Kapkový test motorového oleje
Moderátor: Colommbo
kapkový test
ja nevim jak sem ho poslal kolegovi na mail kdzy tak napiste mail a ja ho vam poslu a nekdo to tu hodte ale je to hur citelne z fotaku
fotografie
tak sem hodil fotky na rajce je to trosku hur citelne nejde mi to dobre vyfotit http://pavkocs.rajce.idnes.cz/100MEDIA/
...a tebe sa zdá, že sa dá z tohto:
vyčítať to isté ako z tohto?:
http://www.znackoveoleje.cz/fotky303/fo ... kup-CZ.pdf
vyčítať to isté ako z tohto?:
http://www.znackoveoleje.cz/fotky303/fo ... kup-CZ.pdf
Naposledy upravil(a) FF dne pon led 31, 2011 21:29, celkem upraveno 1 x.
kapkový test
kdyz se podivas s tim proti svetlu tak ty obrysy jdou videt jak na tom etalonu. Na fotce to nejde dost dobre vyčíst.
Určite sa z jedného aj druhého dá vyčítať dostatočne jasná a zreteľná informácia : celé je to o ničom, ale ten značkový je drahšíFF píše:...a tebe sa zdá, že sa dá z tohto:
da vyčítať to isté ako z tohto?:
http://www.znackoveoleje.cz/fotky303/fo ... kup-CZ.pdf
kapkový test
zitra skusím u kolegy to zrobit znovu má olej na výměnu a tam by melo jit videt jestli to funguje a kdyz tam nic vycist nepujde tak se vsem omlouvam
Re: kapkový test
Nevím, ale jak Ty víš, že se olej "rozpije" stejně - že má tento filtrační papír stejně savé schopnosti, jako onen "originální" materiál?pavkocz píše:Ahoj tento test jde i vyhotovit doma bez toho aniz byste museli kupovat tak drahý test stačí k tomu obyč. lékarenský filtrační papír a na ten stačí kápnou motorový olej......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
A mohu se zeptat, z čehože pramení toto Tvé přesvědčení? Zkoušel si to?Anonymous píše:.....Určite sa z jedného aj druhého dá vyčítať dostatočne jasná a zreteľná informácia : celé je to o ničom......
Nebo chce být pan anonymní jenom důležitý?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Nechcem byť dôležitý, nemám preto žiaden dôvod. Len ak porovnám skutočný rozbor oleja s presným stanovením napr. kontaminantov, oterových kovov, viskozity, TBN, alebo ak sa ešte aj vyhodnotí tvar častíc nájdených v použitom oleji, čo zase napovie o spôsobe ich vzniku, teda či vznikli prirodzeným - normálnym opotrebením, alebo ich vznik má na svedomí nevhodne zvolený olej, atď. ...Pitris píše:A mohu se zeptat, z čehože pramení toto Tvé přesvědčení? Zkoušel si to?Anonymous píše:.....Určite sa z jedného aj druhého dá vyčítať dostatočne jasná a zreteľná informácia : celé je to o ničom......
Nebo chce být pan anonymní jenom důležitý?
V tomto ponímaní mi tento "test" ponúka naozaj iba veľmi hrubú informáciu, navyše poplatnú pozorovaciemu talentu používateľa. Naozaj nič v zlom, ale žiadna hodnotná informácia z toho nekuká.
Dodávam ešte jednu drobnosť na porovnanie.
http://web.tuke.sk/fvtpo/casopis/pdf08/3-str-35-37.pdf
http://web.tuke.sk/fvtpo/casopis/pdf08/3-str-35-37.pdf
Já to použil.....
......a řekl bych, že výsledek odpovídá ceně. Není drahý jako rozbor v laboratoři, ale je samozřejmě méně přesný. Ale znovu napíši, že na důležité otázky jako je přítomnost fridexu nebo benzinu v oleji dokáže zhruba odpovědět, a to je sice "hrubá" informace, ale napoví "něco" o stavu, ale spíš motoru, než oleje.....Pitris píše:Když to rozdělím do čtyř, jak je v návodu, tak:
1) Vnitřní kruh - je celkem vidět jeho hranice, ale je mírně rozmázlá; co se týče barvy, je těžko určit, jestli 5, nebo 6 - je to někde tam.
2) Druhý kruh - podle stupnice tak 2 nebo 3.
3) Voda v oleji - je to mírně "zubaté", ale přikládám to tomu, že těch 20km mohlo být málo na úplné prohřátí (venku bylo něco málo pod nulou) / ale žádný žlutý kruh (snad by byl vidět tak, jako v návodu) - chl. kapalina v oleji není.
4) Palivo v oleji - nic světlého (bílého) není vidět.
Můj názor je, že jako test stavu motoru a oleje to rozhodně není špatné, přítomnost paliva a vody (fridexu) v motoru (a tím jeho stav) to zřejmě dokáže docela dobře "poznat", ale určit, jestli je stupeň znečištění oleje spalinami a kovovým otěrem, a v jaké "kondici" ještě olej je, je podle stupnice na čísle 5, nebo 6 trošku problém; ale jestli je to třeba 3, nebo 8, to poznat nejspíš bude - takže v těchto bodech je to asi pouze informativní - ale určitě lepší, než nic.
Za sebe bych řekl, že tento test určitě "něco" napoví - v jakém stavu motor a olej je.....
Naposledy upravil(a) Pitris dne úte úno 01, 2011 20:36, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ten kdo takove testy pouziva casto (treba dopravni podniky) a na srovnatelnych olejich/motorech celkem spolehlive pozna nejaky problem. Pokud je podezreni, muze byt duvod udelat dukladnejsi rozbor.
Vysledkem testu je flek. Pro vyhodnoceni tak nestaci znalost nejakeho "spravneho" cisla pro srovnani. Bez zkusenosti je ten test velice "orientacni".
Lepsi vsak neco, nez nic. Takze asi tak.
Vysledkem testu je flek. Pro vyhodnoceni tak nestaci znalost nejakeho "spravneho" cisla pro srovnani. Bez zkusenosti je ten test velice "orientacni".
Lepsi vsak neco, nez nic. Takze asi tak.
kapnite kapku oleje na obyčejný piják ze školního sešitu efekt letokruhů bude stejný. To se zase někdo napakoval. Samozřejmě, že každá látka v pijáku má jinou vzlínavost, proto ty letokruhy a zaschlý karbon a saze uprostřed které jen ukazují, kolik je tam látek navíc. Olej se mění po 15 tis km u krátkých jízd po 10 tis. km. špatný olej, vodu v oleji , stačí vyšrubovat svíčky a vím na čem jsem. Jen mě zaráží jak se asi Frydex dostal do oleje , to mě hlava nebere v závislosti na kvalitě oleje. To musí být prasklá hlava, těsnění pod ní , což s kastrólem , nebo přepáleným paramem nemá nic společného.
Když budu mít najeto na oleji 10 000 km , vyjedu na 10 km trasu a vemu vzorek a pak budu pokračovat dalších 200 km a vemu vzorek , položím na stůl 1 mil. Kč k tomu hlavu na špalek, že ty dva vzorky budou mít velmi rozdílné hodnoty, po delší trase o hodně lepší
Když budu mít najeto na oleji 10 000 km , vyjedu na 10 km trasu a vemu vzorek a pak budu pokračovat dalších 200 km a vemu vzorek , položím na stůl 1 mil. Kč k tomu hlavu na špalek, že ty dva vzorky budou mít velmi rozdílné hodnoty, po delší trase o hodně lepší