Liqui moly mos2 10w40 vs Valvoline maxlife 10w40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

ka-spel píše:LM s Mo2S na zdvihátka? To jste si asi oba zpletli. Myslím, že jde o LM Hydro-Stössel-Additiv http://www.liqui-moly.cz/detail/prisada ... -zdvihatka
Já jsem se nespletl. :!:
Napsal jsem
Harry píše: Uvedený Liqui Moly Mo2S řada servisů používá právě pro ztišení starých hydraulických zdvihátek. :!:
Já teda né, ale já už dávno nejsem servis..... :lol:
Já nejsem řada servisů, :lol: nikdy jsem ten olej nepoužíval, dokonce jsem jej ani neviděl..... :lol:
...a pletu se poměrně velmi málo. :wink:
Vždycky si napřed znovu přečtu, co jsem napsal, pak to teprve pošlu. :lol:


Navíc dobře vím, že hydr. zdvihátka jsou spotřebák, a nevydrží věčně, a že je třeba je občas vyměnit, a né to "léčit" olejem.:!: :wink:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Jozo

Příspěvek od Jozo »

No, dopadlo to ako som cakal. Jeden povie ze valvoline je dobry, dalsi ze je to sracka. Jedina znacka proti ktorej nikto nic nema je tusim Mobil. Takze sa vas pytam, Mobil Super S 10w40 je dobry olej ?
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Jozo píše:No, dopadlo to ako som cakal. Jeden povie ze valvoline je dobry, dalsi ze je to sracka. Jedina znacka proti ktorej nikto nic nema je tusim Mobil. Takze sa vas pytam, Mobil Super S 10w40 je dobry olej ?
Mýlíš se. :wink:
Já třeba Mobilu moc nevěřím, protože ten, co se prodává zde, je stáčený v Kolíně (nad Labem). :wink:
Už se jim také stalo, že do flašek na Mogul nalili Mobil a do plechovek s nápisem Mobil nalili Mogul..... :? :shock: :lol: :lol: :lol:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

ka-spel píše:LM s Mo2S na zdvihátka? To jste si asi oba zpletli. Myslím, že jde o LM Hydro-Stössel-Additiv http://www.liqui-moly.cz/detail/prisada ... -zdvihatka
Ano, toto může být pro motor / hydroštely (dočasně) způsob, jak "jim pomoci".
Ale šlo o olej LM přímo z výroby obsahující Mo2S http://www.liqui-moly.cz/detail/motorov ... auf-10w-40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Jozo píše:No, dopadlo to ako som cakal. Jeden povie ze valvoline je dobry, dalsi ze je to sracka. Jedina znacka proti ktorej nikto nic nema je tusim Mobil. Takze sa vas pytam, Mobil Super S 10w40 je dobry olej ?
On je taky rozdíl Mobil, a Mobil1. Ten s tou jedničkou patří ke špičce, Mobil Super S je dobrý. Ale odpovědi se Ti dostalo, protože záleží na tom, proč je vyšší spotřeba oleje:
Pitris píše:Ten MaxLife můžeš zkusit, a může to i pomoci, ale jen pokud je tam někde "ztvrdlé" těsnění. Jestli je ale ten motor už mechanicky více opotřebený, tak možná cesta ke snížení spotřeby oleje by mohla být výměna za (hustší) olej s vyšší viskozitou při provozní teplotě motoru - tj. 10w50 (např. Q8 ).
A jinak / alternativa - stejně "vylepšený" olej pro motory nad 100tkm - k oleji Valvoline MaxLife 10w40 je Sunoco Marathon 10w40, a nebo, pokud Tě zajímá Liqui Moly, tak Super Leichtlauf 10w40.
Harry píše:Kdybych měl Toyotu Landcruiser r. v. 1997 3,0 td, a na ní 300 tkm najeto, tak bych tam dal 10W50 (Total) nebo 10W60 (Sunoco)
a poradil i modelář, bjukemen a jerome
Ale pokud chceš použít 10w40, ten Mobil je zhruba na stejné (dobré) úrovni, jako třeba Agip Formula LL Plus, Esso Ultra, Millers oils XSS, Mogul Extreme (GX-FE), Q8 Formula Advanced, Repsol Elite Multiválvulas, Shell HX7 (Helix Plus), Sunoco Futura / Marathon, Total Quartz 7000, Valvoline Durablend / MaxLife......a jestli chceš "o něco lepší", tak třeba Agip SINT 2000, Motul 6100 Synergie+, Motul 300V CHRONO, Motorex TOPAZ.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jozo

