Maxxmotion diesel + aditiva

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

modelář

Re: Maxxmotion diesel + aditiva

Příspěvek od modelář »

bastien píše:Hehe, tak za těch pět let, nebo kolik čtu zde plky o dodatečných aditivech do čehokoliv, se válím smíchy nad tím, že za tu dobu nabyl nikdo schopen jednoznačně doložit, že mu aditiva do standardních nepančovaných PHM nebo do prémiových paliv (nebo prém. paliva samotná) nějak pomohla - kromě průvanu v peněžence.
A tohle fórum (nebo nějaké jiné) je snad odrazem reálných problémů, se nimiž se motoristé potýkají? Vždyť stačí zvednou zadek od compu a zajít se poptat do některého z těch specializovaných diesel servisů! Tam se totiž neplká, tam se na těch problémech vydělává, a to dost výnosně.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Maxxmotion diesel + aditiva

Příspěvek od rousini »

bastien píše:Hehe, tak za těch pět let, nebo kolik čtu zde plky o dodatečných aditivech do čehokoliv, se válím smíchy nad tím, že za tu dobu nabyl nikdo schopen jednoznačně doložit, že mu aditiva do standardních nepančovaných PHM nebo do prémiových paliv (nebo prém. paliva samotná) nějak pomohla - kromě průvanu v peněžence.
Tady jsem našel spoustu užitečných rad a názorů od lidí, kteří to fórum někam kvalitativně posunuli. Nicméně citované vyjádření mezi ně určitě nepatří. Vidím, že se v těchto názorech vyžíváš.
Co nám vlastně říkáš? Všichni, co řešite kvalitu a jste ochotni si za ni připlatit jste vlastně blbci?
Co chceš doložit za vliv aditiv od nás obyčejných pitomců z fóra? To je jediný na čem se vozíš a trollíš diskuze... Vyser se na to nebo jdi někam, kde to ocení.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Maxxmotion diesel + aditiva

Příspěvek od Pitris »

bastien píše:Hehe, tak za těch pět let, nebo kolik čtu zde plky o dodatečných aditivech do čehokoliv, se válím smíchy nad tím, že za tu dobu nabyl nikdo schopen jednoznačně doložit, že mu aditiva do standardních nepančovaných PHM nebo do prémiových paliv (nebo prém. paliva samotná) nějak pomohla - kromě průvanu v peněžence.
A vy jste tu "za těch pět let, nebo kolik zde čtete ty plky o dodatečných aditivech do čehokoliv" někdy jednoznačně doložil, že "standartní" nafta má stejné účinky na palivovou soustavu, jako nafta "vylepšená" dodatečnými aditivy. Že aditiva nepomohla čistotě motoru, čerpadlu, vstřikům, startu či výkonu motoru. Že je to stejné i s použitím "standartní" nafty :?: Čím vy jste to tu doložil :?: Hehe :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
NOP

Re: Maxxmotion diesel + aditiva

Příspěvek od NOP »

Asi se shodneme, že každá nafta je již z výroby aditivovaná. Bude záležet na tom, čím je aditivovaná a na úrovni té aditivace - viz Benzina Verva a TopQ. Rozdíl mezi nimi určtitě je, a to nejen cenový a pokud se týká spotřeby nebo třeba akcelerace, tak na to nepotřebuji žádné extra testy, je to prostě znát na provozu toho auta. Druhou stránkou ovšem je, že si to výrobce (případně distributor) nechá patřičně zaplatit a ne vždy nárůst těch vlastností, které dokážeme posoudit bez nějakých spec. testů odpovídá tomu cenovému rozdílu. A zde tak trochu (na slovo trochu bych položil důraz) chápu skepsi Bastiena. Co už nedovedeme posoudit jako běžní řidiči je to, co to "dělá" v motoru. A v této rovině já osobně pociťuji nejvíce absenci nějakých srovnávacích testů. Na jiném fóru zde píši:
NOP píše: ....časopis Diesel březen 2013...je tam také článek o OMV MaxxMotion. Mimo jiné zde píší, že i tato nafta obsahuje aditiva, mimo jiné čistící a jejich účinek byl demonstrován na EGR ventilech po 10ti hodinové motor. zkoušce, kdy při chodu na standartní naftu se vytvořil patrný povlak karbonu, zatím co při chodu na MM ventil zůstal takřka čistý, atd....

