Klimatizace
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Děkuju modelářovi za vyčerpávající ponaučení, budu se podle toho řídit. Zejména to včasné odpojování kompresóru před skončením jízdy - já věděl, že je v tom nějaký háček, teď už ho znám a je to jen otázka zmáčknutí jednoho konflíku (ECO)... Klima (aut.) mi vůbec nesmrdí, takže je zatím snad všecko v richtiku, ale, jak taky píše modelář, prevence je nejdůležitější. Ještě jednou dík a pozdrav všem!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Klimatizace
Jestli to tu už bylo, tak se omlouvám.
Napadá mě, zda-li si rozdíl v regulaci automatické nabo manuální klimy mohu představit analogicky jako regulaci vytápění s digitálním termostatem nebo s obyčejným termostatem "s kolečkem" - známé REGO. U digitálního termostatu se nastaví na displeji teplota a topení pracuje nepřetržitě do dosažení této teploty (nebo spíše ji o 0,5 st. překročí - dle typu a nastavení). Pak vypne a čeká na pokles teploty (zase dle typu nastavení zpravidla o 1°C) a zase zapne atd. Regulace temostatem REGO po nastavení teploty střídavě vypíná a zapíná, takže se požadované teploty dosáhne pomaleji. Pokud se chce stálé sepnutí pro rychlé topení, bývá potřeba nastavit teplotu výše nad požadovanou a po dosažení požadované teploty zas kolečkem snížit. Samozřejmě, záleží na tom, jak funguje element, reagující na teplotu vůči regulačnímu kolečku, ale zhruba takhle nějak to je. Regulace REGEM je rychlá (ale nedá se programovat, což je zas běžné u digitálů), takže vyžaduje přítomnost někoho, kdo reguluje v čase. Regulace manuální klimy je také jednoduchá a rychlá, je možno (narozdíl od automatické?) nastavit teplejší vzduch na výstupu a že by nikdo nebyl přítomen v autě za provozu klimy, celkem nehrozí .
Napadá mě, zda-li si rozdíl v regulaci automatické nabo manuální klimy mohu představit analogicky jako regulaci vytápění s digitálním termostatem nebo s obyčejným termostatem "s kolečkem" - známé REGO. U digitálního termostatu se nastaví na displeji teplota a topení pracuje nepřetržitě do dosažení této teploty (nebo spíše ji o 0,5 st. překročí - dle typu a nastavení). Pak vypne a čeká na pokles teploty (zase dle typu nastavení zpravidla o 1°C) a zase zapne atd. Regulace temostatem REGO po nastavení teploty střídavě vypíná a zapíná, takže se požadované teploty dosáhne pomaleji. Pokud se chce stálé sepnutí pro rychlé topení, bývá potřeba nastavit teplotu výše nad požadovanou a po dosažení požadované teploty zas kolečkem snížit. Samozřejmě, záleží na tom, jak funguje element, reagující na teplotu vůči regulačnímu kolečku, ale zhruba takhle nějak to je. Regulace REGEM je rychlá (ale nedá se programovat, což je zas běžné u digitálů), takže vyžaduje přítomnost někoho, kdo reguluje v čase. Regulace manuální klimy je také jednoduchá a rychlá, je možno (narozdíl od automatické?) nastavit teplejší vzduch na výstupu a že by nikdo nebyl přítomen v autě za provozu klimy, celkem nehrozí .
Re:
Ahoj Kolombo,Colommbo píše:Děkuju modelářovi za vyčerpávající ponaučení, budu se podle toho řídit. Zejména to včasné odpojování kompresóru před skončením jízdy - já věděl, že je v tom nějaký háček, teď už ho znám a je to jen otázka zmáčknutí jednoho konflíku (ECO)... Klima (aut.) mi vůbec nesmrdí, takže je zatím snad všecko v richtiku, ale, jak taky píše modelář, prevence je nejdůležitější. Ještě jednou dík a pozdrav všem!
před asi 8 lety jsem začal aplikovat různé voňavky typu W5 z lidlu atd. To měla klima 4 roky. Dle rady zkušených jsem také začal dojíždět s vypnutou klimou, aby se vlhkost z výparníku před odstavením vozu odpařila. Stejně to ale ve vlhkém počasí není možné. Jednou jsem si nechal v servisu klimu vyčistit. Známý mi řekl, že to dělají spec sprejem.
Pak jsem se rozhodl preventivně stříknout klimu BiO-Repelem, který používám preventivně ve sklepě a kuchyni. Tam má velmi dobré výsledky. Houba-predátor si ve vlhčím koutě pod omítkou žije svým životem a ničí plísně.
A v klimatizaci také, klima dává čistý vzduch. Dříve stál Bio.Repel 800,-Kč, dnes po letech stojí 220,-Kč.
( Pythium Oligandrum)- skvělý český objev Dr.Dáši Veselého, který výzkumu věnoval celý svůj život!!!
http://www.bbc.co.uk/czech/interview/st ... sely.shtml
Bio-Repel - vyrábí ho Ing.Arch.Suchánek, majitel fy.: Biopreparáty.
http://byznys.lidovky.cz/moje-houba-zap ... y-trhy_spa
Vše o Chytré houbě: dejte do googlu: pythium oligandrum - fy.:Biopreparáty vyrábí i přípravky pro humánní léčbu, je to dobré na plísně na nohou, zuby, bércové vředy atd, takže použití v klimatizaci je podle mého názoru také v pořádku.
Dávkování: Před první aplikací Chytré houby jsem aplikoval do klimatizace přesně podle návodu 1x za 2 roky, anebo podle potřeby silný Biocid, naposledy přede dvěma roky tento, ještě mi půlka zbyla.
http://www.normfest.cz/viro-vaporizer-2.htm - výparník
http://www.normfest.cz/index.php?option ... Itemid=151 - kanály.
Po třech měsících, když byl týden vlhkého počasí, jsem aplikoval Biorepel dle návodu, akorát v třikrát silnějším naředění. Jsou to dva roztoky - aktivační a vlastní houba. Prášek - kulturu jsem rozdělil na zrcátku žiletkou, zbytek aplikoval preventivně ve sklepení. Klima je v pohodě. Houbu nanesu 1x ročně, Biocid jednou za 2 -3 roky.
BioRepel aplikuji i na uhlíkový kabinový filtr, ten měním 1x za ročně.
Zkus to a budeš spokojený.
hezkou neděli.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Re:
Já se strašně omlouvám, ale ačkoli radu oceňuju a jí si považuju, tohle radši zkoušet nebudu, je mi nějak proti srsti očkovat si nějakou, byť Chytrou , houbu do klimy, v tomhle ohledu jsem asi až příliš konzervativní, notabéne s klimou či zápachem žádné problémy nemám... To ji radši jednou ročně nechám vyčistit, stejně ji musím vždycky před létem zčásti (asi třetinu) doplňovat... Děkuju za pochopení a taky přeju jen vše dobré!Mav píše:...Zkus to a budeš spokojený...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Klimatizace
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Re:
Tak to tedy pěkně děkuju! Uživatelé vozů zn. Opel zřejmě musejí být lidé s velkým pochopením, jen si nejsem jist, zda jsou takoví jaksi od přírody, nebo jim nic jiného nezbývá. V kontrastu s tím jsem já uživatel zcela bez pochopení (proč by něco nemělo fungovat celá léta, aniž by se na to muselo šahat)!Colommbo píše:... To ji radši jednou ročně nechám vyčistit, stejně ji musím vždycky před létem zčásti (asi třetinu) doplňovat... Děkuju za pochopení ...
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Klimatizace
Já tušil, že si asi maličko rýpneš...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Klimatizace
Možná bych si nerýpnul, nebýt toho, že jsme s kamarádem před pár dny měnili společnými silami drážkový řemen pohonu příslušenství na jeho Vectře - přes 5 hodin čistého času! A to nebylo nikde nic zarezlého či vlivem zubu času komplikujícího danou operaci, prostě "jen" zcela blbá konstrukce...
P.S.: Totéž nedávno na Hondě Accord ze stejného roky výroby za 20 minut v jednom člověku, přitom šlo o dva řemeny!
P.S.: Totéž nedávno na Hondě Accord ze stejného roky výroby za 20 minut v jednom člověku, přitom šlo o dva řemeny!
Re: Klimatizace
Já jsem měnil H4 u P107 ve dvou lidech 2 hodiny . Dělal jsem to prvně a nechtěl jsem nic urvat. Navíc bylo potřeba zrcátko, aby bylo alespoň něco vidět, přístup šílený. Přesto - druhý pokus bych odhadoval tak na osminu času. Jenže druhá ještě neodešla . Je tam taková guma a uprostřed ní skrz žárovka. To jsem ještě neměl, zatím vždycky víčko.
Re: Re:
mám 15 ročnu vectru a klímu som nemusel plnit ani raz-robím to len preventívne každé 2 až 3 roky. Klimatizácia my tiež nikdy nesmrdela i napriek tomu,že som nedodržiaval vyššie spomenuté rady. žeby výnimka tvorila pravidlo? Peugeot už roky používa ten istý systém zadnej nápravy,kde su použité nemenitelné ložiská-na to si zrejme zabudol. Passat má predné hliníkové ramená,ktoré spravidla viac ako 4 roky neprežiju-výmena je za bagatel.modelář píše:Tak to tedy pěkně děkuju! Uživatelé vozů zn. Opel zřejmě musejí být lidé s velkým pochopením, jen si nejsem jist, zda jsou takoví jaksi od přírody, nebo jim nic jiného nezbývá. V kontrastu s tím jsem já uživatel zcela bez pochopení (proč by něco nemělo fungovat celá léta, aniž by se na to muselo šahat)!Colommbo píše:... To ji radši jednou ročně nechám vyčistit, stejně ji musím vždycky před létem zčásti (asi třetinu) doplňovat... Děkuju za pochopení ...
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Re:
Kamarádova Vectra z r.v. 1996 klimu má, ale po bezpočtu plnění už dlouho nefunkční.Brembo píše:mám 15 ročnu vectru a klímu som nemusel plnit ani raz
Obdivuji tu odvahu nechat si na funkční klimu šáhnout: jiný kamarád takhle přišel o klimu ve staré Hondě, když se vylekal, že mu o dovolené na jihu Evropy vypoví službu (poté, co zase jeho kamarád s jiným Opelem byl takhle postižen), a od té doby mu ji už nikdo nedal pořádně dohromady, navzdory několika desítkám (!) tis. Kč investovaných do oprav.Brembo píše:robím to len preventívne každé 2 až 3 roky.
Nejen Peugeoty a Renaulty, donedávna třeba i "áčkové" Mercedesy.Brembo píše:... žeby výnimka tvorila pravidlo? Peugeot už roky používa ten istý systém zadnej nápravy,kde su použité nemenitelné ložiská-na to si zrejme zabudol.
Nejen Passat, ale rovněž Audi A4 atd.Brembo píše:Passat má predné hliníkové ramená,ktoré spravidla viac ako 4 roky neprežiju-výmena je za bagatel.
Proto zásadně nekupuji evropské vozy!
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Klimatizace
Omču jsem koupil před čtyřmi roky na jaře a následně při pokusu o vyčištění klimy vyšlo najevo, že je prázdná. Tož jsem ji nechal naplnit - někudy to trochu utíká, takže mě doplnění každoročně před letní sezónou vyjde na +- osm stovek, ale co, člověk v životě (a nejen s auty od Adama, že, modeláři...? ) přijde o víc, no ne...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Klimatizace
Aby to bylo jasné: mně ani tak nejde o těch osm stovek, jako spíše o princip - totiž že se něco stane nefunkčním a je nutno to vůbec řešit. Prostě pravý opak považuji za "normál".Colommbo píše:... doplnění každoročně před letní sezónou vyjde na +- osm stovek, ...
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Klimatizace
Já vím, Bohumile, já vím...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90