Mannol 5W-50
Moderátor: Colommbo
Mannol 5W-50
Ahoj. Mam Daihatsu Charade GTti ´88, turbo benzin, 993ccm/130k, najazdenych 120tkm. Motor toci 8000 ot/min. Doteraz som pouzival Valvoline Durablend a Total Quartz 10W-40. Olej menim kazdych 5tkm, alebo po 6mesiacoch (predpis vyrobcu). Jazdim denne 20+20km plus nejake lietacky cez vikendy, takze tak do 15tkm rocne. 70% kludna jazda, 30% vyuzivanie vykonu. Doteraz som s 10W-40 nemal problem, teraz som vsak nasiel na webe Mannol 5W-50, API SL, ACEA A3 za super cenu. So znackou Mannol az taky problem nemam. Pre tento motor sa mi zda byt idealny - lahka cerpatelnost v zime, lepsia ochrana pri vysokych teplotach. Lenze - pozrel som sa do manualu a: Daihatsu predpisuje oleje API SD-SE-SF, co je OK ale neodporuca viskozitu 5W pre turbomotory. Preco? Co sa moze stat? Ma to nejaky suvis s turbom, ventilmi, vackami ? Ved pri zohriatom motore by nemal byt rozdiel medzi 5W-50 a napr. 10W-50. Teraz trosku vaham, nerad by som motor poskodil. Zaujima ma vas nazor. Dik
20 kilometrů není na teplotu oleje zas až tak málo, a pokud jezdíš ze 70% "klidně", tak ten 10w40 (a zvláště Durablend nebo Quartz) je určitě v pohodě - zvláště při výměně po 5-ti tkm - ale podle mě nemůže být na škodu použití oleje 5w50. Už proto, že ta "50" za provozní teploty lépe "dotěsní" motor, a myslím si, že právě turbo a vačka by v zimě tu "pětku" "ocenila"......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
ved tiez mam ten pocit, ze 5W-50 by hlavne v zime bola lepsia. Inak spotrebu oleja mam asi tak 0,5l/5 tkm. Ale akurat som si v historii fora nasiel moj prispevok spred par rokov, kde som pisal, ze do kupy tam bola 5W-40 a motor s nou bol hlucny. Po prechode na 10W-40 stichol. Spominam si, ze to bol taky hluk z vrchnej casti motora, spod ventiloveho vika. Hydrostely to ale nema. Tak neviem, cim to bolo sposobene.
Motor "ztichl" proto, že za studena je 10w40 viskóznější (hustší). Ale pokud s olejem 10w40 máš v tom motoru dobré zkušenosti, a máš obavy, aby si motoru "pětkou neublížil", tak "desítku" používej i nadále - tyto oleje jsou dostatečně kvalitní, a výkonné.
A někdo tvrdí - "Co funguje, neměň".....
A někdo tvrdí - "Co funguje, neměň".....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mannol 5W-50
Ja som ten olej nalial do tyota corolla e10 1.3L . Mal som 10W40. Motor mi stichol. Netreba sa bat ho naliat je to HC olej -tj zakladovy olej mineral upraveny na co najlepsie to ide. Neni to plna sintetika.
Ked som porovnaval udaje su skoro rovnake z 10W40 . Akutat moze trosku karbon rospustat ak ho je vela v motore neni to moc dobre. Uvolnovat sa musi malo a postupne.
Ked som porovnaval udaje su skoro rovnake z 10W40 . Akutat moze trosku karbon rospustat ak ho je vela v motore neni to moc dobre. Uvolnovat sa musi malo a postupne.
Re: Mannol 5W-50
dal so ho kamaratovi to Fabie HTP a prestala zrat olej a isla odvtedy skvele takze uspesne ju predalMannol 5W-50, API SL
dufam ze nezabudol povedat novemu majtelovi ze dobry olej je potrebny inak mu to bude zrat 1l na 1000km
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Mannol 5W-50
Itall nebo trapnost, dyk je to jedno.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF