Kapkový test motorového oleje
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Kapkový test motorového oleje
Možná jste už na tenhle test oleje narazili :
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... or-CheckUP
Osobně jsem ho vyzkoušel na svých autech a výsledek je zajímavý....Magnatec, který je tu hodně pomlouvaný a který mám ve staré AR 155tce 2.0TS se jeví jako zdatný soupeř Mobilu, co mám ve 166tce V6 2.0TB . Nebo je možné , že ten starý motor s 380K km je ještě stále dobrej a Castrol mu neublížil...
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... or-CheckUP
Osobně jsem ho vyzkoušel na svých autech a výsledek je zajímavý....Magnatec, který je tu hodně pomlouvaný a který mám ve staré AR 155tce 2.0TS se jeví jako zdatný soupeř Mobilu, co mám ve 166tce V6 2.0TB . Nebo je možné , že ten starý motor s 380K km je ještě stále dobrej a Castrol mu neublížil...
Chromatografie je "chemická metoda rozdělování směsi látek na jednotlivé složky" (viz např. http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.p ... matografie). Znám i chromatografii plynovou, spektrální apod., což jsou metody elektrofyzikální. Proto mi nějak uniká, jak souvisí "umění číst obrazce na pijáku" se slovem chromatografie. Snad jen tím, že jde skutečně především o "umění", které v rukou zkušeného pozorovatele může mnohé vypovědět o stavu oleje a motoru, ve kterém pracoval. Ale určitě to není tak jednoduché, jak se to prezentuje. Dle mého názoru je to stejné, jako když člověku ukážou na obrazovce počítače ultrazvukový snímek části jeho těla: zkušený ultrazvukař z něj dokáže vyčíst neuvěřitelné věci, "pacient se na něm ani nepozná".
...cena toho testu sa už blíži cene polovice testovaného oleja v niektorých motoroch a keby namiesto toho testu bolo v motore vymenené adekvátne množstvo toho oleja, ktorý tam je - za nový (vychádza to na 1 až 2 litre - podľa "drahoty" toho-ktorého oleja) tak musí byť každému jasné, že sa ten "poloznehodnotený" olej dostane do omnoho lepšej kondície už z princípu!
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Já jsem cenu neurčil..... Cena obdobného testu v "labáku" je cca 700,-Kč bez DPH a obyčejná spektrální analýza stojí cca 1100,- bez DPH.... "Poloznehodnotený" olej glykolem dolitím "čerstvého" oleje nevylepšíš a to stejné platí i v případě sazí nebo paliva.....Tenhle test se vyplatí udělat když máš podezření , že je něco v nepořádku nebo při změně oleje např. za jinou značku, jak si stojí proti předchozímu když provozuješ auto zhruba stejně.... Mám to na shopu jako zajímavost a určitě na tom nezbohatnu...........FF píše:...cena toho testu sa už blíži cene polovice testovaného oleja v niektorých motoroch a keby namiesto toho testu bolo v motore vymenené adekvátne množstvo toho oleja, ktorý tam je - za nový (vychádza to na 1 až 2 litre - podľa "drahoty" toho-ktorého oleja) tak musí byť každému jasné, že sa ten "poloznehodnotený" olej dostane do omnoho lepšej kondície už z princípu!
Námět: Prodejce testovací sady by se mohl uvolit provést (zdarma) zhodnocení výsledku s tím, že předchozí kroky by si zákazník udělal sám. A jde mi teď především o správnou interpretaci výsledného obrazce, pro kterou bude mít prodejce mnohem větší předpoklady, pokud se u něj bude scházet větší počet vzorků, tedy bude mít možnost srovnání, kterou rozhodně nemá jednorázový uživatel.
...to áno! Ja som myslel len na normálne opotrebenie...alfi166silver píše:..."Poloznehodnotený" olej glykolem dolitím "čerstvého" oleje nevylepšíš a to stejné platí i v případě sazí nebo paliva.....Tenhle test se vyplatí udělat když máš podezření , že je něco v nepořádku...
Zistiť včas prítomnosť glykolu je aj o tom predísť havárii motora a to už je iná káva muziky...
...ale množstvo glykolu sa dá zistiť aj refraktometrom a ten sa dá kúpiť za nejakých 40,-€ a to je ako tri-štyri tie testy a okrem toho môžeš refraktometrom určovať aj bod tuhnutia chladiacej kvapaliny, kvapaliny do ostrekovača a ešte aj hustotu elektorlytu v akumulátore... ...a to neobmedzený počet krát a tiež ti na to stači jediná kvapka!
Naposledy upravil(a) FF dne úte úno 09, 2010 13:23, celkem upraveno 3 x.
