Logan, aneb jak vyrobit problém

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Logan, aneb jak vyrobit problém

Příspěvek od Jezevcik »

Ahoj, můj švagr má do práce Logan kombi 1,6 benzín, ve kterém chce vyměnit olej. Dosud to dělal v servisu Renault, kde má kamaráda a kde i kupoval jejich olej.
Jelikož mne požádal o radu s výběrem jiného oleje, tak jsem nahlédl do jeho servisky a tam jsem se dočetl, že výrobce požaduje normu ACEA A3/B4 a viskozitu nechává na daných klimatických podmínkách.
S klidným svědomím jsem mu dal svůj Texaco Havoline 10W-40.
Švagr asi po týdnu přišel s tím, že ten servisman v Renaultu tvrdí, že se jedná o olej, který tam nepatří, protože to dosud jezdilo na "plnou syntetiku", která by tam měla být i nadále, jelikož po použití "minerálu" a následně opět "syntetiky", se mohou rozpustit usazeniny a ucpat kanálky. Nehledě na to, že "obyčejný minerál" je po pár tisících jako vazelína. Moje první otázka byla ta, jestli servisák ví, z jaké třídy základového oleje byla ta "plná syntetika" vyrobena, zdali viděl technické listy a jestli ví, že viskozita 5W-xx nebo 10W-xx nemusí vůbec nic vypovídat o kvalitě oleje. Ještě jsem mu připomněl, že výrobce určuje normu a ne viskozitu. Samozřejmě jsou normy, dle kterých je viskozita záměrně daná, ale to jsou jiné případy.

Důvod, proč to píšu je ten, že se podivuji, zkostnatělosti velké řady lidí od fochu, kteří by měli být na jisté odborné výši a ne po desetiletí papouškovat dávno překonané věci a ohánět se nefunkčními názory.
Pokud někdo máte trpělivost, tak se, prosím, na dané téma rozepište jasně danou a srozumitelnou řečí, kterou pochopí i naprostý laik, který je infikován "plněsyntetickou" inkvizicí a bojí se o průchodnost svých kanálků. Marně jsem argumentoval něco o dnešních aditivech, detergentech a disperzantech .... Můj drahý švagr mi prostě nevěří a tak bych rád, aby to slyšel i od někoho jiného.
Děkuji mnohokrát.
P.S. nedávejte odkazy na Mýty p. Černého - zbytečné....
Naposledy upravil(a) Jezevcik dne úte pro 09, 2014 22:54, celkem upraveno 1 x.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Logan, aneb jak vyrobit problém

Příspěvek od lefort »

Někoho takového asi nemá smysl přesvědčovat :|
amen.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Logan, aneb jak vyrobit problém

Příspěvek od Pitris »

Jezevcik píše:....výrobce požaduje normu ACEA A3/B4 a viskozitu nechává na daných klimatických podmínkách....
Konečně rozumnej předpis :wink:
Jezevcik píše:....S klidným svědomím jsem mu dal svůj Texaco Havoline 10W-40....
Pokud vyhovuje jeho jízdním podmínkám, tak úplně klidně. Je to velmi dobrý olej.
Jezevcik píše:....Švagr asi po týdnu přišel s tím, že ten servisman v Renaultu tvrdí, že se jedná o olej, který tam nepatří, protože to dosud jezdilo na "plnou syntetiku", která by tam měla být i nadále, jelikož po použití "minerálu" se mohou rozpustit usazeniny a ucpat kanálky. Nehledě na to, že "obyčejný minerál" je po pár tisících jako vazelína....
Jako že by "minerál" rozpustil úsady po "plné" :?: Nebo naopak :?: Ono je to ale jedno. A je to blbost !
Ale dřív se taky říkalo že Země je placatá a věřili tomu :roll: :( A jak někomu vyvrátit chybný úsudek :?:
Předně musí chtít a potom je něco tady: http://www.oleje.cz/forum/jak-spravne-v ... t3103.html Anebo je/ho nech žít v blahodárném omylu a do Logana dejte "plnou" - budete mít klid :lol:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Logan, aneb jak vyrobit problém

Příspěvek od Jezevcik »

Pitris píše: Jako že by "minerál" rozpustil úsady po "plné" :?: Nebo naopak :?: Ono je to ale jedno. A je to blbost.
Špatně jsem to zformuloval, pak to poopravil, ale Ty už jsi to mezitím odcitoval.
Viz výše.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Logan, aneb jak vyrobit problém

Příspěvek od Pitris »

Jo, byl jsem rychlej, protože na názory typu "plná" rozpustí usazeniny po "neplné" jsem alergickej :evil:
Krucinál - na co jsou potom výkonostní normy oleje :?: :!: Když je "neplná" i "plná" SL/CF, A3/B3, tak jsou ty oleje výkonostně ÚPLNĚ STEJNÉ a nic nemá co něčím rozpouštět. A jak ví, že "plná" je fakt "plná" :?: Jsou některé oleje 10w40 (i 15w50), které jsou víc syntetické než většina olejů 5w40 nebo 5w30. A docela by mě zajímalo, co (a na jak dlouho) by tam za "plnou" nalil ten servisman v Renaultu :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Logan, aneb jak vyrobit problém

Příspěvek od Jezevcik »