No prosím, to je informace, která stojí za pozornost. ALE! Co ostatní prémiové nafty? Co se stane, když do té neprémiové přidám aditivum? Fungují pokud se týká třeba té úrovně zakarbonování EGR podobně, nebo lépe.....? Prostě zkrátka, chybí nám srovnání a proto ta spousta dohadů, názorů, někdy až pověr. A současně možnost pro různé výrobce, aby nám tahali peníze z kapes. A tak asi nejlépe to vystihnul jistý návštěvník, když napsal:
Návštěvník píše:Nejlepší nafta je benzin :P
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Maxxmotion diesel + aditiva

Příspěvek od NOVON »

Já jsem vůči těm různým prémiovým palivům dost skeptický obvzlášť v ČR,kde se podvádí naprosto ve všem..Kdo mi zaručí,že tam ty aditiva opravdu jsou?Pokud teda jsou,tak že tam jsou v dostatečné a správné míře,aby to k něčemu bylo?Volil bych raději cestu kvalitního paliva bez aditiv a přidával si tam aditiva sám.Myslím,že jen tak bude mít člověk jistotu,že v palivu ty aditiva opravdu jsou..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
gabriiel
Příspěvky: 46
Registrován: čtv úno 28, 2013 9:12

Re: Maxxmotion diesel + aditiva

Příspěvek od gabriiel »

Souhlas, ja uz to tak zacal delat a celkem mi to vyhovuje. Nez kupovat nejakou Benzinu Verva (i kdyz zkusenost jinych je s touto naftou celkem pozitivni, bohuzel i Benzina se objevuje v seznamech nekvalitnich pump) nebo Shell V-Power, radsi natankuji nepremiovou naftu nebo aktualne Optimal Diesel bez aditivace a bioslozky a pridam aditiva a mam 100% jistotu, ze tam to aditivum je. Muzu si ho tam taky nalit kolik chci a tim treba zvysit vyrobcem udavane mazaci schopnosti, nebo cetanove cislo.

Nezatracoval bych ta aditiva uplne. Nebo kdyz uz zatracovat, tak podlozenyma laboratornima testama, jak nam tady jeden kolega z diskuze porad v kontre podsouva. Jinak se neprestanem pohybovat v eteru mezi "mam pocit ze je to lepsi" a "pouze to dela pruvan v penezence".

Osobne radsi udelam mensi pruvan do penezenky ale mam alespon dobry pocit, ze to tomu autu pomaha.
:wink:
Ford Focus MKIII TR Easy | 1.0 EcoBoost | 74 kW | Obrázek
Ford Galaxy MKIII Titanium | 2.2 TDCi | 147 kW | Obrázek
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Maxxmotion diesel + aditiva

Příspěvek od NOVON »

gabriiel: Jako testy jsou dobrá věc,ale osobně mě to nijak neuklidňuje..Dobře,vemou odněkud vzorky,a zjistí,že je vše o.k,množství aditiv je ve vyšší míře v rozmezí deklarovaného množství.(Obsah aditiv je určo "od-do",prostě nějaké rozmezí a rozhodně tam nikdo v česku nedá více než musí..) No jo,ale za týden už tomu tak nemusí být,přijede nová dodávka a ta už je aditivovaná jen na spodní hranici..O to mi jde,že prostě nikdo nezaručí stálý poměr aditivace..Pokud si to namíchám sám,tak mám jistotu..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: Maxxmotion diesel + aditiva

Příspěvek od Mav »

Dobrý den,

doporučuji toto: V zimě: Max Motion + 2dcl červené polosyntetiky 2T LiquyMoly na 60 - 70 l paliva + Envirox Dpf asist 1:4000.

V létě: Optimal diesel + 2dcl červené polosyntetiky 2T LiquyMoly na 60 - 70 l paliva + Envirox Dpf asist 1:4000.

Výsledek:
1) Bezproblémová jízda s výkonem větším o 5 - 12% - za toto dám ruku do ohně, jezdím na to již 3 roky, navýšení výkonu je cítit na prdeli ( jak říkáme my, piloti, i když v mém případě bývalý ) a měřitelné na dlouhodobé spotřebě, pokud si hlídám nohu.
2) Čistý spslovací prostor a DPF filtr.
3) Mazivost 180 -200, podle dlouhodobých zkušeností, což výrobci čerpadel berou jako dobrou z pohledu životnosti vstřiků. Mazivost 400 je podle nich málo, ale sílu změnit starou nevyhovující normu nemají, petrolejáři jsou daleko silnější lobisti.

Ps.: 10 let jezdím se 1,9Tdi 66Kw na toto: 1L nafty, 2 cm Wifu, 1,5 cm acetonu, 3,6 cm 2T polosynt Liqui Moly a při 250.000,-km lítá 205 - 215Kmh, Kunovice -Nejdek za 3,5 hodiny a spotřebě 6,3l/100 km, bezproblémovým se držením dvojkových 77Kv Octávek a i passtů, Nissan Quashai na mě v kopcích absolutně neměl, ale asi měl slabý motor

Vy tam aceton nedávejte, nemůžete, to mohou jen rotačky. Vždy jsem si dělal, co jsem si usmyslel, a přes rady těch, co nikdy nic nevyzkoušeli a říkali, že na aceton zadřu motor, jsem hloubal a pak vyhodnotil. google - acetone in fuel. a docela to funguje, liquy moly to začala dodávat pro nafťáky jako zvyšovač výkonu při akceleraci - Nitro-jet.