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Ploška je asi 5 x 5 cm, ale dodavatel říká, že je nutné kápnout do prostřed..... Ona se ta kapka po 24 hodinách rozleze tak na průměr 3-4 cm..... Nevím jestli by to fungovalo kdybys kápnul do rohu..... Možná to čtvrtkružnici udělá, vážně nevím.........mikra píše:vidím dobře, že kapací ploška je dostatečně velká na víc srovnávacích testů?
Naposledy upravil(a) alfi166silver dne úte úno 09, 2010 13:25, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Ano, rád vyjdu lidem co u mě ten test zakoupí, vstříc radou nebo zhodnocením. Jenom nevím, kdyby se mi šešlo najednou např. 50 testů, kdybych to dělal.....Přemýšlel jsem i o malé databázi fotek testů zákazníků na svém webu a nějakým zhodnocení k dané fotce. Uvidíme časem...modelář píše:Námět: Prodejce testovací sady by se mohl uvolit provést (zdarma) zhodnocení výsledku s tím, že předchozí kroky by si zákazník udělal sám. A jde mi teď především o správnou interpretaci výsledného obrazce, pro kterou bude mít prodejce mnohem větší předpoklady, pokud se u něj bude scházet větší počet vzorků, tedy bude mít možnost srovnání, kterou rozhodně nemá jednorázový uživatel.
Tak mám najeto na olej ke čtyřem tisícům (mám měnit po pěti - při mém způsobu jízdy přes zimu), tak jsem to vyzkoušel: ohřál jsem motor dvaceti kilometry, a nechal vzorek přes noc.
Když to rozdělím do čtyř, jak je v návodu, tak:
1) Vnitřní kruh - je celkem vidět jeho hranice, ale je mírně rozmázlá; co se týče barvy, je těžko určit, jestli 5, nebo 6 - je to někde tam.
2) Druhý kruh - podle stupnice tak 2 nebo 3.
3) Voda v oleji - je to mírně "zubaté", ale přikládám to tomu, že těch 20km mohlo být málo na úplné prohřátí (venku bylo něco málo pod nulou) / ale žádný žlutý kruh (snad by byl vidět tak, jako v návodu) - chl. kapalina v oleji není.
4) Palivo v oleji - nic světlého (bílého) není vidět.
Můj názor je, že jako test stavu motoru a oleje to rozhodně není špatné, přítomnost paliva a vody (fridexu) v motoru (a tím jeho stav) to zřejmě dokáže docela dobře "poznat", ale určit, jestli je stupeň znečištění oleje spalinami a kovovým otěrem, a v jaké "kondici" ještě olej je, je podle stupnice na čísle 5, nebo 6 trošku problém; ale jestli je to třeba 3, nebo 8, to poznat nejspíš bude - takže v těchto bodech je to asi pouze informativní - ale určitě lepší, než nic.
Za sebe bych řekl, že tento test určitě "něco" napoví - v jakém stavu motor a olej je.
A mám benziňák - najeto 190tkm.
Když to rozdělím do čtyř, jak je v návodu, tak:
1) Vnitřní kruh - je celkem vidět jeho hranice, ale je mírně rozmázlá; co se týče barvy, je těžko určit, jestli 5, nebo 6 - je to někde tam.
2) Druhý kruh - podle stupnice tak 2 nebo 3.
3) Voda v oleji - je to mírně "zubaté", ale přikládám to tomu, že těch 20km mohlo být málo na úplné prohřátí (venku bylo něco málo pod nulou) / ale žádný žlutý kruh (snad by byl vidět tak, jako v návodu) - chl. kapalina v oleji není.
4) Palivo v oleji - nic světlého (bílého) není vidět.
Můj názor je, že jako test stavu motoru a oleje to rozhodně není špatné, přítomnost paliva a vody (fridexu) v motoru (a tím jeho stav) to zřejmě dokáže docela dobře "poznat", ale určit, jestli je stupeň znečištění oleje spalinami a kovovým otěrem, a v jaké "kondici" ještě olej je, je podle stupnice na čísle 5, nebo 6 trošku problém; ale jestli je to třeba 3, nebo 8, to poznat nejspíš bude - takže v těchto bodech je to asi pouze informativní - ale určitě lepší, než nic.
Za sebe bych řekl, že tento test určitě "něco" napoví - v jakém stavu motor a olej je.
A mám benziňák - najeto 190tkm.
kapkový test
Ahoj tento test jde i vyhotovit doma bez toho aniz byste museli kupovat tak drahý test stačí k tomu obyč. lékarenský filtrační papír a na ten stačí kápnou motorový olej dneska sem to sním robil a jde pouznat z toho tzo samé jak na tom testu. jestli chcete muzu zaslat foto