Lexus IS 250

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
sweetytv

Lexus IS 250

Příspěvek od sweetytv »

Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli tady někdo máte zkušenosti s IS250 a oleji do ATF a motoru? Ve všem jezdím Millers Oils a teď mám po koupi auta v motoru Castrol Magnatec 5w40. Rád bych se vrátil na viskozitu udávanou výrobcem, tedy 5w30 a Miller doporučuje hned dva oleje. Jeden je 5w30 C3 a druhý 5w30 ECO, který má ford normu. Tady na fóru jsem se dočetl, že C3 je vlastně pro TDi s DPF, ale že je i dobrý pro přímovstřikový motor, aby tolik nekarbonoval a olej ECO by neměl mít tak dokonalý olejový film, protože je víc řídký? A další jestli někdo máte zkušenost s olejem Millermatic ATF SP III WS do ATF? Origo Toyota olej zde nekoupím a tenhle olej splňuje normu Toyota WS. Na zahraničních fórech všichni píšou, aby se používal jen originál, ale kupovat olej přes Ebay se mi moc nechce díky. A na závěr, znáte nějaký dobrý servis přes Aisin převodovky? Chci vyměnit olej a filtr a do nějaký "garáže" se mi to dávat nechce. Díky :wink:
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Lexus IS 250

Příspěvek od lefort »

Jaký je rok výroby auta? Nájezd? Typ provozu? Zůstal bych s klidem u 5w40 (je sice méně stabilní než 5w30, ale zato snese větší teplotní zatížení), C3 je zbytečné a olej se sníženou HTHS možná tak na couračky po městě. To, že se s olejem pro DPF bude méně vytvářet karbon je nesmysl. Tím ATF (automatic transmission fluid, tedy kapalina do automatické převodovky) pravděpodobně myslíš samotnou automatickou převodovku. Doporučuji položit dotaz na millersoils.cz v sekci "Diskuze a ohlasy" kde poradí konkrétní produkt, ostatně stejně tak i s motorovým olejem. Co se týče servisu, existují firmy, specializující se na opravy automatických převodovek - zkus pohledat na internetu.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Lexus IS 250

Příspěvek od Pitris »

Ani já se nebudu pouštět do automatických převodovek bo minimum zkušeností a omezím se na motor.
Nejdůležitější je včasná výměna oleje a i levnější olej měněný častěji je lepší jak superolej vyměněný po 20-ti tkm. Má rada je olej ACEA A3 (nebo C3-10) a 5w30 na krátký jízdy, 5w40 na kombinovaný provoz město/venku a nebo 10w40 na dlouhé jízdy a málo startů (klidně Millers XF nebo EE nebo 'od nich' i Trident) a výměnu při krátkých po 10-ti a při delších do 15-ti tkm / po 1 roce.
A co jde o (ne)zakarbonování motoru, tak tomu zabráníš nejlíp když motor nebudeš podtáčet, necháš otáčkoměr☺ mezi 2 - 4tis. a po dobrém prohřátí ho občas podržíš i u max. otáček :wink:

PS: Millers XF i EE jsou v SAE 5w/xx C3-10.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
sweetytv

Re: Lexus IS 250

Příspěvek od sweetytv »

Děkuji za rady. Je to rok 2007 a má 150 000 km. Trasy jezdím spíš krátké, maximálně 30km a jelikož má Lexus skoro 6,5 litrů oleje, tak se bude zahřívat déle. Takže zvolím 5w30 C3 a výměna po 10-15 tis. km. Děkuji
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Lexus IS 250

Příspěvek od Pitris »

Já osobně bych raději koupil 7 litrů Sunoca Gold 5w40 za tisíc peněz a měnil po 10-ti tkm.
A alternativa k ATF od Millera je třeba Yacco ATF.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2260
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Lexus IS 250

Příspěvek od tonny »

sweetytv píše: znáte nějaký dobrý servis přes Aisin převodovky? Chci vyměnit olej a filtr a do nějaký "garáže" se mi to dávat nechce. Díky :wink:
Já měl Explorera ve čtvrtek v garážové autodílně v Klentnici u Mikulova. Chtěl jsem si pořád vyměnit častěji část oleje sám (sundáním vany a vypuštění chladíčů, prostě co vyteče) ale nakonec se rozhodl to zavézt do malého servisu, docela slušně vybaveného i pro výměnu oleje s čištěním automatu. Na netu je dost servisů, které se tím zabývají, např. http://suvik.cz/sluzby.html (osobně neznám, jen příklad).
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Lexus IS 250

Příspěvek od BigBang »

Jestli ještě nejsem úplně blbej, tak IS250 je benzín, tak proč tam chceš cpát ACEA C olej? Ten byl vytvořen zejména kvůli filtrům částic...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
sweetytv

Re: Lexus IS 250

Příspěvek od sweetytv »

Děkuji za alternativy, ale mám Millera u kamaráda za nákupní cenu, takže se dostanu za 5 litrů skoro na cenu toho Sunoca, to samé ten ATF olej. Že C3 olej je pro DPF jsem četl, ale prý C3-10 je ok. Ještě mi kamarád nabídl Millera nano 5w30ECO, který má Ford normu a je to A5, ale o Ford normě jsem četl, že nemá tak kvalitní olejový film?
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Lexus IS 250

Příspěvek od Jezevcik »

Toyota ve svých manuálech obecně doporučuje oleje se sníženou HTHS viskozitou a dokonce upozorňuje, že jsou zdaleka nejvhodnější, ale zároveň připouští i použití olejů 15-W40 nebo 20W-50. Mnohdy jí u dieselů bez DPF stačí i prehistorická API norma CD! Mezi řádky čtu toto: "Lejte tam ty nejekologičtější oleje, jaké existují, ale když použijete ty obyčejné, tak se vůbec nic nestane".
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Lexus IS 250

Příspěvek od Pedro »

Dalsi, co je rozhodnut, toz rady netreba.
Dávat zbytecne C, jak pise BiBa.
To uz je lepsi jakakoliv 5-40,10-40...
I zde zatracovany (jsem vyjimka) Magnatec.
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Lexus IS 250

Příspěvek od Shi »

sweetytv píše:Ještě mi kamarád nabídl Millera nano 5w30ECO, který má Ford normu a je to A5, ale o Ford normě jsem četl, že nemá tak kvalitní olejový film?
Nejde o kvalitu filmu, ale o tloušťku filmu. Čím tenčí film, tím menší odpor, tím menší spotřeba paliva. Proto to ECO. Jenomže taky platí, čím tenčí film, tím menší ochrana, tím větší ztráty oleje, tím větší průsak paliva do oleje ...

Jinými slovy ECO olej bych si dobrovolně do auta nedal ani u auta nového, u auta, které má najeto 150 000 km, je to pak už totální nesmysl.
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Lexus IS 250

Příspěvek od Shi »

sweetytv píše:Trasy jezdím spíš krátké, maximálně 30km a jelikož má Lexus skoro 6,5 litrů oleje, tak se bude zahřívat déle. Takže zvolím 5w30 C3 a výměna po 10-15 tis. km. Děkuji
Krátké trasy znamenají, že interval výměny oleje se má zkrátit na polovinu. Pokud máte v návodu, že se olej mění po 16 000 km, tak ho máte měnit po 8 000 km ... Aspoň já to tak v návodu k autu psáno mám a výrobce dobře ví, proč to tam píše. Obzvlášť, pokud se rozhodnete pro olej "C3", tak byste neměl 10 000 km přetahovat už kvůli hodnotě TBN.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Lexus IS 250

Příspěvek od Pitris »

sweetytv píše:Děkuji za alternativy, ale mám Millera u kamaráda za nákupní cenu....
Jestli možno i Trident, dal bych http://www.millersoils.cz/trident-5w40
Nebo - jestli garáž nebo málo startů za velkých mrazů http://www.millersoils.cz/ee-semi-synthetic-10w40?c=223 nebo http://www.millersoils.cz/xfe-10w401
Ony ty oleje bez C3 mají vyšší TBN právě pro ty kratší jízdy a neprohřátý olej....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět