Pitris myslíš že tam muže bejt ten mogul i 15tis km?Pitris píše:Olej provozem nejdříve ŘÍDNE, houstnout začíná až po několikatisíckilometrovém přetažení výměnného intervalu - pokud mění po 10-ti tkm, neviděl bych v tom problém....FF píše:...je ti dúfam známe, že olej je v priebehu nájazdu kilometrov čím ďalej tým "hustejši" a "hustejší"?! Takže povedzme po 10000km je zo SAE 10W kľudne niečo ako SAE 15W... ...takže ten SAE 5W bude vždy výhodnejší!
kolik oleje do tdi?
Moderátor: Colommbo
Těch 15tkm je sice předepsaný interval výměny od výrobce motoru, ale to je "strop", a při ideálních podmínkách provozu - což 90% řidičů (a motorů) NEMÁ !!
Nejhorší pro výdrž oleje jsou časté starty, a krátké jízdy - tam olej nejrychleji chemicky degraduje (vyčerpá svou alkalickou rezervu), a vhodné je ho měnit třeba už v půli výměnného intervalu. Čím jsou jízdy delší, tím je možné ten interval prodlužovat blíže k tomu předepsanému - když to napíši zjednodušeně, pro olej je nejlepší nastartovat,
a jet, a jet, a jet.......A něco je napsáno i tady:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus9
Pro Tvé jízdní podmínky
Nejhorší pro výdrž oleje jsou časté starty, a krátké jízdy - tam olej nejrychleji chemicky degraduje (vyčerpá svou alkalickou rezervu), a vhodné je ho měnit třeba už v půli výměnného intervalu. Čím jsou jízdy delší, tím je možné ten interval prodlužovat blíže k tomu předepsanému - když to napíši zjednodušeně, pro olej je nejlepší nastartovat,
a jet, a jet, a jet.......A něco je napsáno i tady:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus9
Pro Tvé jízdní podmínky
bych viděl ideální výměnu tak do 12-ti tisíc km - nebo každopádně (maximálně) PO 1 ROCE.Anonymous píše:.....jezdím vzdálenosti 20km tam a zpět.Auto je celoročně garážovaný tak že ta 10W40 tam stačí né?Auto je 25dní v provozu dojíždím s ním do práce a jestě spousta ježdění okolo.....
Tak interval nechám na 10tis tím nic nepokazím .Koupím 5litru a uvidím kolik se tam vejde aby to bylo v pulce měrky.Pitris díky moc za radyPitris píše:Těch 15tkm je sice předepsaný interval výměny od výrobce motoru, ale to je "strop", a při ideálních podmínkách provozu - což 90% řidičů (a motorů) NEMÁ !!
Nejhorší pro výdrž oleje jsou časté starty, a krátké jízdy - tam olej nejrychleji chemicky degraduje (vyčerpá svou alkalickou rezervu), a vhodné je ho měnit třeba už v půli výměnného intervalu. Čím jsou jízdy delší, tím je možné ten interval prodlužovat blíže k tomu předepsanému - když to napíši zjednodušeně, pro olej je nejlepší nastartovat,
a jet, a jet, a jet.......A něco je napsáno i tady:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus9
Pro Tvé jízdní podmínkybych viděl ideální výměnu tak do 12-ti tisíc km - nebo každopádně (maximálně) PO 1 ROCE.Anonymous píše:.....jezdím vzdálenosti 20km tam a zpět.Auto je celoročně garážovaný tak že ta 10W40 tam stačí né?Auto je 25dní v provozu dojíždím s ním do práce a jestě spousta ježdění okolo.....
Re: kolik oleje do tdi?
Tak jsem pročetl diskuzi a půjdu do 5l 10W-40 přebal, 354Kč do T-34ky a pro fobii budu asi brát 3l TEXACO HAVOLINE ULTRA 5W-40 1l 150Kč.