Více k tomu nemám co dodat, informací je tu ke všemu ( 2T motocyklový olej v naftě všude spousty).

Hezkou neděli Všem.
Uživatelský avatar
gabriiel
Příspěvky: 46
Registrován: čtv úno 28, 2013 9:12

Re: Maxxmotion diesel + aditiva

Příspěvek od gabriiel »

NOVON píše:..O to mi jde,že prostě nikdo nezaručí stálý poměr aditivace..Pokud si to namíchám sám,tak mám jistotu..
S tim naprosto souhlasim a taky jsem to tak myslel pri svem predchozim prispevku :wink: Proste nechci a nebudu kupovat pofiderni premiova paliva (i kdyz treba ten maxxmotion vypada verohodne... ale zpatky nohama na zem, jsme v CR :!: ), radsi obyc naftu a doleju si tam, co se mi libi - Vif, Ecomax, Envirox, kazdemu co vyhovuje :mrgreen:
Ford Focus MKIII TR Easy | 1.0 EcoBoost | 74 kW | Obrázek
Ford Galaxy MKIII Titanium | 2.2 TDCi | 147 kW | Obrázek
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Maxxmotion diesel + aditiva

Příspěvek od skodovkar »

Pánové, to co dělali alchymisté na dvoře Rudolfa II je proti vám naprostý odvar :lol:
Uživatelský avatar
gabriiel
Příspěvky: 46
Registrován: čtv úno 28, 2013 9:12

Re: Maxxmotion diesel + aditiva

Příspěvek od gabriiel »

Jestli myslis Mava, tak taky cumim :shock: Ja radsi nez takove laborovani, zustanu u kombinace Optimal Diesel + Millers Ecomax :wink:
Ford Focus MKIII TR Easy | 1.0 EcoBoost | 74 kW | Obrázek
Ford Galaxy MKIII Titanium | 2.2 TDCi | 147 kW | Obrázek
Ares

Re: Maxxmotion diesel + aditiva

Příspěvek od Ares »

Mav píše:Dobrý den,

doporučuji toto: V zimě: Max Motion + 2dcl červené polosyntetiky 2T LiquyMoly na 60 - 70 l paliva + Envirox Dpf asist 1:4000.

V létě: Optimal diesel + 2dcl červené polosyntetiky 2T LiquyMoly na 60 - 70 l paliva + Envirox Dpf asist 1:4000.

Výsledek:
1) Bezproblémová jízda s výkonem větším o 5 - 12% - za toto dám ruku do ohně, jezdím na to již 3 roky, navýšení výkonu je cítit na prdeli ( jak říkáme my, piloti, i když v mém případě bývalý ) a měřitelné na dlouhodobé spotřebě, pokud si hlídám nohu.
2) Čistý spslovací prostor a DPF filtr.
3) Mazivost 180 -200, podle dlouhodobých zkušeností, což výrobci čerpadel berou jako dobrou z pohledu životnosti vstřiků. Mazivost 400 je podle nich málo, ale sílu změnit starou nevyhovující normu nemají, petrolejáři jsou daleko silnější lobisti.

Ps.: 10 let jezdím se 1,9Tdi 66Kw na toto: 1L nafty, 2 cm Wifu, 1,5 cm acetonu, 3,6 cm 2T polosynt Liqui Moly a při 250.000,-km lítá 205 - 215Kmh, Kunovice -Nejdek za 3,5 hodiny a spotřebě 6,3l/100 km, bezproblémovým se držením dvojkových 77Kv Octávek a i passtů, Nissan Quashai na mě v kopcích absolutně neměl, ale asi měl slabý motor

Vy tam aceton nedávejte, nemůžete, to mohou jen rotačky. Vždy jsem si dělal, co jsem si usmyslel, a přes rady těch, co nikdy nic nevyzkoušeli a říkali, že na aceton zadřu motor, jsem hloubal a pak vyhodnotil. google - acetone in fuel. a docela to funguje, liquy moly to začala dodávat pro nafťáky jako zvyšovač výkonu při akceleraci - Nitro-jet.

Více k tomu nemám co dodat, informací je tu ke všemu ( 2T motocyklový olej v naftě všude spousty).

