Kapkový test motorového oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

FF

Příspěvek od FF »

...nie, pošli foto sem - na fórum.
pavkocz

kapkový test

Příspěvek od pavkocz »

ja nevim jak sem ho poslal kolegovi na mail kdzy tak napiste mail a ja ho vam poslu a nekdo to tu hodte ale je to hur citelne z fotaku
pavkocz

fotografie

Příspěvek od pavkocz »

tak sem hodil fotky na rajce je to trosku hur citelne nejde mi to dobre vyfotit http://pavkocs.rajce.idnes.cz/100MEDIA/
FF

Příspěvek od FF »

...a tebe sa zdá, že sa dá z tohto:
Obrázek
vyčítať to isté ako z tohto?:
http://www.znackoveoleje.cz/fotky303/fo ... kup-CZ.pdf
Naposledy upravil(a) FF dne pon led 31, 2011 21:29, celkem upraveno 1 x.
pavkocz

kapkový test

Příspěvek od pavkocz »

kdyz se podivas s tim proti svetlu tak ty obrysy jdou videt jak na tom etalonu. Na fotce to nejde dost dobre vyčíst.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

FF píše:...a tebe sa zdá, že sa dá z tohto:
Obrázek
da vyčítať to isté ako z tohto?:
http://www.znackoveoleje.cz/fotky303/fo ... kup-CZ.pdf
Určite sa z jedného aj druhého dá vyčítať dostatočne jasná a zreteľná informácia : celé je to o ničom, ale ten značkový je drahší :mrgreen: :lol: :mrgreen:
pavkocz

kapkový test

Příspěvek od pavkocz »

zitra skusím u kolegy to zrobit znovu má olej na výměnu a tam by melo jit videt jestli to funguje a kdyz tam nic vycist nepujde tak se vsem omlouvam
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: kapkový test

Příspěvek od Pitris »

pavkocz píše:Ahoj tento test jde i vyhotovit doma bez toho aniz byste museli kupovat tak drahý test stačí k tomu obyč. lékarenský filtrační papír a na ten stačí kápnou motorový olej......
Nevím, ale jak Ty víš, že se olej "rozpije" stejně - že má tento filtrační papír stejně savé schopnosti, jako onen "originální" materiál?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:.....Určite sa z jedného aj druhého dá vyčítať dostatočne jasná a zreteľná informácia : celé je to o ničom......
A mohu se zeptat, z čehože pramení toto Tvé přesvědčení? Zkoušel si to?
Nebo chce být pan anonymní jenom důležitý?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:
Anonymous píše:.....Určite sa z jedného aj druhého dá vyčítať dostatočne jasná a zreteľná informácia : celé je to o ničom......
A mohu se zeptat, z čehože pramení toto Tvé přesvědčení? Zkoušel si to?
Nebo chce být pan anonymní jenom důležitý?
Nechcem byť dôležitý, nemám preto žiaden dôvod. Len ak porovnám skutočný rozbor oleja s presným stanovením napr. kontaminantov, oterových kovov, viskozity, TBN, alebo ak sa ešte aj vyhodnotí tvar častíc nájdených v použitom oleji, čo zase napovie o spôsobe ich vzniku, teda či vznikli prirodzeným - normálnym opotrebením, alebo ich vznik má na svedomí nevhodne zvolený olej, atď. ...
V tomto ponímaní mi tento "test" ponúka naozaj iba veľmi hrubú informáciu, navyše poplatnú pozorovaciemu talentu používateľa. Naozaj nič v zlom, ale žiadna hodnotná informácia z toho nekuká.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Dodávam ešte jednu drobnosť na porovnanie.
http://web.tuke.sk/fvtpo/casopis/pdf08/3-str-35-37.pdf
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Já to použil.....
Pitris píše:Když to rozdělím do čtyř, jak je v návodu, tak:
1) Vnitřní kruh - je celkem vidět jeho hranice, ale je mírně rozmázlá; co se týče barvy, je těžko určit, jestli 5, nebo 6 - je to někde tam.
2) Druhý kruh - podle stupnice tak 2 nebo 3.
3) Voda v oleji - je to mírně "zubaté", ale přikládám to tomu, že těch 20km mohlo být málo na úplné prohřátí (venku bylo něco málo pod nulou) / ale žádný žlutý kruh (snad by byl vidět tak, jako v návodu) - chl. kapalina v oleji není.
4) Palivo v oleji - nic světlého (bílého) není vidět.

Můj názor je, že jako test stavu motoru a oleje to rozhodně není špatné, přítomnost paliva a vody (fridexu) v motoru (a tím jeho stav) to zřejmě dokáže docela dobře "poznat", ale určit, jestli je stupeň znečištění oleje spalinami a kovovým otěrem, a v jaké "kondici" ještě olej je, je podle stupnice na čísle 5, nebo 6 trošku problém; ale jestli je to třeba 3, nebo 8, to poznat nejspíš bude - takže v těchto bodech je to asi pouze informativní - ale určitě lepší, než nic.
Za sebe bych řekl, že tento test určitě "něco" napoví - v jakém stavu motor a olej je.....
......a řekl bych, že výsledek odpovídá ceně. Není drahý jako rozbor v laboratoři, ale je samozřejmě méně přesný. Ale znovu napíši, že na důležité otázky jako je přítomnost fridexu nebo benzinu v oleji dokáže zhruba odpovědět, a to je sice "hrubá" informace, ale napoví "něco" o stavu, ale spíš motoru, než oleje.....
Naposledy upravil(a) Pitris dne úte úno 01, 2011 20:36, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Trošku mi to pripomína varianty možných odpovedí pri pohľade na pohár s vodou. Je poloprázdny, alebo poloplný?
Pkod

Příspěvek od Pkod »

Ten kdo takove testy pouziva casto (treba dopravni podniky) a na srovnatelnych olejich/motorech celkem spolehlive pozna nejaky problem. Pokud je podezreni, muze byt duvod udelat dukladnejsi rozbor.

Vysledkem testu je flek. Pro vyhodnoceni tak nestaci znalost nejakeho "spravneho" cisla pro srovnani. Bez zkusenosti je ten test velice "orientacni".

Lepsi vsak neco, nez nic. Takze asi tak.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Hombre »

:P :P :P kapnite kapku oleje na obyčejný piják ze školního sešitu :P :P :P efekt letokruhů bude stejný. To se zase někdo napakoval. Samozřejmě, že každá látka v pijáku má jinou vzlínavost, proto ty letokruhy a zaschlý karbon a saze uprostřed které jen ukazují, kolik je tam látek navíc. Olej se mění po 15 tis km u krátkých jízd po 10 tis. km. špatný olej, vodu v oleji , stačí vyšrubovat svíčky a vím na čem jsem. Jen mě zaráží jak se asi Frydex dostal do oleje , to mě hlava nebere v závislosti na kvalitě oleje. To musí být prasklá hlava, těsnění pod ní , což s kastrólem , nebo přepáleným paramem nemá nic společného.
Když budu mít najeto na oleji 10 000 km , vyjedu na 10 km trasu a vemu vzorek a pak budu pokračovat dalších 200 km a vemu vzorek , položím na stůl 1 mil. Kč k tomu hlavu na špalek, že ty dva vzorky budou mít velmi rozdílné hodnoty, po delší trase o hodně lepší :wink:
Odpovědět