Mazání motoru ČZ 150C
Moderátor: Colommbo
Mazání motoru ČZ 150C
Dobrý den, dávám dohromady motocykl ČZ 150C r.v. 1951, mám po GO motor, ptám se čím mazat? Mechanik z firmy. která prováděla GO, mi vysloveně nedoporučoval M2T, M2T by doporučil pro motory, které s tímto olejem už běhaly, ale fungl nový motor mi doporučil zabíhat a provozovat na jakýkoli jiný olej - a já se ptám odborníků, který olej je vhodný. Připomínám, že v záběhu se míchá olej v poměru 1:25, později v provozu 1:33 a tento motor samozřejmě není vysokootáčkový.
Re: Mazání motoru ČZ 150C
Každý olej pro dvoudobý motory by to měl umazat.
API TB, TC
JASO FB, FC, FD
Např. Denicol máš na výběr:
olej SUPER 2 - API:TC ISO-L-EGB JASO:FB
olej A 1 COMPETITION - API/CEC:TC
olej SUPER HP 2 - API: TC-JASO:FC-LOW SMOKE
olej S 2 COMPETITION - API/CEC:TSC-3(TC)
olej SYN 100 - API/CEC: TC+
ROC/YAMAHA ENGINE TEST
Stačí zvolit základní SUPER 2 a ten to zvládne. Jinak můžeš prohledat ostatní výrobce. Stačí se držet API TB nebo JASO FB čím vyšší písmeno tím je lepší ta norma. Většinou to bude všechno API TC. To už pak záleží kolik za ten olej chceš platit. Asi nemá cenu tam dávat olej určený pro nejvíc zatížené vysokootáčkové motory.
Já bych dával SUPER 2 a nebo bych zkusil HP 2 jestli se sníží výrazně kouřivost, tak bych si klidně připlatil. Ale jinak SUPER 2 nic nezkazíš.
Já jsem Jawy jezdil na Super 2 na ten základ a bylo to ok. Asi 25 000km jsem na to namotal. Ty dražší jsem nezkoušel. Teď už dvoutakt nemám, tak se k tomu už asi ani nedostanu.
API TB, TC
JASO FB, FC, FD
Např. Denicol máš na výběr:
olej SUPER 2 - API:TC ISO-L-EGB JASO:FB
olej A 1 COMPETITION - API/CEC:TC
olej SUPER HP 2 - API: TC-JASO:FC-LOW SMOKE
olej S 2 COMPETITION - API/CEC:TSC-3(TC)
olej SYN 100 - API/CEC: TC+
ROC/YAMAHA ENGINE TEST
Stačí zvolit základní SUPER 2 a ten to zvládne. Jinak můžeš prohledat ostatní výrobce. Stačí se držet API TB nebo JASO FB čím vyšší písmeno tím je lepší ta norma. Většinou to bude všechno API TC. To už pak záleží kolik za ten olej chceš platit. Asi nemá cenu tam dávat olej určený pro nejvíc zatížené vysokootáčkové motory.
Já bych dával SUPER 2 a nebo bych zkusil HP 2 jestli se sníží výrazně kouřivost, tak bych si klidně připlatil. Ale jinak SUPER 2 nic nezkazíš.
Já jsem Jawy jezdil na Super 2 na ten základ a bylo to ok. Asi 25 000km jsem na to namotal. Ty dražší jsem nezkoušel. Teď už dvoutakt nemám, tak se k tomu už asi ani nedostanu.
Re: Mazání motoru ČZ 150C
Normální hAPI-TC . Aby nebyly diskuse, tak minerální. API TB ne, to bychom skončili hnedle u M2T.
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mazání motoru ČZ 150C
Jak již bylo řečeno. Většinou bude API TC a rozhodně bych nešel pod JASO FC - norma pro kouřivost. Hlavně dodržet požadavek výrobce na mísící poměr. Takže po záběhu se držet opravdu okolo 1:33 - až max 1:40. Dobré oleje dělá většina výrobců. Rozhodni se podle ceny a dostupnosti.Je jedno,zda to bude Repsol,Shell, Elf,Q8, Motorex,Denicol, Castrol atd
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Mazání motoru ČZ 150C
Jakéže jsou to zábrany v používání moderního 2T oleje (syntetického) ve starém motoru? Stálo by za zopakování a vyhodnocení relevance.
