Klimatizace

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Klimatizace

Příspěvek od Brembo »

tak neviem či všetky klímy to maju rovnaké,ale ja tam mám 2 plniace ventily,takže vákuovanie a plnenie nevyžaduje žiadne odpájanie a pod. raz som musel dávat dole chladič,no ked som pozrel tu hroznu proceduru-mám 3 chladiče v jednom bloku,tak som od toho upustil a šiel boledtivejšou cestou neuveritelne zlého prístupu k blbej 8mm hadičke. nápln som dal menit kvoli oleju,za 15 rokov tam degradácia nastala-kompresor alebo repas neuveritelný majland. Skusenost mám taku,že ked raz klíma začne puštat štavu,tak málokedy sa to dá odstránit uplne.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
modelář

Re: Klimatizace

Příspěvek od modelář »

Brembo píše:tak neviem či všetky klímy to maju rovnaké,ale ja tam mám 2 plniace ventily,takže vákuovanie a plnenie nevyžaduje žiadne odpájanie...
No a jak jinak?
Brembo píše:... nápln som dal menit kvoli oleju,za 15 rokov tam degradácia nastala-kompresor alebo repas neuveritelný majland. Skusenost mám taku,že ked raz klíma začne puštat štavu,tak málokedy sa to dá odstránit uplne.
Moje zkušenosti zase jasně velí nenechat se právě o tomhle přesvědčit majiteli automatických plniček, kteří nutně potřebují především amortizovat náklady na jejich pořízení, aniž by kromě krátkého zaškolení k obsluze těchto skříněk vůbec tušili, co a jak. Takovéhle tedy k vaší klimě rozhodně nepouštějte, i kdybyste ji skutečně potřebovali naplnit!!!
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: Klimatizace

Příspěvek od Mav »

Dobrý den,

také si myslím, že je zapotřebí po pár letech médium v klimatizaci vyčistit a doplnit novým olejem, časem oxiduje ( degraduje teplem - otěr kov - kov při stlačování média ) každá látka.
Můj známý automechanik mi to nabídl, a to co zbylo po čištění vůbec pěkně nevypadalo. Dělám to preventivně 1x za 2 roky a u mě dobré 8) ,

Jestli to někdo musí dělat každý rok a druhý ne, neřeším, každý vůz má svoje přednosti a nedostatky,
ale to bych neřešil, mám -li vůz, který de mi líbí, beru ho i s touto klimou!!! :wink:

Takový velký OPEL je na druhou stranu krásný koráb silnic k pohodové jízdě!!!!!
Mě osobně svého času dostali s řešením přeních zrcátek na Vektře. Jen kdyby GM dalo více peněz na antikorozní ochranu!!!! To, co se dělo po pár letech pod gumou těsnění dveří v letech výroby kolem roku 85 - 95, bylo tristní.
Za to ale němci nemohli, řídili to kravaťáci z ameriky - náklady.

A vůbec, Oply dnes nejsou špatné, byl jsempozván podívat před lety do vývoje v centrále, a byla to úplná nádhera!!!! jen fotit jsem nemohl :shock: !!
modelář

Re: Klimatizace

Příspěvek od modelář »

Mav píše:Takový velký OPEL je na druhou stranu krásný koráb silnic k pohodové jízdě!!!!!
Mně se opely také líbí, bohužel jen do momentu rozjetí se. Trochu jsem si u příležitosti výměny řemene s tou Vectrou zajezdil, abych si připomenul staré časy: a znovu jsem si připadal jako onehdá, když jsem v NY řídil Lincoln TownCar, akorát že ten skutečně vážil tolik, kolik vážil, nikoli polovinu toho, jak "korábovitě" se ta Vectra při jízdě projevuje. Jestli v tom někdo vidí pozitivum, tak já tedy rozhodně ne, poněvadž obvykle potřebuji nejen pořád jet ustálenou rychlostí a rovně.
Mav píše:... Jen kdyby GM dalo více peněz na antikorozní ochranu!!!! To, co se dělo po pár letech pod gumou těsnění dveří v letech výroby kolem roku 85 - 95, bylo tristní.
Tahle (z r.v. 1996) je korozí kupodivu zcela netknutá. Pravda, má najeto jen 135 tis. km a většinu času prostála někde v garáži či pod plachtou.
Mav píše:... Za to ale němci nemohli, řídili to kravaťáci z ameriky - náklady..
Jsem hluboce přesvědčen o tom, že za zkázou značky Opel stojí právě GM, a to ve všech ohledech!
Mav píše:... A vůbec, Oply dnes nejsou špatné, byl jsempozván podívat před lety do vývoje v centrále, a byla to úplná nádhera!!!!
Byl jsem nadšen z prohlídky závodu Škoda v MB, přesto bych si škodovku nekoupil. A pokud jde o konstrukční řešení používaná v opelech, konstruktéry pravidelně natahovat na skřipec, třeba se propříště poučí!!!
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace

Příspěvek od ka-spel »

modelář píše:Moje zkušenosti zase jasně velí nenechat se právě o tomhle přesvědčit majiteli automatických plniček, kteří nutně potřebují především amortizovat náklady na jejich pořízení, aniž by kromě krátkého zaškolení k obsluze těchto skříněk vůbec tušili, co a jak. Takovéhle tedy k vaší klimě rozhodně nepouštějte, i kdybyste ji skutečně potřebovali naplnit!!!
Potvrzuji ze zkušenosti. Byl jsem ještě před pár lety u jedné takové firmy co se chlubila super servisem na klimy. Přijel jsem tam. Nový agregát Valeo a mechoš hledal ve feldě ventil. Nemohl najít a tak mě dorazil, když chtěl rozpojit potrubí a připojit to bypass. Nevím jak by to pak chtěl udržet natlakované. :roll: Ventil jsem mu našel, ale kromě změření tlaku jsem raději víc po něm nechtěl.

Včera jsem byl u známého co má velký servis na montáž klim a chladícího zařízení. Oňuchal mě to detektorem, změřil tlak a když jsem se ho ptal, jestli bude čistit a měnit náplně, tak mě řekl, že pokud to má tlak a funguje jak má, tak se do toho nevrtá, jinak to netěsní a řekl mě o kurvítku u Octy II, kde vytažení filtru z chladiče se rovná pořízení nového chladiče. Prostě to už nejde zpátky utěsnit.
Tak jsem ještě vystříkal prostor kabinového filtru čistící pěnou a koupil nový filtr předchozí měl od výměny 12 tis. a byl šedý - nejsem prase.
byloObrázek
je Obrázek
modelář

Re: Klimatizace

Příspěvek od modelář »

Pokud sem něco píšu, vychází to z praktických zkušeností, nikoli nutně jen mých vlastních. A stojím si za tím!
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Klimatizace

Příspěvek od bjukemen »

takze ked mi klima funguje ale mam dojem ze uz slabsie chladi napriek tomu ju mam nechat tak.?

..zatial nepoznam ziadneho dobreho ladnickara, vsade maju iba automaty na klimu :?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Klimatizace

Příspěvek od Pitris »

Jestli si přesvědčen že má klimatizace už nižší účinnost, já osobně bych ji nechal (v dobrém servisu) doplnit, protože to chladicí médium obsahuje i mazivostní přísadu. Přidřít její kompresor - NEÉ :( :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace

Příspěvek od ka-spel »

Doplnit pokud nemá tlak určitě! Tady byla řeč o kompletních výměnách kapalin.
byloObrázek
je Obrázek
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Klimatizace

Příspěvek od bjukemen »

yo zbehem teda niekde do rozumneho servisu,skoda len ze u nas rozumný nieje, vsade pytaju taxu za plnu napln,aj ked to automatom iba precistia a doplnia 200gr trebars :(
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Klimatizace

Příspěvek od Pitris »

Já když byl na doplnění náplně, tak ji "vytáhli" všechnu, vyzkoušeli podtlakem těsnost a pak naplnili novou náplň, ale platil jsem jen tu část kterou doplnili; to odčerpané množství odečetli z ceny...:wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
feroF
Příspěvky: 142
Registrován: úte led 25, 2005 23:21

Re: Klimatizace

Příspěvek od feroF »

No, u Vas su majstri remeselnici a u nas "majstri", ktorí len vymienaju suciastky .... Cest vynimkam -)))).
mipesa
Příspěvky: 763
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Re: Klimatizace

Příspěvek od mipesa »

feroF píše:No, u Vas su majstri remeselnici a u nas "majstri", ktorí len vymienaju suciastky .... Cest vynimkam -)))).
.....myslíš ???????????
Itall

Re: Klimatizace

Příspěvek od Itall »

Připíši nějaké drobné zkušenosti s klimou u drobných aut :) . U Splashe 1,0 jsem ji vyzkoušel za tepla teprve nedávno a řekl bych, že ve srovnání s Fábií HTP, tato u Suzuki se mnohem méně projevuje snížením využitelného výkonu motoru. Přitom byla zapnuta "naplno", tedy na nejnižší teplotu. Jak jsem vyčetl v návodu, u Splashe se regulace děje odpojováním spojky. Zkusil jsem i regulaci zcela ruční, tedy nechal jsem klimu "naplno" a zapínal ji při delší deceleraci. Při akceleraci zas vypínal. Ve zvlněném terénu se dá se jet i tak, když si člověk chce hrát. Zajímavé je, že vyšší brzdný účinek při deceleraci znát je. V porovnání s HTP také klima Splashe "naplno" nedává tak chladný vzduch, což patrně souvisí s menší zátěží motoru. Zdá se mi to jako rozumné řešení. Jestli je zařízení tak chytré, že pracuje na vyšší výkon při deceleraci a na nižší při akceleraci, což by dle reakcí motoru i tak vypadalo, nevím. To by asi bylo příliš dokonalé.
modelář

Re: Klimatizace

Příspěvek od modelář »

Popsaný způsob práce systému klimy je zcela klasický, nejjednodušší a nejspolehlivější ze všech, které se až dosud uplatňují, třebaže si - na rozdíl od modernějších systémů s plynulou regulací výkonu/příkonu samotného kompresoru - vyžaduje "zimní údržbu". Ona "regulace" se přitom omezuje jen na režim "Eco" (připojování kompresoru klimy zhruba v polovičních intervalech ve srovnání s "plným" výkonem) a vynucené odpojování kompresoru při maximální exceleraci (pedál plynu až na podlaze). Z popisu je zřejmé, že Splash ani jednou z těchto dvou variant "regulace" nedisponuje. Kromě toho se v daném případě neuplatňuje ani regulace výkonu/příkonu kompresoru v závislosti na nastavení teploty: regulace teploty se děje výhradně prostřednictvím toho, jak moc systém do toho klimování přitápí.
Odpovědět