kapalina do posilovače

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
david-plzen

kapalina do posilovače

Příspěvek od david-plzen »

Dobrý den,
potřebuji poradit jakou kapalinu tam nalít když lehce prosakuje přes okroužky.
Má tam být Dextron II.
Jakou tam dat hustejší.Tyto kapalinou velmi tekuté,proto to neudrží okroužtak dlouho.
Vím, že se to takhle provádělo u NC stroju kdž prolínalo velke množství okroužku.
Protože tady není žádná extremní teplota,tlaky a čerpadlo nemá závratné otačky myslím že by nebyl problém nalít hydraulický olej vyšší viskozity.
Poradíte jaký by se hodil z řad hydraulických?
Děkuji
David
e-panolin.cz

Re: kapalina do posilovače

Příspěvek od e-panolin.cz »

Žádnou jinou! Opravit nebo v nouzi nejvyšší max.dolévat, ale zase Dexron II nebo III.
david.plzen

Re: kapalina do posilovače

Příspěvek od david.plzen »

Proč musí byt jen Dextron II??Nejaky duvod.Technicky list nebo co to udela kdyz tam dam jinou viskozitu.
Muze to jen jit ztuha a to me nevadi

tyto kapaliny jsou hlavne navržene na automaticke převodovky.
Není tam nic co by se tam zničilo.Žadne pístečky,vysoke otačky,
hydraulicka kapalina jen nesmi pěnit, pružit a zvětsovat objem.
e-panolin.cz

Re: kapalina do posilovače

Příspěvek od e-panolin.cz »

Protože to tak předepsal výrobce , protože to tak vymysleli konstruktéři, protože to tak prošlo zkouškami.
Ale klidně tam nalij co chceš, je to tvoje auto. Technický list si najdi sám, na netu jsou jich mraky.
Když tam dáš jinou viskozitu nebude posilovač "posilovat".
david-plzen

Re: kapalina do posilovače

Příspěvek od david-plzen »

To je nesmysl , ze to nebude posilovat.
V servu jsou jen lopaty co se odstredivou silou roztahuji a tim že se točí v ovalu dochazi vytvareni tlaku.
Posilovač řízení je jen pístnice nic vic nic min.
Vyrobce navrhnul kapalinu to souhlasim , ale na nevybehane součastky.
Každy kdo delal trochu v hadraulice ví , že podminku je nepěnivost, odvod tepla a mazat.
Maže každy olej jen ty řidčí se střihnou ale lepe tečou.
Hydraulicky tak dobře nemaže, ma větši tekutost proto jsou mnohem větši nároky na utěsnění.Tím že nema pěnivost tak nepruží-nestlačuje se.
Myslíš že do čerpadel jeřábů, bagrů, NC strojů ktere běží v mnohem extremnejsi podminkach se dava nějaka kapalina Dextron II-III?To je jen marketinkovy tah automobiloveho prumyslu.
Myslel jsem že mi nekdo poradi kolik ma viskozitu Dextron II a ja bych nazaklade zvyšil tak o 30 -50% podobnou kapalinu.Je jasne že posilovač a ostatni součastkyjsou vybehane takže by hustejsi lepe utesnil netesnosti.
To ze necham vymenit posilovač za 9000Kč, nebo si udelam repas chromovanim ,broušenim a zjištovani co je tam za atyp těsnicich kroužku apod. veci ktere si chrani vyrobce, to se mi moc nechce.
Takže je tady nekdo trochu znaly a ma ten český um že dokaže poradit ?

nepotrebuji rady typu kup novy, dej to servisu, vyrobce to spocital...

děkuji
e-panolin.cz

Re: kapalina do posilovače

Příspěvek od e-panolin.cz »

e-panolin.cz píše: Technický list si najdi sám, na netu jsou jich mraky.
Představ si, že některé stavební stroje mají dokonce v hydraulice Dexron. A fungují bezchybně!
Btw: "hustější olej" není zárukou těsnosti.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: kapalina do posilovače

Příspěvek od skodovkar »

Když jste tak znalý, tak byste měl vědět rozdíl mezi hustotou a viskozitou.
Najít si TL není žádný problém např. http://www.euro-oils.com/wp-content/upl ... II_SJN.pdf
https://www.google.cz/search?q=Dexron+I ... 22c52781c0
mipesa
Příspěvky: 763
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Re: kapalina do posilovače