Re: Mazání motoru ČZ 150C
Jen tak pro zajímavost, že nedělají jenom M2T
MOGUL MOTO 2T FD - API TC, ISO-L-EGD, JASO FD, Odpovídá: Rotax 253
MOGUL MOTO 2T FD - API TC, ISO-L-EGD, JASO FD, Odpovídá: Rotax 253
Re: Mazání motoru ČZ 150C
No, a má tím mazat ČZ 150 z r. 1951? Čímž se vracím ke své předchozí otázce.Autoxxxrady píše:Jen tak pro zajímavost, že nedělají jenom M2T
MOGUL MOTO 2T FD - API TC, ISO-L-EGD, JASO FD, Odpovídá: Rotax 253
Re: Mazání motoru ČZ 150C
Mogul TS - API TC, JASO FC
Mogul TSF - API TC, JASO FD, ISO-L-EGD/OEM, TISI
Nevidím důvod proč by byly nevhodný moderní oleje pro starší 2T. Takže mazat tím může.
Mogul TSF - API TC, JASO FD, ISO-L-EGD/OEM, TISI
Nevidím důvod proč by byly nevhodný moderní oleje pro starší 2T. Takže mazat tím může.
Re: Mazání motoru ČZ 150C
Porůznu se řešila vhodnost mazání pro čepy v ojnici bez valivého uložení, v pouzdrech. Já jsem to nikdy neměl, nevím.
Re: Mazání motoru ČZ 150C
Nevím v čem by měl mazat hůř modernější olej?
U moderních olejů může být spíš problém, že to tam někdo nalije v poměru pro moderní motory a pak to zadře a diví se.
Normálně bych to zajel na Mogul TS nebo TSF.
Určitě bych na záběh nedával plnou syntetiku nejvyšší výkonnosti.
Na provoz bych používal. Jeden z těchto.
olej SUPER 2 - API:TC ISO-L-EGB JASO:FB
olej SUPER HP 2 - API: TC-JASO:FC-LOW SMOKE
Mogul TS - API TC, JASO FC
Mogul TSF - API TC, JASO FD, ISO-L-EGD/OEM, TISI
Spíš olej SUPER HP 2 nebo Mogul TSF
Dávat tam drahé plně syntetické oleje pro nejvíce namáhané motory mně přijde zbytečný.
Jinak si můžeš najít jinou značku třeba se ti bude víc líbit obal nebo ti někdo doporučí, že je ta nej. To už je jedno čemu dáš přednost.
U moderních olejů může být spíš problém, že to tam někdo nalije v poměru pro moderní motory a pak to zadře a diví se.
Normálně bych to zajel na Mogul TS nebo TSF.
Určitě bych na záběh nedával plnou syntetiku nejvyšší výkonnosti.
Na provoz bych používal. Jeden z těchto.
olej SUPER 2 - API:TC ISO-L-EGB JASO:FB
olej SUPER HP 2 - API: TC-JASO:FC-LOW SMOKE
Mogul TS - API TC, JASO FC
Mogul TSF - API TC, JASO FD, ISO-L-EGD/OEM, TISI
Spíš olej SUPER HP 2 nebo Mogul TSF
Dávat tam drahé plně syntetické oleje pro nejvíce namáhané motory mně přijde zbytečný.
Jinak si můžeš najít jinou značku třeba se ti bude víc líbit obal nebo ti někdo doporučí, že je ta nej. To už je jedno čemu dáš přednost.
Re: Mazání motoru ČZ 150C
Kluci díky, optimální vidím Mogul TS a když by to obtěžovalo kouřem tak TSF. K českému stroji český olej. Ještě jednou díky!
Re: Mazání motoru ČZ 150C
Vidím to úplně stejně.když by to obtěžovalo kouřem tak TSF
Re: Mazání motoru ČZ 150C
Mogul TS tedy nepovažuji za "optimální". To už radši jiný kvalitní minerální olej API-TC. Mogul TS kouřit určitě bude, poměr míchání s benzinem bych nechal doporučený výrobcem, i těch 1:40, což by bylo maximum, kouřit bude. Výhrady k použití moderních olejů (TSF) do starých motorů neumím posoudit, ale např. na motorkari.cz se o tom leccos píše.Slon Petr píše:Kluci díky, optimální vidím Mogul TS a když by to obtěžovalo kouřem tak TSF. K českému stroji český olej. Ještě jednou díky!