Jarku nerozčiluj se. Ono je to totiž daleko jednodušší. Naučíš se pár zažitých blbostí a s těmi si vystačíš. Navíc je to pro nezasvěcený lid daleko srozumitelnější, než povídání o nudných základových olejích, u kterých to začíná, které jsou velmi důležité a o jejichž významu skoro nikdo nemá ani páru.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Logan, aneb jak vyrobit problém

Příspěvek od Jezevcik »

Pikantní je to, že servisní knížka připouští různé viskozity a ne jen "ty syntetické". Renault je dealerem těchto aut, výrobcem těchto motorů a jeho zaměstnanci, který tam dělá přes dvacet let, to nedocvakne. Ono mu ale asi nemá co docvaknout. O nákupu olejů rozhoduje firma, která určuje, co se bude prodávat a mechanik mechanicky nalévá to, co je nejlepší. Vždyť jde o značkovou "plnou syntetiku" s lepšími mazacími schopnostmi :D
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Logan, aneb jak vyrobit problém

Příspěvek od Pitris »

Tome, já se nerozčiluji, já se tomu v podstatě usmívám :twisted: Jen jsem se snažil zdůraznit přímo to, co si teď napsal: "že servisní knížka připouští různé viskozity a ne jen "ty syntetické". Renault je dealerem těchto aut, výrobcem těchto motorů a jeho zaměstnanci, který tam dělá přes dvacet let, to nedocvakne"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Logan, aneb jak vyrobit problém

Příspěvek od Pitris »

Jezevcik píše:....mechanik mechanicky nalévá to, co je nejlepší....
Ano, ale většinou pro ten servis....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Logan, aneb jak vyrobit problém

Příspěvek od Pedro »

Tome,já mám tohle taky v rodině.
Býval jsem tázán od otce,několikrát v dávných časech,jaký olej do jeho v té době,momentálního auta.
Nikdy na mne ve finále nedal,nechal si poradit,povětšinou blbě,zejména neskutečně draze,v nějakém servisu. Párkrát jsem mu pak říkal,že tonto olej,když už,tak jsem schopen sehnat za necelou půlku ceny.
Co na tom,že se v autech všeho druhu a okolo nich pohybuju skoro celý život,v tribotechnice cca 85-00,a pasivně do teď.,...
Takže jezdil zejména v Castrolove době na GTX 3 Protec,pokud někdo pamatuje,a pak mnou velmi oblíbený :evil: molekuláč. Ty oleje fungovaly,to jo,ale platil za jistotu,KVALITY neskutečný prachy.
PS: Protec nebyl špatný olej,pokud se tenkrát dal sehnat za cca 2 kila. Né za 400 v servisu.
Byl to vylepšený,ano,v té době platilo vylepšený k lepšímu,GTX Castrol. Co jsem občas vyhmátnut,ještě za ČSSR v krásných plechovkách,na hogo fogo pumpách. Zejména Pruhonice. Vzal jsem i celou krabici.
Byl to takový Super Mogul Stabil. Ale nápis dělal svoje. Jo a byl za cca 45-50 kč,Mogul za 25.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9920
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Logan, aneb jak vyrobit problém

Příspěvek od Colommbo »

Ty všelijaký krásný plechovky, na který se musel použít otvírák na konzervy (Mogul, Mobil...), pamatuju taky... :oops: A švagra bych nepřesvědčoval, Tome, bo jak už se tu píše, nechce-li člověk ten dobrým radám naslouchati, lépe je snahu svou na pole jiná obrátiti. Ať si do motoru s mekánikem (příště) nalijí, co jim bude libo... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Logan, aneb jak vyrobit problém

Příspěvek od Pedro »

2 díry jemně zabroušenou tyčovinou,kvůli odštěpkům a už to teče. Nejlépe před tim do kýble s horkou vodou.
Itall

Re: Logan, aneb jak vyrobit problém

Příspěvek od Itall »

Pitris odsouhlasí 10W-40 teď na zimu? Vida ten vývoj...Za mě - :wink:
Řeči o rozpouštění usazenin pomíjím, ale napadá mě - když občas vypouštím z motoru ještě teplý Cinol 10W-40, řekl bych, že je napodiv celkem málo tekutý. U nového (a studeného) oleje to není. Objevilo se tu někde i upozornění na průsak tohoto oleje (já jsem si nevšiml) a řekl bych, že provozem spíše zvyšuje viskozitu. Možná je to i motorem. Rozhodně nemám benzin v oleji :D :wink: .
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Logan, aneb jak vyrobit problém

Příspěvek od jerome »

Suhlasim s Colommbom :wink: Ked ti neveri nech si leje podla mechanika ved on je od fachu a musi vediet co motor Dacia/Renault potrebuje :wink:
Ak vsak mas chut este s nim o tomto debatovat v prvom rade treba zistit druh jazd ktore jazdi. Pri kratkych a teraz v zime by som tu 10W40 asi nedaval. Skor na leto :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Logan, aneb jak vyrobit problém

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:Pitris odsouhlasí 10W-40 teď na zimu? Vida ten vývoj....
Kdyby sis to přečetl, tak bys viděl že jsem napsal že: "Pokud vyhovuje jeho jízdním podmínkám, tak úplně klidně". A bylo to určeno Tomášovi, který ví, jak to bylo myšleno. A jak to bylo myšleno jsem tady na fóru napsal už mnohokrát :shock: 10w40 klidně, když je málo startů a delší jízdy nebo se event. parkuje v garáži.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět