Když kompresorem čistím skrze všechny myslitelné průduchy své elektrické nářadí, tak bezpečně vím, že i když se zdá být naprosto čisté, tak po rozebrání jedu nanovo a pak teprve zasáhnu nepřítele do srdce.Jerry3 píše: To máš tak, představa, že lze nějakým přípravkem ve spreji vydezinfikovat výparník, je přinejmenším naivní, což jen potvrzuje, žes ho asi nikdy neviděl.
Klimatizace
Moderátor: Colommbo
Re: Klimatizace
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Klimatizace
Výparník se rozebrat nedá, i kdyby si ho člověk v autě kompletně odhalil, což také nejde. A výparník již jednou zarostlý biologickým materiálem se dá vyčistit snad jen po jeho demontáži z vozu WAPkou - za cenu jeho zničení.
Re: Klimatizace
Jerry3: No tak teď jsi mě odhalil, za 12 let co jsem v autech dělal,z toho 3 roky na náhradních dílech,jsem fakt žádný výparník neviděl a o klimatizaci jsem se dočetl teprve tady na fóru asi tak před rokem. Potíž je v tom,že ty tvrdíš,že stačí vysušit výparník před dojezdem a filtr měnit tehdy,až když je na něm něco vidět a měnit třeba po 2 letech.To první má smysl u auta,které se používá občas,ale pokud jezdí denně,tak je to zbytečné,za těch pár hodin,co je auto odstavené,tam nic nenaroste.Naopak měnit filtr častěji je jenom dobře a je sakra cítit rozdíl,když ho po roce vyměním a systém vydezinfikuji,ač před tím nic nezapáchalo.On ten filtr absorbuje vlhkost i bez toho,aniž bych pustil klimatizaci a má už po roce na stěnách různé "dobrůtky",které v něm uvízly a přes to všechno pak proudí vzduch do kabiny.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Klimatizace
Tak tohle je zcela zásadní omyl! Slyšel jsi někdy něco o legionelle? Asi ne...lengy60 píše:...To první má smysl u auta,které se používá občas,ale pokud jezdí denně,tak je to zbytečné,za těch pár hodin,co je auto odstavené,tam nic nenaroste.
V zásadě jde o to, že v prostředí "neosušeného" výparníku se daří všem druhům "biologického materiálu", a to dokonce i za provozu. Jenže ideálním "podhoubím" je doba, kdy vypneš motor a studený a mokrý výparník se po chvíli prudce ohřeje a vytvoří páru. A k tomu dojde max. do 15 minut od vypnutí motoru! No a teď si spočítej, kolik že těchhle cyklů "vyrobíš" v klimatizaci vozu v každodenním "cyklickém" provozu (tím chci vyloučit celodenní souvislou jízdu).
Tak tohle platí pouze u vozů s mimořádně nepovedenou konstrukcí umístění výměníku vs. kabinového filtru. Jako odstrašující příklad uvádím Opel Zafira. Jenže u aut, kde je filtr (pokud možno z netkané textilie a s vrstvou aktivního uhlí) nahoře na vstupu vzduchu do systému a výměník "někde hodně dole" tebou napsané rozhodně neplatí.lengy60 píše:On ten filtr absorbuje vlhkost i bez toho,aniž bych pustil klimatizaci a má už po roce na stěnách různé "dobrůtky",které v něm uvízly a přes to všechno pak proudí vzduch do kabiny.
Re: Klimatizace
Já jedu do práce,motor vypnu a zpět jedu po 12 hodinách,spíše déle,takže netuším,kde by se ten studený a mokrý výparník objevil.Nevím jak u jiných aut,ale u creativ technology to máme tak,že ventilátor se po aktivaci klimatizace nespustí na plné pecky,nýbrž je jeho náběh pozvolný,až když je celý systém v provozu schopném stavu.A co se týče uspořádání,tak třeba u C4P je výparník s filtry a výměníkem topení v jedné bedně.A ještě dodám,že v tomto pořadí..výparník,2 filry,výměník topení.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Colommbo
- Příspěvky: 9844
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Klimatizace
Jako příklad dobrého řešení uvádím Opel Omega.Jerry3 píše:...Jenže u aut, kde je filtr (pokud možno z netkané textilie a s vrstvou aktivního uhlí) nahoře na vstupu vzduchu do systému a výměník "někde hodně dole" tebou napsané rozhodně neplatí.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Klimatizace
Odmítám tu dále ztrácet čas debatou s někým, kdo neví, která bije! V daném případě, kde se bere kondenzát z klimy.lengy60 píše:Já jedu do práce,motor vypnu a zpět jedu po 12 hodinách,spíše déle,takže netuším,kde by se ten studený a mokrý výparník objevil...