Příspěvek od Jozo »

Dakujem Pitris, ja sa v tom prilis nevyznam a myslel som si ze najlepsie oleje maju tie najznamejsie znacky (najznamejsie pre mna) ako je Shell, Valvoline, Mobil , Castrol atd. , ale vidim ze nie. Ta spotreba oleja ma nejako netrapi len chcem motoru dopriat slusny olej. Na druhej strane by som vsak chcel olej ktory v pripade nudze kupim hocikde napr.po ceste na dovolenku. To u takeho Motulu a pod. asi nehrozi. A este by som rad mal vsetko od jedneho vyrobcu ,cize aj prevodove oleje. Kazdopadne dakujem vsetkym za rady .
modelář

Příspěvek od modelář »

Jozo píše:... A este by som rad mal vsetko od jedneho vyrobcu ,cize aj prevodove oleje. ...
Zcela nesmyslný, nelogický a ničím neodůvodnitelný (tedy pokud nejsi zrovna velkoodběratelem) požadavek! :idea:
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Milý Jozo!
Je vidět, že se v tom opravdu moc nevyznáš. Konkrétně Motul, je jedna z nejlepších značek, co se kvality a nejmodernějších technologií týče, a má zastoupení po celém světě. http://www.motul.com/
Určitě i v jižní Evropě, kam se většinou jezdí na dovolenou.
Jinak bývá dobrým zvykem, brát si na dovolenou 1 až 2 litry motorového oleje s sebou. :wink:
Dále jsi opoměl podstatnou věc: auto s najetými 300 tkm, má už "to nejlepší" jaksi za sebou, a s opotřebením motoru stoupá i jeho náročnost na viscositu oleje.
Olej SAE 10W40 byl do motoru doporučen původně, tedy do nového motoru. Pokud chceš motoru dát opravdu "slušný" olej, měl by to být tedy nyní už olej alespoň SAE 10W50 (Total Quartz Racing), nebo na léto i 15W50 (Motul Competition 300 V).
Zvláště, pokud pojedeš na dovolenou na jih, dost lidí na něj jezdí v dražších, větších turbomotorech u nás, dokonce i v zimě.
Total je zastoupen v celé Evropě, a kde by náhodou nebyl, je možné nahradit jej olejem Elf. Je to totiž už dnes jedna firma. Také jejich receptury jsou dávno velmi podobné, nebo shodné (ELF LES PLEIADES 10W-50 ).

Kdyby jsi náhodou jel na dovolenou na východ, tak se není čeho bát, tam, na Ukrajině a v Rusku, je v olejích daleko větší výběr všech světových značek, než zde, ve střední Evropě.:!:

O olejích 10W60 psát raději nebudu, řada lidí se jich zbytečně bojí, Ty možná také.... :wink: :)

Mít všechny oleje od jedné značky, je sice možná z určitého úzkého hlediska výhodné, ale značně to komplikuje volbu správného oleje. :!: :wink:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Jozo

Příspěvek od Jozo »

Ok Harry, dajme tomu ze tam dam ten 10w50 olej, nebude mat auto vacsiu spotrebu nafty? Lebo uz som si tu par takych nazorov precital. Modelar , ty by si mi aku znacku prevodovych olejov odporucil? Prevodovka +transfer 75w90 GL4 ,dify 80w90GL5.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Jozo píše:Ok Harry, dajme tomu ze tam dam ten 10w50 olej, nebude mat auto vacsiu spotrebu nafty? Lebo uz som si tu par takych nazorov precital.
To se může stát.:!: Rozdíl mezi spotřebou PH olejů 5W30 a etalonového oleje 15W40 je při ideálních podmínkách, od 2 % až po celých 5 %..... :lol: :lol:
Takže jestli tu cca půlku % mezi 10W40 a 10W50 poznáš, tak si poklepej na rameno, dej si panáka, a nech si od každého vykat.... :lol:
Jozo píše: Modelar , ty by si mi aku znacku prevodovych olejov odporucil? Prevodovka +transfer 75w90 GL4 ,dify 80w90GL5.
Nevím, co Ti poradí Modelář, já bych si vybíral odtud: http://www.lubadmin.com/Restitution.asp ... rametre1=7
Asi to co by vyhovovalo a bylo dostupné, a pokud možno jen jeden olej, asi by to byl TRANSMISSION SYN FE 75W90. :)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
modelář

Příspěvek od modelář »

Jozo píše:... Modelar , ty by si mi aku znacku prevodovych olejov odporucil? Prevodovka +transfer 75w90 GL4 ,dify 80w90GL5.
Neporadím Ti žádnou "značku", poradím Ti hledat oleje, které pokud možno přesně odpovídají předpisu výrobce vozu + k tomu musíš zohlednit specifika vozu, klimatických a provozních podmínek, v nichž s ním budeš jezdit. Např. japonské převodovky vyžadují oleje s co nejnižší "spodní" (při -40 st. C) hodnotou viskozity... Těch faktorů, s nimiž je třeba počítat, je prostě víc, ale nejlépe si s nimi můžeš poradit právě Ty sám! :wink:

P.S.: Kdybys měl auto, které důvěrně znám z hlediska servisování, tak Ti rovnou napíšu, použij ten a ten olej a žádný jiný, ale v tomto případě jsem byl nucen napsat to, co jsem napsal výše.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Jozo píše:Ok Harry, dajme tomu ze tam dam ten 10w50 olej, nebude mat auto vacsiu spotrebu nafty?
Sice nejsem Harry, ale já mám zkušenost, že olej 10w50 může v některých případech oproti 5w40 spotřebu paliva i snížit. "Hustší" olej dokáže lépe vymezit provozem již event. zvětšené vůle v motoru, a není potřeba "na to tolik šlapat". Ale každopádně je to jen v řádu několika procent.
Jozo píše:.....by som vsak chcel olej ktory v pripade nudze kupim hocikde napr.po ceste na dovolenku.....
Myslím si, že v případě Totalu nebo Q8 nebudeš mít problém, ale vůbec není od věci (jak zmínil Harry) si litr vždy vzít sebou. A s jejich kvalitou určitě problém mít nebudeš.....
Jozo píše:Modelar, ty by si mi aku znacku prevodovych olejov odporucil? Prevodovka +transfer 75w90 GL4 ,dify 80w90GL5.
A nejsem ani modelář, ale k tomuto jen toliko, že GL předepsaná výrobcem převodovky / diferenciálu je NUTNÉ dodržet, a SAE je vhodné dodržet (nejít hlavně NAD první číslo). Jen místo GL4 může být GL4+ (vylepšená GL4). Ale bohužel i v olejích stejné SAE jsou dost velké rozdíly v nízkoteplotních vlastnostech, proto je (jak zmínil modelář) dobré si napřed zjistit tyto údaje v technických listech.....A mrkni třeba i na http://www.millersoils.cz/23--prevodove-oleje.html (a třeba TRX Synth 75w90 GL4/5). A i tam bys našel i motorák.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Pitris píše: Sice nejsem Harry, ale já mám zkušenost, že olej 10w50 může v některých případech oproti 5w40 spotřebu paliva i snížit. "Hustší" olej dokáže lépe vymezit event. provozem již zvětšené vůle v motoru, a není potřeba "na to tolik šlapat". Ale každopádně je to jen v řádu několika procent.
Já jsem to nechtěl tak detailně rozvádět, abych to nekomplikoval, a nezamotal mu hlavu. :lol:
Samosebou s Tvým názorem se plně ztotožňuji, já sám právě z důvodu vyššího olejového filmu používám 10W60. :wink:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Jozo

Příspěvek od Jozo »

A co ten Mobil 1 Rally Formula 5w50 , ten by nebol dobry ? Alebo je do toho motora 5w50 nevhodny? Este sa chcem spytat ze ked je na prevodovom oleji napisane napr. Synpower GL4/GL5 mozem ho s kludom pouzit ,ked vyrobca predpisuje GL4? Lebo vcera som cital na 4x4 fore , dali taky olej do mitshubishi L200 a mali problem s radenim. Tusim to bol valvoline.
modelář

Příspěvek od modelář »

Jozo píše:...napr. Synpower GL4/GL5 mozem ho s kludom pouzit ,ked vyrobca predpisuje GL4? Lebo vcera som cital na 4x4 fore , dali taky olej do mitshubishi L200 a mali problem s radenim. Tusim to bol valvoline.
Vadit by to nemělo, ale já bych to přesto nedělal. A jestli měli problém v L200, tak to nebyl problém GL4/GL5, ale primárně příliš vysoké "spodní" hodnoty viskozity! Ale na to jsem už výše upozorňoval.
Odpovědět