Co si měním na autě olej sám, tak utahuju jen rukou. Pokud nejde sundat (prokluzuje atd.) tak vezmu smirkový papír, zaberu a jde toskodovkar píše:Já taky, ale za tepla prokluzuje a prostě ho nesundáš. A čekat na vychladnutí nemám čas. Musím říct, že tip na pásek mě velice překvapil, tedy půjdu do nějJezevcik píše:Ale na filtr do Favorita bych si troufl s holýma rukama
Klíč na olejový filtr
Moderátor: Colommbo
Re: Klíč na olejový filtr
Re: Klíč na olejový filtr
Mám různé klíče,ale nejčastěji používám tyto kleště..
http://www.ahprofi.cz/autotechnika/vyme ... -90-mm.htm
http://www.ahprofi.cz/autotechnika/vyme ... -90-mm.htm
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Klíč na olejový filtr
Přesně tak, pásek šmirglpapíru by měl stačit tam, kde se člověk dobře dostane - to šlo třeba na Civicu, ale u Accordu a Lexusu je k němu přístup horší; koupili jsme páskový klíč v Lidlu za 80,- a celkem gut.Máchal píše:Pokud nejde sundat (prokluzuje atd.) tak vezmu smirkový papír, zaberu a jde to
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Klíč na olejový filtr
U předchozí Omči jsem používal (a na tatově Fáčku používám) stejný páskový "klíč" jako Tomáš. Utahoval jsem dycky jen rukou, ale nikdy jen rukou povolit nešlo, představa, že co se rukou utáhne, zase jde rukou povolit, je v případě olejového filtru lichá. U současné Omči se už mění jen vložka filtru a na víčku schránky je šestihran pro 24 klíč.
P.S. Namísto páskového klíče lze použít skutečný kožený pásek (opasek.)
P.S. Namísto páskového klíče lze použít skutečný kožený pásek (opasek.)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Klíč na olejový filtr
ja mám retazový ale asi šmejd,než si nastavím správnu dlžku retaze a správne nasadím-s oblubou sa zošmykne a idu povolit len fitre s hranami-bez hrán nie je šanca. Najviac sa my pozdávaju takéto http://www.najnakup.sk/Porovnaj_kluce-n ... 72904.html Retazový potrebuje dostatok priestoru po obvode,tento s ramenami zase na dlžku. Raz som ale musel použit kliešte Knipex Cobra,mechanik zrejme utiahol filter klučom a ten retazový sa len pretáčal.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Klíč na olejový filtr
Já jsem kdysi koupil pavouka a je gut. Kroutící moment páky kterou povoluji se převodem přenáší do vlečených pacek pavouka, které se zakusují do filtru. Na současném autě je k filtru mizerný přístup a šestihran na šroubovacím víčku filtru Ford zprznil výstupkem pro použití servis cajk only. Takže tady bys musel mít ruce asi s třemi stupni volnosti, tenké jako proutek a silné jako hydraulické kleště. Ale jezdím na výměnu k šikovnejm klukůmm s odsávačkou.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Klíč na olejový filtr
Ti nejde povolit vypoušťák?rousini píše: Ale jezdím na výměnu k šikovnejm klukůmm s odsávačkou.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Klíč na olejový filtr
Pokud to má jako oktávka, tzn. že lehce strhneš závit na vaně, tak se ani nedivím, že to nechává odsávačce
Re: Klíč na olejový filtr
Něco na tom bude, spolupracovníkovi taky vložkovaly výpusť vany na koktavce. Asi běžná zavada, servis má nadělanou celou krabici vložek od soustružníka.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Klíč na olejový filtr
Já měl k odsávačce nedůvěru, tak jsem se s klukama domluvil:
Odsáli olej, následně auto na hever, spodní plato dole a vypušťák. Výsledek? Ani kapka!
Navíc odsávačkou vysaje olej z kanálků pod filtrem. Výsledkem je, že na výměnu oleje manuál předepisuje 5,5l a mě nestačí 6l...
Ale čekal jsem, kdo se toho chytne Navíc to u jiných aut může fungovat jinak a já měl taky počáteční nedůvěru, protože jsem slyšel hodně bubáků...
Odsáli olej, následně auto na hever, spodní plato dole a vypušťák. Výsledek? Ani kapka!
Navíc odsávačkou vysaje olej z kanálků pod filtrem. Výsledkem je, že na výměnu oleje manuál předepisuje 5,5l a mě nestačí 6l...
Ale čekal jsem, kdo se toho chytne Navíc to u jiných aut může fungovat jinak a já měl taky počáteční nedůvěru, protože jsem slyšel hodně bubáků...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Klíč na olejový filtr
Mno taky je třeba použít těsnění jaké tam patří,že jo..a ne měděné,byť vyžíhané a dorvat to "na krev"..Hombre píše:Něco na tom bude, spolupracovníkovi taky vložkovaly výpusť vany na koktavce. Asi běžná zavada, servis má nadělanou celou krabici vložek od soustružníka.
Hihi..a ted špekulujme jaké,že tam patří?? Schválně,kdo bude první?
3-2-1..TEĎ!
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Klíč na olejový filtr
Oktávku jsem měl, výměn oleje bylo cca 12 a patří tam furt ten původní kroužek, který jsem nikdy neměnil a který byl tuším z Humpolce.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Klíč na olejový filtr
Oktávku nemám a nikdy jsem neměl, ale na svých dvou Omčách jsem (nebo mekánik) měnil olej mnohokrát a nikdy jsem těsnící kroužek pod výpustným šroubem neměnil ani se závitem potíže neměl. Možná stačí mít v ruce trochu citu (dříve 19 šestihran, nyní kulatá hlava s vnitřním torxem)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Klíč na olejový filtr
Já tedy jak na Civicu, tak dřív i na Fáčku filtr taky utáhl jen rukou, ale při výměně to zas rukou povolit šlo (přes ten šmirglpapír), ale vždycky jsem těsnění na novém filtru potřel olejem. Na Accordu již málo málo místa kolem filtru - už se nedá dobře při povolování chytit (nutno "zalomit" ruku) -> proto tam už klíč.
A těsnění pod výpušťák Já mám hliníkové -> a nikdy problém Ale už jsem se taky setkal s tím, že (na Š120) povolit NEŠEL tak jsem nakonec sundal celou vanu i s olejem a šroub povolil ve svěráku.
A těsnění pod výpušťák Já mám hliníkové -> a nikdy problém Ale už jsem se taky setkal s tím, že (na Š120) povolit NEŠEL tak jsem nakonec sundal celou vanu i s olejem a šroub povolil ve svěráku.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Klíč na olejový filtr
Na předchozím voze byl Cu kroužek měněn při každé výměně oleje, neb dotažením se záměrně zdeformoval a utěsnil případné nerovnosti. Ovšem nebyla obyčejná podložka, ale složitý profil.