Z jeho strany navíc v jejím průběhu nezaznel prakticky žádný validní argument na podporu jeho technicky zcestnych tvrzení.
Re: Klimatizace
Tož si po sobě nejdřív přečti co jsi napsal.Já se ptal,kde by se vzal po 12 hodinách mokrý výparník.Ty prostě nejsi schopen uznat,že někdo postupuje poněkud jinak a ono mu nic v klimě nevyroste.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Klimatizace
Tož si po sobě nejdřív přečti co jsi napsal. Já ti to přeložím: odstavil jsi auto na 12 hodin - s mokrým výparníkem klimy.lengy60 píše:Tož si po sobě nejdřív přečti co jsi napsal.
A já jsem snad někde napsal, že je po 12 hodinách ještě mokrý? Ovšem tím, co jsi napsal ty, si zároveň odporuješ ve svých předchozích tvrzeních ohledně údajných problémů těch, kdož používají klimu jenom občas. A evidentně ti to ani trochu nevadí.lengy60 píše:Já se ptal,kde by se vzal po 12 hodinách mokrý výparník.
A ty prostě nejsi schopen přijít s validním argumentem, který by nepostrádal logické vysvětlení založené na dostatečně známých poznatcích ohledně "pěstování biologického materiálu".lengy60 píše:Ty prostě nejsi schopen uznat,že někdo postupuje poněkud jinak a ono mu nic v klimě nevyroste.
Re: Klimatizace
Hmm a od čeho se ten výparník prudce ohřeje,jak jsi psal? Jo a vytvoří tu páru,abych nezapomněl.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Klimatizace
Od změny tlakových poměrů v systému (prudký pokles tlaku ve výtlačné větvi kompresoru a naopak stoupnutí tlaku ve zpětné větvi) a reakce chladiva na ni (ve výparníku přestane docházet ke změně skupenství chladiva z tekutého v plynné). Jednoduše řečeno, výparník klimy začne na nějakou dobu fungovat jako topidlo. Jedná se v zásadě o stejný reverzní princip, kterého využívají "split-ové" klimy v bytech k vytápění interiéru v chladném období roku.lengy60 píše:Hmm a od čeho se ten výparník prudce ohřeje,jak jsi psal?
Že je to pravda, to si můžeš sám snadno ověřit: když nastartuješ motor v době od cca 5 do 25 min. po jeho odstavení (bez předchozího vysušení výparníku klimy), na chvíli (než začne výparník vysušovat vzduch) se ti zamlží spodek čelního skla (pokud na něj máš puštěný proud vzduchu přes příslušné průduchy). Alternativně - za vysoké vnější teploty a vysoké vzdušné vlhkosti - se ze všech průduchů vyvalí oblaka páry. Dokonce může dojít i ke "sněžení" z průduchů , jenže to si vyžaduje skutečně výkonnou klimu, což je v dnešní době krajně zřídkavý jev.lengy60 píše:Jo a vytvoří tu páru,abych nezapomněl.
Re: Klimatizace
Tak tohle jsem fakt v životě neviděl.A že jsem v podobné situaci byl několikrát.Ale schválně někdy v létě vyzkouším,ovšem budu to muset zkusit v manuálním režimu,protože v AUTO to nejde.Tam po startu nějakou dobu trvá,než systém naběhne a začne foukat vzduch,který pozvolna zesiluje.Reakční dobu odhaduji na 30-60 vteřin a začíná to pak samozřejmě od čelního skla.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Klimatizace
Tak to jsi nejspíše jediný! A vůbec nemusíš čekat do léta, úplně postačí, když při jízdě za deště a vnější teploty nad 5 st. C (to pro sichr, jinak by stačily 4) vypneš kompresor klimy.lengy60 píše:Tak tohle jsem fakt v životě neviděl...
Re: Klimatizace
V návodu k obsluze auta se mj. píše:
Také kvůli baktériím, které se mohou objevovat v klimatizačním systému, je dobré přibližně tři minuty před ukončením jízdy tlačítko chlazení vypnout.
To by mohlo "pomoci" jednak proti nachlazení, a také těm propíraným baktériím
Také kvůli baktériím, které se mohou objevovat v klimatizačním systému, je dobré přibližně tři minuty před ukončením jízdy tlačítko chlazení vypnout.
To by mohlo "pomoci" jednak proti nachlazení, a také těm propíraným baktériím
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Klimatizace
Nejen co do bakterií, ale i virů, plísní a hub. A základem jejich "pěstování" je vždy vlhko, ať už studené či teplé.