizace už mě pomalu přestává bavit.....
Těžko říci, co udělat pro to, abychom Tě začali bavit. ...
Ta pravá zábava by teprve začala, kdyby se někdo pustil do vypočítávání toho, kolik let měly a mají evropské vozy zpoždění za těmi japonskými stejných tříd co do aplikovaných technologií (ve smyslu zvolených konstrukčních řešení). A aby to bylo ještě zábavnější, klidně bychom mohli pominout cokoli pod hranicí rozdílu 5 let zpoždění. :mrgreen: Jo a dnes nesmíme pominout korejskou konkurenci, která už začíná vítězit ve srovnávacích testech s německými vozy dokonce i v Autobildu! :P Kde udělali němečtí soudruzi chybu, že si nedokázali ohlídat ani ty výsledky autobildových testů? :twisted:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Mazda Skyactiv

Příspěvek od Pedro »

Ac jsem priznivec starsich jap.aut motorek a technoligii vseobecne,tak bych to s temi vice ci mene opravnenymi chvalozpevy,neprehanel.Ne kazdej ten nazor z nejakeho sveho duvodu zatava a mohli by v nem bouchnot saze.
miki

Re: Mazda Skyactiv

Příspěvek od miki »

http://www.auto.cz/mazda-svolava-model- ... ruhe-80563

- tak dúfam že tým pavúkom - tupcom - vysvetlia že robiť sieťky v tak geniálnom aute sa nepatrí....
Návštěvník

Re: Mazda Skyactiv

Příspěvek od Návštěvník »

Kdybys vedel, kvuli jakym vecem se svolavacky nekonaly... :twisted: Jenze nevedomost hrichu necini! :idea:
Návštěvník

Re: Mazda Skyactiv

Příspěvek od Návštěvník »

miki píše:http://www.auto.cz/mazda-svolava-model- ... ruhe-80563

- tak dúfam že tým pavúkom - tupcom - vysvetlia že robiť sieťky v tak geniálnom aute sa nepatrí....
Tupec je ten, kdo napsal to, co stoji v prostrednim odstavci one zpravy. Takovy umelec zrejme nejenze nezna technicke reseni odvzdusneni palivoveho traktu vsech vozu od doby, kdy zacala platit povinnost jimani a nasledne rekuperace tekavych uhlovodiku z palivoveho systemu, ale nerozezna ani rozdil mezi pretlakem a podtlakem. :twisted:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Mazda Skyactiv

Příspěvek od Jezevcik »

Dokonce i pavouci vědí, kde se dobře žije :-) Miki, tahat z rukávu takové rádoby argumenty je už zoufalost.
Aspoň se k tomu staví zodpovědně. Audi v USA v osmdesátých letech ignorovalo problémy s automaty (stojící v poloze P se mohly rozjet) a rány si z toho lízalo dvacet let.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Odpovědět