kvalita benzinu

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od bio »

A čo si, Kefalín, predstavujete pod tou aditivácijou?
Tady bude zakopaný pes, všeobecně každý benzín obsahuje aditiva, ovšem někteří distributoři přidávají další aditiva "navíc". A to pak prezentují jako výhodu jejich paliva.
Naposledy upravil(a) bio dne pon led 29, 2018 16:19, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Pitris »

Tak ano. Každý benzin obsahuje aditiva. Jenže ty "obyčejné" benziny mají hodnotu mazivosti HFRR jen aby splnily normu - někde u 760-ti jednotek (tuším že µm), kdežto ty doaditivované někde mezi 400 - 250. A jak tady kdysi "proběhl" test benzinů ve Světě Motorů, tak po přidání VIFu do "obyčejného" benzinu ONO a Lukoil (tehdy), ty µm "poskočily" z nějakých těch 750-ti na ale 260. (Čím míň, tím líp, protože by to měl být průměr vydřené plošky u mazivostní zkoušky). A neboť, poněvadž a nóbrž se nedělá mazivostní a čistící balíček aditiv zvlášť ale vždycky dohromady, tak když to maže, tak nejen že to jede☺ ale i čistí.... A tak je to spravne, tak to ma byt....:)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od NOVON »

Dneska jsem bral Optimal 95E a na pistoli byla nalepka E5 a stejna nalepka i na klasickem N95.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Colommbo »

U pumpy EO ve vedlejším městečku, kde pravidelně beru, stále původní označení. Oba benzíny musejí mít E5, ale je-li mezi nimi (nejen cenový) rozdíl, zákazník by měl být zpraven zcela jednoznačně.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
korkmaz
Příspěvky: 10
Registrován: úte říj 10, 2017 9:27

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od korkmaz »

Co si myslíte o palivech z Makra? Já několikrát bral při nákupu a rozdíl od čehokoliv jiného jsem nepoznal. Prý je dodává koncern Mol a cenově teď v akcích (tento víkend už druhá za cca 2 týdny) je to asi nejlevnější benzín co se dá běžně koupit.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Jerry3 »

Pokud rozdíl nepozná motor tvého vozu, pak jsou oktanová hodnota a nejspíše i další parametry benzínu v pořádku - z hlediska požadavků onoho motoru. Jediné, ovšem neméně důležité, co se však pozná až časem, je tvorba úsad v motoru. A těm můžeš zabránit tankováním dostatečně aditivovaného benzínu anebo dodatečnou aditivací toho neaditivovaného jaksi svépomocí, s využitím k tomu určených aditiv.

Jinak informací k této věci je zde, na fóru, přehršel.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Pitris »

Je možné že jim dodává MOL - chtělo by to se tam zeptat na produktový list (či jak se hen to jmenuje). Ovšem taky si myslím že třeba jako ONO - kde je prioritou nižší cena - to palivo bude "jen" odpovídat normě. Bude bez dodatečných čistících a mazacích aditiv. A jak napsal Jerry, je vhodné je z déledobějšího hlediska do benzinu při tankování přidat. Třeba VIF, Wynn's nebo Millers.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Durex »

NOVON píše:Dneska jsem bral Optimal 95E a na pistoli byla nalepka E5 a stejna nalepka i na klasickem N95.
To je v pořádku,protože Optimal 95E je klasika doplněná aditivací a dovolím si tvrdit,že vifem - když sem si přečetl letáček tohoto prémiového paliva(někdy 2 roky na zpět),tak se to shodovalo s letáčkem vifu ... A jelikož oba benzíny obsahují do 5% lihu,tak oba musejí mít E5 ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
nomacorc
Příspěvky: 87
Registrován: úte led 30, 2018 14:50

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od nomacorc »

Nedávno se mi dostal do ruky dodací list z jednoho Robin Oilu, zajímalo mě kolik procent je u nafty fame, což bylo 6,9%, ale zarazilo mě, že u BA95 bylo 0% ethanolu.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Libor »

Nevím, kde to dát. Týká se to především kvality současných paliv (benzínu), tak snad jsem správně.
Včera jsem vytáhl sekačku na trávník, dolil benzín (vždy dávám aditivovaný Optimal od Eurooilu) a asi po deseti minutách provozu motor vypnul a nešel už "nahodit". Podotýkám, že sekačku mám třetím rokem a jedná se o 4T. Po laborování se svíčkou, která se jevila v pořádku, jsem se rozhodl vyčistit karburátor. Rozebral jsem sání, odpojil lanka, pružinky (mnoho pružinek) a po demontáži spodního víka karburátoru jsem se zděsil. Na spodku zvláštní úsada, něco jako "vodní kámen" a na něm hnědá mazlavá hmota. Hmotu a "vodní kámen" jsem odstranil, vyčistil trysku, vše složil a sekačka chytla "na brnk".
I když karburátor sekačky občas odkalím, takový humus jsem (i u aditivovaného benzínu) nečekal. Hnus toto :(
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Jerry3 »

Biosložka.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Bramborak3 »

Ja beru právě ten Eurooil 95 obyc, kde je málo aditiv a narvu tam Millers petrol power aditiva. Do bmw i do moto R1. Zvysim si oktany cca o 2 jednotky a cistim a mažu..d
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Jerry3 »

Z hlediska dlouhodobého odstavení je to ale k prdu.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Libor »

Jerry3 píše:Biosložka.
Bez pochybností. Nicméně, otvírám oči s tím, že už si bláhově nemyslím nic extra pozitivního o kvalitě aditivovaných paliv. Zářný příklad budiž ty úsady "dvojího druhu". Aditivace je zřejmě nedokáže eliminovat tak, jak jsem původně předpokládal. Docela by mě zajímalo, za jakou dobu by se sekačka zastavila na obyčejný benzín, resp. jak by vypadalo víčko karburátoru.
Koketuji s myšlenkou dodatečného palivového filtru, jako mám třeba na čtyřkolce, zbytečnost?

Bramborak3:
ten mám doma od neděle doma taky. Optimal by měl mít aditivaci VIFem, jestli jsem nebyl zbaven smyslu, tak jsem tuto informaci zahlédl zde na fóru. Nicméně si naděje nedělám, ten sajrajt se v systému musí někde "usadit", pokud není palivový filtr.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Jerry3 »

I ten palivový filtr je k prdu.
Odpovědět