Ložiska kol

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Itall

Příspěvek od Itall »

NOVON: To právě nebylo ve značkovém servisu. Naopak, ve značkovém servisu jsem se dověděl v podstatě to, že taková věc s výměnou ložiska spíše souvisí, ale ve značkovém servisu mají příslušné přípravky (stahovák), aby se tomu předešlo. Ale stát se může všechno.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

Itall píše:NOVON: To právě nebylo ve značkovém servisu. Naopak, ve značkovém servisu jsem se dověděl v podstatě to, že taková věc s výměnou ložiska spíše souvisí, ale ve značkovém servisu mají příslušné přípravky (stahovák), aby se tomu předešlo. Ale stát se může všechno.
Jj,mají přípravky...to jo.. :roll:
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

modelář píše:Pokud jde o prosté "přimazání", pak je nutno použít mazadlo stejného základu, jaký má vazelína nacházející se v ložisku! Nejlepším řešením je samozřejmě kompletní výměna náplně za novou, samozřejmě po důkladném "vymytí" původního obsahu ložiska.
Jak vymýt toto ložisko? PCL 15-12

Obrázek

Stačí nechat ponořené v benzínu a utřít nebo i sundat prachovku? Kolik tam pak dát vazeliny?

Je možné použít tuto? http://www.prumysloveoleje.cz/prumyslov ... e-30-0-4kg
byloObrázek
je Obrázek
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

Ohledně kvality ložisek ZKL http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... %8Dk%C5%AF

Pak je dilema. České vyrobené na zastaralých mašinách starých půlstoletí s proměnlivou kvalitou zpracování x čínské z nové fabriky, ale otázka materiál (blato?).
byloObrázek
je Obrázek
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Já bych bral české. Pokud by to byla nepřesnost vůči blátu, tak volím nepřesnost. Konec konců ložiska se, pokud vím, označují do nějakých tříd přesností, tak třeba podle toho se řídit.
modelář

Příspěvek od modelář »

To ka-spel: Jakým způsobem chceš přimazat celozapouzdřené ložisko? :shock:
Toncek

Příspěvek od Toncek »

Kupoval jsem si na fabku ložisko a na krabičce bylo SKF, a dole made in PRC. dneska je z číny snad uplně vše!
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

modelář píše:To ka-spel: Jakým způsobem chceš přimazat celozapouzdřené ložisko? :shock:
No taky mě to přišlo divný, jakým způsobem ho proplachovat. :) :?:
byloObrázek
je Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27490
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

ka-spel píše:Jak vymýt toto ložisko? PCL 15-12.....
Celozapouzdřené ložisko pořádně ani nevymyješ, ani nenamažeš......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
avatar

Příspěvek od avatar »

Dá se .Opatrně vyjmout prachovku .
modelář

Příspěvek od modelář »

avatar píše:Dá se .Opatrně vyjmout prachovku .
Ne vždy a ne u všech ložisek. Tedy ano, ale u některých "jenom jednou"... :lol:
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

Prachovka se sundat dá, ale pokud je to třeba takové provedení:

Obrázek

Jinak víkendová akce se nakonec nekonala. Kamarád automechanik nakonec zjistil, že zdroj toho šíleného hučení není přední, ale zadní ložisko na stejné (řidičově) straně. No já si říkal, proč děcka furt nadájí na kravál. A další zjištění, že dobytek co mě všechny ložiska před cca 50 tis. km měnil všechno dotáhl fest a nenechal žádné vůle, takže možná příčina, že odešlo.
byloObrázek
je Obrázek
Pkod

Příspěvek od Pkod »

ka-spel píše:Prachovka se sundat dá, ale pokud je to třeba takové provedení:

...

Jinak víkendová akce se nakonec nekonala. Kamarád automechanik nakonec zjistil, že zdroj toho šíleného hučení není přední, ale zadní ložisko na stejné (řidičově) straně. No já si říkal, proč děcka furt nadájí na kravál. A další zjištění, že dobytek co mě všechny ložiska před cca 50 tis. km měnil všechno dotáhl fest a nenechal žádné vůle, takže možná příčina, že odešlo.
Prachovka se sundat da, ale vetsinou uz to pak neni ono...
Menit mazivo u techto uzavrenych lozisek nema vetsinou moc smysl. To se tomu lozisku spis ublizi zanesenim necistot nez pomuze vymenou maziva. Pripad kdy ma vymena maziva v "uzavrenem" lozisku smysl je, kdyk je lozisko vymyvano at uz plynem nebo jinou kapalinou (coz degraduje mazivo uvnitr). Pak ano. Obcas maji loziska pro tento ucel vrtani skrz (vnitrni) krouzek.

Ten typ loziska na obrazku se dotahuje "na fest" a zadna vule se nenechava. Technologicka vule je zajistena odrobenim lozisek ve vyrobe. Casty problem vsak byva chybna montaz (jak bylo popisovano v tomto tematu) a nasledna deformace krouzku. Jeste horsi je poskozeni kulicek a drah snahou "namlatit" lozisko tam kam patri nasilim. Bohuzel, oboji je "bezna" praxe v servisech.
modelář

Příspěvek od modelář »

Pokud vím, tak ložiska zadních kol jsou na většině koncernových vozů "kuželíkového" (doufám, že se to tak jmenuje) typu, který je otevřený/snadno rozebiratelný, tzn. že je možno je přimazat/vyměnit v nich mazivo, ale hlavně je nutno při montáži dodržet nastavení správné vůle.
Itall

Příspěvek od Itall »

Toncek píše:Kupoval jsem si na fabku ložisko a na krabičce bylo SKF, a dole made in PRC. dneska je z číny snad uplně vše!
No jo a kotouče jsou ze Srbska nebo co. Když jsme to kupovali na otcovu Fábii, tak jsem nahlásil, kde je to vyrobeno a táta se dost podivoval. Tak jsem mu odpověděl za prodejce (aby se tento zbytečně neunavoval): "A můžeš být rád, že to není vyrobeno v Číně". No, a je to tady - ložiska z Číny. :shock: I když musím znovu připomenout, že proti fungování pneu Trayal ze Srbska, nemohu říci ani popel. Ovšem tomu nikdo nevěří :lol: . Mimochodem - teď jsem zas nazul na mini P107 letní ContiEcoContact3. Po zimních Matador je to na adhezi, zejména při brzdění, hrůza. Pokud není úplně čistý asfalt (a to po zimě moc není), tak mám strach, jestli zabrzdím nebo zatočím. Až se tohohle zbavím, budu rád. Ale neojeté je nevyhodím, tak se alespoň v zatáčkách neupejpám, ať jdou brzy do kytek a pořídím si PNEUMATIKY.
Odpovědět