kvalita benzinu

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Jerry3 »

Jak tu jerome psal o těch vlohách, tak jsem v sobě k stáru nečekaně objevil další, pro řidiče nepříjemnou: vidím, co jiní nevidí. Např. fólie v lepených čelních sklech aut, tetelení vzduchu nad přední kapotou při pomalé jízdě a vnější teplotě -10 st. C... U očaře jsem s tím byl v pátek, neurolog mě čeká v pondělí.

No a pokud jde o benzín, již u třetího auta pozoruji nižší spotřebu na benzín od ONO, u prvniho auta vyšší spotřebu při tankování vysokooktanovych premiovek, a auto, jehož motor byl mimořádně citlivý na vlastnosti benzínu, už nepoužívám, byť ho stále ještě vlastním.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od jerome »

Tak to si pekne poxral. Dr.ti v tomto nepomozu. Oni nemaju sajnu o takychto vlohach. Je prevdepodobne ze od urologa budes presmerovany k chocholouskovi :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Colommbo »

To ti fakt nepřeju, Jardo, blbě se s tím žije... :) A možná by to chtělo změnit fórum... :lol: :lol: :lol:
P.S. Ve své studii o ženách za volantem jsi psal, pokud si to pamatuju dobře, že řidič má koukat dostatečně dopředu (tedy do dálky), aby mohl předvídat, a ne jako ženský pár metrů před nárazník. Tak proč sám čučíš na(d) kapotu... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Pitris »

U mne s ONO-em nikdy problém. Ani s kvalitou, ani se spotřebou. Ale vždycky ho doVIFím....:wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od lengy60 »

Jerry3: Nedávno jsem někde četl,že stáří přináší netušené možnosti.Za sebe říkám,že si některé mohou klidně strčit do zádele,bo poslední dobou také navštěvuji lékaře,o jejichž existenci jsem doposud neměl nejmenší tušení. :oops: Pokud jsem tedy ve středním věku,tak radši ani nechci domýšlet co přinese stáří,ale budu se držet věty z toho vtipu o chlapíkovi co padá z výškové budovy a v každém patře říká, "zatím je to dobrý". Jinak ti samozřejmě přeji,ať vyšetření dopadnou co možná nejlépe a nevyleze z toho nějaký větší průšvih. :wink:
jerome: Urolog a neurolog jsou poněkud odlišné disciplíny,byť moje paní občas říká něco v tom smyslu,že stačí málo a chlapovi spadne mozek do kalhot. :lol:
Co se týče ONO,tak mám podobné zkušenosti jako J a J, :wink: nejhorší snad byla s Shell V-Pover Racing 100. :?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od jerome »

Tiez sa mi zdalo divne naco si ma ist urologovi vysetrit genitalie, ked ma vidiny :mrgreen: a ono ja som si to zle precital 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Pitris »

Teda nějak mě nejde na pochopa co to má společného s benzinem :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od lengy60 »

Tak kdosi tady zmínil cosi o vlohách a talentu a nějak se to zvrtlo. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Jerry3 »

Pitris píše:Teda nějak mě nejde na pochopa co to má společného s benzinem :?
To je jednoduché: někdo ty rozdíly vnímá, jiný ne. :)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Colommbo »

Já (nebo můj motor) tedy spíš nee. Akorát nevím, je-li to dobře nebo špatně... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od skodovkar »

Průměrně vnímavý člověk pozná, že auto se dá více podtočit, lépe jde za plynem, nemusí se tak často podřazovat... Vynikne to hlavně u motoru s nízkým výkonem. Třeba tříválcový šestiventil s maximem 106Nm je velice dobrá pojízdná zkušebna :idea:
Brávali jsme hodně u Agipu, pokračujeme MOLem a nemám stížnosti ani bez VIFu.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Durex »

