M6A nebo M6AD
Moderátor: Colommbo
M6A nebo M6AD
Zdravím všechny a prosím o radu, jak rozeznat od sebe tyto oleje.
Mám doma cca 30l (v nádobách bez popisu), ale netroufnu si ho použít, když nevím, jestli je to A, nebo AD. Vím jen, že to je M6. Jde to nějak zjistit? Díky za rady.
Mám doma cca 30l (v nádobách bez popisu), ale netroufnu si ho použít, když nevím, jestli je to A, nebo AD. Vím jen, že to je M6. Jde to nějak zjistit? Díky za rady.
Re: M6A nebo M6AD
Půjde to poznat v laboratoři podle IR spektra.
Re: M6A nebo M6AD
Při použití v tom nebude moc velký rozdíl, jenom to M6A bude trochu více zasviňovat motor Výkonostně nejspíše SB/SC.
Re: M6A nebo M6AD
To sice ano, ale problém je v tom že do motoru ježděného na "Áčko" nelze dát "ÁDéčko"
Kam to má přijít ? A taky jak je to starý, bo jestli třeba 10let tak bych to nalil tak akorát do kamen. A těm to bude jedno
PS: To duplicitní téma jsem odstranil.
Kam to má přijít ? A taky jak je to starý, bo jestli třeba 10let tak bych to nalil tak akorát do kamen. A těm to bude jedno
PS: To duplicitní téma jsem odstranil.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: M6A nebo M6AD
Do coho sa vlastne pouzival v minulosti tento olej?..iba do osobnych mot. vozidiel?..ci aj v nejakych nakladnych?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: M6A nebo M6AD
Třeba do traktorů.
Re: M6A nebo M6AD
Je to do Supra, tedy Zetor Super 50, rok výroby 1965. Proč by stáří 10 let mělo tomu uskladněnému oleji uškodit? Co refraktometr, dá se tím něco zjistit? Co do viskozity je to stejné, tedy A i AD?
Re: M6A nebo M6AD
Skladovatelnost oleje (u neotevřeného) se uvádí okolo 5-ti let. A co jde o viskozitu, tak ta je u obou 30.
A tech. list uvádí u těchto olejů skladovatelnost (pouze) roky tři. Zřejmě se separují jednotlivé složky a méně aditivované "monograde" oleje mají trvanlivost ještě menší než celoroční oleje "heavy duty"....
http://www.madoil.cz/tech_listy_madoil/TL-M6A.pdf
http://www.madoil.cz/tech_listy_madoil/TL-M6AD.pdf
A tech. list uvádí u těchto olejů skladovatelnost (pouze) roky tři. Zřejmě se separují jednotlivé složky a méně aditivované "monograde" oleje mají trvanlivost ještě menší než celoroční oleje "heavy duty"....
http://www.madoil.cz/tech_listy_madoil/TL-M6A.pdf
http://www.madoil.cz/tech_listy_madoil/TL-M6AD.pdf
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: M6A nebo M6AD
Pitris píše:Skladovatelnost oleje (u neotevřeného) se uvádí okolo 5-ti let. A co jde o viskozitu, tak ta je u obou 30.
A tech. list uvádí u těchto olejů skladovatelnost (pouze) roky tři. Zřejmě se separují jednotlivé složky a méně aditivované "monograde" oleje mají trvanlivost ještě menší než celoroční oleje "heavy duty"....
http://www.madoil.cz/tech_listy_madoil/TL-M6A.pdf
http://www.madoil.cz/tech_listy_madoil/TL-M6AD.pdf
Díky za technické listy, zjistil jsem, že jediný rozdíl je de facto v kinematické viskozitě. Nakonec ale dám na rady a na oleji raději usamažím řízky , protože do motoru se už nehodí. Ač jsem tomu nepřikládal velkou váhu, jistý proces stárnutí tam bude, jak jsem si zde nastudoval https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... race-oleje a i z technických listů M6A vyplývá vysoká náchylnost, respektive nízká oxidační stálost. Ta je sice výrazně závislá na teplotě, která v pixlách v garáži určitě vysoká nebude, ale čas svou roli bude mít také.
Re: M6A nebo M6AD
1MM: Pokud nejsi z daleka,tak te toho oleje za 100 kc zbavim.Na retez motorove pily je kal delany..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: M6A nebo M6AD
to 1MM: Ten odkaz sice pojednává o "stárnutí" oleje, ale hlavně už nalitého do motoru > tam je pro životnost oleje důležitá oxidace vlivem teplot a jeho odolnost vúči ní. Nepoužitý olej degraduje hlavně tím, že při několikaletém stání se od sebe odloučí jeho jednotlivé a původně spojené složky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: M6A nebo M6AD
"Vykopal" jsem na zahradě staré oleje z poloviny 70. let min. st. Šlo o motorové i převodové oleje. Podotýkám, že celou dobu byly "venku", plně vystavené vlivům střídání teplot, jen chráněné před přímým slunečním svitem a částečně i před dešťem. Původní plastové litrové obaly byly neporušené, řada z nich nebyla nikdy otevřena. Když jsem je sléval do 20l kanystru, byl jsem překvapen, v jak dobrém stavu některé z nich na pohled byly.
Re: M6A nebo M6AD
Nezačal si "Italovatět" Na pohled dobrý
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: M6A nebo M6AD
Na pohled rozhodně lepší, než jeden Castrol, u kterého došlo po dvou měsících k separaci složek. A to strávil v převodovce mého vozu pouhý týden. Ale nepoužil bych je ani na řetěz motorovky, neměl bych tu odvahu.
P.S.: To tamtéž "uložené" vazelíny dopadly podstatně hůř.
P.S.: To tamtéž "uložené" vazelíny dopadly podstatně hůř.
Re: M6A nebo M6AD
Jasně že se článek věnuje hlavně oleji v motoru, ale dozvěděl jsem se, že teplotou se celý proces jen urychluje.Oxidace je totiž závislá (už z podstaty názvu) na přístupu kyslíku. I v motoru bude oxidovat, i když to bude stát léta v garáži. Jde o plochu, která je vystavena působení vzduchu. Rozklad složek bez působení kyslíku, jiných prvků a teploty si u M6A nedovedu představit. To je spíše otázka na chemika. Některé látky se bez působení vnějších vlivů rozkládají velmi obtížně, a myslím tím i M6A, který není nasycen různými přísadami upravující jeho vlastnosti.Pitris píše:to 1MM: Ten odkaz sice pojednává o "stárnutí" oleje, ale hlavně už nalitého do motoru > tam je pro životnost oleje důležitá oxidace vlivem teplot a jeho odolnost vúči ní. Nepoužitý olej degraduje hlavně tím, že při několikaletém stání se od sebe odloučí jeho jednotlivé a původně spojené složky.