Hezkou neděli Všem.
2T Olej pre dvojtaktné motory a iné prísady pre zlepšenie mazacie ON

FORUM AVENSIS -Členovia fóra a fanúšikovia Toyota Avensis v POLSKU

http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501
PGM

Re: Maxxmotion diesel + aditiva

Příspěvek od PGM »

Ahoj všem příznivcům, jsem tu nově zaregistrovaný, ale toto fórum sleduji už nějaký ten rok.
Reaguji na různé dohady kolem maxxu a aditiv.
Rozhodl jsem se, že zajdu přímo ke zdroji a snad osvětlím trochu dohadů.
Napsal jsem na firmu OMV a požádal je o názor na mazivost Maxxe a případně na aditivování vifem a osvětlení, jestli vif vytváří při spalování popílek, který zanáší DPF.
Musím říci, že lidem z OMV skládám poklonu, neboť na můj dopis reagovali celkem rychle a velice slušně. :wink: :wink:
Zde přikládám original odpověď od specialisty na paliva z OMV:

Mazivost motorových naft je normou ČSN EN 590 stanovena na max. 460 µm. Tento údaj je velikost otěrové stopy, kterou vytváří vibrující kulička na standardizovaném kovovém povrchu v prostředí zkoušené nafty. Nafta má tedy tím lepší mazivost, čím je otěrová stopa menší, čili čím je údaj v µm nižší. Mazivost nafty OMV MaxxMotion diesel je dodavatelskou specifikací stanovena dokonce na max 400 µm, tedy přísněji než říká výše zmíněná norma. Kontrolními měřeními bylo zjištěno, že v praxi bývá mazivost OMV MaxxMotion diesel ještě hluboce pod 400µm. :) Jedinou nám známou výjimkou je sporný výsledek 462 µm, uvedený v testu Světa motorů. Žádné podobné hodnoty u této prémiové nafty jsme zatím nezjistili a není nám tedy známo , ve kterých testech mazivost vyšla nad 450 µm.

Nafta OMV MaxxMotion diesel je komplexně aditivovaná nafta a její další doaditivace, např. přípravkem VIF, nemá smysl. Mohlo by tím dojít k předávkování aditiv a výsledek se může projevit snížením jejich účinků. Nicméně, neslučitelnost přípravku VIF s touto naftou kvůli jinému výrobnímu postupu je nesmysl, stejně tak jako zmínka o vytváření popílku spalováním nafty s VIF. VIF je multifunkční aditiv a kromě složky zlepšující mazivost obsahuje ještě cca dalších 6 -7 složek různých aditiv.

Ze shora uvedeného tedy plyne, že mazivost motorové nafty OMV MaxxMotion diesel je zcela vyhovující i pro vozidla s motory common rail a DPF a není třeba ji dále zlepšovat. A to i v případě, že by tento parametr přesáhl hodnotu 450 µm ale nepřesáhl 460 µm. Každá, i běžná motorová nafta musí odpovídat limitu 460 µm a pro vozidla s motory common rail přece není předepsaná nafta s lepší mazivostí než je tento limit. I když samozřejmě platí, že čím lepší je mazivost, tím lépe, zejména pro moderní motory s nízkými rozměrovými tolerancemi v naftou mazaných částech.

Mazivost zlepšují např. methylestery mastných kyselin, tzv. MEŘO, které se přidávají do motorových naft jako povinná biosložka. Dá se říci, že dobrá mazivost je prakticky jedinou výhodou MEŘO, které jinak mají celou řadu nevýhod. Pokud mermomocí chcete mazivost nafty, která neobsahuje MEŘO jakožto biosložku, ještě zlepšit, je možné do nádrže s naftou (i do MaxxMotion diesel) přidat cca 0,5 – 1 % obj. 100%ního MEŘO. Prodává se u některých čerpacích stanic pod různými názvy, jako např. biodiesel, bionafta, bionafta B 100 a pod. Ke stejnému účelu může posloužit i velmi malé množství (0,1 – 0,2% obj.) rafinovaného rostlinného oleje. Samotná mazivostní přísada jako aditiv se obvykle samostatně neprodává.

Tolik konec dopisu.
Jinak informoval jsem se na VIF a spalování na popílek i u firmy VIF.CZ, ale bohužel asi dotazy zcela ignorují a nepokládají ani za slušnost mě poslat slušnou formou do .... ať nezdržuju. Takže VIF.cz mě velmi zklamala. :(
ARAGON

Re: Maxxmotion diesel + aditiva

Příspěvek od ARAGON »

Hezký příspěvek, díky :wink:
ÖMV taky chválím protože mi velice rychle poslali dříve podklady k Maxx Motionu. Jenže poslední velký nárust ceny MM a to až na 41,50 Kč v Praze mě odeslal k Optimalu Diesel a tam je svět ještě v pořádku.
Ta norma mazivosti je z mého pohledu zastaralá, platí od doby klasických řadovek s vstřikovacím tlakem 160 at. Jenže dnes máme i patnáckrát větší tlak u CR a zde platí zcela jiné podmínky pro mazivost.
Takže já mám nyní Optimal diesel + Vif a vše je OK, spotřeba,dojezd a chod motoru.
Odpovědět