kornel píše:..toto som už objasnil, že to nieje o tom, že ma to nezaujíma.. len že toto teraz tu neriešim, bavím sa čisto len o výkone, resp. pocite z neho. Mimo to predpokladám, že bežné značkové pumpy kde je normálna pravidelná výtoč ,neponúkajú žiadne nekvalitné brečky, ale palivá ktoré zabezpečia to čo človek-motor "očakáva".. Mne sa teda doteraz nikdy nestalo, že by som natankoval niečo špatné, s čím by motor akokoľvek protestoval alebo vykazoval nejaký neduh (tankujem len na značkových pumpách, kde je pravidelná výtoč palív).
No vidíš a já třeba u ONO natankoval skoro plnou do své bývalé mazdy 323 95-ku a najednou na volnoběh houpaly otáčky,přidání plynu bylo mdlý a auto mělo (byť je to jen pocit a nemám papír z brzdy) znatelně menší výkon. Po dalším tankování u Agipu najednou bylo vše ve starých správných kolejích ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Durex »

kornel píše:Viac sa k tejto téme a tejto konkrétnej debate vyjadrovať nebudem, čo som napísal, za tým si stojím.. nakoľko to, čo nemám nejakým spôsobom overené-preukázané a čo je zároveň z titulu logiky a uváženia faktov skôr nezmysel, než možná skutočnosť.. tomu len ťažko uverím. Subjektívnym pocitom a vlastným domnienkam v určitých mnohých oblastiach neprikladám moc veľku váhu.. (a dvojnásob na technickom fóre 8) ) ..či už sa to niekomu páči alebo nie chlapáci :D
Představ si atmosferický motor s kompresí 12,5:1,kde je pevně daná palivová mapa a i předstih. Nekecá ti do toho žádná lambda. Jediné,co ovlivní proces spalování nebo řízení motoru,je poloha tps,resp její správné seřízení a podtlaky v sání na jednotlivých válcích.Taky teplota vzduchu (ale to není v nějakých řádech ...),ale ta při tankování je de facto konstantní. To ostatně platí o ostatních vyjmenovaných vstupech. Takže nakonec ti z toho vypadne jen to palivo. A ihned začneš pozorovat ostřejší reakci na plyn,vyšší volnoběh,změní se vůně výfukových plynů a jde to prostě líp. Podle PP klesne i spotřeba i když v tomto směru záleží na stylu jízdy a třeba spotřebu dle PP bych bral v mém případě s větší rezervou než subjektivní pocit. Neřeknu ti,zda je zrychlení z 0-100 km/h za 3.1s nebo 3,ale jde to prostě líp. Stejnou změnu sem pozoroval u mého boxeru po výměně standardních ngk svíček za platinový brisky. Ostřejší reakce na plyn po překonání 3 000 ot. Tím chci říct,že nemusíš být nadčlověk,ale stačí pozorně poslouchat a vnímat: kolikrát je to víc,než nějaký graf ... A to si dovolím tvrdit na tomto odbornějším fóru.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od lengy60 »

Ale tak může být,před pár lety se u nás u ONO stalo,že kdo natankoval,tak dojel do vzdálenosti 100-500 m,podle toho kolik měl zbytek v nádrži.Tehdy to ovšem byla chyba dodavatele,respektive špatně vyčištěné cisterny,takže jim tam šplouchli nějakou směsku.Majitelům zaplatili opravy a jelo se dál,od té doby nepamatuji žádný problém.Druhé ONO je blíž k hranici,čekačka vždy minimálně na 15 minut,samý soudruh s NDR,takže to by se jim asi moc nerentovalo,kdyby hráli nějakou levou :idea: a kamioňáci,kterých tam jezdí také hafo by je asi rovnou pověsili do průvanu. :lol: Také pamatuji čerpačku OMW,kde po natankování auto nejelo,kolega měl jednou docela problém vrátit se s rozvozu zpátky na základnu,takže je to spíše o jednotlivých benzínkách než o jménu,teď samozřejmě nemyslím úplné no name benzínky.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: kvalita benzinu

Příspěvek od Durex »

A v poslední řadě by stálo ještě zmínit to,že v dobách opravdového fachmanského ladění motorů neměli páni ladiči žádné přístroje a měřáky a ladili to jen podle ucha a hle. Ono to fakt fungovalo. A třeba když doma ladím třeba 2Vál,tak ho taky ladím na ucho vždy sem se trefil po přeměření. Jednou se mi povedl na ucho seřídit i 4 vál a po přeměření by korekcí ani nebylo skoro třeba ... Ale to už bylo dost o náhodě,to přiznám zcela bez mučení. A pro změnu už já nemám co k tomu asi víc dodat ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět