Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

davidTJ
Příspěvky: 55
Registrován: úte led 31, 2017 14:40

Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvek od davidTJ »

Ahojte,

Keďže pri mojich problémoch s autom ste mi vedeli vždy dobre poradiť, obraciam sa na vás chlapi aj teraz.

Mám Mazdu 6 2,0 2006 108kW benzín. Auto jazdí perfektne, čo som si však všimol, ak vytočím motor na cca 4 -6 otáčok, po pár sekundách klesne teplota na budíku dole na cca 70 stupňov. Ak idem stále v otáčkach a točím to po omezovač (7200ot/min) tak teplota klesne skoro až ku najmenšiemu dielu ( C na budíku). Takto to robí aj pri brzdení motorom, len vtedy klesne mierne. Pri kľudnej jazde sa mi tiež zdá že teplota nie je v strede, ale mierne pod..na cca 80 stupňoch. Neviem kde je problém, napadá ma iba:

-termostat
-čidlo pre budík

Alebo to môže byť podľa symptómov aj niečo iné? Viem si to nejak skontrolovať? :wink:

ďakujem veľmi pekne za odpoveď, a prajem pekný deň.
Návštěvník22

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvek od Návštěvník22 »

Za a) je správně. Termostat. :roll:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvek od Jerry3 »

davidTJ píše:...ak vytočím motor na cca 4 -6 otáčok, po pár sekundách klesne teplota na budíku dole na cca 70 stupňov. Ak idem stále v otáčkach a točím to po omezovač (7200ot/min) tak teplota klesne skoro až ku najmenšiemu dielu ( C na budíku). Takto to robí aj pri brzdení motorom, len vtedy klesne mierne. ...
Dle popisu mi to na termostat ani trochu nepřipadá. Váznoucí termostat se totiž charakteristicky projevuje tak, že pokud pořádně "nezatopím pod kotlem", nevytáhnu teplotu nahoru. Naprosto typickým příznakem špatného termostatu pak je znatelně nižší teplota motoru (dle ukazatele na přístojovce), pokud je zapnutá klimatizace / aktivovaný její kompresor.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvek od Hombre »

Jaký máš poměr nemrznoucí směsy? Vypustit, dát jen destilku a vyzkoušet.
Když to bude OK, namíchat správný poměr.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvek od Pitris »

Termostatem by to bylo když by se 'voda' pomalu ohřívala a při brždění motorem by to dolů padalo nejrychleji, ale při zátěži by se to drželo spíš výš. Čím bude způsobena psaná závada si netroufnu tipnout, ale vím ze zkušenosti že když se začne něco elektrického u motoru chovat podivně, tak zkontrolovat ukostření motoru.... A zkontroloval bych i přetlakovou funkci víčka chladiče.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvek od Jerry3 »

Doplňující otázka: "Jak to topí?" Pokud normálně, tak je chyba nejspíše v tom ukostření (agregátu či přístrojovky).

Kdyby šlo o soudobé auto anebo o BMW, pak bych tipoval, že jde o problém v řídící elektronice pracující s vodní pumpou či termostatem, ale pochybuji, že by Mazda z r.v. 2006 něco takového měla.
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvek od rofek »

Jerry3 píše: Kdyby šlo o soudobé auto anebo o BMW, pak bych tipoval, že jde o problém v řídící elektronice pracující s vodní pumpou či termostatem, ale pochybuji, že by Mazda z r.v. 2006 něco takového měla.
Stejmy motor (on je vlastne od fordu*) se daval do mondea od roku 2000, do c-maxe a focusu od 2004, je to tzv. duratec HE. Ve fordech ma tzv. elektricky rizeny a vyhrivany termostat, tedy jeho cinnost ECU/PCM skutecne reguluje. Nevim, jestli ho aplikovala i mazda, ale spis by to bylo prekvapujici, kdyby pouzili japonci konvencni termostat...

* byt je hlavne na netu rozsireny mytus, ze je to mazdacky agregat montovany ve fordech (a do volva)
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvek od Jerry3 »

Pak je to vcelku jasné! :wink:
davidTJ
Příspěvky: 55
Registrován: úte led 31, 2017 14:40

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvek od davidTJ »

Áno je to rovnaký termostat ako v Duratecoch, elektricky vyhrievaný, motory sú to rovnaké, akurát vo Forde má výrivé klapky v saní.

To znamená źe takto sa to správať má? Alebo je problém práve v termostate? :?

PS: Auto kúri normálne, aj sa rýchlo motor zohreje na prevádzkovú teplotu
Naposledy upravil(a) davidTJ dne čtv dub 20, 2017 9:42, celkem upraveno 1 x.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvek od Jerry3 »

Možná ne v samotném termostatu, ale v jeho "řízení". Co to topení, funguje celou dobu OK?
davidTJ
Příspěvky: 55
Registrován: úte led 31, 2017 14:40

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvek od davidTJ »

ÁNo, auto topí v poriadku, nič som si nezvyčajné nevšimol...

Možno ešte stojí za skúšku dať teplotu na max a či prestane topiť keď to vytáčam?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, vyzkoušej, jak se projevuje to topení. Pokud normálně, znamená to, že termostat teplotu v hlavě motoru drží správně a problém je v elektrice/elektronice.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvek od Hombre »

Termostat dostává impuls od ŘJ, která vyhodnocuje i větší přidání plynu dopředu, proto počítá z nárůstem teploty a tak i elektricky dříve otevře více termostat.Mám to na Mondeu.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvek od Colommbo »

Když jsem začal číst toto vlákno, elektronicky řízený/vyhřívaný termostat (pěkná blbost!) mě napadl taky, i některé novější oplí motory tuto vychytávku už mají. Vymysleli jste to už sami. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvek od Pedro »

Vadny cidlo,elektronika budiku. Kdysi jsem se s tim setkal. Vetsi dobijeni v otackach,ac regulator pustil navic jen co mel,ale pri rozsviceni svetel,ventilatoru,vyhrejvani okna...,budik v otackach fungoval jak mel. Ale jestli me pamet neklame,ukazoval naopak vice. Zkusebni vymena pristrojovky a tam ok.
Boha nevim uz,co to bylo za auto. Myslim...,ze Fiesta?????
Odpovědět