Liqui moly mos2 10w40 vs Valvoline maxlife 10w40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Jozo píše:A co ten Mobil 1 Rally Formula 5w50.....
Ten by byl hodně dobrý :wink: a možná vhodnější (ale dražší) než 10w40.
(Ale ve třídě 5w50 je jich více "dobrých" / a někdy i levnějších - Millers Oils XFS, Mogul Extreme Sport, Divinol Syntholight)

A ať už zvolíš do motoru cokoliv, tak v případě krátkých popojížďek a častých studených startů doporučuji 5w50 (40), a měnit po 10-ti tkm/1rok, při málu startů (nebo auto v garáži) a delších / dlouhých jízdách 10w50 (40,60) s výměnou po 15-ti tkm/1rok - s filtrem.
Jozo píše:.....Este sa chcem spytat ze ked je na prevodovom oleji napisane napr. Synpower GL4/GL5 mozem ho s kludom pouzit ,ked vyrobca predpisuje GL4?....
I já bych řekl, že by to vadit nemělo, pokud je předepsáno GL4 v převodovce a GL5 v difecu, tak olej s normami GL4/GL5 je použitelný v obou případech - jen je potřeba "pohlídat" příp. hypoidnost.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jozo

Příspěvek od Jozo »

Takze pojdem do toho Mobilu 5w50 ,diky Pitris. Nevadi ze je trochu drahsi to auto najazdi tak 10 000 km za rok, to je akurat jedna vymena , tych 10 000 predpisuje aj vyrobca. Este mi ostavaju tie prevodove ,chcel som tento : Mobilube 1 shc 75w90 ,ale tusim Harry niekde pisal ze velmi dobre prevodove oleje ma Shell a ze Subaru ich pouziva v prvovyrobe.
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

Jozo píše:No, dopadlo to ako som cakal. Jeden povie ze valvoline je dobry, dalsi ze je to sracka. Jedina znacka proti ktorej nikto nic nema je tusim Mobil. Takze sa vas pytam, Mobil Super S 10w40 je dobry olej ?
Tak to zase povím z vlastní zkušenosti. Na to kolik stojí je nic moc. Měl jsem ho po koupi auta ve feldě. Chrastění zdvihátek, větší spotřeba oleje. Po výměně za levnější a kvalitnější Total 5W40 ticho po pěšině a menší spotřeba. Když Mobil, tak Mobil 1 0W40 nebo 5W50 ne HC oleje s S.
Naposledy upravil(a) ka-spel dne stř dub 06, 2011 22:12, celkem upraveno 1 x.
byloObrázek
je Obrázek
Jozo

Příspěvek od Jozo »

Modelar alebo Pitris , vcera som nasiel navod na obsluhu , sice v taliancine ale vylustil som z neho ze vyrobca dovoluje prevodovy olej Gl4 alebo Gl5. Mozem tam teda s cistym svedomim naliat napr. ten Mobilube 1 shc 75w90? Podla tech.listu ma bod tuhnutia -54 . Nechcem spravit nejaku blbost a poskodit prevodovku. Teraz funguje super ,problem je ze neviem co tam je za olej a kedy bol meneny. dik
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Pokud Ti jde o převodovku, má GL4, tak by neměl být problém, i když důležitější než bod tuhnutí je viskozita při -40-ti°C. Někteří ale uvádí jen hustotu při 15-ti°C - každopádně pro dobré řazení za studena by měly být co nejnižší.
A jestli ho chceš i do difu, má GL5 - co požaduje výrobce, jen je potřeba zjistit, jak je to s "hypoidností" difu, a oleje / a to bohužel nevím....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jozo

Příspěvek od Jozo »

Chcel by som ho len do prevodovky ,do difov dam Mobilube HD80w90. Ja som myslel ze ked ma taky nizky bod tuhnutia ze bude ok. Chcel som pouzit olej podla rad Teba a Modelara ,s co najnizsou viskozitou pri -40, a nevsimol som si ze to je iny udaj. Ako to zistim ked to v tech.listoch nieje ? Este sa chcem opytat na ten Mobil 1 5w50 ,nebude s nim motor za studena hlucnejsi ako s 10w ? Lebo ako alternativu rozmyslam nad tym Totalom 10w50 co ste mi odporucali na zaciatku. citam na ten olej len same chvaly...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

SAE 10w50 je do motoru s 300tkm dobrá volba, 5w50 je vhodnější jen pro časté (zimní) popojíždění. Je možné, že s tou "pětkou" bude motor po startu trošku více slyšet, ale za cenu rychlejšího promazání / nižšího opotřebení celého motoru po startu (v mrazu).
A pokud jde o ten převoďák - když nejsou hodnoty viskozity při -40-ti °C uvedeny v TL, asi je nezjistíš. Ten bod tuhnutí nebo hustota při 15-ti °C může být - ale jen - pomocné vodítko. A nebo dát na radu někoho, kdo s tím kterým olejem má dobré zkušenosti - třeba / modelář s Tutelou Car Technyx 75W/85, FF s BP Energear SGX 75W-90, "koncerňáci" s Castrolem TAF-X.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jozo

Příspěvek od jozo »

Ok ,diky Pitris , u mna prevladaju prave tie caste starty a kratke trasy. Zajtra idem pre ten Mobil. Co sa tyka prevodoveho ,tak dnes som cital niekolko tvojich prispevkov na Castrol TAF X a celkom sa mi pozdaval takze ,si mi pomohol aj v tomto. Ta Tutela nema SAE 75w90. Prevodove oleje BP sme pred par rokmi pouzivali v kamionoch a boli fakt dobre. Raz sa stalo ze namiesto 16l mechanik z prevodovky vypustil 2,5 l a ten olej to udrzal. Ta Scania chodi do teraz a ma 1800000 km .
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Prosím Tě, ještě jedna věc - když se tady mluví / píše o dobrém řazení za studena, tak je to v souvislosti s venkovními teplotami hluboce pod nulou, a přes noc "zmrzlým" autem -

- jestli máš garáž, nebo se Tě teploty pod -10°C "až zas tak netýkají", je v podstatě jedno, který olej 75w90 GL4 použiješ - neměl by být problém ani s jedním z prodávaných.
- a vím, že Tutela Car Technyx není "devadesátka"; ale je to jeden z nejlepších olejů PRÁVĚ na ty zimy / mrazy. A "japonská" manuální převodovka se "neohřeje" při běžném způsobu jízdy tolik, aby to "pětaosmdesátka" neumazala.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jozo

Příspěvek od Jozo »

Ja verim ,ze to je dobry olej ,tak isto ako tie Millers oleje co si spominal, ja chcem ale proste olej ktory v Nitre jednoducho kupim a nemusim ho objednavat cez olejpostu a pod. Ten TAF X ma zaujal lebo niekde si dal technicke listy troch olejov a ten Castrol mal najnizsiu viskozitu pri nizkych teplotach, ovela nizsiu ako ten Mobilube co sm chcel. Garaz nemam a obcas su u nas aj 20 stupnove mrazy. Co si myslis o pripravkoch na ozivenie zostarnutych gufier na ventiloch napr.Liqui Moly?
Jozo

Příspěvek od Jozo »

Ja verim ,ze to je dobry olej ,tak isto ako tie Millers oleje co si spominal, ja chcem ale proste olej ktory v Nitre jednoducho kupim a nemusim ho objednavat cez olejpostu a pod. Ten TAF X ma zaujal lebo niekde si dal technicke listy troch olejov a ten Castrol mal najnizsiu viskozitu pri nizkych teplotach, ovela nizsiu ako ten Mobilube co sm chcel. Garaz nemam a obcas su u nas aj 20 stupnove mrazy. Co si myslis o pripravkoch na ozivenie zostarnutych gufier na ventiloch napr.Liqui Moly?
Jozo

Příspěvek od Jozo »

Ja verim ,ze to je dobry olej ,tak isto ako tie Millers oleje co si spominal, ja chcem ale proste olej ktory v Nitre jednoducho kupim a nemusim ho objednavat cez olejpostu a pod. Ten TAF X ma zaujal lebo niekde si dal technicke listy troch olejov a ten Castrol mal najnizsiu viskozitu pri nizkych teplotach, ovela nizsiu ako ten Mobilube co sm chcel. Garaz nemam a obcas su u nas aj 20 stupnove mrazy. Co si myslis o pripravkoch na ozivenie zostarnutych gufier na ventiloch napr.Liqui Moly?
modelář

Příspěvek od modelář »

Třikrát a dost! Nebo že by "opakování bylo matkou moudrosti"? :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Jozo píše:Ja verim ,ze to je dobry olej ,tak isto ako tie Millers oleje co si spominal, ja chcem ale proste olej ktory v Nitre jednoducho kupim a nemusim ho objednavat cez olejpostu a pod. Ten TAF X ma zaujal lebo niekde si dal technicke listy troch olejov a ten Castrol mal najnizsiu viskozitu pri nizkych teplotach, ovela nizsiu ako ten Mobilube co sm chcel. Garaz nemam a obcas su u nas aj 20 stupnove mrazy. Co si myslis o pripravkoch na ozivenie zostarnutych gufier na ventiloch napr.Liqui Moly?
Odcituji to pouze jednou :lol: Tak dej ten Castrol TAF-X. A o "něčem" do oleje do motoru si myslím tolik, že to do oleje nepatří. Pokud "něco" na "oživení" gufer a jiných těsnění, tak olej, který to má přímo od výrobce. Třeba Valvoline MaxLife / ten je i v 5w40. Ale říkám, do motoru, který má vyšší spotřebu oleje, olej podle toho, proč ji má zvýšenou. Na ztvrdlé těsnění MaxLife, na větší vůle olej s vyšší letní třídou SAE. (Ale čtvrt litru na 1000km není zas až tak moc).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jozo

Příspěvek od jozo »

Dvakrat mi to napisalo ze som nedal spravny kod ,na treti krat to tam skocilo a zobrazilo sa trikrat. Ja prave neviem ci to pustaju gufera alebo kruzky. To auto nezadymi ani pri studenom starte ani v zatazi. Viem len ze to nepusta turbo ,mal som dole sanie a nebola tam ani kvapka oleja. Startuje to na brnk aj pri -10. Este ma napadlo ze pri kupe tam bol novy olej. Filter som hned vymenil lebo mi po kazdom dlhsom stati a nastartovani svietilo mazanie asi 4s,olej mi vzdy stiekol vsetok do vane, teraz 2s. Myslim ze ked tam dali lacny filter,olej tiez nebude bohvieco ,mozno preto ho trochu spaluje. Dam tam ten kvalitny olej a uvidm . Dakujem vam vsetkym za rady , hlavne Tebe Pitris a Modelarovi.
Odpovědět