Příspěvek od mipesa »

No vidíš,vždyť si si odpověděl skoro sám, když kašleš na druh určení použití oleje tak si tam nalej, co chceš. Ale asi takhle, pokud víš na co jsou hydraulické oleje a na co převodové tak v soustavě řízení jsi tak spíše blǐže těm převodovým a proč převodový řady ATF s Dexron x?....tyto oleje se vyznačují delší životností co do činění s antioxidační stabilitou aditiv a ochranou rozložení nekovových prvků, dále více odolávají vysokým rozdílům teplot a dokáží stabilněji udržet svou viskozitu, což třeba hydraulické oleje tolik neumí ,je v tom i objemový efekt rychlejší degradace, proto je v nich i cenový rozdíl, ale ne tak markantní já nakupuju DII za 59,- ve velkém. když už se pustíš do alchimie a nevadí ti co se stane tak bych šel cestou řady OTH nebo raději OTH-P.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: kapalina do posilovače

Příspěvek od Brembo »

ja navrhujem M6AD alebo ešte radšej mazací tuk .
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: kapalina do posilovače

Příspěvek od Pitris »

Mám takový pocit, že david z plzně považuje všechny oleje za jeden a tentýž "kolomaz" :roll:
davide - vazelína z toho nevyteče....ale to už můžeš ten posilovač rovnou vymontovat....
davide - patří tam jen to, co předepisuje výrobce. A proč? Třeba proto, aby to nepěnilo, mazalo, odvádělo teplo....A pokud je v háji těsnění, tak zvýšená viskozita oleje dlouho a moc nepomůže.
S jiným olejem to bude chvíli fungovat, ale pak ? A věř, že ta chvíle asi moc dlouhá nebude....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: kapalina do posilovače

Příspěvek od Fahrer »

Škoda, že tohle zajímavý vlákno usnulo. Myslím ale, že v případě nouze by to ten hydraulický olej pořešit mohl.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: kapalina do posilovače

Příspěvek od Pitris »

Je fakt, že třeba Honda nikdy nepotřebovala do svých motorů nějaký spešl oil a ještě před 20-ti rokama do tehdy nových aut povolovala "obyč" motorák i do manuálních převodovek, tak v posilovači řízení jiný než předepsaný olej spolehlivě pošle brzy těsnost a pak i funkčnost toho systému do věčných lovišť....♣
A vím z práce o případech kdy se v rámci - už pozáruční - výměny oleje použil jiný (levnější - hydraulický) olej do posilovačů řízení (a asi i viskóznější) a pak v zimě během jednoho hodně mrazivého rána praskly olejové hadice serva v podstatě během půl hodiny u téměř všech těch vozidel které ten den vyjely....:(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: kapalina do posilovače

Příspěvek od Fahrer »

Jj,myslím, že v zimě s tím bude potíž. Ale v létě by to chvíli šlapat mohlo. Možná bude záležet i na typu serva. Připadá mi to stejné, jako když se do převodovky lije motorák. Tam jsem to měl dokonce předepsané výrobcem. :shock: a fungovalo to normálně. Proto si myslím, jestli se z toho kolikrát nedělá větší věda než to je.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: kapalina do posilovače

Příspěvek od Brembo »

Pokial výrobca nepredpisuje špeciálnu Dexron kvapalinu,napríklad špecifikáciu D a podobne,je ju možné nahradit vyššou normou napríklad z Dexron II na Dexron III. Dexron VI nahrádza všetky špecifikácie,od I do V, či nahrádza i iné ako II D neviem.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: kapalina do posilovače

Příspěvek od PavelRS »

Před týdnem jsem měnil olej v posilovači řízení u RSa. Použil jsem Ravenol SSF.

Olej jsem nechával měnit hned po koupi, teď jsem jej měnil po 3 letech a nájezu 55t km. A teda musím říct, že byl hodně, ale hodně špinavý, černo-tmavá barva. Proti krásně zelenému Ravenolu.

Můj mechanik mi poradil, jak vyměnit olej co nejrychleji a nejjednodušeji. Pravda, chce to druhého člověka, v tomhle případě jsem tátu posadil za volant, aby mi nastartoval a pak vypnul motor, ale bylo to celé otázka 5 minut. Možná ani to ne.

Po výměně jsem změnu nepozoroval v rámci tuhosti, či lehkosti řízení, nicméně servo je o něco tišší. :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Odpovědět