Mazda 626 1.8 74kW r.v. 2000 - přechod z Castrol?
Moderátor: Colommbo
Mazda 626 1.8 74kW r.v. 2000 - přechod z Castrol?
626 ma nalitano 120t km, olej vubec nežere. podle nalepky z predchoziho servisu to bude "nejaky" Castrol 5w40 , premyslim, ze bych zkusil neco jineho (zde v shopu uz je Magnatec 5w40 pouze nalevany, nahrada Magnatec 5w40 C3 za 1100/5l se mi zda trochu ulet )
- specifikace pro tento benzin motor je SG/SH/SJ.. Castrol Magn. i TXT Softec jsou API SL
- pokud bych menil jen s ohledem na stejny typ oleje 5w40, napr. Valvoline nebo Q8 5w40 jsou jiz nove oleje API SM a navic PLNE SYNTETICKE (u Magnatecu mimo blabolu o inteligent molekulach nic takoveho uvedeno neni )
- pokud bych jel podle API, mohl bych pouzit kterykoliv 10w40, ktere jsou vesmes API SL a samozrejme za jine penize, jak Valvoline, Q8 nebo Total 7000
- co je zajimave, podle mazacich planu napr. Valvoline, OMV pro tento stary motor doporucuji 5w30 nebo 10w40
diky za jakoukoliv radu
- specifikace pro tento benzin motor je SG/SH/SJ.. Castrol Magn. i TXT Softec jsou API SL
- pokud bych menil jen s ohledem na stejny typ oleje 5w40, napr. Valvoline nebo Q8 5w40 jsou jiz nove oleje API SM a navic PLNE SYNTETICKE (u Magnatecu mimo blabolu o inteligent molekulach nic takoveho uvedeno neni )
- pokud bych jel podle API, mohl bych pouzit kterykoliv 10w40, ktere jsou vesmes API SL a samozrejme za jine penize, jak Valvoline, Q8 nebo Total 7000
- co je zajimave, podle mazacich planu napr. Valvoline, OMV pro tento stary motor doporucuji 5w30 nebo 10w40
diky za jakoukoliv radu
Souhlas, (i s tím "prvním" zkrácením) - jen bych doplnil, že pokud je motor O.K., tak bych zůstal u viskozity 5w40, a dá se použít i olej API SM, ale v tom případě (hlavně při velkém počtu startů) měnit o něco dřív, (samozřejmě i s filtrem), než bys měnil olej SJ nebo SL.Anonymous píše:Použij jakýkoli olej v ACEA A3/B3 do úrovně API SL (nikoli SM!) v 5W-40 nebo 10W-40. Pokud to opravdu předtím jezdilo na Castrol, pro jistotu zkrať první interval výměny.
P.S. ani oleje API SM nemusí být PLNĚsyntetické....a i v SAE 5w40 najdeš oleje API SL. Např.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1244
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1286
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1281
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1154
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1403
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... S-5W-40-4L
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... S-5W-40-4L
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... X-5W-40-4L
a pokud bys chtěl 10w40, tak jeden z nejlepších v této třídě (a NE proto, že je plněsyntetický), je:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-4L
v bazarách be měli mět auta naplněný kastrólem vobrovskó slevo páč toho uš moc nenajezdijó,chachaAleš píše:Koukám že už tady z Castrolu děláte olej na urovni Starline a podobně.. Se divím že Vám ty motory ještě jezdí když jezdíte na Castrol! V motoru by\l Castrol tak raději auto prodejte.. Protože bude určitě po smrti.. To je počtení..
Anonymous píše:v bazarách be měli mět auta naplněný kastrólem vobrovskó slevo páč toho uš moc nenajezdijó,chachaAleš píše:Koukám že už tady z Castrolu děláte olej na urovni Starline a podobně.. Se divím že Vám ty motory ještě jezdí když jezdíte na Castrol! V motoru by\l Castrol tak raději auto prodejte.. Protože bude určitě po smrti.. To je počtení..
asi náš řepoňa.....
Castrol, Mobil, Shell, a další známé značky jsou už dá se říci cenově srovnatelné. Takže nejde o cenu. Ale o to kdo je ke které značce nakloněn.. Co jinak Vám mají odpovědět ti co Castrol používají léta a desetiletí a neměli jedinou špatnou zkušenost? Prostě jsou tací kteří na něj nedají dopustit. A to asi také někoho nenechá v poklidu.. že se tak ozývá.. Tak jako se někdo ozve když někdo píše názor opačný..
Zkus lít furt do Japonce s předpisem API SG furt ACEA A1/B1 či A5/B5, nepříjemného překvapení se určitě dočkáš!Brembo píše:Podla tunajsich nazorov na Castrol,tak tam uz nie je ani motor. Dokonca uz i blok sa vyparil. A co tak cosi z rady EDGE? Mimochodom,japonci normu ACEA nepouzivaju,takze sa staci riadit podla API
Jestliže je někdo ochoten silně přeplácet produkty průměrné (byť "osvědčené") kvality, je to jen a jen jeho věc. Obvykle je to totiž pouze o víře a ještě častěji o absenci jakékoli vůle srovnávat - to teď myslím zcela obecně. Ostatně proto se na trhu dodnes udržela řada tzv. "značek", byť v současnosti se už jedná jenom o ty obchodní značky, aniž by jejich ceny byly podloženy adekvátně vyššími užitnými či kvalitativními vlastnostmi. A nezřídka je tomu spíše naopak, jelikož "nová značka" se musí snažit, zatímco ta "osvědčená" si vystačí z podstaty/tradice/povědomí atd. atd.Aleš píše:Castrol, Mobil, Shell, a další známé značky jsou už dá se říci cenově srovnatelné. Takže nejde o cenu. Ale o to kdo je ke které značce nakloněn.. Co jinak Vám mají odpovědět ti co Castrol používají léta a desetiletí a neměli jedinou špatnou zkušenost? Prostě jsou tací kteří na něj nedají dopustit. A to asi také někoho nenechá v poklidu.. že se tak ozývá.. Tak jako se někdo ozve když někdo píše názor opačný..
Už dávno se totiž nesoutěží v tom, kdo dokáže nabídnout technicky vyspělejší a kvalitativně dokonalejší produkt, ale kdo dokáže vyrobit levněji a prodat dráž, i kdyby náklady na marketing zdaleka převýšily náklady na zvýšení kvality produktu. Zákazník chce být klamán a zrovna ten Castrol mu vychází vstříc v míře vrchovaté.